Dubl Vloženo 23. leden 2017 Sdílet Vloženo 23. leden 2017 To nedokáži říci, nesledoval jsem to. Já mám auto servisované jen v autorizovaných servisech, takže nepředpokládám, že by tam dali špatný olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 23. leden 2017 Sdílet Vloženo 23. leden 2017 (editace) Ahoj, špatný egr ventil nepodceňuj, neproběhne ti regenerace filtru, protože pokaždé když se bude chtít spustit, hodí to závadu egru, můžeš ho tak nenávratně odrovnat (DPF) EGR je sice drahý ale EGR a DPF je ještě dražší, těch pár km navíc než ti to hodí permanentní nouzák kvůli tomu že už bude DPF zacpaný a špatně průchozí za to podle mě nestojí. Editováno: 23. leden 2017, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rischwon Vloženo 23. leden 2017 Sdílet Vloženo 23. leden 2017 (editace) určitě to nepodceňuji,...ještě si něco zjistím o té regenereci DPF a zkusím s kámošem podívat na stav zanesení,....když jsme ho kontrolovali při tom prvním problému,..tak byl zhruba na 60 procentech,....mám tedka nějaké vyjíždy před sebou,....aby tvé tvrzení bylo správné tak by další regenerace měla přijít cca za 200-300 km,..jestli to tak bude,...tak už to nebudu dál rozebírat,..jak se říká 3x a dost,....dám vědět,.. Editováno: 23. leden 2017, autor: Rischwon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rischwon Vloženo 25. leden 2017 Sdílet Vloženo 25. leden 2017 V 23. 1. 2017 at 16:23, 15degren napsal: Ahoj, špatný egr ventil nepodceňuj, neproběhne ti regenerace filtru, protože pokaždé když se bude chtít spustit, hodí to závadu egru, můžeš ho tak nenávratně odrovnat (DPF) EGR je sice drahý ale EGR a DPF je ještě dražší, těch pár km navíc než ti to hodí permanentní nouzák kvůli tomu že už bude DPF zacpaný a špatně průchozí za to podle mě nestojí. Prosimtě ještě jednu věc k té regeneraci DPF? Vím že regenerace DPF by se měla pouštět každých 600-1500km automaticky podle stavu zanesení DPF. Není to ale i o stylu jízdy, jakým způsobem člověk jezdí? Když jedu po dálnici nebo prostě budu hodinu dvě držet otáčky kolem 2500,..tak se přece filtr taky musí regenerovat nebo se pletu?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 25. leden 2017 Sdílet Vloženo 25. leden 2017 (editace) Hm nevim, nemůžeš mě brát jako slovo svaté. Jen ti tu sepisuji co jsem tu vyčetl v jiných tématech. Dle všeho se regenerace pustí nejpozději do ujetých 750 km a to i když nebude filtr zanesený. Styl jízdy na to má velky vliv, podle všeho když jezdíš dálnice tak je interval regenerace o cca. třetinu delší než když kuckáš po měste. Není to o tom že by se jízdou filtr vyčistil, ale pravděpodobně v ideálních otáčkách se stabilně vyšší teplotou vzniká méně sazí... Jestli se ptáš proto že by jsi pro jistotu jezdil ve vyšších otáčkách s vadným egrem aby se nezaneslo DPFko, tak to podle mě nebude fungovat. Editováno: 25. leden 2017, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rischwon Vloženo 25. leden 2017 Sdílet Vloženo 25. leden 2017 to jistě nee,..jen toho o problematice regenerace DPF moc není,..co se týče přesných údajů,... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 25. leden 2017 Sdílet Vloženo 25. leden 2017 Ti to zkusím nějak sepsat: Když je vše v pořádku tak v závislosti na stylu jízdy se zanáší DPF filtr mezi 300 a 750 ujetých km, když stoupne tlak a podmínky teploty motoru tomu vyhovují pustí se pasivní regenerace, během které nejspíš dochází předvstřiku nafty do pístu a tím motor zvyšuje pracovní teplotu motoru a teplotu výfukových plynů přičemž saze vyhořívají na DPFku a na oxydační katalyzátor je podpaluje, teplota je mezi 600 a 800 stupni během toho by se měl snížit obsah popela, dokud počítač pocituje snižování tlaku na DPFku tak regenerace probíhá, když se tlak vyrovná nebo už nelze dostat na původní úroveň regenerace se ukončí, zpravidla je to po 10 minutách. Je to celkem jasně poznat, motor má víc traktoroví zvuk a na