Přejít na obsah

Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)


milans14

Doporučené příspěvky

môj tato má v služobnej fabii mr 2013 1,2TSI 77kw a jedine čo sa mu nezdalo na motore tak to bolo pri cca 30tkm pri studenom motore občasne cukanie pri zrýchlovaní ale ako si sa to samo vyriešilo, teraz má cca 54tkm bez jedinej závady a niekedy tomu motoru ozaj nakladá, asi týžden späť sme spravili jazdu 950km a bez najmenšieho problému alebo zaváhania ale hovoril mi že ako si teraz zvykol naň  tak mu trocha chýba výkon od 4500ot do 6000ot, podľa mňa už 63kw verzia musí isť dobre oproti 1,4ke.

 

Sir_ka:   Choď sa povoziť na fabii či už krátkej alebo dlhej s motorom 1,2Tsi aj slabšou 63kw verziou a myslím že nebudeš chceť 1,4ku má určite výhody aj tá 1,4ka že je to prakticky bez problémový motor ale zasa má veľa výhod aj 1,2ka TSičko a keď by si kupoval funglovku tak si myslím že už tam sú motory kde sú tie motory už o dosť lepšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý deň,

chcela by som touto cestou poradiť od skúsenejších.

Mám možnosť kúpiť fabiu II 1.6 16V 74kW(105k), hatchback, rocnik 11/2007, najazdene 140tis km.

Vozidlo potrebujem len na jazdu do a z prace, ziadne dlhe trasy, teda cisto mesto.

Som žena vodička a ako laika ma odrádza počet najazdených km.

Chcem sa preto opytat, ci ma niekto nejake skusenosti s tymto typom fabie, co mozem ocakavat..ci mi zacne po roku zacne odchadzat spojka, prevdovka apod.

Alebo vozidlo v pohode vydrzi aj do 200 tis. km.

Dakujem za vsetky odporucania a info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karamio, záleží jak se s tím autem jezdilo, ale motor je to ještě jeden z těch spolehlivějších, takže by určitě neměl mít problém. Pokud se k autu člověk chová dobře, mění včas olej a pod, klidně vydrží i půl milionu...

Ovšem, když píšeš, že auto máš na krátké trasy a do města, tak si myslím, že by nebyl dobrou volbou, protože co se týče spotřeby tě sežere i s botama  :kol-28:. Na město bych volil spíše Fabii s 1.2 HTP, která je jednak levnější a hlavně uspornější. Je sice slabší, ale tyto motory mají perfektní zpřevodování a na město jsou dost svižné, jediné, kde ztrácí dech jsou cesty mimo město a dálnice, kde už tak svižné nejsou a tam se právě hodí 1.4 a 1.6 motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

140 tis. km bych se nebál, ale rozhodně bych auto nechal před koupí prohlédnout v autorozovaném servise.

 

Co se týče spotřeby, tak podle manuálnu má 1.6 udávanou spotřebu ve městě 9.1 l/100 km. 1.4 má udáváno ve městě 8.6 l// 100 km a 1.2 HTP má udávanou 7.7 l/100km.

Nicméně z osobní zkušenosti vím, že s 1.2 HTP se dá rozumně jezdit ve městě kolem 6-7 l/100 km. S jinýma motorizacema jsem moc nejezdil, takže to budeš muset počkat až se vyjádří někdo kdo ten motor má  ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Room s 1,4 16V 63kW po městě v létě za 8 - 8,5 litru, opravdu krátký cukačky klidně za 10 - v zimě přibližně o 0,5 litru až o litr víc. Fábule se stejným motorem bude o trošku míň žravá, protože je lehčí.

 

Haťapka bude ve stejný situaci minimálně o litr úspornější, ta "jednašestka" se bude pohybovat minimálně na úrovni "jednačtyřky" - má větší krouťák, dá se rychleji přejít na vyšší rychlosti, kde motor tolik netočí a spotřeba není tak vysoká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já 1.6 ve Fabii mám. Dost záleží o jaké jde město, jaký je tam provoz a jak se dokáže člověk s autem sžít. Jezdím Prahu a pokud je velký provoz, semafory, zácpy... tak to může být i lehce přes 10. Pokud je menší provoz tak 8-9. Pokud lze využít obchvatů a okruhů tak klidně i pod 7.

Já se snažím ucpané Praze vyhýbat (klidně i delší trasou), podíl cest mimo město může být tak 30-40% a jsem aktualně na spotřebě 6,5.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karamia, ak sa predchádzajúci majiteľ o auto dobre staral, tak 140 tisíc km sa dá považovať za akurát zabehnutý motor. Pred kúpou prever históriu vozidla, daj skontrolovať stav vozidla dobrému mechanikovi alebo zájdi do autorizovaného servisu, nech sa na to pozrú a povedia ti, že čo ťa čaká ak si to auto kúpiš.

