Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Už se nemůžu dívat, jak se tu trápíte. Já se trápil s motorem 1.6TDCI 80KW ve Focusu, protože na fórech to byl nejhorší motor na světě. Nakonec jsem na něm najel 350tis. km, byl jednou na rozvodech a jednou na renovaci filtru pevných částic. Vstřiky i turbo drží a při prodeji jezdil do 4,5l na sto. Dneska jsem si našel škodivky s nájezdem přes 200tis. km na prodej s motorem 1.2 TSI 77kw s rokem výroby 2010. Je jich na cars hafo. U jedné s nájezdem 280tis. km jsem si nechal autotracerem zjistit servisní historii a jsou v něm původní rozvody, které byly ve 135tis demontovány při opravě ventilu olejového čerpadla a znovu namontovány. Pro zájemce to můžu poslat v PDF, když mi pošle adresu na saveres@centrum,cz. Nevím jak to vylepit tady. Tak že v klidu jezděte, každý motor se může posr....

U mě to byl držák největší o kterém se říká, že najede na rozvody půl mil. km, BMW 525i 141 Kw. Řetěz rupnul ve 155tis.km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tu myslím někde psal... TSI motory co se dávají do Rapida jsou nejodladěnější TSI s řetězem které kdy byli. A zcela jistě se stanou velmi vyhledávané mezi ojetinami, s napětím vyčkávám kdy o tom začně psát Svět Motorů :-) Jde o to, že ještě nejsou tolik zkažené ekovýmysly jako start/stop, který bude mít na životnost podstatně větší vliv. Byl jsem nemile překvapen, když jsem zjistil že auta se start/stop systémem mají např. stejný startér jako bez. Takže si připravte kačky na výměnu startéru který po záruce bude na hraně životnosti... atd, atd...

 

Jinak Rapidů s nájezdem přes 100tis jsem už pár viděl a vše naprosto ok. A jestli se to má podělat tak se to podělá, vždy je nějaké procento co se nepovede... ale já jsem zastáncem toho, že problémy s TSI jsou vyřešené. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že je problém rozvodů pro Rapid vyřešen jsem tu psal již v červnu v roce 2013 a nikdo tomu nechtěl věřit. Jsem rád, že se má slova provozem potvrzují.

Včera jsem startoval Rapida s nájezdem 137 tis. a nic, co by naznačovalo nějaký problém s rozvody se neděje. Tolik km někteří Rapiďáci neujedou ani za 10 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, jak jste na tom s chrastěním motoru po startu. Mám1.2 77kw, řetěz, naj.10tis.km, výroba 12/2014 a za studena 9x z 10 zarachotí na 0,5-1 vteřinu. Dělá to třeba i po hodinovém stání, míň, ale dělá. Dle maxidotu je na olej do výměny ještě 10500km. Včera jsem měl možnost startovat stejnou motorizaci Golfa po 6ti hodinovém stání a ticho. Jak jste na tom u těchto posledních řetězových motorů vy? A co to tedy vlastně je? Řetěz nebo ta tyčka? Přiznám se, že jsem všech 19 stránek nečetl, ale něco ano. Docela mě to hodně znepokojuje, ale co pro to udělat. Do servisu na pokus omyl mě to moc netáhne, ale třeba donutí :-( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá, dík za útěchu :kol-31: , ale trhá to uši. Jen tedy, je to to dopínání řetězu? A čím si vysvětlit, že u VW je ticho. Já měl před Rapidem VW Polo HTP a taky oproti Škodovce bez problémů. Že by nějaké jiné zpracování, to je asi blbst, že? :kol-32:

Editováno: , autor: Dodi 15
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem zde asi jako největší fňukal co se týče hlučných rozvodů po startu a tím asi i zůstanu.

Škoda prohlásila, že tento jev je běžný projev motoru-dobrá beru, už jsem se s tím smířil a pokud to nezačne dělat víc tak to už i možná řešit nebudu (mám 50tis a už se to nezhoršuje).

Ale považuji za závadu neudržení tlaku v napínáku, který ho někdy udrží a někdy ne. Když by ho neudržel nikdy a dělalo to od samého začátku tak neřeknu ani popel.

Nemluvě o dalších problémech jako neustále stojící voda ve dveřích, rozpadající se sportovní sedadlo řidiče (nezvládá moji váhu 105kg) Vše xkrát řešeno v servisu a žádný výsledek.

