Přejít na obsah

Jaký zvolit motor?


majklisko

Doporučené příspěvky

Zdravím,v brzké době (v horizontu cca půl roku) plánuju koupi nového rapida. Stále tápu nad výběrem vhodného motoru. Diesel jsem zavrhnul,páč se mi při mém ročním nájezdu nevyplatí. takže buď MPI nebo TSI.  

Auto používám skoro denně,do práce 5 km tam,5 km zpět.Sem tam trasy okolo 20 km,tak dvakrát do týdne,o víkendu na výlety nebo na ryby trasy kolem 100km,jednou ročně dovča u moře trasa cca 2000km.Ročně kolem 15000 km

Takže co byste mi doporučili za motorizaci,1.2 MPI,nebo výkonnější TSI? A kterou? 63 nebo 77 Kw?

Každý má své pro a proti,tak fakt nevím. MPI se mi zdá že by sním měl rapid hodně práce,TSI je zase složitější a náchylnější motor na poruchy (např.tolik diskutované poruchové rozvody,motor s turbem  -další "hejblátko"v motoru atd...)

díky za vaše postřehy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muj tip od boku podle vyse uvedeneho: TSi 63kW - zlata stredni cesta, vykonove bohate dostacujici, cenove o zadne zasadni penize drazsi nez v realnem provozu vyrazne slabsi MPi.

 

Vzhledem k tomu, ze zvazujes i MPi, nemyslim, ze by ti v prvni rade zalezelo na dynamice jizdy, proto muj tip padl na 63kW a ne 77kW variantu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Maverick: No to máš pravdu,na dynamice mi až tak nezáleží,na "vybláznění" mám motorku :kol-28:  Ale myslím si,že motor MPi by zbytečně "trpěl". momentálně vlastním O1 1,6 75 kW. tak myslím že ta verze TSi 63 kW se výkonově té mojí Octě podobá asi nejvíce. (Rapid je lehčí.) Ale zase proč ne verzi 77kW..... to je právě to moje dilema.....má šestku....výkon zase o něco lepší.... pořád se mi to mele v hlavě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud maš dilema tak se projed o obouma motorama a uvidiš.Ja osobně bych šel do te tsi 77 kw,přece jen ta "šestka" je na dalnici přijemnějši a nějaky konik navíc se hodi vždy,nevim přesně jaky je tam ted cenovy rozdil ale myslim že nebude nějaky drasticky.Jak budeš mit autičko a budeš si řikat proč ja něco nepřiplatil a nevzal 77 kw,bude pozdě a navic myslim že nebudeš mit auto na pul roku nebo rok,takže bych šel do te 77kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě MPI nic neušetří, ten motor má větší spotřebu než TSI a je pomalejší. Já se rozhodl pro 77 kW kvůli šestce a samozřejmě i dynamice ta šestka je totiž vlastně pět a půlka a můžeš na ní s přehledem jezdit 90 km/h a tím vlastně jezdt ještě levnějc než 63 kw verze. U mě je takovej problém že když mam slabý auto který papírově žere míň tak ve výsledku protože na to šlapu a chci z toho něco vytáhnout mi žere mnohem víc než silnější verze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně si taky myslím, že v tomhle případě je ideální zlatá střední cesta a doporučil bych 63kw.  Já původně taky chtěl slabší TSIčko, přeci jen závodit nepotřebuji.
Ovšem nakonec díky převaze u mě najezděných km po dálnici jsem dal přednost šestikvaltu  se silnější verzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi dík za vaše poznatky,myslím že nakonec zvolím přeci jen tu nejsilnější variantu TSi 77 kW,protože jak píše Piknik,kdybych měl slabší motor,tak bych tomu stejně šlapal na krk aby to trošku "jelo",a tloukl bych se do hlavy proč jsem nevzal silnější motor. Rozdíl ceny není tak markantní,takže to mě netrápí.

Navíc si nedovedu dost dobře představit jízdu např.do Chorvatska s plně naloženým Rapidem a MPi motorem,nemluvě o spotřebě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čo tak zobrať 63 kW a časom ísť na chiptuning. Netreba z toho hneď spraviť 95-100 kW (aj to sa dá), ale napr. takých 80-85 kW by bolo ešte v bezrizikovej norme za menej peňazí. Samozrejme beriem, kotúče vzadu a 6-stupňová prevodovka sú fajn, ale pri 6+6 km jazdách sú viacmenej zbytočnosťou. A pokiaľ viem, tak 6-stupňová prevodovka má jednotlivé prevody bližšie sebe, takže tá šestka je skoro ako 5-ka pri 63 kW verzii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že pro tvé potřeby by postačila slabší varianta. Ještě když jezdíš jen 5km do práce. To není pro žádný motor dobré. Ale dle toho co jsem pochopil máš na "závodění" motorku a 63kw varianta má slušnou dynamiku a celkem i záběr a se spotřebou budeš určo níž než se 77kw variantou. Tu využiješ max. o ty víkendy...ale pokud to pujde, zkus si vozy půjčit na noc dom a ozkoušej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oba motory jsou tuším do 3500 ot. uplně stejný a víc to stejně netočí.výkon navíc v otáčkách kolem 4000 je dobrá věc při předjíždění, kdy není čas řadit a jen pořádně točit. 

