Srpen 24, 201411 r Hele tu výměnu zvládne standardní člen, není to nic extra a za hodku to máš i kavou. K té olejové spotřebě 2.8 - do 380 000 km jsem téměř pořád dával 5w-30 (a každých 15t km ho měnil). Někdy kolem 350tkm to začalo víc žrát, 1l-2l na 5000km. Zjistil jsem, že jak to točím přes 4500 ot/min trošku víc to žere ten olej. Teď 5w-40 a mám to 2l na 15tkm :-) A honim to pořád :-)
Září 4, 201410 r Ahoj. Chlapy chci se zeptat, jaký díl myslíte tím půlměsícem na bok víka? Před rokem jsem to celé přetěsnil a kolem víka i u svíček je to dobré. Minulý víkend jsem si však všiml, dalšího průsaku. Je to ze zadu na hlavě na straně řidiče. Olej nahmatám spíš níž. Co navrhujete? Gufero vačky?
Září 4, 201410 r Ano, gufera váčky protékají. Mám to samé. Pak to teče až na výfuky a smrdí to :-( Temhle motor a gufera... To je průser.
Září 22, 201410 r Ahoj, tak jsem zjistil místo úniku. Gufera olej nepropouštějí (zatím). Problém představuje to černé víčko. Koupil jsem nové, ale je v tom otvoru volné. Měřil jsem nové i staré a staré má vnější průměr o cca 1,5mm větší. Teď nevím jestli jsem dostal zrovna špatný kus nebo se ještě musí dotěsnit? Když jste ho měnili drželo tam pevně? používali jste kolem něj ještě nějaký těsnící tmel?
Září 22, 201410 r Jaky vicko??? Myslis to u nalevaciho otvoru? To musi pasovat, nevim co chces tmelit. Objednal jsi to na superba 2,8?
Říjen 7, 201410 r Tak jsem nechal vyměnit těsnění vík a nepomohlo to ničemu (teda jen to, že u svíček není olej). Auto stále žere olej a smrdí po spálenem oleji který teče zezadu hlav. Takže auto jsem dal mechanikovi na výměnu gufer ventilů, výměnu gufer vaček a vyčka hlav. Doufám, že test tlaku válcu bude dobrý a nebudou se dělat i pístní kroužky. Tohle bude pekelná investice :-( Tohle auto mi teda radost nedělá...
Listopad 21, 201410 r Ty vole napříč motor V6 - to jsi mě pobavil . Gufera na vačkách moc neodcházejí, spíš těsnění víka ventilů a pak to vypadá, jako by to teklo kolem řemenic a dozadu a všude. Nic ven nemusí, u 2,8 je to nemoc. Je nutné koupit celou sadu na obě strany, v žádném případě nekupovat jen něco: čili koupit těsnění+brejličky (kolem svíček) a půlměsíce na bok víka. Výměnu zvládne i amatér, jediná rada je víka neutahovat na krev: prostě citovka. Ty víka u tohoto motoru vymyslel prostě nějaký soudruh, který nudou nevěděl, co na práci, tak vymyslel tenthle debilní tvar s půlměsíci. To píšu proto, že po utěsnění to za 100tis teče zase... Ale dá se to, musíme makat s matrošem, který je k dispozici tak jsem nakonec dospěl k tomu, že musím udělat těsnění kolem vík ventilů, chtěl jsem měnit svíčky a ve dvou dírách plno oleje, prosím tě díval jsem se na ty těsnění a našel jsem jako by to obvodové a ty tu píšeš ještě něco o brejličkách a půl měsících..mohl bys mi na to poslat třeba odkaz, nebo co tím vším myslíš..já myslel že koupím tohle těsnění 2x na každou stranu a hotovo http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/superb/motor-prevodovka/motorove-dily/9977-tesneni-vika-superb-2002-2008-2-8-typ-motoru-amx-bbg.html a když už jsem u toho, myslíš, že je lepší udělat i nějáké ty gufera ?
Listopad 21, 201410 r Tak už jsem zjístil, že ty brejličky jsou kolem těch svíček ale né v každé sadě u toho jsou, třeba v cc autodily už jsem je našel každopádně ještě mi objasni ty půl měsíce, o které má jít a kde to cenově asi teda vychází nejlépe?
