Caster Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 před 2 minutami, McMatej napsal: Ne! 12,6 V je napětí v klidu, 20 h po ukončení nabíjení. 15,3 V až 16,5 V je napětí při dobíjení. Naprostý nesmysl viz článek Údržba a nabíjení autobaterie. Optimální napětí pro dobíjení alternátorem pro 12 V baterii je 13 V – 14,5 V v závislosti na druhu automobilu, alternátoru a baterie. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Jak nabíjet autobaterii VARTA 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Zkus google a vyhledat autobaterie "znaky plného nabití" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dadajan Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 před 3 hodinami, McMatej napsal: Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze Nebo obráceně řečeno, 14,4 V palubního napětí nestačí na 100% nabití. navod EXIDE.pdf 84 kB · 6 stažení McMatej: v tvém návodu je na str.3 předposlední odstavec výslovně uvedeno, že nabíjení větším napštím než 14,4V "se projeví značným úbytkem elektrolitu a vede ke zkrácení životnosti aku,poppřípadě jeho zničení." Čti pečlivě. Pleteš hrušky a jabka, v pálenici sice možné, ale zde nevhodné. Z teorie elektrochemické reakce je 14,4V hranice rozkladu=plynování. Srozumitelné informace např. zde: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Já plynuji klidně i dřív..... Jinak ano, pro lidi prosté základního vzdělání. Zjistěte si, při jakém napětí dochází k elektrolýze vody. Proto se voda z elektrolytu ztrácí a vyvíjí se vodík. S tím je potřeba při nabíjení počítat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 (editace) Hrušky a jabka pletete vy. Já píšu o 100% nabité baterii tj. o znacích plného nabití. Trvalé nabíjení ve vozidle je něco jiného. Při něm nesmí dojít k plynování, proto se nabíjí jen napětím max. 14,4 V. Editováno: 12. leden 2020, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 15,3 V až 16,5 V je napětí při dobíjení,tak skus nabijat takymto napetim ale Sylvester uz bol.Tolko voltov ani alternator nedava ale amperov za ta zabije.Nejsom elektrikar ale nejaka konstatna tam bude pomer volti amper.Ale ked niekto nikdy nenabijal baterku ale iba guglil blbosti tak sa necudujem.Horesom dal fotku nabijacky ktora splinuje kazdu baterku ale 15v urcite som nenameral max nejakych14,daco volta.A kebysi agm ci efb nabijal 16.5v tak je ponej ked nebuchne.Nabita baterka na ful ma 13.6-13.8v bezprostredne po nabijani. McMatej:staci pouzit inteligentnu nabijacku a tam vidis celi priebech nabijania takze aj volti ale staci aj multimeter Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 a abisom nezabudol ja na mojej 3.octavke robim kazdi den min 100km a baterka ukazuje12.5-12.6v Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dadajan Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 před 2 hodinami, McMatej napsal: Hrušky a jakba pletete vy. Já píšu o 100% nabité baterii tj. o znacích plného nabití. Trvalé nabíjení ve vozidle je něco jiného. Při něm nesmí dojít k plynování, proto se nabíjí jen napětím max. 14,4 V. Je přece úplně jedno zda je dobíjena v autě alternátorem či externím zdrojem . Záleží na charakteristice "dobíječe" na začátku kabelů a tedy průběhu procesu (např U,I) . Při 15,3-16,5V by baterka intenzivně plynovala= jak tam asi doplníte vodu, když má zelepené zátky? Jak by se tam to napětí 16,5V narodilo? Možná (pochybuji a nezkouším) tak, že ji budu trápit takovým, či vyšším napětím se vším rizikem vč. poškození. A před tím všude varují. Dokonce i ve Vámi uvedeném návodu! Budu-li nabíjet do max 14,4V dostatečně dlouhou dobu (dle baterkou odebíraného proudu), tak baterie bude (je-li O.K.) mít 100%. Orintační stav baterky dle klidového napětí na svorkách : Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Při nabíjená starou klasickou nabíječkou se při nabíjení opravdu dosáhlo napětí 15,3 - 16,5 V a pokud se po dobu dalších dvou hodin nezměnilo, považovalo se to za znaky plného nabití. Tento způsob nabití, je ale použitelnej, jak už tu bylo uvedeno, jen pro baterie u kterých jde dolít destilovaná voda, která se tímto stylem nabíjení odpařuje U uzavřených baterií je tento způsob nabíjení nevhodnej (i když nouzově použitelnej), protože se destilovaná voda nedá doplnit. Proto moderní automatický nabíječky mají nejvyšší hodnotu napětí omezenou na 14,4 V (u AGM 14,7 V) Daní za to je, že plné nabití trvá o dost déle. Řeč je samozřejmě o nabíjení externím zdrojem demontovaného akumulátoru. Je to i důvod proč se dřív doporučovalo aku při dobíjení odpojit - při připojení staré klasické nabíječky k hodně vybitému, nebo vadnému aku může napětí snadno vystoupat na víc než 20 V. Dnes je vše jinak a pokud je aktivní inteligentní dobíjení, musí mít řj. přehled o množství dodané energie. Proto se dnes aku nabíjí v autě, ale musí se použít moderní automatická nabíječka. