Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Troufám si říci,že to bude orig. ŠKODA (ATE) na ,,malém průměru,, má originál vyražené číslo 1JOXXXXXX a min. šířku mm je to ta část mezi třecí plochou a prolisem pro kolové šrouby.

Pro zajímavost jaké tam máš dané destičky???

takováhle čísla jsem viděl na kotoučích od TRW a myslím si, že jsou i na originálech ale možná lžu :p

  • 2 týdny později...

Troufám si říci,že to bude orig. ŠKODA (ATE) na ,,malém průměru,, má originál vyražené číslo 1JOXXXXXX a min. šířku mm je to ta část mezi třecí plochou a prolisem pro kolové šrouby.

Pro zajímavost jaké tam máš dané destičky???

Už jsem zjistil že to jsou Feroda. Jak kotouče, tak i destičky. Byl jsem v jiném servisu přezouvat gumy. Tak tam mi to mechanik řekl...tudíž jsem se hezky spálil. ...běžná cena těchto se pohybuje okolo 500 - 700,- Kč :angry2::wallbash: takový lidi bych střílel na počkání...jj není nad značkový servis... :) anebo si náhr. díl nejdřív sám koupit a pak kontrolovat mechanika, jestli ho tam fakt montuje... <_< ale dík za snahu kluci, byla to moje blbost, že sem nad ním fakt nestál

  • 7 měsíců později...

Můžete mi taky popradit jakou velikost kotoučů na 1,4 MPI 44KW?V katalogu Autokelly udávají rozměr 239 - 18 a 256 - 22.Nevím jakou velikost použít.

Ještě jeden laickej dotaz,jak poznám že už jsou kotouče sjetý?Mám původní najeto 70000 Km a kotouče mají tloušťku cca 18 mm.

Díky za pomoc.

Měly by tam být 256-22. U těchto kotoučů je nejmenší povolená tlouštka 19 mm, takže je bude nutné vyměnit.

Radši to zkusím rozebrat a pořádně změřit než něco koupim.Je ta výměna hodně složitá?Je něco na co bych si měl dát pozor?Nejlepší by byl návod s fotkama.

Jen se ještě pro jistotu zeptám.Na třmeni jsem našel napsáno FS III.Měl bych mít teda rozměr 256x22mm?

Je to tak?

Není nic jednoduššího když si ho změříš, průměr je stejný ten se brzděním nemnění a tloušťku změř na kraji kotouče tam se taky neopotřebovává.

Ja vim,ale nechtelo se mi zbytecne sundavat kolo.Ale asi budu muset pro jistotu.

Jde pri vymene ten starej kotouc dobre dolu?

ATE dávají z výroby, takže to bude nejspíš stejný kotouč, jaký máš na autě teď. Cena u kotoučů je vždy za 1 ks, u destiček za celou sadu (na dva kotouče). Starý kotouč jde dolu jak kdy. Pokud ho ještě nikdo nikdy nesundaval, tak bych čekal drobné problémy. Může být problém se šroubkem - rez a kotouči se také nemusí chtít dolu. Pokud použiješ kladivo, tak jedině gumové. Rány kovovým by nemuselo přežít ložisko.

Diky za informace.Šroubek jsem zkousel a jde povolit celkem dobre.V nedeli se na to chystam,tak uvidim jak pujde zbytek.

Hlavně nejdřív nastříkat a počkat aby se to uvolnilo, nějakým WD-40 atd. pak to půjde vše snáz, hezky kartáčem obrousit rez a mělo by to být ok

Ještě jednu radu bych potřeboval.Trochu tápu v tom množství destiček.Koupil jsem tyhle:

http://obchod.autokelly.cz/#PATH=3761801;7;1549;139207;763449;763453;763454|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGN=2|PGS=20|PT=0|PDID=1234500|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

Měly by být prý k mojim kotoučům,ale nechápu proč u jiných je v páru vždycky jedna destička větší a jedna menší a u těchhle jsou vždycky obě stejný.

Je v tom rozdíl?

Upraveno od vitezslav2

Rozdil bude v tech pliskach co je ze zadni strany desek. Takze az budes vymontovavat ty stare desky, tak se podivej ktera je na pistku a ktera je na trmenu. Melo by to byt tak, ze ta s tim vecim pliskem se dava do pistku ;)

Idealne halvne vsechno poradne ocistit a rozchodit.

Kdyz delam brzdy, tak idealni je rozhybat aspon pistek trmenu.

Tak ze kdyz vymontujes ty desky ven, tak nejdriv strikackou striknes trosku brzdovky pod tu prachovku co je natazena pres pistek. Pak pokud je pistek vytlaceny, tak ho sverkou pomalu stisknes az na doraz co to pujde. Pak naslapes parkrat brzdou, aby ten pistek povylezl, ale nedelej to moc, at ho tam das zpatky. Pak zase sverkou(ja pouzivam stolarskou sverku) ho zase natlacis zpatky nadoraz co to pujde.Ale delat to pomalu a sledovat jestli se treba pistek nahodu nejake nesekne atd. Idealne pak jeste dat pod tu prachovku par kapek motor oleje, aby pistek nezatuhnul.

Jese vhodnou vazelinou promazat plovouce trmen, aby se ti nahodou pak nekde nehryznul :)

viztezslav2: Clovece, uprimne, ja se ti divim.

1. neco koupis a az pak das odkaz a ptas se, jestli je to OK - tuhle logiku nechapu.

2. kupujes bezne veci, nejde ti o zadnej brzdovej tuning - proc nekoupis original dily s naprostou jistotou kvality a funkcnosti???

