Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


bojler

Doporučené příspěvky

Já mám ten dojem taky, ale chtěl jsem si ho potvrdit s někým kdo to reálně zažívá, což u tebe cosby nevím nevím :D.

Každopádně při tom zastavení se přece ani u aut co mají el. ručku nezapíná ručka, prostě to drží ABS (a až po celkem dlouhé době to přebere ručka), tak prostě nechápu proč by to tak nemohlo být i u O3 a dalších takových aut :(. To samé platí o tom automatickém rozjezdu při použití ad. tempomatu - ani tam u těch "dospělejších" aut ručka žádnou roli nehraje. Kéž by to uměl někdo přeprogramovat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic takoveho jako "ze to drzi ABS" tam opravdu neni. U S3, Kodiaq, Karoq je tohle jen diky elektricke parkovaci brzde (tam se uz ani neda rikat nic o rucce).

 

Nelze dokodovat traffic jam assist ani to "nejak udelat", bohuzel to tak je. Predpokladam ze tohle bude mit az O4, kdyz to ani FL nema :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, capo napsal:

Já mám ten dojem taky, ale chtěl jsem si ho potvrdit s někým kdo to reálně zažívá, což u tebe cosby nevím nevím :D.

Každopádně při tom zastavení se přece ani u aut co mají el. ručku nezapíná ručka, prostě to drží ABS (a až po celkem dlouhé době to přebere ručka), tak prostě nechápu proč by to tak nemohlo být i u O3 a dalších takových aut :(. To samé platí o tom automatickém rozjezdu při použití ad. tempomatu - ani tam u těch "dospělejších" aut ručka žádnou roli nehraje. Kéž by to uměl někdo přeprogramovat....

 

O 5 příspěvků před tvým komentem jsem jasně popsal jak to funguje (?!) na mé O3FL z podzimu, a od té doby O3FL el-mechanickou brzdu jistě nedostala.

To "ABS" jak píšeš, podrží tlak v brzdách právě těch pár sekund, stejně jako podobně u funkce HHC. Potom to řidiče upozorní, tlak se uvolní, a brzdy již nebrzdí. Pokud je tam elektromechanická brzda (a další podpora), tak to udrží auto na místě déle, a může být implementován příslušný asistent s auto-rozjezdem, to je skutečně již jen SW.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, M_ike napsal:

Nic takoveho jako "ze to drzi ABS" tam opravdu neni. U S3, Kodiaq, Karoq je tohle jen diky elektricke parkovaci brzde (tam se uz ani neda rikat nic o rucce).

 

Nelze dokodovat traffic jam assist ani to "nejak udelat", bohuzel to tak je. Predpokladam ze tohle bude mit az O4, kdyz to ani FL nema :) 

 

Jak říkám, aspoň těch prvních pár sekund drží to jednotka ABS, která se změnou tlaku v brdzovém okruhu stará o ten zpomalovací proces kdy adaptivní tempomat musí brzdit a která taky zařídí aby se auto úplně zastavilo.. Je velmi jednoduché poznat, kdy teprve sepne el. ručka (je to slyšet a rozsvítí se tlačítko). Mám to v passatu už pěkných pár let.

Pokud by ABS jednotka udržela tlak pro bezpečné stání po libovolně dlouhou dobu (samozřejmě pokud zároveň je nastartováno, nevidím důvod proč by tomu tak být nemělo ale možná se mýlím - start-stop neuvažuji), vystačil by si celý traffic jam assist teoreticky jen s radarem a ABS. Asi tomu tak není, když to tam výrobci nedávají :)

Editováno: , autor: capo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, omicron napsal:

 

O 5 příspěvků před tvým komentem jsem jasně popsal jak to funguje (?!) na mé O3FL z podzimu, a od té doby O3FL el-mechanickou brzdu jistě nedostala.

To "ABS" jak píšeš, podrží tlak v brzdách právě těch pár sekund, stejně jako podobně u funkce HHC. Potom to řidiče upozorní, tlak se uvolní, a brzdy již nebrzdí. Pokud je tam elektromechanická brzda (a další podpora), tak to udrží auto na místě déle, a může být implementován příslušný asistent s auto-rozjezdem, to je skutečně již jen SW.

Ano, ale psal jsi to v souvislosti s aktivním adaptivním tempomatem, a já se poté ptal jak se to chová když tento aktivní není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

IMHO protože automat bez auto hold funguje tak, že po puštění brzdy se auto rozjede. A najednou byste měli v autě funkci, kdy se po puštění brzdy nic nestane. Navíc si umím představit, že tam bude i jiný, technický důvod (například, že držet tlak v brzdovém systému automaticky z nějakého důvodu není vhodné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jen abych se podělil o to jak to funguje v mém starém passatu, kde jsem se na to zaměřil - pokud kdekoliv zastavím, tak "Autohold" brzdy drží přes ABS jednotku. Neměřil jsem to úplně přesně, ale trvá to určitě výrazně víc než jednu minutu, než to teprve převezme elektrická ručka.