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 (editace) Před hodinou, Dadajan napsal: Je přece úplně jedno zda je dobíjena v autě alternátorem či externím zdrojem . Záleží na charakteristice "dobíječe" na začátku kabelů a tedy průběhu procesu (např U,I) . Při 15,3-16,5V by baterka intenzivně plynovala= jak tam asi doplníte vodu, když má zelepené zátky? Jak by se tam to napětí 16,5V narodilo? Možná (pochybuji a nezkouším) tak, že ji budu trápit takovým, či vyšším napětím se vším rizikem vč. poškození. A před tím všude varují. Dokonce i ve Vámi uvedeném návodu! Budu-li nabíjet do max 14,4V dostatečně dlouhou dobu (dle baterkou odebíraného proudu), tak baterie bude (je-li O.K.) mít 100%. Orintační stav baterky dle klidového napětí na svorkách : Krátce a zjednodueně. Jedno to není. Zásadní rozdíl je v charakteristice regulace dobíjení. V autě je regulované napětí. Když by bylo regulované na 16 V, šel by do batetie proud desítek ampér (podle výkonu alternátoru) a ten by vyvařil baterii. Externí dobíječka s regulací proudu nastavenou na 0,5 - 1 A bude při dobíjení lehce šumět a napětí si v klidu vystoupá až na 15,3 - 16,5 V. K žádnému výraznému úbytku elektrolytu nedojde. Když bude mít dobíječka regulaci napětí na 14,4 V, tak ze začátku nabíjení bude větší nabíjecí proud, který se bude se vzrůstajícím napětím postupně snižovat. Až bude na baterii 14,4 V, bude dobíjecí proud 0 A (nula ampér) a větší náboj se do baterie nikdy nedostane. HOWGH Editováno: 12. leden 2020, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 13. leden 2020 Sdílet Vloženo 13. leden 2020 Dobíjej klidně svářečkou, nám to může být u prdele. Jen nezávidím tomu, kdo si z toho vezme příklad. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 (editace) Chtěl jsem se zeptat těch co mají konektor odpojenej už od léta kdy bylo horko. Dobíjí to stále těch 14,4 V, nebo jde napětí trochu dolů? Jde mi o to, že u klasickýho dobíjení (třeba fabia I/II) to dobíjí cca 14,3 V, ale při vyšších letních teplotách, se napětí sníží na cca 13,6 V. Pokud toto auto s rekuperací jdoucí v nouzovém režimu (odpojený konektor) nerespektuje. tak v horku to baterii oddělá, zejména pokud se jezdí delší trasy. Zejména AGM baterie bude trpět, protože u ní se má stálá hladina napětí držet mezi 13,5 - 13,8 V. https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16815-pokrocile-technologie-olovenych-akumulatoru-gel-a-agm Jde mi jen o to, aby odpojení konektoru nebylo pro baterku druhý extrém - přebíjení. Editováno: 15. leden 2020, autor: Jarda-k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 Jazdim od marca 2019. Skoro denne 80km.A kedze tu pisem, tym mudrejsim doslo ze moja bateria nevzblkla a neodrovnala ani seba a ani mna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 (editace) A co máš za typ aku? AGM? A zkoušel jsi měřit dobíjecí napětí když byly horka? Editováno: 15. leden 2020, autor: Jarda-k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 EFB.Co znamena horka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 (editace) Tak trvale moze byt baterka nabijana napatim 13,5 az 13,8V bez primesova. Cyklicky ide baterku nabijat napatim 14,4 az 15V vsetko pri 25st. Co vyuzivaju auta s inteligentnym dobijanim. A nic nevyvrie z jednoducheho dovodu, tych 15V bude pouzitych pri deakceleracii, cize minimum casu. Pri niektorych vodicoch skoro nikdy. (a v zime uz tie hodnoty napetia sa posuvaju vyssie, malico ale isto) Tak ze to intrligentne nabijanie nieje az take zle (i ked je pravda ze je dost na hranicu nastavene) ako to neustale startovanie yo totiz najviac nici baterku Editováno: 15. leden 2020, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 skod@: horka = kdyz byly v lete vysoke teploty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 před 28 minutami, sk0d@ napsal: EFB. Co znamena horka? EFB je pořád zaplavená baterka, takže ta to patrně snese. AGM má být na přebíjení choulostivější, tam by mohl vzniknout problém. http://www.hwworld.cz/index.php/clanky/454-nabijeni-olovenych-akumulatoru Já mám baterii AGM a když vytáhnu konektor, tak je na baterce 14,45 V při běhu na volnoběh. To se obávám je už na AGM moc. Navíc je otázka jestli až bude v létě ve stínu 30°C se napětí sníží jako u starších aut jak píšu výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 nejak som nepostreho preco ten konektor odpajate,a nenechate zapojeni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 Protože jeho odpojením se vypne start/stop a současně se vypne inteligentní dobíjení. Auto pak dobíjí stálým napětím jako starší auta. Jen to stálý napětí je poněkud vyšší než u těch starších aut s klasickým dobíjením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 Aha to som nevedel ,ja to vypnem gombikom a hotovo nijak ma to neoptazuje ,vzdy ked sadnem automaticky to vypnem.A preco to nevypnete teda cez vag? Ja by som sa bal aby sa nieco nestalo nejaka elektronika neodisla ,nahodou sa stane nieco s alternatorom a moze to narobit neplechu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 No a neviem zas jak stare auta mislis ale myslim ze to tam tiez reguloval nejaky regler,v zavislosti od otacok. Primitivne ale pokial neodisla dioda spolahlive a jednoduche. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 A dobre robis,lebo iba tak si nieco odpojit je pekna blbost.To co sa tu pise,ze to deaktivuje a standartne dobija ako u starych aut je pekne hovadina. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 15. leden 2020 Sdílet Vloženo 15. leden 2020 len aby sa im postupom casu nezacali vselijake chybi vyhadzovat,potom si zacvakaju.A prytom staci ist niekomu ktovie robit na pocitaci a nechat to deaktivovat za par korun.I ked v skodovke ked som kupil auto som sa pital a moc nechcel a nakonec racej povedal ze sa to neda ze to koli ekologii a vzaruke ze to nehrozi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.