Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Motor 1.0MPI ze Citiga je vyborna volba, rozhodne lepsi nez ty 1.2TSI :-)

1,0 v CitiGo je první z "rodiny EA211" a přibral k sobě 1,2 a 1,4 s konstrukčními prvky jak návrat k řemenům na rozvodech, tak svody integrované do hlavy chlazené kapalinou majíc efekt v rychlému zahřívání samotného motoru a nástupu topení(osobně vyzkoušeno právě na prckovi a dost dobrý) a taky alu blok motoru.

Nenahrazuje plánované osazování motory TSI EA211, ale nahradí kafomlýnek HTP-MPI. A Rapid se 211tek dočká taky a Š-A se snad s celým koncernem zbaví reklamací - rozvody, turba, "to netopí"...

Z5 k tématu.

Kamarád má Golfa VI 1,4 TSI,najeto 60.000 a už podruhé měněn řetěz,lišty a napínák.Vážení,ať jdou do prdele s takovými motory.nevím,že by jiné automobilky měli tolik problému s rozvodovým mechanismem

Tak si pročti diskuzky Peugeotu s jejich turbomotory a to samé platí i pro Mini Cooper. Je tam stejný motor vyvíjený s BMW :kol-44:  :kol-46:  :kol-44:  :kol-46: .

Jen se jich tolik neprodá a nejsou tak tedy vidět "ty procentuální případy". A Toyota, jako modla kvality se vybabrala s řetězy úúúúplně stejně....

  • 5 týdnů později...

Zdravím pánové.

Dvě reklamace na hlučnost motoru po startu s výsledkem standartní,není na závadu.V pondělí jsem ho tam dal zase a dnes očekávám vyjádření od Škoda auto.

Nevzdám se,mám nalítáno 18tis a je to čím dál horší.

Už je nás více kdo řeší stejný problém s motorem z roku 2013 1,2 TSI 77kW případně 63 kW????

co máš za auto a kdy naposledy jsi měnil olej?

taky to mám hlučné po startu, ale nějak to neřeším.

Při kolka startech ti to zarachotí a na kolik vteřin?

Upraveno od Pandora

po studenem startu, a rachoti to jen po nastartovani, po rozjezdu uz ne. pokud nastartuju a necham motor bezet na volnobeh tak to rachoti chvili tak asi par destiek vterin, vic ne.

Ale nerachoti to moc, je to spis takovy cvakavy / plechovy zvuk. Nijak me to neznepokojuje.

Upraveno od runner

a seš si jistej, že je to fakt rozvoďák? ono ty plechový zvuky na tom motoru dělá víc věcí. rozvoďák by řval jak kráva a pokud by to dělalo několik desítek vteřin, tak bys asi moc vklidu nebyl

ja jsem nerikal ze to jsou rozvody... nevim co to je.

po studenem startu, a rachoti to jen po nastartovani, po rozjezdu uz ne. pokud nastartuju a necham motor bezet na volnobeh tak to rachoti chvili tak asi par destiek vterin, vic ne.

Ale nerachoti to moc, je to spis takovy cvakavy / plechovy zvuk. Nijak me to neznepokojuje.

A co trubky benzinového vedení? Případně regulace turba? A jaké jsou otáčky na "volnoběh"? Při zvýšených je dle technické dokumentace "prioritní kvalita emisí před pravidelností chodu a projevu motoru z důvodu rychlého prohřátí katalyzátoru". Ovšem to už je OT v sekci k rozvodům.

Upraveno od KubinoPv

je to určitě ta regulace, ale tohle je vlákno o rozvodech. je jasný, že každej divnej zvuk po startu jsou automaticky rozvody :-) , ale mě by zajímalo, jestli někdo s Rapidem má fakt problém s rozvodama, protože já tomu nevěřím.

U motorů 2012,2013 jsou už i vozy přes 60000 km a je klid.

Ještě zbývá popsání od mal.jaroslava.

co jsem koukal na videa v jinych diskuzich tady na foru tak to rozvody nejsou... ten zvuk neni stejny.

Tak auto mám doma po další reklamaci.

Rachot v motoru po startu je řetězový rozvod.

Vyjádření je stejné: Zarachocení rozvodu je standartní a není závadou.

Dnes je na to vyjádření od Škoda auto,že rachocení kratší sedm vteřin není závadou,ale standartem než se tlakem oleje našponuje řetěz.

Kamarád který pracuje v autorizovaném servisu,vlastní Fabii 1,2TSI 63kW a řešil naprosto stejný problém (tvrdím stejný problém,protože moje auto měl propujčené dva dny aby rachocení vysledoval),ale bylo to než škoda vydala prohlášení,že to není do 7. vteřin závadou a byl mu vyměněn řetěz a napínací kladka,dnes má po tomto zásahu najeto 58tis.km. a když nastartuje tak to ani neklepne,prostě tichučko.

Pro svůj klid si nechám asi na vlastní náklady vyměnit šponovák a řetaz nechám původní,ten podle hlášení servisu je jako nový a nemá žádné vůle.

Podle mého prostě dělají vše aby je to nic nestálo.

Olej mám původní,najeto 18tis. 

Ale ty mas Rapida vyrobeneho loni, takze tam uz zadna konstrukcni zmena v napinaku oproti letosku neni, ne?

Mam ho z května 2013 a co vím tak se žádná inovace nedělala,ale mám pocit,že když ho vyměním tak to vyřeším,že tam bude závada.Prostě nedokáže udržet tlak.

To ten napinak budes menit kazdy rok? Na kolik te to vyjde?

......

Dnes je na to vyjádření od Škoda auto,že rachocení kratší sedm vteřin není závadou,ale standartem než se tlakem oleje našponuje řetěz.

.......

S tím tlakem a šponováním je to nějaké divné. Plocha pístu napínáku je cca 0,5 cm2, tlak oleje na volnoběh cca 2 bary. Z toho je napínací síla 1 kg. A ta skoro nestojí za řeč protože v napínáku je pružina, která na píst tlačí silou 14 kg.

No ještě aby to tlakovalo s takovým nájezdem na jeden olej! Vyměň napřed olej a když to nepomůže, tak to teprve řeš

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.