Nehlede na to, ze cenove sis nepomohl - original kotouc 256x22 stoji 1309,- Kč/ks, sada originalnich desticek pak pouze 975,- Kč!

At pocitam jak pocitam, jeste jsi prodelal. A to nemluvim o tom, ze na vozy starsi 4 let dava skodovacky servis slevu tusim 20% na brzdove komponenty (kdyz si to nechas vymenit v servisu).

Lidi, premyslejte a nenakupujte bezmyslenkovite. Originalni dily uz davno nutne neznamena drahe!

Některý origo díly jsou madein Poland. někdy i Čína. :D Takže pozor na podezřele levný origo díly.

Ale jo, to muze byt, pokud je ale koupis jako originalni dil v autorizovanym servisu, neni se ceho bat, ikdyz je na dile Made in Poland nebo China. Takovy dily prosly testy SkodaAuto a splnuji potrebne pozadavky a jsou stejny, jako se pouzivaji v prvovyrobe.

Grym:

Děkuju za cenné informace.

Maverick:

Já jsem v obchdě řekl že chci originál,proto mne ani nenapadlo v krámě tu zalepenou krabici rozlepovat.Zjistil jsem to až po rozbalení doma,že je na moje auto ještě jiný rozměr destiček.asi nikdo není geniální.A když jsem to nevěděl,nenapadlo mne to ani kontrolovat.

A co se týče kotoučů,myslel jsem že tohle vlákno je o tom.Ve značkovém servise si řekly cenu 5600 Kč.Ať počítám jak počítám,určiťe mi to vyjde levněji.

A co se týče tvé poznámky o ,,prodělání",ty víš za jakou cenu jsem je měl já?

Jinak přesto děkuji za reakci.

Upraveno od vitezslav2

Kolego, klidek. Nikdo ti nic nevycita, vztahovacnost je jedna z nehezkych vlastnosti tohohle naroda.

Co se tyka cen, daval jsi odkazdy na nakoupene dily, podle nich jsem bral ceny.

Pokud jsi mel slevy, o tech si se bohuzel nezminil.

Ja jsem menil komplet predni brzdy v tvem rozmeru v autorizovanem servisu minuly rok v cervenci a jak pisu, dal jsem za celou tu vec vcetne prace 4193,- Kc a od toho odecteno 20% na tzv. Sekovou knizku (dostanes zdarma u kazdeho autorizovaneho Skoda servisu) pro vozy starsi 4 let, tedy celkem jsem to mel za 3355,- Kc vcetne DPH a prace.

Jinak forum je od toho, aby si clovek nechal poradit a ne aby se citil dotcenej, ze mu nekdo jinej rekl, ze to ci ono neudelal optimalne.

A nakupovat "originalni" dily v AutoKelly taky neni to pravy orechovy, tam dostanes maximalne tzv. kvalitativne shodne, ktere byvaji dost casto drazsi, nez skutecne Skoda Originalni dily z autorizovanych servisu.

Chybou Skodovky je, ze to nedava prostrednictvim marketingu dostatecne najevo zakaznikum.

Originalni dily = drahe dily v rade pripadu uz davno neplati! Obzvlaste u tech bezne spotreby.

Tak výměna se zdařila,doufám.Všechno sedělo jak mělo.Jen bych měl jeden možná ,,absurdní" dotaz:

Jsou ty kotouče záměnné?Pravá - levá?Nikde jsem žádné označení nenašel.

A ještě jestli je normální že se tak hřejou.Napadlo mě,jestli jsem je dal na špatný strany,tak třeba funguje špatně chlazení.

Díky za odpověď.

Bud v pohode. Jinak to ze se hrejou je zpusobene tim, ze jsou nove a musi si to sednout. Takze kdyz brzdis tak desky se dotykaji treba jen 50% a zahrivaji kotouc na mensim msite, tudis se to projevi vecim zahratim. Dulezite je, nebrzdit zprudka a hlavne je nepretezovat. Ze zacatku jezdit opatrne a sem tam si pribrzdit aby si to zacalo sedat. Rateji prerusovane brzdi, abys je neprehral ;)

Vecinou uz po par desitkach km to zacina brzdit lepe, ale chce to pomalu zajet aspon par set km. Nez na to zacnes poradne slapat.

Upraveno od Grym

Díky,to jsi mne uklidnil.Jinak s tím zahřátím,to jsem asi pohnojil,protože jsem někde četl (v chytrý knížce),že se nové kotouče mají zajíždět tak,že se má rozjet na 80km/h a zbrzdit na 40km/h.A to několikrát,jenže mezi jednotlivými pokusi by se měly nechat schladnout a já jsem to udělal 3 x po sobě.Doufám že se mi nezkroutily.Nedalo se na ně sáhnout.Myslíte že se mohly poškodit?Nerad bych kupoval nový.

Jsem :prc:

Upraveno od vitezslav2

Z 80 na 40 je v pohode. Kotouce se zahrejou celkem rychle, takze uz i po jednom brzdeni, by byly horke ze bys na ne nesahnul. Problem by nastal kdybys brzdil treba ze 130 na 0. Takze je ted nepretezuj, a urcite budou v pohode ;)

Tak to jsem rád.Dneska jsem zkoušel jet nějakou dobu bez brždění a kotouče byly pořád uplně studený.Tak že by pístek měl fungovat dobře.

Díky všem za rady. :)

ahoj, na 1.4 16V 74kW prijdou 256 mm? co rikate na jiz zde zminovanou kombinaci zimmerman kotouce+ferodo desky?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.