Přejít na obsah

Zimní pneumatiky


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nie, nie je to jako u vas. Nasa legislativa dovoluje v takom pripade iba pneu s horskym symbolom. Rychlostny index musi byt na min 160km/h. Nikde sa ani v nasom zakone ani v ceskom nespomina "o stupen nizsi index". To je dalsi motoristicky mytus.

 

Vysvetlim na priklade, Octavia RS = normalne by tam mal ist aspon V.

V Cechach tam moze ist hocico zimne, len na to treba upozornit nalepkou alebo v palubnom.

Na Slovensku must byt pneu aspon 160km/h = Q a vyssie a musi mat horsky symbol.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, pskodarapid napsal:

Děkuji všem za názory,

s tím mně napadá, pokud tedy pojedu do zahraničí, např do Rakouska, nemůže tam při silniční kontrole nastat problém? v TP index H na voze T ale označené štítkem dle české vyhlášky. Nevím možná to mají v Rakousku stejně jako u nás.

Mě by navíc zajímalo, jak  by rakouský policista mohl zjistit, jaké  povolené rozměry pneumatik mám  v TP zapsané ? Velkej techničák sebou nevozím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

žádný fizel si nic počítat nebude.Policii bude zajímat pouze hloubka dezénu.Pokud mu bude něco nejasné,buď si to ověří-cca 4 minuty nebo tě pošle na STK.učiní tak v případě,že rozměr bude do očí bijící že tam nemá být.

Je na každém,aby měl to,co tam patří.Bratránek je likvidátor nehod a říkal-první po čem jdou jsou pneumatiky a to dopodrobna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proto mně zajímá, když po tom jde pojišťovna do podrobna, zda když se třeba stane nehoda např. v Rakousku, zda se pak řeší dle zákona v té zemi ve které k nehodě došlo.

Ale domnívám se, že pokud je auto pojištěno v ČR a ČR vyhláška dovoluje nižší rychlostní index na M+S pneu, tak by neměl být problém s pojistným plněním.?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak znovu, a po nekolikate ... ne, nižší rychlostní index na zimním kole nebude problém, pokud bude v palubním počítači nastaven rychlostní limit (a nebo bude na přístrojovce cedulka ve stylu "max rychlost = 180 kmh"). v Čechách, na slovensku, v osterajchu , v rajchu (a nejspis i ve zbytku EU).

 

jinak, pokud jedeš do nějaké cizí země, tak samozrejme musíš splnovat jejich předpisy - to uz ale nesouvisi s pojišťovnou. takze pokud existuje nejaka země, která neumoznuje nižší, nez predepsany rychlostní index, tak se muzes ceskou legislativou ohánět třeba na lamparne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Pánové, musím koupit zimní pneu na svoji O3 CNG. Narazil jsem na pneumatiky odolné proti defektu konkrétně Continetal tomu říká ContiSeal, třeba typ Wintercontact 850. Pro ty co mají CNG káru a jezdí bez rezervy mi to připadá jako dobrá pojistka při defektu. Máte s tím někdo zkušenosti v praxi? Cenově to taky není o moc dražší než klasická zimní pneu...Díky 

Editováno: , autor: Marty81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Začínám se lehce poohlížet po zimním obutí. Zajímá mě rozměr 225/45 R17 91V. S tímto zátěžovým indexem aktuálně skoro nic není, větší výběr je u indexu 94. Jenomže tam je zase spousta pneumatik se zesílenou konstrukcí XL. Má s XL někdo zkušenosti - jaký vliv to má na komfort a případně i jízdní vlastnosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

94 xl budou moc tvrdý. Jestli seženeš, určitě bež do 91H. 94 jsou na těžší auta, předepsané je má z kraje produkce napr. Superb II.

 

Nebo ideal 205/50/17, tam ve spojitosti s kolama Flash nebo Krystal dostanes i řetězy a je to ofiko dle VTP. Zrovna teď byly na eshopu škoda skoro zadarmo, koukni jestli akce ještě platí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsi nejsem úplně jist, jestli v případě zimních pneu můžu jít až o dva rychlostní indexy dolů. V techničáku mám totiž pro tento rozměr pneumatik uveden rychlostní index W (270 km/h). A jiný rozměr pneu než 225/45 R17 nepadá v úvahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk Můžeš. Stačí si dát upozornění na překročení rychlosti zimního pneu na MaxiDotu, od toho to tam je. Musíš jen dodržet zátěžový index dle VTP.

@Aleš_BX ano a právě ta guma XL je tvrdší, protože je vnitřkem víc vyztužená nebo jinak zkonstruovaná. Horší je snad už snad jen C-čková pneu dodávková :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidíš kouknu na to, co mám na autě. Na zimu mám asi to stejné, jsou to taky Contiky 850. 

Umazal jsem můj předchozí příspěvek, protože šlo o C-čková pneu, ne XL a tak to beru zpět.

XL jsem pořídil místo nich a to už bylo OK (na multivana alespoň XL nutnost kvůli nosnosti).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...