Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Aka najväčšia batéria vojde do auta? 

Teraz je tam 5TA 915 105B orig VW 70Ah EFB+. 

Co kupit? 

EFB/AGM? 

Originál, economy alebo Aftermarket napr. Exide? 

On 10/23/2021 at 9:31 PM, rzm said:

Tak tentokrat narozdil od minula jsem po tydnu stani nenastartoval (a to sem pred tim jel 100km trasu). Baterie uplne prazdna-po odemknuti klickem a snahou o start mi to napsalo chybu brzd, vsech asistentu, slabe napeti etc… tak sem si nechal zavolat asistenci a pry v baterce 9V. Nahodil to a uz zas jezdim v pohode, nastesti to byla fakt jen ta baterie 😅. Ale asi je opravdu cas menit, jinak to budu resit kazdou chvili :(

V reakci na tohle jsem dal auto do servisu, at mrknou na baterku. Pry je tam 62A z puvodnich 70, takze by to prej urcite jeste nemenili. Je tam po 4 letech a 115t km porad original. 
 

Podotykam, ze k autu nemam pripojeneho navic nic (zadny alarm, usb nabijeni etc); tuhle baterku smysl menit nema, ne?

Vyhodiť. 

Tak pridám skúsenosť. 

Podla VIN v autorizaku EFB 270eur, ak chcem AGM daju aj tu za 320eur len bateria.

Bez práce, rátam výmena a kodovanie plus 30-50e.

Nakoniec som kúpil podla VIN EFB VW Economy 70Ah 122e z internetu, cislo dielu JZW915105AC.

Mohol som mať Exide EFB za 107e alebo AGM za 115e, ale ak vydrzala 129 000km EFB ostanem pri nej, je na nej aj kod na nakodovanie.

Zaujimave, ze povodna bateria VARTA bola nakodovana ako JCB a ten kod zo stitku tam nebol, boli tam 10x1.

Upraveno od cayc

Ahoj vsem, jsem cerstvim majitem O3 2014 a chtel bych se zeptat, da se nekde z akumulatoru vycist rok vyroby? Par dni zpet kdyz nastaly mrazy, nechtelo se autu uplne dobre startovat. uz i svetla pohasinaly pri toceni starterem....Zmeril jsem druhy den rano napeti baterie a nejakych 11.8V. Baterku jsem tedy v aute dobil nabijeckou. Pri nejakych 12,6V nabijecka ukoncila nabijeni a uznala baterii na nabitou. Dva dny auto startovalo celkem slusne. Treti den zase ztuha. Namereno napeti 12.1V. Mam trochu pocit, ze ta baterie je uz KO a to jeste nezacalo poradne mrznout....Diky

Varta AKU.jpg

na - pole máš týžden a rok výroby , podľa čísla je to povodna aku 

Tak jsem to vyfotil, na minus polu je neco vyrazene....Jestli to dobre tedy chapu, tak je to neco a rok 2013?

aku.jpg

Udělal jsi moc velký detail, chybí větší okolí  "-" pólu. Dej sem jinou fotku.

 

Týždeň a rok je to. 

Tu máš moju novu na fotke. 

37/21

 

20211029_154732.thumb.jpg.529e88e74dc4721980b52af80663ca2a.jpg

Tak jsem udelal foto z vetsi dalky... Neni to moc k precteni, ten tyden je asi jedno, ale ta 13-tka jako rok vyroby je celkem jasna...Takze 8 let stara baterka, tak to uz je KO za tu dobu :(

IMG_20211029_214603.jpg

Vidim tam 37/13 takze neco pres 8let. Na dnesni dobu slusnej vykon.

No to asi jo :D Takze jdu hledat novou baterku...Dekuji vsem za info...

Podstatný je, že máš na "-" pólu sondu proudu (bílý a červený tenký vodič) a baterie se ti "inteligentně" nabíjí jen na max. 80%.

A to je dobre nebo spatne?

