Přejít na obsah

Jaký zvolit motor?


majklisko

Doporučené příspěvky

Tapert, ani jeden motor v Rapidu se nemůže postavit k 2,0 tdi 103kw v sériovém stavu. Možná tak 1,4tsi, ale jen relativně. Budeš zklamaný, pocitově nepojede ani jeden motor jak tvoje TDI. Benzín jednak musíš víc točit a za druhé při předjíždění máš o hodně menší krouťák.. Za sebe: do 1,4 TSI bych nešel, je neúměrně drahá a jen s DSG. Radši bych 1,2 tsi 77kw a nechat načipovat -jako já na 94-95kW což s tou váhou už není úplně marné - nebo 1,6TDI a nechat načipovat na 100kW -to už pojede hodně dobře s obrovským krouťákem. Akorát ty naftu nechceš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to samozřejmě i o penězích, pokud máš na 1,4TSI a chceš ho, kup si ho.. Já jsem popravdě s 1,4 tsi v Rapidu nejel, ale kámoš prodejce škodovek říkal že rozdíl mezi 1,2tsi 77kw není moc velký, právě díky těžkému DSG. Vyšší výkon zabije větší váha auta. Mně automat nevyhovuje, ale zas druhý člověk by nechtěl jinak. Sto lidí, sto chutí..

Čip mám od -tpower racing- ale dnes ho dělá moc firem po kabelu. Jinak na motoru nic jiného nemám.. Dá se z toho vyždímat nějakých +-95kW a 220Nm a cena už od 5tis. Pak takovéto auto jede logicky líp než sériová 1,4tsi a ušetřil bys snad 100tis. Ale když koupíš 1,4tsi, dá se načipovat na 110kw a 250Nm -zase lepší. To bys mohl dělat ale se vším, chce si udělat strop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam fakt rozdíl podle tabulek nějakých 55kg, myslel jsem tak 100kg. To tvrzení bylo moje že ten výkon pohltí hmotnost, ale co mně říkal ten dotyčný kámoš tak jsou jeho poznatky -realita. Prostě rozdíl není nijak velký ve výkonu, hlavně nestojí za ty prachy.. Ale to je jedno, každý ať si koupí co chce, nebudem slovíčkařit.

Snad se půjdu někam svést předváděčkou s 1,4tsi. I když je jich asi hrozně málo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozdravujem po par dnoch, kedze nemam moznost v mojom okoli zohnat na testovaciu jazdu Rapid 1.4 DSG, oslovil som znameho, ktory pracuje u importera VW, Skoda, Audi a zapozical mi na par hodin Golf VI, 1.2 TSI, 77kw DSG. Ano, mali ste pravdu, ze auto nema taky tah ako moja sucastna A3 2.0 TDI ale poviem vam, ze ten motorcek 1.2 sa neda zahanbit, nema problem sa dostat na rychlost 170km/h a pri zosliapnuti plyn. pedalu je to riadne zive auto a mozem v klude povedat, ze v meste sa to auto sprava obratnejsie ako moja pumpa TDI. O komforte tichosti motora a radeni DSG ani nehovorim, to ten pocit zo slabsieho tahu motora totalne valcuje a neda sa to porovnavat s hlukom TDI (o tichosti motora na stupni P alebo N uz ani nehovorim). Takze moje pocity su velmi dobre, neviem teda, ci bude citelny este nejaky narast vykonu pri 1.4 TSI ale tato 1.2 ma urcite milo prekvapila. 

Mam vsak jednu otazku na majitelov DSG prevodoviek (neviem ci mozem otazku polozit v tomto vlakne). Auto pravdepodobne bolo vybavene asistentom rozjazdu do kopca, resp. aspon tak predpokladam, kedze som si vsimol, ze pri rozjazde v kopci ci uz na D alebo R auto "cakalo" zabrzdene par sekund pokial som zoslapol plynovy pedal. Avsak trosku ma odradzala jedna vec a to ta, ze auto na rovine po zaradeni D alebo R sa zacalo samovolne pohynat. Pocul som o systeme Auto Hold, ktory by mal sluzit prave ako nejaka el. rucna brzda, ze auto stoji pri D alebo R pokial sa nezoslapne plyn. pedal. Citam rozne fora, kde niekto tvrdi, ze Auto Hold a asistent rozjazdu do kopca je to iste, je to pravda alebo nie? Lebo neviem ci kazda DSG ma tuto funkciu ako Golf, na ktorom som sa vozil, alebo fakt mal tento Golf asistent rozjazdu do kopca ale nemal Auto Hold. Mozno je to len zvyk, ale za tych par hodin co som s autom jazdil som sa viackrat prichytil pri tom ako som pustil brzdovy pedal na krizovatke a auto sa zacalo pohynat. Ako je to teda s tymto "problemom" pri Rapide, resp. pri Rapide Spaceback? Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pokud není přístup k levné a kvalitní naftě, tak benzín. 1,2 Tsi klidně i ten slabší. Na městské, příměstské ježdění bohatě dostačuje a jednou za rok třeba Chorvatsko v plné zátěži zvládne taky. Hlavně najít auto s co nejčitelnější historií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, to je otázka,  o kolik je dražší benzín vs diesel. Bohužel teď nevím, jak se pohybujou.

Ale počítej u benzínu, že pokud pojedeš lehkou nohou a je profil tratě cajk, na 5,5l  se dostaneš také...

Chce to jenom spočítat, co se ti vyplatí a co prefereuješ. Někdo chce 6 kvalt a vadí mu zvuk dieselu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta mi nevadí měl jsem O1 na naftu. Ale přemýšlím jestli benzín.jestli není pohodlnější na údržbu. Hlavně v zimě.  Terén je spíše kopcovitý a samá zatáčka. A potom kousek dálnice takže všeho chuť. Srdce mě táhne k naftě ale už není tolik času jako za mlada lítat okolo auta:-))) potřebuji sednout a jet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám jak naftová tak benzinová auta a ono je to těžké, člověk si za pár km zvykne na cokoli a říkat že jedno je lepší než druhé nejde. Mě u nafty pořád vadí ta hlučnost/dunivost...

A ještě jedna věc, nevím jak to má Rapid, ale u Octavie s 1.6TDI se nedá moc jezdit v nízkých otáčkách, přijde mi že to musím pořád točit jinak začne dost nepříjemně dunět, ono to možná ničemu nevadí, ale v autě je to dost nepříjemné.

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...