rogerer Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 ještě že nemám teploměr oleje mně zas vadily vždycky všechny pazvuky hlavně od náprav ale u ojetýho auta...tady vím nebo předpokládám, že to auto je v cajku když je nový... ale najet o 16km víc jen tak je ...no zbytečnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 Vormene to zavani trochu psyhiatrii ne ? Jinak ano auto samozrejme slouzi k presunu z bodu A do bodu B. Ale pokud ma clovek auto na kazdodeni presun do prace 5 km tam a zpatky tak ano at si koupi MPI, ale je otazkou zda na toto cestovani neni luxus, aby mu ten motor vrcel v rapidu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 pokud jezdi kazdy den z bodu A do B do prace 5 km a o vikendech mimo, delsi trasy tak je TSI stejne jasnou volbou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 zbytčnost nee, kdybych mohl, tak jezdím pořád. ráno se těším až pojedu do práce a o víkendech jezdím jen tak. auto stojí max. 1 den v týdnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajfl Vloženo 14. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2013 Jezdím krátké trasy, to ten motor musí dávat, jinak by to auto bylo k ničemu. Když to točím nad 2000ot., tak turbo dochlazuji, prostě pokud jedu jako prase a turbo nestíhá ani odfukovat, tak je potřeba ho dochladit, na krátkou vzdálenost. Kolikrát jedu jak prase, jen pár km před domovem zvolním. Nic se nemá přehánět, auto slouží mně, ne já jemu. Já si nemůžu 77kW vynachválit, ale bral jsem hlavně kvůli 6, kotoučům, větší jistotě a protože si rád hraju s plynem a jezdím trošku sportovněji. 63kW bych se nebál, navíc přehrát firmware jednotky na 77kW nebude časem žádný problém - akorát člověk nebude mít jistotu toho brždění vzadu a komfortu na 6kvalt, ale pokud nepotřebuje a chce jen výkon, proč ne. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 15. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2013 Ja myslim, ze to zbytecne dramatizujete, predevsim co se tyka dochlazovani turba. Obecne: to je skutecne potreba jen po dlouhodobejsi jizde napr. po dalnici ve vysokych otackach, tim se mysli cca 2/3 maximalnich ot./min a vys. Typicky je to rychla jizda po dalnici a nasledne zastaveni u pumpy, pa by clovek mel cekat alespon tech 30s nez vypne motor. Ad kratke trasy: to je pro motor ne zrovna dobre v souvislosti se zahratim motoru na provozni teplotu, coz se deje rozdilne ted v lete a v zime pri nizkych venkovnich teplotach. Jestlize se v aktualnich teplotach motor ohreje na provozni teplotu po ujetych 2km, cesta 5km dlouha motoru zadnym vyznamnym zpusobem neskodi. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 15. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2013 (editace) Jenže v zimě se při cestách 5 km motor neprohřeje. Sám řeším podobný problém, do práce to mám 10 km. Editováno: 15. Srpen 2013, autor: Pandora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 no a? Ten motor to musi zvladnout...holt driv vymenis olej no.... Kvuli tomu se nebudeme hrkat přece sockou ja jezdil 2 minuly zimy 3km do práce naftakem !!!! a v pohode to zvladl,sice jsem klepal kosu......nevim proc by to nezvladl benzin TSI....ted teda budu jezdit 15km coz je uz lepsi....ale i tak mam radsi ten winter paket abych nezmrzl 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 Moje minule auto od novoty 4 roky jezdilo kazdy den trasu 500metru/1 minuta jizdy. Mel jsem ho pak jeste dalsich 6 let normalniho jezdeni a snad jedine, co se na nem vubec nikdy neposralo, byl motor. Zase bych to nevidel tak dramaticky. Je nejaky logicky duvod, proc by se motor musel pri jizde zcela prohrat? Proc by melo dojit k jeho vetsimu opotrebeni kdyz se vypne jeste vlazny? Samozrejme je treba jet klidnym tempem, ale to snad je jasne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 (editace) Hosi ja myslim ze resite zcela zbytecnosti. Ja chapu ze jste do auta dali nemale prostredky a hyckate ho, a radi by jste aby vas to auto nejlepe prezilo. 