volnoběh má vyšší otáčky, při stání to docela i smrdí. Ideální podmínky filtru při vypalování je kolem 2500 otáček cca 50 % výkonu motoru, při tom by se údajně měl filtr ideálně regenerovat a zároveň taková jízda zvyšuje teplotu plynu i pře běžné jízdě, takže filtr by se teoreticky měl méně zanášet. Když budeš jezdit primárně město tak samozřejmě stabilního výkonu nedosahuješ a teplota plynu prostě nebude ideální filtr se dřív zanese takže se pustí třeba po 300 km. Druhá verze když se rozsvítí kontrolka DPF, tak se buď to sama zapne vynucená regenerace filtru a nebo jí bude nutno vyvolat přes VAG. V takovém případě motor posune spalování nafty tak aby se nespálená nafta dostala přímo do DPF filtr na oxidační katalyzátor na kterém se nafta následně zapálí a začne vypalovat DPFko pravděpodobně vyšší teplotou, ale ten to druh regenerace jsem zatím nenašel tak podrobně rozebraný, podstatné je že dost lidem ten to typ regenerace dokázal ještě vyřešit problém s DPF když už motor šel do nouzáku a regenerace se sama nespustila. Podle všeho pokud je problém s čištění DPF filtru může za to v 99 % oxidační katalyzátor, které už nefunguje jak má jedná se o nějakou drátěnou mřížku s nanesenou vrstvou nějaké zápalné sračky. Někteří rozumný výrobci dělají tyhle oxidační mřížky zvlášť od DPF a nechají se vyměnit aniž by jsi vyhodil DPF, bohužel škodovka to má součástí celého filtru. Osobně si myslím že vynucená regenerace pomůže jen lidem co jezdí hodně po městě a rozsvítí se jim DPF kontrolka proto že se nedokáže cukavou jízdou filtr pořádně vyčistit. Lidi co jezdí po dálnici a tato kontrolka mrkne, tak bývá problém jinde. nebo už je prostě DPF nenávratně v tahu. Podle regenerace se taky dá odhadnut stav DPF filtru. Jak jsem psal v jiném threadu, po výměně špatného oleje kdy mi předtím DPFko regenerovalo po 750 km protože jezdím po dálnici, mi ted nejčastěji spíná mezi 400 a 500 km to značí že DPF už není co bývalo a tento posun byl skokoví, protože co sem s autem jezdil tak to vždy regeneroval až na km limitu... Snad jsem ti to trochu přiblížil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rischwon Vloženo 25. leden 2017 Sdílet Vloženo 25. leden 2017 jo díky pěkně si to rozepsal,... jinak já tam budu mít jen problém s tím EGR,...kontrolku DPF jsem zatím neviděl,...blikající kontrolka žhavení + nouzák a vypis s VAGu jasně říká že EGR není v kondici,...jak jsem říkal,..tedka musím ještě někam vyjet a jak to uvidím ještě jednou,...tak půjde na výměnu,... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rischwon Vloženo 6. Únor 2017 Sdílet Vloženo 6. Únor 2017 Tak jak už se tady zmínilo tak už mi to přešlo do fáze že to dělá mnohem častěji cca při každém druhém třetím startu. Když už vyjedu z města ven a nerozsvítí se to tak už je klid. Ale jak mi to tam skočí tak už se toho nezbavím až když nechám auto "vychladnout" třeba na hodinku tak je chvilku klid, ale jak jsem zkoušel vypnout a zapnout motor, tak mi do toho skočila kontrolka motoru (Systém kontroly výfukových plynů) a od včera mi to už svití furt,...už jsem to jednou viděl ale na druhý den to zmizlo. Stále čekám než se dostanu na řadu v jednom kvalitním servise. Ten EGR je jasný, ten bude chtět vyměnit. Jen mi vrtá hlavou jestli jsem tím že sem tam to auto projedu nerozjel další problém. Nemáte někdo stejné zkušenosti?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rischwon Vloženo 17. Únor 2017 Sdílet Vloženo 17. Únor 2017 tak EGR už mám nový,...ve škodovce mi to ocenili za celkových 16500kč,...sice trošku víc než jsem čekal ale vypadá to že je vše v pořádku,... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petryeti Vloženo 28. Duben 2017 Sdílet Vloženo 28. Duben 2017 (editace) S vadným EGR/AGR mám najeto cca 50. tis. km. Je to vopruz cestování. Filtr normálně regeneruje. Editováno: 28. Duben 2017, autor: Petryeti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ROMIK Vloženo 28. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2017 Co tahle chyba. 2 TDI 81KW Adresa 01: Motor (J623-CFHA) Labely: SVO\03L-906-018-CFF.clb Řídící jednotka SW: 03L 906 018 BP HW: 03L 906 018 BR Díl: R4 2.0l TDI H20 9977 Revize: 42H20--- Seriové číslo: Kódování: 00110012040400080000 Dílna #: WSC 02004 260 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018BP 003008 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018BP.rod VCID: 79FDAB27F8B3DA8AE7-802C 1 nalezena chyba: 4871 - obvod chladiciho ventilu zpetneho vedeni vyfukovach plynu P2425 00 [040] - preruseni Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ota Rákosník Vloženo 6. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2017 Čus, co se týká EGR ventilu. Vypadá to takto? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l131512dq-chladic-zpetneho-vedeni-spalin-egr-ventil-skoda-19622.html Na faktuře mám, že mi měnili chladič zpětného vedení zplodin. Ale závada taky ukazovala na EGR ventil. Tak mi spíš zajímá, jestli je to součást EGRU (jak tu někdo psal, že spodek je chladič prostředek EGR a vršek nějaký servopohon). Nebo jsou to samostatné díly? Já žil v domnění, že to je obyčejná klapka, která přepouští část zplodin zpět do motorového prostoru. Něco jako tady: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l128063t-klapka-regulatoru-oe-16999.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr888 Vloženo 27. Červen 2018 Sdílet Vloženo 27. Červen 2018 (editace) Ahoj, mám OII Fl 2.0 TDI CR 103 kW, r.v. 2010, 156 tis. km. a jsem na tom dost podobně jako Rischwon (stejné chyby na diagnostice). Jsem tedy zatím v té první fázi - rozsvítilo se mi to jednou, při dalším startu už nic od té doby najeto cca 100 km a zatím nic. Za 2 měsíce se s autem chystám do Portugalska (cca 8000 km) a nerad bych, aby mě to potkalo tam, ale zase ho nechci měnit zbytečně, pokud se jednalo jen o nějakou chybu a ventil ještě vydrží. I když podle toho co tu čtu není moc pravděpodobné...Myslíte, že má cenu to zkoušet rozebrat a vyčistit, nebo se výměně nevyhnu? Jinak u mě to probíhalo takto: V sobotu jsem jel delší trasu (230 km tam, půl hodiny pauza, 230 km zpět), téměř celou po dálnici a při cestě domů se mi na sjezdu z dálnice rozsvítila kontrolka žhavení, zpráva "Porucha motoru! Do servisu!" a auto spadlo do nouzáku. Dojel jsem domů, zkusil znovu nastartovat a závada zmizla (do teď jsem najezdil cca 100 km a závada se znovu neobjevila). Díky za názory. Editováno: 27. Červen 2018, autor: Petr888 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.machalik Vloženo 16. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2018 Ahoj, mám 2.0 TDI cfhc, najeto poctivých 132 tisíc. Už pár tisíc km jsem sledoval , že po krátce po startu, cca 1km při lehkém plynu auto pocukava, jen mírně. Po tom cca 1 km už je vše ok. Pokud slapnu na plyn více, necuka.. V kazdem pripade dnes se mi rozsvítila kontrolka žhaveni, auto do nouzaku nepadlo. Po zhasnutí auta jsem si vyčetl závady přes Caristu, viz screen. Vše se tyka EGR. Závady jsem vymazal a nastartoval, vše v pořádku. DPF vypaluje korektně. Mám to řešit nebo mam zatím jezdit a až se to bude objevovat častěji , tak vyměnit Egr? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ota Rákosník Vloženo 18. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2018 (editace) No podobně se mi chovalo auto, když jsem měl přerušenou podtlakovou hadičku k EGR ventilu (ovládá tam nějakou klapku pro rychlejší ohřátí). Jen se mi to nehlásilo jako EGR ale jako špatná poloha natáčení lopatek turba (protože celé je to na stejném podtlakovém rozvodu). Projevovalo se mi to nejvíc při dojíždění v malé rychlosti na volnoběh. Jen se mi rozblikalo žhavení a servis. Auto jelo normálně jen při lehkém plynu to lehce škubalo jako tobě. Mám 4x4 takže přístup k té hadičce byl docela porod, musí se nejlépe na rampu nebo zvedák a prostrčit ruku kolem kardanu. Editováno: 18. Říjen 2018, autor: Ota Rákosník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
