Jump to content
xx30

Autobaterie

Recommended Posts

Mne paradoxne startovanie vobec problem nerobi. Ci je zima ci teplo. Kotroloval som pripojenie baterky a vyzera ze vsetko drzi. Nechce sa mi verit ze baterka by sa len tak odpojila a bol by uplny vypadok energie. Deje sa to pri startovani a to je v pohode

Share this post


Link to post
Share on other sites

U dvojkové oktavie mi vydržel akumulátor 8 let. Teď čekám na O3 a co čtu, tak jediný řešení je snad udržovací storage nabíječka. Tak si úpravou zapojení modelářské jednu dělám. Nabíjení konstantním napětím na 13.2V s volbou zimní teplotní kompenzace a napětí 13.6V. Pak ať je v accu cokoliv, tak sulfatace by neměla nastat. Jedině se ta baterka může utrápit drsným cyklovánim a rázy toho "inteligentního" nabíjení. No jsu zvědavěj. CTX battery sense to bude hlídat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže doporučujete na krátké trasy vypojovat konektor na baterce? Čímž se vyřadí start stop a to posrane inteligentní dobíjení? To me sere asi nejvíc 😠

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypnout Start&Stop určitě. Co se rekuperace a konektoru týče, to ti nikdo s jistotou neřekne/neporadí. Pár lidí zde na fóru jezdí s odpojeným konektorem a zatím se to jeví OK. Měřil jsem nedávno baterku a měla něco lehce přes 12,6. To při zapojeném konektoru neměla. Uvidíme, co to udělá v dlouhodobém horizontu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží jakým napětím Ti to dobíjí. Když jezdím na dlouhé štreky a baterie je nabitá drží na mé AGM 13.8 V. Když používám webasto a baterie se tím dost vybíjí, systém dobíjí napětím až 14.8 V.  Až ji dobije, zase poklesne dobíjení na 13.8 V. 

AGM je náchylná na přebíjení. 13.8 V je v autě udržovací optimum. Setrvale větší napětí zapříčiní odpar z elektrolytu a baterie jde zu grund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna AGM má mít hladiny napětí vyšší ve srovnání s klasikou, takže těch "nouzových" 14,4-14,5V při vytaženém konektoru jí uškodit nemůže a ani škody z odparu by neměly být vyšší než případná sulfatace z podbití ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŠA už převážně montuje EFB a to i dle popisu místních uživatelů. AGM zřejmě dává do těch nejvybavenějších vozů s NT atp..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

při vytaženém konektoru mám palubní napětí stálých 13.6V-13.8V pro aku EFB   napětí takto o 0.2V kolísá, ale to je zřejmě jiného vlivu.  týden stále 13.6V, pak třeba jeden den 13.8V 

Edited by JiVi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže teoreticky stačí při krátkých trasách odpojit konektor aby se baterka dobyla jezdit trasu 21km a když pojedu dálky tak konektor zapojím zpět. Tím pádem mi by odpadlo neustále měsíční dobíjení nabíječkou? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ho mám vytažený už cca 4měsíce. Podotýkám ale, že na svou zodpovědnost a na vlastní riziko. Zatím se jeví vše v pořádku, ale radit ti to nemůžu. V průběhu dalších měsíců budeme určitě chytřejší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, když to vezmu logicky, pokud by hrozilo poškození akumulátoru nebo něčeho jiného , pouhou závadou monitoru akumulátoru, tak by se určitě závada příslušně prezentovala na přístrojové desce / PP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám trvale odpojeny konektor 11 mesicu, auto mam 2 roky a 9 mesicu, pred odpojenim konektoru jsem mel po nekolikahodinovem stani pred startovanim napeti na baterii EFB kolem 11,8 V, nyni mam po odpojeni konektoru kolem 12,3 V. Konektor jsem zapojil pouze jednou pred servisni prohlidkou, pak ho zas vypojil, pri servisni prohlidce nic nerikali, bud jim to je jedno, nebo to nezjistili, protoze jsem pamet zavad vymazal pres Caristu. Skoda Yeti motor 1,2 TSI 81 kW.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 3
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 23. 8. 2019 na 10:02, LukášCBR napsal:

ŠA už převážně montuje EFB a to i dle popisu místních uživatelů. AGM zřejmě dává do těch nejvybavenějších vozů s NT atp..

