Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 11 hodinami, Aleš_BX napsal:

no úplně takto napsat nejde, to auto nebude mít po těch 5 letech hodnotu 0,00 Kč

asi spíš myslel, že ho bude 5 let splácet takže cena převodovky mu zvedá splátku o cca 1000,- kč měsíčně....

  • 2 týdny později...

Zdravím Vás, jak je to tom DSG v octavii rv 2015? Mám možnost koupit jetou octavku s nájezdem 172 000 km. Akorát se obávám co všechno mě může čekat u takového převodovky? Kdysi dávno jsem někde četl, že ty novější "suché" převodovky jsou horší a že vydrží cca. 60 000 km a pak se musí vyměnit. Co je na to pravdy a jaká je případná údržba? 

Také jsem ji koupil ale předem jsem se informoval u p.Sixty, je potřeba měnit olej po 60 000 km,soused na ní má 480 000 km a ani olej neměnil.

Mě vadí že dnešní automaty lodtáčejí motor a vůbec řadějí dost potrhle. 

Mám ho v O3 … podtáčení jsem si nějak moc nevšiml.... na tom, že když jedu po rovině plnymule 60 a on točí sotva 1500 nevidim nic špatného.... 

 

a potrhle? v čem ta potrhlost spočívá? za ty tři roky zkušeností s DSG jsem si žádné potrhlosti nevšiml … 

1500 je pro mě u benzinu podtáčení. 

 

Potrhle: Jedu 80 na 6ku a přidám plyn. Automat okamžitě podřazuje . Za 10 vteřin uberu a okamžitě řadí nahoru. Přitom tam mohl klidně necht tu šestku a nic špatného by se nedělo. Na pěti kilometrech, kde normálně nepřeřadím, tento debil řadil snad 12x. Na to mentálně nemám. 

Nebo, jedu ustáleně a dám plný plyn. převodovka přemýšlí a nic nedělá. Najednou zabere turbo a do největšího krouťáku začne třít ty spojky o sebe. Prostě nelogika. Napřed přeřadím a pak dám plný plyn, ne? Nebo dám plnej plyn hned a neřadím.... 

Podtaceni resit nebudu … tady se neshodneme, a je to dost subjektivni pocit.

 

ohledne druhé casti - no, mam dsg ve druhem aute . jedno bylo nafta, ted mam benzin . zadne takove chovani tedy nesleduji ani nyní, a nesledoval jsem ho ani u minulého auta.

 

nicmene podle toho co popisuješ, to vypada, ze jsi matlak a doted jsi se nenaucil s DSG jezdit. způsob, jakym dsg radi krom jiného zavisi na tom, jakym zpusobem tlacis na pedal. pokud jedes osmdesat na estku , a zadupnes pedal do podlahy vsi silou tak ano - dsg zacne podrazovat a az pak to auto jede. pokud ten pedal mackas ale pomalu a nezatlacis ho az do podlahy, tak DSG zadne podrazovani neresi a auto zacne uplne normalne zrychlovat na sestku. 

 

ohledne toho, ze nekde radi 12x - no, nevim. nepises, jaky je profil silnice, a co delas s plynem - spis to opet odpovida tomu, ze jezdis stylem brzda plyn. 

Každý má na automat jiný názor. Já si raději řadím sám, ale automat ušel po letech vývoje velký kus cesty a v budoucnu budou pouze automatické převodovky. Co se týče 1500 otáček, to také neberu u moderních motorů jako podtáčení.

o tom zadna - nekomu automat nesedne, nekomu sedne... 

 

spis reagluju na to, jake chovani dotycny popisuje, které svedci, ze holt s automatem neumi jezdit, a není to jako když ma manual, ze tam clovek kopne nejaky kvalt, a pak zarazi pedal do podlahy. 

Na DSG (robotizovaný manuál) je třeba si zvláště u turbo-motorů zvynkout a naučit se s ním jezdit - tj. nejezdit stylem brzda plyn.

Pro mě je už manuál utrpení a nic jiného než DSG nebo "pravý" automat bych nechtěl.

A co si myslíte o tom, že má auto najeto 172 tisíc? Mám se u dsg převodovky něčeho obávat? Mění se tedy ten olej nebo ne? Zatím jsem to nějak nepochopil, pokud se jedná o suchou spojku :( A šli by jste do takového auta s takovým nájezdem?

V obou převodovkách, jak se suchou, tak s mokrou spojkou se mění olej. Olej se má měnit nejpozději po 60tkm.

Upraveno od LiveBomb

No já jen, že u té mokré spojky byl interval výměny oleje těch 60 tisíc km. U suché jsem kdesi četl, a nebo nevím kde jsem k této informaci nakonec přišel, že její životnost je oněch 60 tisíc a pak se musí opravit/repasovat/vyměnit.

A co říkáte na to auto, šli by jste do něj nebo ne? 

My tady o tom autě nic nevíme - ve firmě máme DSGčka co mají nalítáno těch cca. 150tkm a jsou bez problémů. Ale mají pravidelný servis bez překračování km (ve většině případů i hodně před limitem). Patří to do jinýho tématu - ale projdi si servisní hostorii podel VIN (v každým slušným AS zadarmo nebo za flašku něčeho tekutého není problém).

Pokud se budeme bavit o “suchem” dsg ... tak tam neni pro vymenu oleje predepsany zadny interval. Skodovka sama tvrdi, ze je dozivotni.

 

ne, zivotnost te “mokre”neni 60  tisic... zadna repas tam neni potreba

Upraveno od Tragedie_v_JZD

Já bych jen dodal že doživotní je myšleno jako plánovaná životnost auta. U VWAG je to cca. 4-5 let (odpovídá to cca. produkčnímu cyklu po FL variantu)

A nakolik vyjde taková výměna oleje v 7 stupnové (suché) DSG převodovce?

Nevím jak v suché, tipoval bych 2 litry , ale v mokré je cca. 5,5l oleje, 1l cca. 700,- Kč.,

Upraveno od LiveBomb

A jak je na tom životnost dvojspojky a mechatronika? Už ji někdo z vás měnil? Na kolik tyto opravy/výměny příjdou? 

Několik  let zpět výrobce měnil dokonce c záruce i celé převodovky. Držák a sameťák jako hydroměnič od ZF to není. Kdo často popojíždí v kolonách a řadí pod plným plynem, neřkuli provádí burn outy, může očekávat nízkou životnost. Je to stejné jako s klasickou spojkou. 

Pokud auto mělo pravidelný servis, nebál bych se toho. Pokud však nikdo neřešil například zmíněný olej, ruce pryč...

A jak to zjistíš?

 

Znám typa, co se s DSG pravidelně rozjíždí plný plyn a jedu! Ono je to fajn. Má automat, tak plný plyn a hurá ono to má krásný odpich. To auto bych po  něm nechtěl. Ještě staré dobré hydroměniče na to byly stavěné, ale ne DSG.

Upraveno od Clerfayt

Mě se také moc nelíbilo řazení, v kopci točila čtyřka 3-3,5 tis a nepřeřadila dokaď se kopec nezmírnil. Nechal jsem auto čipnout a nemohu si jí vynachválit jak plynule řadí, skoro o tom ani nevím.

Takže jsem si nechal auto proklepnout přes VINko u škodovky a podle jejich záznamů bylo pravidelně servisováno a nehavarováno. Co ještě by bylo dobré zjistit?

To jsi ověřil dobře. Víc asi nezjistíš. Nikdy nemůžeš vědět, jak se původní majitel k autu ve skutečnosti choval.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.