italik Vloženo 22. Duben 2019 Sdílet Vloženo 22. Duben 2019 Tak dnes se mi rozsvítila kontrolka motoru nejspíš EGR. Leju tam jen Vervu a mám teprva 90tis km? Už mě to auto se... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jan.machalik Vloženo 22. Duben 2019 Sdílet Vloženo 22. Duben 2019 Co jezdis za trasy ? V jakych otackach motor provozujes ? Nehazej hned flintu do zita. Ve vysledku to nemusi byt EGR, ale jen podtlakova hadicka a nebo cokoliv jineho. Chce to prve diagnostiku :) Ja menil EGR ve 130k a tipuju, ze kdyby s mym autem predtim nejezdila zenska a kazdy den navic po Praze, tak bych ho menil az ve 200k... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
italik Vloženo 23. Duben 2019 Sdílet Vloženo 23. Duben 2019 před 22 hodinami, jan.machalik napsal: Co jezdis za trasy ? V jakych otackach motor provozujes ? Nehazej hned flintu do zita. Ve vysledku to nemusi byt EGR, ale jen podtlakova hadicka a nebo cokoliv jineho. Chce to prve diagnostiku :) Ja menil EGR ve 130k a tipuju, ze kdyby s mym autem predtim nejezdila zenska a kazdy den navic po Praze, tak bych ho menil az ve 200k... Tak to je DPF. Vymazáno a mám ted motor vytáčet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
italik Vloženo 2. Květen 2019 Sdílet Vloženo 2. Květen 2019 Tak auto zustalo v servisu. Chladič EGR ventilu. Já už to auto nesnáším, pořád něco Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
italik Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 Tak nakonec bylo auto v servisu měsíc rozebrané a měněn Dpf filtr EGR Někde tam teklo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lazaret Vloženo 26. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2019 Zdravím ve spolek, tak jsem měl stejnej problém. Mám Yeti 2,0TDI 83kW. Rosvítila se mi kontrolka filtru pevných částic, podle návodu jsem to jel projet na delší trasu, jelikož teď jezdím jen couráky do dvou km, jak jsem dojel a znovu nastartoval kontrolka zhasla, jsem si říkal, že je vše ok. ale po chvilce se mi rozblikala spirála žhavení a oranžová kontrolka motoru, auto se přeplo do nouzového režimu a vic jak osmdesát to nejelo .Domu jsem teda dojel krokem. pak jsem auto ještě potřeboval do práce, tak jsem dva dny jezdil na nouzovej režim, ale třetí den jsem už neodjel, nastartoval jsem a hned to zhaslo a bylo vymalováno, tak že odtah a do Škodovky. Za dva dny bylo hotovo, zaplatil jsem 16tisic a jezdím vesele dál. Byl to ten EGR ventil, zakarbonovanej, jak prase a jelikož je to nedemontovatelnej díl, je to i s klapkou a chladičem, proto to stálo takovej balík. Tak doufám, že to byla poslední taková oprava, nerad bych se auta zbavoval, jsem s ním spokojenej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malé zvíře Vloženo 26. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2019 Tak když sis koupil opici tak musíš mít i na banány! Ne, teď vážně - kolik jste měli s autem nalítáno, když se EGR odporoučel? Já už mám odkrouceno přes 230000km a podle servisní historie stále původní EGR...?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jurysek Vloženo 29. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2019 Mně měnili EGR ve 180 tis. Známý si řekl 18tis Kč, přijde mi to docela hodně... Teď chladič...ale to jsem si asi udělal sám...8tis Kč... Co pěkného mě ještě bude čekat za investice, než budu mít nalítano cca 300tis km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
K.Arno Vloženo 19. leden 2020 Sdílet Vloženo 19. leden 2020 Tak i nás dostihla výměna EGR ventilu a váhy vzduchu. Najeto necelých 134000. Motor se začal občas v zátahu dusit a netáhl, po vyšlápnutí spojky šel do otáček normálně. Někdy to spadlo do nouzáku, jindy ne. Po diagnostice následovala výměna a zatím - ťuk, ťuk, ťuk - vše OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.