Určite dobre, keď ti baterka vydržala 8 rokov...

Ale počkajme si na vyjadrenie antikablikárskej lobby.

Upraveno od stafa

Ja som menil teraz 2018 baterku. 

Hadzala chyby nízkeho napätia pri zaťaží, kľudne aj 8V na diagnostike. 

Štart ok. 

 

Inak ta economy ma na sebe len EFB pôvodná bola EFB+, tak som to prekodoval ma to tak byt? 

Zaujímavé je aj výrobca Moll by mal byť MLA ale na baterke je EAB, je to ok? 

Upraveno od cayc

před 13 hodinami, macastar napsal:

A to je dobre nebo spatne?

 

Přečti si návod od výrobce baterie, zda se má nabíjet jen na 80%.  V tvém případě je výdrž tak dlouhou dobu spíše zázrak na zápis do Guinnessovi knihy rekordů. Evidentně také nemáš v autě žádné větší spotřebiče (např. přídavné topení), které by ti ukázaly, že byla baterie polomrtvá už několik let...

Upraveno od Caster

Mám 1,8 4x4, 09/2013, origo nezávislé kúrenie, 148 tis km, zatiaľ pôvodnú batériu a bez problémov. Neviem, aký je to zázrak, ale som spokojný. 

@Jaro9999 ročník 2013 nemá inteligentní dobíjení, což je velké plus pro baterii. 

Táta má 2013 a má inteligentní dobíjení. Před 2 týdny jsem mu ji měnil po 8 letech... byla tam Varta AGM 

@Vápno

Určitě otci vede konektor z mínus pólu baterie?

Máme doma 2014, kolega má konec roku 2014 a obě bez inteligentního nabíjení. 
Pak mě ještě napadá, zda-li to nemá spojitost  s typem baterie AGM, která se dávala do vozů s nezávislým topením...

Upraveno od LukášCBR

před 5 hodinami, Caster napsal:

 

Přečti si návod od výrobce baterie, zda se má nabíjet jen na 80%.  V tvém případě je výdrž tak dlouhou dobu spíše zázrak na zápis do Guinnessovi knihy rekordů. Evidentně také nemáš v autě žádné větší spotřebiče (např. přídavné topení), které by ti ukázaly, že byla baterie polomrtvá už několik let...

Občas teď kouknu na maxidot na stav baterie, přes 80 proc jsem to nikdy nedostal. Těch 80 tam je většinou jen těsně po jízdě. Druhý den ráno třeba 60 - 70 proc. Ale baterka je už KO, tak možná proto... Přídavné topení nemám, taková klasika. Vyhrev sedaček. Vyhrev obou oken a zrcátek... Klima, rádio :-) Nebo záleží, co myslíte větší spotřebič... 

před 4 hodinami, LukášCBR napsal:

@Jaro9999 ročník 2013 nemá inteligentní dobíjení, což je velké plus pro baterii. 

Auto vyrobeno 5/2014, baterie je 2013...Jak poznám, že to inteligentně dobíjí? Nebo nedobiji... 

Před hodinou, LukášCBR napsal:

@Vápno

Určitě otci vede konektor z mínus pólu baterie?

Máme doma 2014, kolega má konec roku 2014 a obě bez inteligentního nabíjení. 
Pak mě ještě napadá, zda-li to nemá spojitost  s typem baterie AGM, která se dávala do vozů s nezávislým topením...

Určitě jo. Baterku jsem i kódoval. A výbava naopak. 1.6tdi active nebo jak se to jmenovalo. Vzadu švihadla a manuál klima.

@Vápno tak to upřímně hledím, jelikož v mém okolí to 2013 a 2014 nemá ani jedna. 
Pár let nazpět jsem četl i materiál, kde bylo napsáno, že u Octavie se to objevilo až někdy 2015. 
 

@macastar  když se podíváš na mínus pól baterie, vede od něj káblík, který monitoruje stav baterie. Zítra, pokud to stihnu, ti to nafotím. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.