Listopad 21, 201410 r nejlepší je koupit celou sadu na obě strany: těsnění+půlměsíce+brejličky Naposledy jsem bral Victor Reinz (půlměsíce by měly být v sadě, i když na foto nejsou, ale je dobré se samozřejmě zeptat dopředu), mají ho ve všech dostupných krámech (Kelly, Elit, asi i CC, atd) Ohledně cen, se spíš zaměř na slevy, nebo požádej kámoše, který někde slevu má. Nebo hledej na netu, třeba tohle je docela levné: http://www.amd-autodily.cz/motor/sada-tesneni-vika-ventilu-victor-reinz.html
Listopad 22, 201410 r ok...zkusím ještě pohledat, kde to výjde nejlépe, každopádně těch 525kč je dost dobrá cena, protože co jsem už předtím shlédl, tak to bylo všechno kolem 550 a víš. Každopádně na ty půl měsíce se musím zeptat, zda tam jsou v těch sadách. A ještě k těm guferám..myslíš, že to má význam, když to bude rozdělané nechat je vyměnit ? myslím úplně všechny.. Upraveno Listopad 22, 201410 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek!
Leden 22, 201510 r Další byla výměna gufer v hlavách ze zadu jak jsou vackove hřídele. Jsou tam i takové krytky, víčka. To vše vyměnit. Pak dobře nasadit těsnění krytu a auto nesmrdí po spálené oleji ani nežere olej. Konečně je po problému. Upraveno Leden 22, 201510 r od Jacques.
Červen 28, 20169 r Čau, tak mě 3 měsíce po koupi Supa 2.8 postihl úplně stejný problém a to je smrda a kouř od motoru, přišel jsem na to, že od někud teče olej na svody (pravá strana teče více), tak jsem se koukl ke svíčkám a krom jedný všechny utopené v oleji = z toho důvodu určitě nepravidelný chod motoru na volnoběh.Těsnění vík už mám objednané a přes týden to nějak udělám, takže doufám, že to bude zaviněné pouze tímto. Gufera určitě sám měnit nebudu, a do servisu se mi to hned dávat a nechat to přetěsnovat taky nechce, Jacquesco všechno ti v servisu měnili ? Díky za info Upraveno Červen 28, 20169 r od Luke96
Duben 1, 20178 r Ja som na tom takto chlapci (foto), zacal sem tam smrdet olej. Spotraba oleja 1 liter na cca 2000km. Musim dat vymenit tesnenia veka ventilov...
Duben 6, 20178 r Ahoj panove, asi takevej nevhodnej dotaz. Jake oleje se daji do superba nalit? Co by se stalo, kdyby se tam nalil takovy 10w60? Melo by to nejaky ucinek proti mizeni oleje do motoru? Nechaval jsem komplet pretesnovat motor i s krouzkama a po 15 000 mi mizi asi 1l na 1000km. A ten smrad zamnou je děs...
Duben 6, 20178 r Ahoj, nemalo by sa stať nič, nájdeš oleje ktoré spĺňajú špecifikáciu pre požadovanú viskozitu. Oleje 10w60 su určene predovšetkým do viacventilových respektíve "športových" motorov. Bude hustejší aj po zohriatí, ale či to vyrieši tvoj problém, no neviem.
Duben 6, 20178 r Pokud věříš tomu "nemělo by se stát nic", tak ho tam klidně nalej, ale až se Ti něco zadře, tak se nediv. V Tvém případě bych spíš šel po tom, kdo dělal tu GO motoru, prt. je, zdá se, něco stále špatně.
Duben 6, 20178 r Chvili byl klid. Budu to muset vyresit. Jeste dotaz, kdyz to takto papka olej, co na to rikaji pri STK na emisich? Projde to? Upraveno Duben 6, 20178 r od Dibla
Duben 6, 20178 r 1l na 1000 km je ještě v "alibistické" normě výrobce, jestli to ale nějak extra smrdí, tak ta spotřeba bude vyšší. Dělal jsi i hlavu?, respektive vodítka ventilů?
Duben 6, 20178 r před 3 hodinami, Dibla napsal: Chvili byl klid. Budu to muset vyresit. Jeste dotaz, kdyz to takto papka olej, co na to rikaji pri STK na emisich? Projde to? To je otázka, prt. s takovou spottřebou Ti to zcela jistě jde nespálené do výfuku...
Duben 6, 20178 r Hlavně to chce zjistit kudy ten olej zdrhá. Klidně v motoru můžeš mít prasklinu. Chce to prvně pořádnýho opraváře a ne borce co jen tupě vymění díly.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.