Auto je to krásný auto, jede na svůj obsah jako čert. Ale tak jak ho mám rád tak i stejně ho za své nedostatky nenávidím.

Editováno: , autor: mal.jaroslav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP byl hlavně problematický nejvíce v méně výkoné verzi - už si nepamatuji který to byl a ten se u nás prodával více :)

TSI u VW vs Škoda, jsou to stejné motory, VW má úplně stejný problém, to že jeden kus se chová dobře nic neznamená, já tu znám plno lidí, kterým ani jednou nezarachotí, jako nám běžně...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mal.Jaroslav: Ještě nemám dočteno vše, ale jsem na tom podobně. Zeptám se, kolikrát jsi již měnil olej? Pozoroval jsi změny? Co tam teď leješ za olej? Jsem též s vozem spokojen, ale ty ranní starty mě naserou na celý den. :kol-26: Mám teď přes 10tis km, na výměnu brzy, ale kdyby to mělo pomoci, tak to snad zkusím.

 

Povedlo se někomu u SA s tím něco udělat, nebo jen, že je to ok a šmitec?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takový to občasný lehký zarachtání ( vrčení) do 1s nemá cenu řešit a nevím proč si tím otravujete život. Řada lidí ani neví že je to ono. Až Ti to bude řachtat 5s po startu jako kráva, pak bych to řešil. Není třeba panikařit.

Když tam s tím půjdeš, změří ti řetěz, řeknou v toleranci - což může být a nashledanou, je to vlastnost. Zbytečná ztráta času. Třeba pro sicher a klid duše bych nechal v 60tis ten řetěz proměřit v rámci servisu a hotovo. Pak znovu kolem 100tis a nechal případně vyměnit třeba i preventivně ( ta rozvodová sada stojí málo, akorád práce je náročnější) .  Ale řešit něco v 10tis je úsměvné. 

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mal.Jaroslav: Ještě nemám dočteno vše, ale jsem na tom podobně. Zeptám se, kolikrát jsi již měnil olej? Pozoroval jsi změny? Co tam teď leješ za olej? Jsem též s vozem spokojen, ale ty ranní starty mě naserou na celý den. :kol-26: Mám teď přes 10tis km, na výměnu brzy, ale kdyby to mělo pomoci, tak to snad zkusím.

 

Povedlo se někomu u SA s tím něco udělat, nebo jen, že je to ok a šmitec?!

Olej měním po 15tis,změna absolutně žádná. Už jsem to vzdal. Udělá si to kdy chce, nemá to žádný rytmus. Byl jsem v několika servisech. Servis obdržel oběžník od Škodovky, že pokud to nedělá déle jak cca 10 vteřin není to problém tím pádem to nechtějí řešit. Mám najeto 55tis, za nedlouho mě čeká další výměna a konec záruky. Pokusím se to ještě vyreklamovat, ale nevěřím tomu. Použil jsem tři značky oleje na 15 tis a v tom to není. Každopádně brát olej od servisu jsou vyhozený peníze, je důležitý dodržet normu a olej koupit jinde a levněji.   

Editováno: , autor: mal.jaroslav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám najeto 100tis a delá to pořád a u ŠA už sem reklamace vzdal, na 120 udělám rozvody za vlastní, olej měním každých 12 tis km.....ale nemusíte mít strach ve firmě máme 2 seaty s tímto motorem a jeden má najeto 220 tis a druhej 160 tis....výměna byla u obou udělaná na cca 25 tis, to se ještě ŠA k tomu stavěla líp a dávali tam ten modofikovanej řetěz....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím Rapiďáky -_- 

Jeden záludný dotaz. Vloni jsem koupil svého Rapida, ještě byl do 7/15 v záruce, měl najeto dle SK i tacháku 34k. Pohoda,nic nezlobilo,olej vyměnili při 30k. Nyní mám 60k a začal mi poslední dobou (2-3 týdny) po startu šíleně rachtat motor,na cca 10-15 vteřin,než se to promaže ...dělá jak se spojkou,tak i bez. Někdo mi řekl,že to může být rozvodový řetěz,kladka...prostě rozvody :wacko: Otázka do pléna, má cenu to reklamovat a žádat nějakou refundaci? Dle jednoho info svolávali ročníky 2011-2012,já mám 2013 :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...