13 let jezdim ve sluzebnich oktaviich, ne ze by byl clovek umlslne na auto zlej, ale jsou chvile kdy to mu auto davam dost zabrat, kazde rano 500metru do skolky a zpet, Jindy valim po dalnici a pak k pumpe, chcipni motor hned. V mrazech nastartuji a proste jedu stejne jako v lete Odjezdil jsem 4 oktavie do 150 tis km (pak jde pryc) a nikdy jsem nemel jedinou zavadu na motoru, vlastne na nicem. Nerikam, ze se mate k autu chovat jako prase, to ne, ale mit s kazdym startovanim depku co vsechno musim resit, aby mi motor nevyskocil z kapoty, to je podle mne demagogie. Ty auta jsou staveny i na hrubsi zachazeni. Az bude auto delat problemy, tak vetsinou to zbyde az na dalsiho majitele a jeste ty problemy budou vic na jinych castech nez na motoru. Uz nekolikrat jsme se ve firme presvedcili, ze napriklad zivotnost turba je vice mene zavisla na nahode. Taky se stalo ze turbo odeslo pri 20 tisicich a dotycny zrovna nepatri do kategorie prasat. Kdyz se neco ma pojebat, tak se to proste pojebe. Jezdete normalne s rozumem, bez vycitek, ze jste nejak potrapili motor. Ano asi je spatne, nastratovat v zime motor a hned na to dupat a radit s otackomer v cervenym poli. A resit, ze motoru skodi kratky trasy takova teorie patri do startreku. Jestli s takovyma pocitama sedate do auto, tak to bych radsi jezdil sockou. Editováno: 16. Srpen 2013, autor: bicista 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 u normálního atmo motoru bych jezdil klidně 100 metrů, ale mám docela strach z benzínu v oleji, protože olej se používá pro napínák rozvodu a mazání turba. u klasickýho atmo motoru s rozvodama řemenem bych viskozitu oleje neřešil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 bicisto, jenže ne každý motor má takové problémy, jako 1.2 TSI EA 111 právě v tzv. městském provozu (samozřejmě nelze generalizovat - nejspíš se to týká nějakého procenta těchto motorů, ale jeden nikdy neví...). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 (editace) Ktere problemy myslis? Ze neumi VW group vyrobit retez na prvni pokus nesouvisi s mestskym ci jinym provozem. vormen: Tak proste olej vymenis casteji, urcite to je levnejsi a mene casove narocne nez jezdit kazdy den 10km zbuhdarma. Editováno: 16. Srpen 2013, autor: mike_k 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mx6 Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 Já jezdil nafťákem 2,2 dci 4,5 roku do práce - cca 5km. A přežil, olej jsem dělal po 10 tisících. Zas bych si koupil naftu kdyby stála stejně nebo i o 10 tis víc jak TSI. Ale o 60 tis už je nehoráznost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 Ktere problemy myslis? Ze neumi VW group vyrobit retez na prvni pokus nesouvisi s mestskym ci jinym provozem. vormen: Tak proste olej vymenis casteji, urcite to je levnejsi a mene casove narocne nez jezdit kazdy den 10km zbuhdarma. Ty, které popisuje vormen. Já mám s tímto motorem něco odjeto ve městě, takže plus ještě jeho zdlouhavé zahřívání v zimě a s tím související dlouhotrvající náběh topení. Výhřev sedaček při tomto stylu provozování, bych u TSI bral skoro jako nutnost. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Ale žádnému motoru tento režim nesvědčí. Jestli někomu takto vydrží statisíce km, je to jen dobře. Víc už k tomu nemám co dodat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 (editace) No ale z ceho realne soudis, ze to tomu motoru nejak znatelne skodi? Jezdil jsi ultra kratke trasy a rozpadlo se ti to? Nebo znas nekoho takoveho? Problemy s rozvody jsou snad jiz vychytane a zpusob jezdeni by na dobre vyrobeny retez nemel mit zadny vliv. Vetsi opotrebeni oleje je jasne, ale to se proste vyresi castejsi vymenou, na kterou te pri prodlouzenem intervalu auto samo po roce posle. Aktivnejsi jedinci muzou olej vymenit treba po pul roce, i kdyz je to podle me zbytecne. Ja totiz stale nechapu, kdyz se na to podivam ciste vedecky, proc by se mel motor, ktery vypnes jeste vlazny, opotrebit vice nez kdyz ho nechas zcela zahrat a vypnes ho az pak. To se jako po studenem startu zbrousi a po zahrati zase vyhladi nebo jak? Editováno: 