Čo sa týka výberu tvojej motorizácie, tak tá do mesta naozaj nie je najlepšia. Je to dobrý motor, ale budeš mať zbytočne vysokú spotrebu a výhody toho motora moc nevyužiješ. Skús nájsť nejakú Fabiu s motorom 1.2 HTP, určite sú ich na predaj desiatky, je to asi najrozšírenejšia motorizácia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za vsetky info.

Este by som sa chcela spytat, ci by ste mi nevedeli doporucit nejake stranky na predaj auta na internete, ak mate nejake skusenosti vy, alebo vasi znami. Pozrela by som sa ked tak, na tu 1.2, alebo na nejaku 1.4 ta by bola si najlepsia.

dakujem vopred

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo poviete na takúto fabiu ?? pre sestru. spotreba by ani nevadila skôr tá spolahlivosť či je to tak spolahlivé ako 1,4ka

Spoľahlivosťou je na tom podobne ako 1.4 na dobrej úrovni, ale tá spotreba by mi vadila najviac. A to že je to z AAA to už je na inú debatu. Mám na nich svoj názor.

Ak už z AAA tak skontrolovať kilometre a celkový stav auta v autorizovanom servise

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vod "písmenek" nic nebrat, to jsou největší zmrdi, na jaký lze v branži narazit.

 

Při výkupu auto úmyslně podhodnocujou, srážejí z fleku po 5000 i víc za každej prd a flíček na kastli nebo tapecírunku, načež při prodeji udělají z komára velblouda a a střelí ho za dvojnásobek - nádhernej příklad byl před lety kolega, prodávající do "písmenek" staršího pažouta - protože je kuřák a měl na několika místech propálený sedačky a očouzenej tapec, sehnal před prodejem z vrakálu luxusnější verzi introše a všecko přehodil.

 

V "písmenkách" mu pak řekli, že za neoriginální introš mu srazí 10 000 z ceny, protože údajně "výměna vzbuzuje podzření, že auto bylo uměle omlazeno". I tak jim ho chudák prodal, protože prachy potřeboval hned.

 

Za měsíc se jel se synem poohlídnout po bazarech, jestli by se nedala koupit lacino nějaká jiná ojetina, protože jim druhý auto v rodině scházelo - a co čert nechtěl, v Práglu narazili zrovna na toho ex-svýho pažouta, kterýho samozřejmě poznali podle detailů známejch každýmu kdo někdy nějaký auto vlastnil dýl než týden - a cenovka je uzemnila, potože byla na dvojnásobek částky, kterou jim při výkupu "písmekovej bazar" vyplatil ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vod "písmenek" nic nebrat, to jsou největší zmrdi, na jaký lze v branži narazit.

 

 

 

Tak to věřím. Před tím, než jsme se rozhodli pro nové, tak jsem navštívil AAA a Autoesa. A áčka mě po návštěve ještě 6x volali, zda-li sem se už "rozhoupal" a chci to auto nebo ne. z Esa mi volali jen 2x a to po dvou dnech, zda ho chci nebo ne a pak cca po týdnu, že jsem VIP zákazník a že mi dají úvěr bez navýšení. Nicméně jsem se z toho zhnusil a půjdem do FII 1,4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny: Takéto niečo som zažil pri výbere Fabie už našej, pochodili sme všelijaké väčšie autobazary čo boli v Bratislave, Trnave, Senci a plus aj sme boli pozrieť v škode či nemajú nejakú skladovku za rozumnú pre nás cenu. Keď sme boli v AAAčku tak sme tam videli Octaviu II Elegance dá sa povedať v plnej výbave najazdené len cca 60tkm ale predný nárazník obytý ako keby to malo 200tkm kapota tiež interier ovladanie okna biele :D sedadlo vodiča vydrané, potom sme zavolali človeka z AAA že či to s tou sumou a s tými km myslia važne, vedľa bol passat a ten mal viac najazdené a bol o moc lepšom stave.

Viacerý mi hovoria že aj z AAA sa dá zohnať dobré auto ale tak je ich málo a rýchlo sú preč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj rád bych obnovil svůj skromný vozový park. Chci prodat 1.4 MPI fábii a koupit 1.4 16V zánovní. (do těch 20 000km) jedině v kombi verzi a s maxidotem a minimálně mechanickou klímou. Zajímalo by mě zda udělám dobře s výběrem motoru vzhledem k tomu že jí chci dát do plynu. A taky vzhledem k tomu že mám nájezd 20 000 ročně a chci ať mě vydrží aspoň zase do těch 250 000km.

 

Nebo mám raději jít do TSI a dát CNG? Jaké jsou zkušenosti s těmito motory? Děkuji.

 

Nebo raději 1.4 TDI, popř. 1.6 TDI? S čím najezdím bez větších obtíží 250 000km?

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...