Přejít na obsah

Kola na letní sezónu


SniperWolf

Doporučené příspěvky

8Jx18 ET44 mam ja, disky Modus zo Superba 3. Obute normalne 225/40. Podla tabuliek na webe je to mozna alternativa pneu pre dany disk, len samozrejme to treba aj zapisat do TP. Mam ale FL a ten by mal mat inu zadnu napravu. Preto som spominal ten dotaz/rozdiel medi predfl a fl, no zatial nevidim odpoved od autora prispevku

 

Screenshot_20220608_062753.thumb.jpg.17a2b041c1ea0301b11ecf5cdd5ef60a.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Tak ale otazka smerovala na komfort - nie na to ako to vyzera. Ja osobne mam R17 leto aj zima a veru stale rozmyslam, zeby som isiel do nizsej velkosti, lebo ta octavia proste na cestach drnca. Ked som sa servisaka pytal, ci pomoze vymena tlmicov, tak pokrutil hlavou a povedal, ze ked chcem citit menej nerovnosti na ceste, musim ist do mensich kolies, lebo tam je viac gumy medzi cestou a autom, ktora absorbuje narazy.

 

No doteraz som sa do tej vymeny nedotlacil, lebo som nemal moznost vyskusat ten rozdiel medzi r16 a r17. Ked som kupoval auto, tak som trval na r17, lebo sa mi viac pacili. Kebyze ho kupujem znova, tak mi je jedno ako to koleso vyzera, pretoze ho vidim len pri nastupovani/vystupovani... hlavne je ako sa citim ked soferujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzpomínám si, když jsme kupovali O3, že mě prodejce upozorňoval hlavně u předfaceliftu

na celkovou nižší stabilitu auta, resp. nutnosti jemných korekcí volantem hlavně při jízdě

na dálnici. Doporučil mít zimní i letní kola na 17" discích, že tuto nectnost podvozku minimalizují.

Takže jsem raději zvolil menší komfort proti vyšší stabilitě při jízdě a vzal 17" disky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve výsledku pak nejde jen o komfort. On se ten rozměr kol a z něj vyplývající tloušťka bočnice údajně podepisuje také na servisu. I když přijde auto na velkých kolech z výroby a má tomu přizpůsobený podvozek, stejně dřív odcházejí tlumiče, silentbloky, auto nejspíše častěji vyžaduje seřízení geometrie apod.  Letní pneu R16 jsou oproti R17 mohou být v závislosti na modelu levnější i o několik stokorun, v případě zimních je už příplatek za R17 klidně i tisícovka. V případě R18 to je ještě horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@j57 Obávám se, že to je silně individuální, i třeba s ohledem na to, kde člověk jezdí. Ty rozdíly nejsou nijak zásadní, 16" kola jsou o fous pohodlnější a úspornější, za cenu horšího pocitu jistoty v zatáčkách nebo při brždění. V servisu rozdíl s rozměrem kol nepozoruju (opět bude záležet, kdo jak a kde jezdí), to spíš váha motoru, u TDI mi odešly brzdy podstatně dřív než u lehčího TSI...

Pokud máš sám porovnání mezi zimní 16" a letní 17" sadou, nejlépe se rozhodnout podle vlastních pocitů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kde s těmi R18 chcete mimo závodní okruh jezdit? Na dálnici, kde jezdíte pořád jenom "rovně", jsou lepší R16. Mají lepší dynamiku i spotřebu. A klikaté okresky jsou zase plné děr a výmolů, takže nízkoprofilová pneu je tam za trest.

 

V případě O3 přímé srovnání nemám, protože letní i zimní kola mám R17. Ale např. u Karoqa, kde je celkově pro všechny velikosti vyšší profil pneumatiky, je subjektivně rozdíl mezi R18 a R17 velký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte auto za 25.000 eur a riešite tu úsporu pri pneu 1x za 4 roky pár eur... Podľa mňa toto je nepodstatný argument.. 

Na čom záleží, je štýl jazdy... Ja cítim rozdiel medzi letnými 18kami a co som mal 17ky..ale možno niekto, kto jazdí na spotrebu, tomu viac vyhovujú 16ky..

A nemám pocit, že by som nejako trpel nedostatkom komfortu.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ono to není "pár eur":

- nízkoprofilová pneu má kratší nájezd (mj. díky měkčí směsi a v průměru menšímu vzorku z výroby)

- nízkoprofilová pneu má vyšší cenu (zejména u zimních je ten příplatek řádově 50%)

- častěji servisujete podvozek včetně nákupu náhradních dílů

- máte vyšší spotřebu

 

K tomu samozřejmě můžete poškodit ráfek v každém druhém výmolu na cestě nebo jej poškrábat při parkování o patník (pokud opravujete, pak další náklady)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina definic za "nízkoprofilové" pneumatiky označuje modely s výškou do 50%, některé pak do 40%. Takže 225/40 R18 je všeobecně považována za nízkoprofilovou pneumatiku a dohadovat se tu můžeme maximálně nad 225/45 R17.

 

Pneumatiky s vyšším rychlostním indexem používají měkčí směs což má za následek kratší celkový nájezd. V případě O3 mají R18 předepsán rychlostní index Y, zatím co R17 rychlostní index W a R16 dokonce rychlostní index V. Pneumatiky R18 se tak nejen že sjíždí nejrychleji, ale navíc ještě začínají v průměru s nejnižší hloubkou vzorku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@j57asi si si uz odpovedal aj sam, ze chces ist do 16" :) argumentov mas dost a aj ked ti da niekto protiargument, uz sa ti nepaci. Vacsina prechadza na O3 skor smerom hore ako smerom dole. Ak nepocitam zmenu zima 17/leto 18, zima 16/leto 17 (alebo aj 18). Kedysi som mal na F3 zimne 15". Jazdil som po meste, okresky, bolo mi to jedno. Az kym som sa nevydal kupit zimne 17" takmer cez cele SK po dialnici. Az vtedy som si uvedomil, ake makke a "nepohodlne" to je pre mna na dlhsie jazdy po dialnici. A to este nepocitam, ze som citil kazde zafukanie vetra ci obiehanie kamionu. Ano, F3 je lahsia, zvycajne motoricky slabsia, ale odkedy som to dal na 17 leto i zima, tak som nemal problem...

Na O3 uz pri kupe auta som vedel, ze tam pojde minimalne 18", urcite origo Skoda disk. Hned ked som mal vyrieseny zapis (mimochodom mozem ist az do 20"!!) som sadol do auta a isiel po letne 18. Ak by som si vedel strieborne disky najst v 19", tak asi ich zvazujem este rychlejsie...

 

Cize je to na preferenciach, ako bolo spomenute, mensi priemer moze mat aj negativny vplyv na "pohodlie" predovsetkym dlhsie dialnicne trasy. 

 

Mimochodom, na 18" na O3, rovnako ako na 17" na F3, som presiel aj na Rumunskych cestach, kde ides po asfalte a zrazu si na kamenoch a o par metroch na hline

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...