Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Když je dost plynu tak mi to nepřepíná na benzín ani v těchto  mrazech. Pouze když dojde plyn tak to přepne na benzín a po následném nastartování to třeba zase jede chvíli na plyn (asi zbytek) a pak zas to přepne na benzín a už to na benzínu zůstane. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trasa Opava- Liptovký Mikuláš- Opava+ pojížďky na lyžovačku, 3 lidé v autě, plný kufr. Dynamika není moc valná při zatížení, nicméně předjet se dá bez problému, jen se musí více řadit. Vyzkoušel jsem i zmrzlé stoupání po ledu a při citlivé práci se spojkou se dá vyjet a když to nejde tak vycouvat :-D. Spotřeba byla 3.9 kg plynu, ale jelikož nejsou na SK čerpačky, tak kus cesty na benzín za 5.8 l /kousky dálnice, ucpaná města a ucpané okresky/. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám nějaké 3000 km a průměrnou CNG mám 3,9 a benzínu 6,3 /na benzín jezdím velmi málo/ je to mix. obec 30%, okresky 40% a dálnice zbytek. Na bývalém BMW X1 xDrive 135 kW 2.0 diesel jsem měl dlouhodobou 6,8 l/100 km. Styl jízdy, rozhodně nejsem brzdou provozu. Plynule jedoucí kolonou je myšleno šňůra aut mimo obec, kde nemá smysl předjíždět a jede se méně než je limit :-D. Město poskakování na semaforech, popřípadě pomalá jízda. 

Zajímalo by mě jaká je Vaše spotřeba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolem 5Kg (4,5 - 5,4) plynu a někde okolo 8l ( tak těch 7 - 8,5)v benzínu. A jezdím úplně normálně, žádná brzda plyn, žádný extrémní provoz jen v centru města. Podle mě je to normální spotřeba. Ono zrovna CNG hodně láká šetřílky, což se projevuje i na stylu jízdy a kdo není šetřílek, tak zase nechce tankovat moc často, takže se omezí taky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Borci, nehádejte se ... :-) ... vtip je v tom, že guam za 5,0 jezdí město a Dr.Zoidberg za 3,9 víceméně venkov. Já jezdím přesně tak, kolem 4kg venkov a kolem 5kg město. Není to autem, ani těžkou nohou, ale jízdními podmínkami. Když na to pořádně šlápnu na dálnici, tam, kde se může, žere to ještě daleko víc než 5kg. Když jedu jak důchodce po dálnici stovkou na šestku, jde to směrem ke 3,5.

 

podívejte se na www.spritmonitor.de, německý server, kam hlásí řidiči svoje tankování, to je myslím v dnešní době nejlepší statistika na CNG spotřebu.

 

Pro CNG oktávky od r.v. 2014-2017 je rozpětí od 3,05 do 5,15 a průměr 4,22 pro 74 aut a pro CNG jen r.v. 2017 dále (čili po FL) je rozpětí 3,58 - 4,76 a průměr 4,39 pro 8 aut. Toto byly údaje cca z konce roku 2017.

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spritmonitor právě není dobrá statistika pro LPG ani CNG, protože velká část, troufnu si říct, že většina, buď ignoruje nebo neeviduje důsledně spotřebu benzínu. A za 5 město nejezdím, to spíše za 6 i více. Psal jsem průměry na celé nádrže, když jedu svoji trasu, která se skládá z 20km město a 20km mimo město, tak jsem jak kdy, podle provozu na 4,6 až 5,3 dle PP a v tomto rozsahu zhruba vychází i průměry na nádrž.

Editováno: , autor: guam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

guam: aha, sorry, asi jsem špatně pochopil z příspěvku, že jezdíš jen v centru města.