 

Někde sem tu viděl tabulku a porovnání těchto dvou motorů a myslim si že nemáš pravdu byly tam rozdíly i v nižších otáčkách. Jen jsem se to teď pokoušel neúspěšně najít tak jestli to někdo máte hoďte to sem.

 

 

A čo tak zobrať 63 kW a časom ísť na chiptuning. Netreba z toho hneď spraviť 95-100 kW (aj to sa dá), ale napr. takých 80-85 kW by bolo ešte v bezrizikovej norme za menej peňazí. Samozrejme beriem, kotúče vzadu a 6-stupňová prevodovka sú fajn, ale pri 6+6 km jazdách sú viacmenej zbytočnosťou. A pokiaľ viem, tak 6-stupňová prevodovka má jednotlivé prevody bližšie sebe, takže tá šestka je skoro ako 5-ka pri 63 kW verzii.

 

Ta 6ka je vlastně 5 a půlka

 

 

Za mě doporučuju 77 kW. Sjel jsem si v obou a rozdíl znát je. slabší motor jsem nikdy nebral a vždycky jsem měl radši silnější. Je to prostě těžký jezdit se slabym motorem pomalu já na to prostě šlapu a pak žere vždy víc než ten silnější který je papírově méně úsporný. Řazení je u 77 kw poskládaná víc u sebe (sportovněji) a šestka se hodí i mimo město, nejen na dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nekdo nema nekdo vylozene hluboko do kapsy pri nakupu vozu, tak MPI uprimne za mne muze koupit uplnej zoufalec. Ten motor je vhodny proste na premistovani z bodu A do bodu B, ale pozitek  z jizdy minimalni. V takovem pripade navrhuji se uchylit k jine znacce vozu, kde se da auto poridit temer za polovic. Kdyz uz nekdo ma v penezence prasule na Rapida, tak proste TSI. Uplne jinej pozitek z jizdy a nizsi spotreba. I kdyby to mela byt nejslabsi verze je to hodne znat  63 proste neni 55 a o tocivem momentu ani nemluve. Pokud ma MPI jeste klimu tak je to uplna tragedie, to je jak kdyz za Vas zahaknou prives. O kopcovitem terenu ani nemluve, clovek tomu vecne slape na krk coz se dost projevi ve spotrebe. Neustale to, aby to jelo udrzovat ve vyssich otackach, taky neni slast pro usi. Jak se rika TSI proste "tahne lepe vocpoda".  Delat pred sousedy machra, ze mam rapida tri hrnek  MPI a on noveho logana za polovic s mozna lepsim 4-valcovym MPI motorem mi pak prijde usmevne.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem chtěl MPI taky, jenomže to nešlo vzít s vyšší výbavou. najedu 20-25tis. ročně. TSi je parádní co se jízdy i spotřeby týká, ale žádá si investici do prodloužené záruky pro klidnější spaní. a taky si netroufám kratší jízdy kolem 3km tak jak dřív

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele bicista: na premistovani z bodu A do bodu B je neco spatne ? ja myslel ze auto k tomu je ? Samozrejme souhlasim s tim ze TSI je lepsi volba z pohledu komfortu jizdy a zabavy ridice, ale pokud nekdo jde po cene pak je MPI samozrejme v poradku a rozdil oproti TSI 15 000,- je pro tydle lidi palivo na jeden rok provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vormen: ja jezdim mimo jiné, dvakrat denně 3km do práce :D jezdil jsem to ale i s nafťákem v zimě, ale za měsíc už to bude 2x 15km takže to neřeším a i tak bych to neřešil, bát se o motor kvůli tomu že jezdím krátky trasy wtf :D

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já u každýho novýhou auta se vyhýbám těm kratším jízdám a časem polevuju, ale díky místnímu fóru se jim budu s TSi vyhýbat pořád. a taky teď po jízdě sedím minutu až dvě v nastartovaným autě než vypnu motor, ale asi je to zbytečný a taky mi to zhoršuje spotřebu až o dvě decky :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cože? Takž ejako když jedeš dva kiláky do obchodu tak to radši ještě jedeš projet pár km kolem? To nedává smysl...ty motory musí něco vydržet, dyť je to nový auto, navíc záruka (5let v mém případě) :D Tím stáním jakože chladíš turbo? To je hodně zbytečný když to předtím netočíš do výšin ne. Ale dneska byla ráno zima jel jsem ty 3km a ani mi nezhasla ta kontrolka že mám studený motor :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak nějak. mně zas nevadí nějaký pazvuky a klepání apod., ale motor musí být 100% takže se k němu tak chovám. když potřebuju jet 4km do obchodu, tak to beru přes benzínku a najedu 20km a po zastavení dochlazuju, dokud olej neklesne o 2st. resp na teplotu chl. kapaliny tj. 86. každej je prostě magor na něco jinýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...