Přejít na obsah

zajetí motoru


12tsi77kw

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

v navodu mas 1500km, tak nechapu proc si to dusil 5tis km? :)

to ja osobne jsem teda tech 1500km chtel najet co nejrychleji, abych tomu konecne mohl duponout a poradne okostovat ten 77kw motor.

 

apropo, dle meho laickeho nazoru na zajeti motoru ma stejne vliv prvnich par desitek km, obzvlast jak tomu na plygonu ve fabrice daji cocku, aby z vozu vypadaly  prebytecne srouby, ktere zapomneli na lince utahnout, takze nasledne reseni jestil zajizdet 1500 nebo 2000km uz je uplne mimo.  :D

 

s klidnym srdcem to zajedte dle navodu s postupnou zatezi na motor a zbytek nereste.

Editováno: , autor: pusher...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud motor obsahuje mechanické součástky(což obsahuje), které se o sebe třou a podléhají jiné teplotní roztažnosti (různé kovy), pnutí, a všemožných sil a tlaku, které v motoru působí a při výrobě jsou tzv. "napasovány" viz. článek o stavbě motorů pro škodovky, tak zajíždění rozhodně není pasé. A můj selský názor je, že pokud je delší a lineárnější, tak je i kvalitnější. Prodloužením záběhového období se rozhodně nic nezkazí. I dnes se dá motor špatně zajet(auta po redakčních testech).

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, tak mi vysvětli, proč u Nissanu GT-R dělají výstupní kontrolu, kdy auto prohánějí po okruhu při maximálním výkonu a i při maximální rychlosti....

Já netvrdím že nejde zkurvit, ani netvrdím že úplně vynechat zajíždění, ale motory a jejich části se vyrábějí čím dál přesněji, už není potřeba tak opatrně motory zajíždět jako kdysi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusel bych to vysvětlovat, kdyby sis o výrobě motorů do GT-R něco přečetl. Jinak ano přesnost je fajn a je pravda, že díky přesnosti se nemusí na zajíždění hledět jako v minulosti(tam si ten motor teprve sedal). Ale POŘÁD je to mechanický stroj. tak se k němu musíme jako ke stroji chovat. Fyziku neojebeš.

A dokud bude v motoru víc jak jedna pohyblivá součást a to nedej bože aby se třela o jinou součást, tak to nebude jinak.

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si napsat pár zkušeností. 3ks Audi V6 2.6.

1, zajíždění dle návodu, cca. od 1000 - 1500km vytáčení bez zátěže, poté palba k omezovači. Výsledek: auto dole bez tahu, ve vyšších otáčkách supr a max. rychlost nejvyšší.

2, řidič nic neřešil a jezdil s tím jako s traktorem.

Auto dole krásně zatahuje, ve vyšších otàčkách nic moc. Maximálka nejnižšší.

3, řidiči se střídali, ale poctivě zajížděli cca. 5000km. Potom jezdili jak bylo potřeba.

Nejlepší auto.Táhlo v celém spektru otáček a maximálka byla uprostřed.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to zajížděl do těch 3tis km sice ve větším rozsahu otáček, ale přes 4,5-5 tis jsem moc nešel. Pak už jsem tomu dával fakt celé spektrum, to je asi nejepší. Jezdit co nejvíc různorodě.. Mimochodem při nějakých právě těch 3-5 tis km jsem valil Chorvatsko skoro furt dálnice 130-140. Tam už si to sedlo samo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

mně je zcela fuk jak kdo mně bere nebo ne  ! a jestli mi někdo věří nebo jeho problem !

 

To co jsem napsal ohledně vypuštění oleje po 5000 km z rapidu 1.2 tsi je fakt !

 

A taky říkám že to nemusi být u každého motoru stejné !! pořát se tu zapomíná, na to tyhle motory "do sekaček na trávu " jsou dělany rychlou jehlou , a snaha o to co nejvíce vydělat se projevuje !

 

navic se zapomína na jednu zasadní věc ! motor 1.2 tsi je malý obsach a navíc má male turbo , které toči jako hovado ! a další věc je velké teplotní namahaní motoru !

 

navíc každý si muže skusi skušebně olej vypustit a zase dát spět není k tomu třeba žadné specialní nařadí !

 

A to jestli někdo olej po zajetí motoru vymněni po 5 tkm je jeho věc, ja to nikomu nenutím ! navic motoru to neublíží a jen prospěje :)

 

 

 

Rypicong kolik máš najeto na rapidu ?

Editováno: , autor: vikyviky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaký je rozdíl mezi 1.2 TSI a 1.4 16V co se týče sekačkovosti ? žadný velký rozdíl, obsah 1.2 je pro auto třídy Fabia zcela v pořádku a má ho drtivá většina automobilek a většinou bez turba... Benzínová atmosféra o velikosti 1.6 a vejš je holý nesmysl...

 

Jaké větší teplotní namáhání motoru máš na mysli ? Atmosféru musíš více točit, motor s turbem nemusíš tolik vytáčet...

 

najeto mám cca 2600Km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, opravdu toto nelze brát vážně. On si ani neváží ostatních, stačí se podívat na úroveň těch příspěvků. Jen mne udivuje, že sem pořád píše, když je mu fuk, jestli ho někdo bere, nebo ne. Jediné v čem má pravdu je, že předčasná výměna oleje ničemu (kromě peněženky) nevadí.

:noot:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám na mysli třeba katalizátor, který je umístěný před motorem tím padem se KAT více zahříva a na opak se od něho ohříva blok motoru ,nahledě na to že jen kusek od katu je turbo které se od katu taky dost zahřeje

 

po jízdě cca 150 km jsme skoušel mněřít teplotu toho kricího plechu nad katem , buhužel mněl jsem jen bezkontaktní  teplomněr do 500c šel za roh :)

každý sam si to muže zmněřit bekontaktním teplomněrem doporučí aby byl aspon do 800c a možná i více , zmněřete si motor 1.2tsi  a pak třeba 1.4 klasiku a bude vám jasno , idealní kdyby se udělala mapa teplot thermokamerou

 

Pawouk nemáš co lepšího na práci ? než tady dávat svoje nemístné příspěvky :kol-28:

Editováno: , autor: vikyviky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...