 

Tzn pokud passat 3C který se dělá od roku 2005 už měl jednotku ABS která to vydrží minutu, jsem si jist že octavia by to mohla mít taky. 

Prostě škoda že to nemá, ten přechod pro mě (pokud vůbec nastane) bude složitější a méně komfortní....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 12. 2017 na 12:16, omicron napsal:

Ve včerejším sněžení, kdy to hned tálo, mě dost dlouho ACC hlásil "mimo provoz", a s tím spojené i ostatní věci, mj. Front Assist. Sníh zalepil čelní plochu radaru, a přesto, že jsem několikrát čistil, pořád se tak dělo dokola. Toto soudruzi nedotáhli, očekával bych, že to třeba bude mít nějaký povrchový ohřev pro zabránění takového stavu, ale nic... ACC potom nefunkční ani v režimu "hloupého" cruisecontrol...:(

V 5. 12. 2017 na 12:48, M_ike napsal:

Uz se to tu resilo. Kdyz je znecistene cidlo, nefunguje ACC ani jako "hloupy" tempomat.

Vyhrev to nema, ma ho ale udajne F3 (co psal Lukason v jinem vlakne). Nicmene ani predFL to vyhrev nemelo, minimalne o tom nevim.

 

Bohuzel tohle nevyresil ani presun radaru do masky.

Řešilo se to u mne v tématu, Fabia III má opravdu vyhřivanný FA, co jsem tehdá zkoušel s prodejcem, tak Octavia ani Superb s radarem v masce tento výhřev už nemají, jaký je k tomu důvod netuším, ale nic inteligentního mne nenapadá...

 

EDIT:

resp začátek zde: https://forum.skodahome.cz/topic/140742-fabia-12-tsi-81kw-černá-perla/?page=4#comment-2278787

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Očividně to až tak nepomáhá...
A spotřeba energie? Ano asi to něco vezme, ale u FIII je ohřev zaplý jen při teplotách pod cca 5°C, takže na papírové emise to mít vliv nebude. Spíš je to trochu paradox, kdy já s FIII jedu bez jediné hlášky a vyšší modely mají "problém" (odzkoušeno na OIII FL kdy jsme jeli zasebou). Jasně že pro výrobce je levnější tam dát radar bez vyhřívání, za špatného počasí se doporučuje vypnout atd. to já nerozporuji, jen jsem chtěl potvrdit jak to je, nepotřebuji se tady s tebou, nebo někým jiným dohadovat pokud máme každý jiný názor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Martab napsal:

Řešilo se to u mne v tématu, Fabia III má opravdu vyhřivanný FA, co jsem tehdá zkoušel s prodejcem, tak Octavia ani Superb s radarem v masce tento výhřev už nemají, jaký je k tomu důvod netuším, ale nic inteligentního mne nenapadá...

 

EDIT:

resp začátek zde: https://forum.skodahome.cz/topic/140742-fabia-12-tsi-81kw-černá-perla/?page=4#comment-2278787

 

Aj Superbecko a aj po FL Octavka maju FA/AT presunuty hore a je skryty pod krytkou v prednej mriezke,takze keby aj radar vyhrievany bol,nepomoze to,lebo je pred nim este krytka.Ja som to skusil vyriesit nanesenim 2 vrstiev vosku DODO JUICE priamo na tu krytku a odvtedy mi senzor stratu vyhladu a nefunkcnost kvôli znecisteniu nehlasil.Ale ani odvtedy nebolo take mokrosnehove pocasie velmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna jsem to uz psal, ale normalni auta tam mela odporovy drat uz v roce 2004. (Konkretne A6 4F, A8 snad uz v 2002). Chapu, ze Skoda je uz total Kaufland a skudli na materialech, nicmene neco osekat o 25korun tak, ze to prestane fungovat mi uz prijde silene. Kousek odporoveho dratu v tom plastu (krytce) a problem je vyresen, to meli nemci vymakano 15let zpatky.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se tu zas delamz komara velbloud... 

 

vyjrivany ten kram nemam a za rok a pul se mi stalo dvakrat (podruhe vcera) ze se ten kram tak zasvinil, ze to prestalo snimat.

 

źtakze takova tragedie ... to nebyla.

 

mimochodem, musis na to koukat pres velka cisla - drat za 25 kc (ono tom ude za vic ... kabel, svorka, elektronika) znamena, ze v milionu vyrobenych aut jde o 25 milionu kacek. Pokud se budeme bavit o 4x 25 usetrenych kackach na 4 zdsnlivych blbostech, je to 100 000 000 kacek za rok... atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to "komár z velblouda", polemiku k tomu jsem zahájil já, a to se mě to přihodilo po pár měsících provozu :(

 

Jistě to není žádná velká trága, ale jen to ilustruje podivné rozhodovací procesy v automobilce o tom, na čem se ušetří, a co ne. Nechci rozvíjet nějaké OT o tom, co je v autě pro mě zbytečné a co ne, ale toto, zvláště v kontextu informací o tom, že to má i Fabie (bez ohledu na to zmíněné odlišné konstrukční řešení), a že to v koncernu je pořešené více jak 10 let, je docela směšné a smutné současně:wacko:. To že tím nedisponuje ani vrchol nabídky Superb je opravdu již naprostá zoufalost. Kokodák to má ?

