majklisko Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Zdravím,v brzké době (v horizontu cca půl roku) plánuju koupi nového rapida. Stále tápu nad výběrem vhodného motoru. Diesel jsem zavrhnul,páč se mi při mém ročním nájezdu nevyplatí. takže buď MPI nebo TSI. Auto používám skoro denně,do práce 5 km tam,5 km zpět.Sem tam trasy okolo 20 km,tak dvakrát do týdne,o víkendu na výlety nebo na ryby trasy kolem 100km,jednou ročně dovča u moře trasa cca 2000km.Ročně kolem 15000 km Takže co byste mi doporučili za motorizaci,1.2 MPI,nebo výkonnější TSI? A kterou? 63 nebo 77 Kw? Každý má své pro a proti,tak fakt nevím. MPI se mi zdá že by sním měl rapid hodně práce,TSI je zase složitější a náchylnější motor na poruchy (např.tolik diskutované poruchové rozvody,motor s turbem -další "hejblátko"v motoru atd...) díky za vaše postřehy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Muj tip od boku podle vyse uvedeneho: TSi 63kW - zlata stredni cesta, vykonove bohate dostacujici, cenove o zadne zasadni penize drazsi nez v realnem provozu vyrazne slabsi MPi. Vzhledem k tomu, ze zvazujes i MPi, nemyslim, ze by ti v prvni rade zalezelo na dynamice jizdy, proto muj tip padl na 63kW a ne 77kW variantu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Rozvody uz snad vychytali a turbo se snad taky naucili vyrabet, kdyz ho cpou temer do kazdeho auta. TSI bych se asi dnes uz nebal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majklisko Vloženo 11. Srpen 2013 Autor Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 To Maverick: No to máš pravdu,na dynamice mi až tak nezáleží,na "vybláznění" mám motorku Ale myslím si,že motor MPi by zbytečně "trpěl". momentálně vlastním O1 1,6 75 kW. tak myslím že ta verze TSi 63 kW se výkonově té mojí Octě podobá asi nejvíce. (Rapid je lehčí.) Ale zase proč ne verzi 77kW..... to je právě to moje dilema.....má šestku....výkon zase o něco lepší.... pořád se mi to mele v hlavě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Pokud maš dilema tak se projed o obouma motorama a uvidiš.Ja osobně bych šel do te tsi 77 kw,přece jen ta "šestka" je na dalnici přijemnějši a nějaky konik navíc se hodi vždy,nevim přesně jaky je tam ted cenovy rozdil ale myslim že nebude nějaky drasticky.Jak budeš mit autičko a budeš si řikat proč ja něco nepřiplatil a nevzal 77 kw,bude pozdě a navic myslim že nebudeš mit auto na pul roku nebo rok,takže bych šel do te 77kw 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xaradas Vloženo 12. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2013 Já řešil podobné dilema. Nakonec vyhrála verze 77kW. Je to dražší sice o 20 000Kč, ale je tam 6-ti kvalt a zadní kotoučové brzdy. Takže dle mého jestli šetřit tak 1.2 MPI....ale když už TSI tak 77kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piknik Vloženo 12. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2013 Podle mě MPI nic neušetří, ten motor má větší spotřebu než TSI a je pomalejší. Já se rozhodl pro 77 kW kvůli šestce a samozřejmě i dynamice ta šestka je totiž vlastně pět a půlka a můžeš na ní s přehledem jezdit 90 km/h a tím vlastně jezdt ještě levnějc než 63 kw verze. U mě je takovej problém že když mam slabý auto který papírově žere míň tak ve výsledku protože na to šlapu a chci z toho něco vytáhnout mi žere mnohem víc než silnější verze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xaradas Vloženo 12. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2013 No ted me ale napadla jedna vec. Kdyz se tady bavíme o 1.2 MPI tak se bavime nejspise o vybave Active Fresh. Vybava Active Fresh stejne 77kW variantu nenabizi (ta je az od Ambition). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Permonek Vloženo 12. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2013 Osobně si taky myslím, že v tomhle případě je ideální zlatá střední cesta a doporučil bych 63kw. Já původně taky chtěl slabší TSIčko, přeci jen závodit nepotřebuji.Ovšem nakonec díky převaze u mě najezděných km po dálnici jsem dal přednost šestikvaltu se silnější verzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majklisko Vloženo 12. Srpen 2013 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2013 Chlapi dík za vaše poznatky,myslím že nakonec zvolím přeci jen tu nejsilnější variantu TSi 77 kW,protože jak píše Piknik,kdybych měl slabší motor,tak bych tomu stejně šlapal na krk aby to trošku "jelo",a tloukl bych se do hlavy proč jsem nevzal silnější motor. Rozdíl ceny není tak markantní,takže to mě netrápí. Navíc si nedovedu dost dobře představit jízdu např.do Chorvatska s plně naloženým Rapidem a MPi motorem,nemluvě o spotřebě... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 A čo tak zobrať 63 kW a časom ísť na chiptuning. Netreba z toho hneď spraviť 95-100 kW (aj to sa dá), ale napr. takých 80-85 kW by bolo ešte v bezrizikovej norme za menej peňazí. Samozrejme beriem, kotúče vzadu a 6-stupňová prevodovka sú fajn, ale pri 6+6 km jazdách sú viacmenej zbytočnosťou. A pokiaľ viem, tak 6-stupňová prevodovka má jednotlivé prevody bližšie sebe, takže tá šestka je skoro ako 5-ka pri 63 kW verzii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 já bych to čipnout nenechal. mně stačí těch 63, OII TDi s tím dávám, tak co víc si přát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Angel@Devil Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 Taky si myslím, že pro tvé potřeby by postačila slabší varianta. Ještě když jezdíš jen 5km do práce. To není pro žádný motor dobré. Ale dle toho co jsem pochopil máš na "závodění" motorku a 63kw varianta má slušnou dynamiku a celkem i záběr a se spotřebou budeš určo níž než se 77kw variantou. Tu využiješ max. o ty víkendy...ale pokud to pujde, zkus si vozy půjčit na noc dom a ozkoušej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 oba motory jsou tuším do 3500 ot. uplně stejný a víc to stejně netočí.výkon navíc v otáčkách kolem 4000 je dobrá věc při předjíždění, kdy není čas řadit a jen pořádně točit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piknik Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 oba motory jsou tuším do 3500 ot. uplně stejný a víc to stejně netočí.výkon navíc v otáčkách kolem 4000 je dobrá věc při předjíždění, kdy není čas řadit a jen pořádně točit. Někde sem tu viděl tabulku a porovnání těchto dvou motorů a myslim si že nemáš pravdu byly tam rozdíly i v nižších otáčkách. Jen jsem se to teď pokoušel neúspěšně najít tak jestli to někdo máte hoďte to sem. A čo tak zobrať 63 kW a časom ísť na chiptuning. Netreba z toho hneď spraviť 95-100 kW (aj to sa dá), ale napr. takých 80-85 kW by bolo ešte v bezrizikovej norme za menej peňazí. Samozrejme beriem, kotúče vzadu a 6-stupňová prevodovka sú fajn, ale pri 6+6 km jazdách sú viacmenej zbytočnosťou. A pokiaľ viem, tak 6-stupňová prevodovka má jednotlivé prevody bližšie sebe, takže tá šestka je skoro ako 5-ka pri 63 kW verzii. Ta 6ka je vlastně 5 a půlka Za mě doporučuju 77 kW. Sjel jsem si v obou a rozdíl znát je. slabší motor jsem nikdy nebral a vždycky jsem měl radši silnější. Je to prostě těžký jezdit se slabym motorem pomalu já na to prostě šlapu a pak žere vždy víc než ten silnější který je papírově méně úsporný. Řazení je u 77 kw poskládaná víc u sebe (sportovněji) a šestka se hodí i mimo město, nejen na dálnici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 Grafy pro motory 1.2 TSI jsou zde: http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Rap.