 

Nedávají stále AGM do dieselů s elektrickým příhřevem topení a vyhřívanými sedačkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ahoj,

 

chci se zeptat zda je šance vyreklamovat baterii. Auto má 4 roky (záruka je 5), měřák mi hlásí battery weak (při zatížení 100A spadne napětí na 10,8V). SS a rekuperaci mám vypnutou asi půl roku. V klidu má baterie v těchto měsících cca 12,3 - 12,6V. Typ je EFB.

Edited by Standa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Standa...
 

Na akumulátor je záruka zpravidla jen 2 roky, zjisti, jak na tom jsi. Pro reklamaci akumulátoru je nutné nechat u specializované firmy udělat zátěžový test (po nabití baterie zatížit 30 A a nechat napětí klesnout na 10,5 V - zjištění kapacity akumulátoru). Pokud je kapacita menší než 60%,  lze akumulátor reklamovat.

Špatný akumulátor:

Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 6 letech jsem preventivně vyměnil baterii - stará startovala bez viditelného slábnutí. Exide EFB 59Ah za Exide EFB 60Ah.

5let jsem s autem jezdil jako servisní technik po Praze. Nastartovat - 10km - chcípnout a to cca 4x za den a mezitím nespočet (tisíce) startstopů v pražských kolonách...

Start stop jsem nikdy nevypnul, baterii jsem cca 1x za dva měsíce dal na nabíječku z Lidlu a trvale tam běží plašič kun se spotřebou 60mA čili teoreticky výpočtem ta baterie musí být za 14dní totálně na nule... Přesto všechno 6let a vyměna jenom proto, že nechci riskovat rychlou smrt.

Při ceně 2500Kč za 60Ah EFB  to je cca 400 ročně... a prodloužení životnosti (možná o rok ..) odpojením kabliku inteligentního dobíjení a vypínáním SS - stojí za to se tím vůbec zabývat?

Po výměně jsem chtěl novou baterii aktivovat VCDS... je na to video od ROSS... Mění se 4 hodnoty, kapacita - změnil jsem z 59 na 60Ah (bez problému), typ baterie - EFB jsem měnit nemusel (ale je tam rolovací menu a jde změnit). Další je kod výrobce baterky, TUX nebo TU3 je Exide, VA3 nebo VA0 je Varta atd.. Na videu to vyplňuje celé a má tam opět rolovací menu, ale mě to nenechalo vyplnit víc než jeden znak a dál to psalo "Vložte pouze jeden znak". Zkusil jsem tedy V a enter, vyplnilo se VA3. Dal jsem T, enter a vyplnilo se TU3. Lze to tedy změnit a dosáhnout potřebného, byť jinak než v návodu a důvodem je nejspíše čínský kabel.  Poslední je změna výrobního čísla baterie, na videu zadává opět celé číslo (popř BEM kod u origo baterky), ale mě šel zadat pouze jeden znak a pak to opět psalo "Vložte pouze jeden znak" Zkusil jsem tedy a ono to změní pouze první znak toho výrobního čísla, které tam již  je.  Na zahraničních forech jsem se dočetl rady, kdy nevěděli BEM kod a bylo jim razeno změnit jen poslední číslo - nejde o přesné vč, ale zapsáním jiné hodnoty se zresetuje řidící jednotka nabíjení která má načtenu starou baterii se sníženou kapacitou a větším vnitřním odporem.  Čiňan co programoval můj kabel to tedy pojal opačně, chce změnit první číslo a tím dojde k výmazu parametrů staré baterky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když už jsem sem zabloudil - jakou baterku do RS245? - konifgurátory mlčí; pro 169kW variantu nabízí 69 nebo 70Ah. Do Varty už asi nepudu (pověst), takže nejspíš Exide. Mám a asi budu chtít EFB. SS a reku off. Dost se snažím šetřit energií - ohřev oken a sedačky po minimální dobu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 26. 8. 2019 na 13:04, LukášCBR napsal:

Nedávájí. Mám naftu s touto výbavou a baterie je EFB.

 

Tak moje nová 1.6 TDI s elektrickými židlemi má taky EFB.

Připojil jsem hned CTEK battery sense a napětí drží 12.4 - 12.6. Záleží v jakém stavu byla zrovna rekuperace, když se dojede a zastaví. Připojil jsem 600mA nabíječku na nabíjení konstantním napětím s cílem 13.1V a akec si z ní pěkně bere.  Evidentně je polo nabitém stavu. Za 10 hodin napětí na baterce vylezlo na 12,8 V.  A to do těch 13.1 V se akumulátor nijak výrazně nenabíjí, je to spíš konzervace. Záruka i na akumulátor je 5 let. Bych chtěl vidět jak by těch 5 let s tou rekuperací a výchozím nastavením nabíjení dal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...