 

Budiž malou útěchou to, co zmínil již @Aleš_BX , že v takovém počasí není příliš vhodné používat asistenty na radar navázané... 
 

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ad absurdum auto ma pak taky kola a ty stoji randal, ze ano. Trilion kol krat milion korun je usetreny bambilion. 

 

Ja si za adaptivni tempomat ZAPLATIL, a nepsali nic o tom, ze za snehu na dalnici nebudu mit ZADNY, natoz pak ADAPTABILNI. Pro ferovost mohli klidne rict, ze “arctic packet” stoji 117kc a dodaju vozu topeni pro cestujici, vyhrev sedacek a tento bazmek v nakladech za 25kc. Ale ne ze trochu snehu ho proste vyradi.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Aleš_BX napsal:

jezdím hodně v zimě, pro prosolených Rakouských dálnicích nejvíc, O III FL mám 25 000 km, v zimě najeto cca 60 % ... radar mi 3x napsal že má problém, poprvé nefunkčnost trvala řádove max 15 minut, kdy se opět funkčnost saba obnovila... podruhé a potřatí jsem zastavoval a radar čistil... prože jsem zrovna zastavení plánoval...

No, a ta Rakuska sul dela co, soudruhu.. no zere ten nalepeny snih. Takze to bylo tech 15minut. Jinak to tam zustane samozrejme nalepene jak na celem zbytku auta. Holt, Kaufland. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Strabag napsal:

No tak ad absurdum auto ma pak taky kola a ty stoji randal, ze ano. Trilion kol krat milion korun je usetreny bambilion. 

 

Ja si za adaptivni tempomat ZAPLATIL, a nepsali nic o tom, ze za snehu na dalnici nebudu mit ZADNY, natoz pak ADAPTABILNI. Pro ferovost mohli klidne rict, ze “arctic packet” stoji 117kc a dodaju vozu topeni pro cestujici, vyhrev sedacek a tento bazmek v nakladech za 25kc. Ale ne ze trochu snehu ho proste vyradi.

 

Ono by stacilo si precist navod.... ale proc, ze? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, Aleš_BX napsal:

blbost, viděl jsi někdy jak auto vypadá po 300 km jízdy po prosolené Rakouské dalnici?

 

Holt kdo chce psa bít hul si vždy najde... Vsadim se ze máš služební auto.. tací jsou nejvíc nespokojení a znechucení... Rusi mají pěkné přísloví, darovanemu koni na zuby nekoukej...

Videl. Je bile od soli ze nejde videt do boku, ale snih na nem neni.. jezdival jsem 2x tydne Praha-Bratislava-Viden-Ljubljana a zpatky za den. Ani jednou mi A6 ani A8 chybu tempomatu nehlasili. Samosebou je octavia sluzebni. Neznam nikoho, kto by tim jezdil dobrovolne za svoje penize, a soukrome vozy firma neproplaci. Ale zrovna za adaptivni tempomat a celkove vybavu v konfiguratoru za asi 250tisic jsem si doplacel ze sveho. Pak jeste antiradary a rusicky za 70, chip MTM 15, odhlucneni a tlumeni vibraci za 50, kola leto RS 19” a zima RS 18” asi 60, narazniky RS predek zadek asi 20, vyfuk Eberspacher za 70 s aktivnim zvukem , napravy a brzdy z RS 280 asi 40, stelovaci podvozek 30 a co ja vim co jeste. 

 

před 33 minutami, Tragedie_v_JZD napsal:

 

Ono by stacilo si precist navod.... ale proc, ze? :)

Jako cist si navod na tempomat kdyz kupuju auto? To tam nekde u klikani vybavy je? Ale no tak. Proc takto fanaticky hajit nesmysl. Ja myslel ze tady resime realitu, ne nejakej skodafanatismus. 

Editováno: , autor: Strabag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakej fanatismus? Tohle neni o fanatismu, ale o zdravem rozumu. Nebo jsem snad fanatik jen proto, ze pred tim, nez jsem si naklikal konfigurace predchozich aut, jsem si nejsriv v navodu precetl, co dana ficura umi a povazuju takovy pristup za normalni?

 

nebo snad jsi nesvepravny a potrebujes vse v konfiguratoru? Jeste jsi si zapomel postezovat, ze v konfiguratoru neni napsany, ze bez nafty/benzinu to nepojede, a ze kdyz zatocis volantem doleva, tak auto pojede doleva a ne doprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...