Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

kolik km?

Tak cca 3 tam a tri zpatky. Obcas, tak 3x do mesice, trasa 20 tam a 20 zpatky a tak jednou za dva mesice trasa 180km. Plus v tydnu nejake nakupy atd... Zase kratky trasy

Jestli ti to občas na sekundu "škrtne", tak s tím tě ve škodovce vyženou. Při zhoršení ti sice můžou vyměnit rozvody (otázka je, jesti to zaplatíš ty, nebo výrobce), ale obávám se, že je to u tohoto motoru nevyřešitelný problém. Tady na foru někteří tvrdí, že třeba u HTP to běžně také tak chrastí...

Tak to jezdíš v podstatě jen za studena, většinou. Kup si kolo  :kol-28:  a ještě ušetříš.  Sranda. No krátké jízdy nesvědčí žádným motorům, ale jak píše Pawouk, pokud to jen zachrastí jednou za čas, tak bych to neřešil. Auto máš v záruce zatím tak co.

No abych pravdu rek, tak to asi nejak vic resit nebudu. Az pojedu s necim do servisu ta se tam zminim a uvidime. Mam zaruku na 4 roky tak to necham osudu. Jenom sem se tady chtel podelit o zkusenosti...

4 roky, tak to je luxus. Já mám jen 2 a vlastně už jen jeden. Tedy já bych se měl klepat.  :w00t1:

všechny auta, který jsem měl s řetězem a (D)OHC někdy po startu rachtaly. víc to dělalo ke konci životnosti oleje a u poloteplýho motoru. tím bych se netrápil. pokud to bude alě dělat i u zahřátýho motoru, nebo několik minut po startu, je to průser :-) 

a to jako jak posloucháte jestli to chrastí? :D Já prostě otočím klíčkem, zapne se rádio, nastartuje se, motor skoro neslyším a když jdu škrabat okno tak už si jen přede :D to chce jednoho člověka na startování a jednoho na poslouchání ne :D

Garantuji ti, že ten skřek nepřeslechneš. To bys to rádio musel mít řádně ohulený. :kol-28:

tak v tom případě mi to ještě nerachtá (7100km), jezdím 2x13km denně, občas neco delsiho obcas neco kratsiho (1 km do obchodu ) :D

Upraveno od rogerer

Presne jak pise Pawouk. Taky jsem furt nevedel o cem se furt pise. Tak jsem spulil usi atd. A ver ze kdyz se mi to jednou stalo poznal jsem to rozhodne. Poznal bys to i kdyby si o retezech nikdy neslysel. Pri samotnem startovani se nic nedeje ale hned po te co motor naskoci. Ale jak jsem psal u me ti zarachtalo jen jednou asi na 1s a od te doby 15 tis km nic.

V životě jsem nepochopil. Proč lidi na startují a jdou skrabat okna...

Tož než to auto oškrábou tak už jim to topí.

V životě jsem nepochopil. Proč lidi na startují a jdou skrabat okna...

 

jednoduše...nastartuju, zapnu výhřev zadniho skla (abych ho nemusel taky škrábat) a větrák na čelni sklo, a většinou i vyhřev sedačky...rychle oškrabu okno (2min) případně postříkám rozmrazovaččem (30sek) a jedu... u rapida mam problem s nadmernym mlzenim celniho skla (zejmena po pouziti rozmrazovace)...obcas ale i staci setrit snih z okna sednout do auta a uz se to mlží..proto radsi nejdriv davam ten vetrak atd..... u 1.2 TSI je to v pohode nedela to kraval jen cvrčí jak šicí stroj...u nafty to bylo horší, tam jsem nejdřív škrábal :D

 

nicmene...zatim zadny rachtani  a verim ze to tak zustane na furt...

Upraveno od rogerer

Uvazuji o eRku 63 kW... ale kdyz to tu tak poslouchám... začínám mit obavy...

Řekl bych, že tyhle poslední TSi topí velice rychle. Taky startuju, zapinu topení na max a vnitřní okruh. Začínám rozmrazovačem boční skla a jak dojdu k čelnímu, tak už od spodu taje. Už jsem to tu někde psal, jestli to náhodou nemá přídavný el. topení, ale podle kódu ne, nechápu to. Nastoupím do auta, maxik ukazuje dobu jízdy 2 minuty a fouká pěkně vlažnej vzduch. Teplota venku -2. Fakt parádička u HTP jsem musel čekat klidně 7 minut i víc a stejně to netopilo a sklo po rozjezdu pořád namrzalo. Jinak jak už tu zaznělo, to rachtání se nedá neslyšet, teda pokud nastane. Po naskočení motoru se ozve dlouhý vrrrrrrrr, to prostě nejde přeslechnout.

Stačí dát do tytrubko.com třeba "TSI timming chain" a uslyšíte ty hrůzy!

Jo to se fakt preslechnout neda...

vlakrasy, a to ti ractá při každým startování? Bude zajímavý, jak se TSI bude chovat, pokud bude provozováno téměř výhradně na krátkých trasách.

Pri kazdym startu ne. Jen rano a musi byt chladno. Kdyz to nastartuju, popojedu a zhasnu motor, tak uz to pri dalsim nastartovani neudela. Bude to tim napinakem jak psal Petrrr.

A olej ti těmi krátkými jízdami nepřibývá?

Jste si jistí tím, že to dělá ztráta tlaku v napínáku řetězu? Z něj se tlak ztratí pokaždé, když se zastaví motor. 

 

Nemůžou to dělat hydrostavy? Když je motor dlouho vypnutý, tak hydrostavy u ventilů. které jsou otevřené, jsou zatížené tlakem ventilových pružin a tím pádem z nich (z komory 6 viz obrázek v příloze) pomalu uniká olej. Když bude motor vypnutý jen chvíli, tak olej utéct nestihne (nebo v nepatrném množství).

zdvihátko.pdf

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.