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 (editace) Pokud nekdo nema nekdo vylozene hluboko do kapsy pri nakupu vozu, tak MPI uprimne za mne muze koupit uplnej zoufalec. Ten motor je vhodny proste na premistovani z bodu A do bodu B, ale pozitek z jizdy minimalni. V takovem pripade navrhuji se uchylit k jine znacce vozu, kde se da auto poridit temer za polovic. Kdyz uz nekdo ma v penezence prasule na Rapida, tak proste TSI. Uplne jinej pozitek z jizdy a nizsi spotreba. I kdyby to mela byt nejslabsi verze je to hodne znat 63 proste neni 55 a o tocivem momentu ani nemluve. Pokud ma MPI jeste klimu tak je to uplna tragedie, to je jak kdyz za Vas zahaknou prives. O kopcovitem terenu ani nemluve, clovek tomu vecne slape na krk coz se dost projevi ve spotrebe. Neustale to, aby to jelo udrzovat ve vyssich otackach, taky neni slast pro usi. Jak se rika TSI proste "tahne lepe vocpoda". Delat pred sousedy machra, ze mam rapida tri hrnek MPI a on noveho logana za polovic s mozna lepsim 4-valcovym MPI motorem mi pak prijde usmevne. Editováno: 13. Srpen 2013, autor: bicista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 třeba je pro někoho TSi strašák co se spolehlivosti týká. v Brně jsem potkal dva Rapidy socky s poklicama a černýma zrcátkama, ale jeden denim a druhej šedá metalíza, to nechápu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 Jenze ti co v koutku duse premysli nad MPI vetsinou najedou tak malo, ze je TSI jeste prezije. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 já jsem chtěl MPI taky, jenomže to nešlo vzít s vyšší výbavou. najedu 20-25tis. ročně. TSi je parádní co se jízdy i spotřeby týká, ale žádá si investici do prodloužené záruky pro klidnější spaní. a taky si netroufám kratší jízdy kolem 3km tak jak dřív Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 hele bicista: na premistovani z bodu A do bodu B je neco spatne ? ja myslel ze auto k tomu je ? Samozrejme souhlasim s tim ze TSI je lepsi volba z pohledu komfortu jizdy a zabavy ridice, ale pokud nekdo jde po cene pak je MPI samozrejme v poradku a rozdil oproti TSI 15 000,- je pro tydle lidi palivo na jeden rok provozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 (editace) vormen: ja jezdim mimo jiné, dvakrat denně 3km do práce jezdil jsem to ale i s nafťákem v zimě, ale za měsíc už to bude 2x 15km takže to neřeším a i tak bych to neřešil, bát se o motor kvůli tomu že jezdím krátky trasy wtf Editováno: 14. Srpen 2013, autor: rogerer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 to já u každýho novýhou auta se vyhýbám těm kratším jízdám a časem polevuju, ale díky místnímu fóru se jim budu s TSi vyhýbat pořád. a taky teď po jízdě sedím minutu až dvě v nastartovaným autě než vypnu motor, ale asi je to zbytečný a taky mi to zhoršuje spotřebu až o dvě decky :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 cože? Takž ejako když jedeš dva kiláky do obchodu tak to radši ještě jedeš projet pár km kolem? To nedává smysl...ty motory musí něco vydržet, dyť je to nový auto, navíc záruka (5let v mém případě) Tím stáním jakože chladíš turbo? To je hodně zbytečný když to předtím netočíš do výšin ne. Ale dneska byla ráno zima jel jsem ty 3km a ani mi nezhasla ta kontrolka že mám studený motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 no tak nějak. mně zas nevadí nějaký pazvuky a klepání apod., ale motor musí být 100% takže se k němu tak chovám. když potřebuju jet 4km do obchodu, tak to beru přes benzínku a najedu 20km a po zastavení dochlazuju, dokud olej neklesne o 2st. resp na teplotu chl. kapaliny tj. 86. každej je prostě magor na něco jinýho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.