16. Srpen 2013, autor: mike_k 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 Podívej, ten můj motor je tady profláknutý, je to extrémní případ šmejdu, který bych nechtěl ani zadarmo. Podělalo se ně něm již skoro všechno, co se kdy komu tady na foru stalo. Nikde jinde, než ve městě, se těch současných cca 64 000 km na něm nenajelo. Takže asi tak. Ty nevíš, že největší zátěž je studený start a jízda na krátké vzdálenosti se studeným motorem? V zimě potíže s promazáváním motoru, každý díl se zahřívá jinou rychlostí atd... A to nemluvím o spotřebě. Neříkej mi, že si u toho ten motor chrochtá blahem. Něco takového je snad i v manuálu, že se máš vyvarovat takového používání vozu. Ale to nemá smysl tady. Když někdo jezdí takové trasy, stejně si nějaké auto musí koupit. A u Rapida asi stejně nic smysluplnějšího, než TSI nepřipadá v úvahu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 (editace) Ze obecne studene starty nejsou pro motor to nejlepsi se urcite shodnem. Ale v cem je lepsi 20km jizda oproti 2km jizde v mrazu? Cim to motoru prospeje, ze se zcela zahreje? Mazat spravne se pri pouziti spravneho oleje zacne za par sekund. Urcite je lepsi jedna 100km jizda nez 50 jizd o 2km. Ale pokud nekdo dela 2 jizdy za den, tak je podle me temer lhostejne, zda motor zahreje nebo ne. Jinak ale se take urcite shodnem, ze pokud nekdo ma praci 2km a nesnasi MHD, tak si stejne nejake auto koupit musi, at v navodu ci jinde pisou cokoliv. Jedine, co bych fakt nedoporucil je naftak s DPF kurvitkem. Editováno: 16. Srpen 2013, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 Rozumíme si v tom, že najet x desítek tisíc km po dálnici je něco jiného, než po městě po 2 km denně. Mně už se nechce o tomto bavit, mrkni proto třeba sem: http://auto.idnes.cz/jak-si-pri-zimnim-startovani-neznicit-motor-fmj-/automoto.aspx?c=A080817_211244_ak_aktual_fdv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 Při jízdě se studeným motorem je vyšší opotřebení a pokud se motor dostatečně neprohřeje, může na ještě chladných dílech kondenzovat voda a ta může způsobit korozi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chleidy Vloženo 16. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2013 ...od rady co koupit k jízdě na krátký trasy - to je co mě tu baví, a to mi moja říká, že sem ukecanej ...já bych bral 77Kw, 20ooo,- není zas tak moc, přebytek výkonu není na škodu a líp brzdí, spotřeba je téměř totožná a stejně záleží na stylu jízdy...a co se týká krátkých vzdáleností, někde jsem četl statistiku, že automobil v osobním vlastnictví ujede v průměru, v pracovní den, 15km...to znamená dva studený starty denně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martindz Vloženo 8. Únor 2014 Sdílet Vloženo 8. Únor 2014 mam 6mp ale do mesta +/- 50km okolo mesta bohate staci 1,2 tsi 5mp. 6tku davam len na obchvate kde sa ide okolo 80km, to mam okolo 1800ot/min v meste idem 60km na 5rs. a mam tiez okolo 1800ot/min 5MP je do mesta urcite lepsia volba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fezoj07 Vloženo 4. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2014 Zdravim pani chcel by som radu s vyberom motora 1.4 tsi dsg vs 1.6 TDI dsg ma niekto skusenosti spotreba vykon.Ako dlho sa zahrieva 1.6 tdi.Dik za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2014 No já myslím, že to stačí napsat jednou a ne třikrát za sebou. Ten zbytek jsem smazal.K motorům máš to 66 kW vs 90 kW, tož je jasné, kde je výkon. Na spotřebu se podívej do příslušných vláken, tam jednoznačně povede TDI. Kolik najedeš km za rok? A jaký je vlastně cenový rozdíl mezi TSI a TDI? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
M_ike Vloženo 4. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2014 Jen pro upresneni. TDi je v DSG pouze 66kW varianta. V eleganci je rozdil mezi touto motorizaci 5.000 Kc (TDi je drazsi). Spotrebou bude TDi vyhodnejsi, pruznosti a dynamicnostni zase 1.4. Takze zalezi na najezdu rocnim a planu vyuziti auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.