Přejít na obsah

Škubnutí auta při přidání plynu z volnoběhu - spojka či ne?


MarekOct2

Doporučené příspěvky

Zdravím, předem píšu, že "škubání" a "cukání", co zde popisuju, má jiné symptomy než všechno, co jsem zde na fóru našel

 

Mám O2 1.9TDi/77kW 2006, najeto 180 000 km (koupená při 120000 km). Za ty dva roky, co ji mám a najeli jsme 60 000 km (každý prac. den 80 km) jsem si všímal jedné věci - když jsem při libovolném kvaltu z volnoběhu přidal plyn, celé auto sebou lehce cuklo. Obdobně při sundání nohy z plynu. Vůbec nejde o nějaké "škytnutí" motoru nebo změnu otáček, vše je plynulé. A děje se to pouze při přechodu z volnoběhu do záběru (a opačně), nikoli při přidávání plynu v záběru. Selským rozumem mi přijde, jako by se při přidání plynu nejdříve "pohnul" celý motor (z klidové pozice) a teprve poté se síla přenesla na kola (až se motor zapře do kastle a nemá kam dál). A obdobně při sundání nohy z plynu jako by se motor "usadil" do klidové pozice.

 

Jeden kamarád mi řekl, že mám určitě poškozený některý ze silentbloků, co drží motor, a přesně tak se motor/auto chová (přesně by taková závada odpovídala tomuhle chování). Když jsem s tím přijel za mechanikem, tak ten tomu nechtěl věřit, že o takové závadě nikdy neslyšel, že poškozený silentblok motoru nikdy neviděl. No auto si nechal, měnil jsem kotouče atd a druhý den mi oznámil "Jo a to cukání je jasný, odchází ti spojka. A proto ti jde taky ztuha pedál!" (silentbloky zkontroloval a nic na nich nenašel - tedy asi).

 

A tak se ptám - může tohle škubnutí souviset se spojkou? Jasně, má odjeto 180 000, a je dost tuhá, jenže to je už 60 000 km stále stejně, žádná změna. Ani s řazením nejsou problémy (úplně minimálně občas zaprotestuje zařazení trojky, jako by šajtrpáka neměla do téhle pozice úplně volný chod). Cuknutí, které popisuji, se děje pouze při práci s plynem, nikoli se spojkou!

 

Tedy: nechce se mi věřit, že by mi odcházela spojka jen proto, že mám tuhý pedál (což mi ostatně vyhovuje). A protože se mi také nechce věřit, že by tohle škubnutí souviselo se spojkou - bylo to pro mě něco normálního až donedávna, kdy mi ten kamarád po svezení řekl, že to vypadá na prasklý silentblok. Ale taky jsem v autech absolutní amatér.

 

A tak se ptám na vaše názory tady :)

Editováno: , autor: MarekOct2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešilo se to tu už mnohokrát, tak na 95% to bude bolavá pata PDček a to dvojhmotnostní setrvačník (5% nechávám na vstřiky a ostatní), 180tkm je hodně. Věř mi, že v roce 2014 neobjevíš u 1,9 TDi z 2006 závadu, o které by se tu ještě nediskutovalo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sákryš. Fakt mi přišlo, že to není to stejné co v ostatních příspěvcích (jen jedno cuknutí, jen z volnoběhu do záběru, žádné vibrace atd). Každopádně díky za odpověď :)

 

Mechanik mi říkal, že nová spojka by vyšla na 18000, ale že by měl možnost sehnat ji i za 10000. Vůbec netuším, jaké jsou možnosti. Co byste mi doporučili? Ne že bych tedy chtěl nutně uvalit 20000, ale nějak nevím, co si o té levnější variantě myslet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V jiném tématu jsi ještě psal, že ti občas nejde zařadit 3° a pak měl jsi problémy s podvozkem, geometrii?? Ono tam může souviset všechno se vším, ale jestli jde o jedno cuknutí, vůli bych hledal spíš na převodovce než v motoru právě v souvislosti s tou trojkou?

Fakt je, že dle zkušeností ti každý prvně vymění setrvačník a spojku. Jednak je to častá závada a druhak na tobě velmi dobře vydělá a skoro vždy je na autě poznat rozdíl.

 

Co jak kde kupovat jaký setrvačník jednohmotum dvojhmotu, toho je to tu napsané mraky, hledej.

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řazení se jednu dobu trochu zhoršilo, ale to je tak rok zpátky - zatímco tohle znát bylo, tak spojka funguje identicky celé ty dva roky :) Požádal jsem mechanika o výměnu převodovkového oleje, nad čímž sice kroutil hlavou, že ta náplň je "jedna na celý život auta", ale ty problémy okamžitě zmizely. Při řazení trojky to bylo cítit, jako by tam byl z neutrálu ještě malý mezikrůček, minimální odpor, který je třeba ještě překonat. Respektive tak je to sem tam znát teď, před výměnou oleje párkrát trojka nešla ani zařadit. 

 

Rozhozená a seřízená geometrie už párkrát byla, zatímco tohle chování (cuknutí) je konstatní. Jen jsem nevěděl, že to značí nějakou potíž.

 

Inu, jdu si domluvit "operaci" :) Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...