Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Ach jo, já se nikde nebavil v souvislosti jednotek o ekonomice provozu. Přečtěte si to znovu. Když už, tak jsem upozornil na to, co činí kilogram cng levnějším oproti benzínu.

 

Vyrovnání cen už by každopádně způsobilo naprostou neatraktivitu CNG. A to je ještě optimistický scénář. Pesimistický ukazuje vývoj v zemích, jde je CNG o 30% dražší než benzín.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Borci, vy se takhle nikdy nemůžete dohodnout. Zapomínáte na základní věc, že nemá smysl srovnávat spotřebu dvou různých aut. Samotnou spotřebu ovlivňuje především to, kde jezdíte, a taky trochu jako jezdíte. Venkov, okresky, pomalu dálnice klidně za 3,8kg, dálnice 125km/h a mix silnic za 4,3kg, město centrum a dálnice rychle klidně za 5 kg. Musíte se podívat na data více aut, třeba ten spritmonitor.de. U nás v práci máme 4x CNG Octavie, to zatím je cca 150 tis. najetých km, za průměr 4,25kg. Ale taky nevím, kde to konkrétně jezdí.

 

Samotnou ekonomiku CNG neovlivňuje jen samotná cena CNG a daně, ale taky cenová politika výrobce, a trh ojetých aut. Za co koupím, za kolik prodám, ... atd. A samozřejmě proti čemu srovnávám ... proti dieslu? proti TSI 1.4? proti TSI 1.0?

 

Argumentovat tím, kolik bude stát plyn za 10 let nemá cenu, no tak to pak umře, no a co? Auta půjdou do šrotu a budou jiná. A nebo taky ne.

 

Že je plyn u sousedů drahý? ... tak jeď do Srbska nebo Bulharska, tam je zase levný.

 

Zvýšené náklady na opravy? Bavíme se o pětiletém nebo patnáctiletém autě? ... na nájezd km to nemá vazbu, to potvrzují ti taxikáři s vysokými nájezdy.  

 

že to žere gumy? jako zadní? ... no pak to ale tolik nežeře přední, možná ....

 

V současnosti to prostě vychází, jízda levně, je to dobrý auto, nesmrdí to, snad to pár let takto vydrží. Jediněj, kdo to nyní podle mne podělal, je výrobce Škoda auto,  ale to už je jiná debata.

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mohu s trchou do mlyna...uz jsem to tu v minulosti psal. V lete dlouhodoba spotreba 3,8 kg, v zime 4,2. Vzhledem k tomu, kolik auto s ocelovymi nadrzemi vazi solidni. A jezdim mesto, okresky i dalnici. Nedavno trasa Rozvadov Praha za 3,9 pri rychlosti 130-150. Pravdou je, ze skoro porad ve strudlu se snizenym odporem vzduchu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To bude nejspíše na toto

 

 

 ...

Jediněj, kdo to nyní podle mne podělal, je výrobce Škoda auto,  ale to už je jiná debata.

 

 

A toto nejspíš naráží na to, že dnes je G-Tec dostupný pouze v automatu, kdy je cena vyšší, menší nádrž na benzín, vlečná náprava vzadu. Ale manuál by měl dorazit, uvidíme jestli se to stihne ještě v této generaci.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak spíš to celý ježdění na CNG v osobní dopravě zabije EU a ČR politika. Chtějí nižší emise, čistší ovzduší, ale místo toho, aby alternativní čistá paliva podporovala, tak na CNG hodí spotřební daň, aby cenu vyrovnali naftě a benzínu. Takže jak už psal někdo výše, v takovém případě nebude mít koupě nového auta na CNG vůbec smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda ma nabidku jaky ji povoli koncern. Leon prisel s manualem a uz nejde objednat. Golf taky uz v tgi nelze objednat. Caddy v 1.4 tgi taky uz ne a proc? Protoze poptavka je obrovska a my nejsme tak vyznamny trh. To stejne udelala dacia s lpg ... Dal ho prodava v evrope, ale nestiha a my jsme maly trh. Takze Skodaauto by chtela, ale motory Tgi proste nestihaji vyrabet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

The_DoctoR

 

Proč to Škodovka jako výrobce u CNG podělala?  ... pracuji ve firmě, která ročně kupuje cca 30 škodovek. resp. pořizuje na leasing, většinou Octavie. Máme nějaký standard, ale finálně jde vždy o prachy. Delší dobu jsme testovali několik CNG Octavií, toho starého provedení, ročník 2016-2017. A protože nám to vychází, chtěli jsme kupovat více těchto CNG aut, neříkám všechny, co pořizujeme, ale výrazně více.

 

A reakce výrobce, resp. stav na trhu? ... už cca rok nejde koupit CNG Oktávka. To prostě podělali. Mohl se tímto autem ten trh nakopnout, zájem o CNG jde nahoru, a tito odborníci od Škoda auto .. s prominutím píp píp .. nejsou schopni tato auta vyrábět a dodávat.  

 

Po 3/4 roku lze konečně objednat CNG Oktávku (nového provedení), ale jen ve verzi kombi s auto-převodovkou, ale to my jako firma brát nebudeme, je to drahé.

 

A technicky je podle mne nesmyslná ta redukce benzinové nádrže, takhle je to na delší cesty nepoužitelné auto, bude to jak s elektromobilem, řidič bude mít stále přilepené oči na budíku, aby mu náhodou nedošel plyn. Zvýšení dojezdu na CNG je fajn, ale měli tam nechat i tu normální nádrž na benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pry bylo jako předváděcí v majetku Skoda auto tak tezko rict v jakem je stavu. Jak to myslite v rezimech jizdy? Jako zkusit jet na cng a pak na benzin?

Na co se u dsg zamerit? Vzdy jsem mel pouze manual, u me Fabie 2 jsem na spojku puvodni najel 400tkm. 

Jinak Ma lehce poskrabany predni naraznik, ale to bych chtel asi moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz asi vim, proc jede moje auto vyrazne hur na benzin. Ve ctvrtek jsem vyjel nadrz k rezerve a nabral do pulky. Dnes dosel plyn a kvuli uspore casu jsem jel na benzin. Sice to porad nejede jako na plyn, ale uz to neni takova tragedie. Na benzin jezdim opravdu malo, tankuju tak jednou za tri mesice. Uz brat plnou nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to myslíš, jako že jsi bral vždycky plnou i benzínu a kvůli tomu to jelo hůř? To je nějaká pitomost, ne? Jako ano, je tam rozdil asi 50kg nebo kolik, ale to nemůže mít IMHO takovej vliv na dynamiku. My máme benzín jen jako rezervu, berem vždy 100oktan, dřív u shellky, teď jsme zjistili, že MOL na přivaděči má 100ku za stejný prachy, jako shell 95ku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, na starý natural s biosložkou pozor.

Já 1x za kvartál natankuji benzín vždy do plné, a za další kvartál vyjedu cca 1/2 benzínové nádrže, a zase dotankuji do plné. Za celý rok tedy vyjedu tak dvě nádrže benzínu, ale nikdy ne komplet do sucha, ale stále se to míchá.

Ale beru výhradně ten lepší natural, OMV MaxxMotion 100plus, zatím je to OK, snížení výkonu oproti CNG nepozoruji, možná na benzín to pocitově více táhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...