 

spritmonitor.de ... ano, já si taky myslím, že oni tam vůbec nezohledňují spotřebu benzínu. Ale to my tady v diskuzi taky ne, .. já když řeknu jezdím za 4,5kg na 100, tak myslím jen průměr CNG spotřeby. To, že najedu na benzínu podíl 3%, už v tomto kontextu nijak neřeším. Ale tady konkrétně nám jde jen o čísla prům. spotřeby CNG, ne o průměrné náklady vč. benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto na CNG si asi nikdo nepořizuje proto aby s ním jezdil na benzín, to beru jakou nouzovku když se někde nepovede natankovat. Takže evidovat pouze spotřebu CNG je podle mě v pořádku. Samozřejmě ta spotřeba je výrazně ovlivněná tím kde se jezdí a to je taky důležité uvést. Na krátké přískoky po městě plném kolon se málokdy dostanu pod 6kg, dálnice naopak není problém i pod 4kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám už druhýho G-TECa. Statistiku si poctivě vedu na zmiňovaném německém webu - nemám proč bych tam podváděl, je to přeci statistika pro mě, abych věděl jak hodně se mi vůz vyplatí. Dokonce při každém tankování odečítám 2km z nájezdu na nádrž, aby nedocházelo ke zkreslení. Když už náhodou jedu na benzín víc km, tak opět tyto km odečtu. Možná by se moje aktuální statistika měla kopírovat jako podpis pod příspěvkem.

Spotřeba je skutečně taková jakou vidíte. Co dojedu tak taky předjedu, žádné courání za dojetým autem - brzda v provozu určitě nejsem. Je fakt, že do města zavítám 1x/měsíc a taky je fakt, že nejezdím plyn-brzda a po naučené cestě už taky člověk ví, kam asi tak dojede, a kde už nemá smysl přidávat. Jezdím cca 40km trasy do práce (vždy ve dvou 100kg lidech, občas tří). Tak asi tak...

 

Nedávno se tu probíralo při mrazech, že se někomu při sešlápnutí plynu na podlahu přepne vůz na benzín. Několikrát jsem to zkusil a ani jednou se vůz nepřepnul... Domnívám se, že těm co to přeplo, tak už měli méně jak 1/5 plynu v nádrži.

Editováno: , autor: pavlikVB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22 hours ago, Wdog said:

spritmonitor.de ... ano, já si taky myslím, že oni tam vůbec nezohledňují spotřebu benzínu. Ale to my tady v diskuzi taky ne, .. já když řeknu jezdím za 4,5kg na 100, tak myslím jen průměr CNG spotřeby. To, že najedu na benzínu podíl 3%, už v tomto kontextu nijak neřeším. Ale tady konkrétně nám jde jen o čísla prům. spotřeby CNG, ne o průměrné náklady vč. benzínu.

Zohlednuji, jen si musis dusledne vest ten benzin, zejmena tedy ujetou vzdalenost na ten benzin. Pak se to vede snadno. Viz. me Citigo: https://www.spritmonitor.de/en/detail/845419.html?page=2

 

Ne kazdy je ale takovy "uchyl/hračička/__jak_kdo_chce__", aby to delal a vicemene tim ztracel cas :-)

 

Editováno: , autor: Šutrák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Letos v říjnu mě čeká STK a s tím spojené měření emisí, v minulostí jsem měl Fabií LPG a na emisích chtěli po mě vždy platnou revizí  (samostatnou přílohu TP k tomu určenou, byla to, ale přestavba). Jak je to u naších vozů G-Tec, žádnou přílohu zřejmě nemáme. Kdo už byl na STK+ME můžete uvést, jak kontrola proběhla, zda něco navíc chtěli po vás vidět, kromě velkého a malého TP.  Díky za případné odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Je niekde vypisane, čo sa má robiť pri servise podľa kilometrov? Mam 53tis, zle mi vychádzajú tie jednorocne intervaly, do vymeny oleja mam ešte 5 tis km. Ci sa bude robiť teraz servis ako pri 60tis alebo neviem celkom co budu robiť keď sa olej teraz nemení. 

 

Minulý rok mi to nejako blbo nastavili, olej každých 15tis ale servis každý rok. Takže pred zimou menili olej ale servis nerobili. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...