Přejít na obsah

bouchání za jízdy


Jirka1990

Doporučené příspěvky

Dobrý večer, pánové trápí mě problém. Při jízdě rychlostí mezi 30-45km/h se ozývá citelné bouchání od levého předního kola. Zní to asi jako by bylo šišaté kolo. Při překročení této rychlosti to utichá. Zvuk se opakuje s vyšší frekvencí ale není tolik citelný. Ještě citelnější zvuk je při zatáčení vpravo. Když kola srovnám nebo zatáčím vlevo tak to utichá. Když za kolo vezmu necítím tam žádné vůle. Kola jsou nově vyvážená, rovná ( stejná situace se opakuje i na druhé sadě kol). Nějak si už nevím rady. Nemáte někdo žkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, i když za kolo vezmeš nemusíš notně poznat vůli v čepech. Je lepší vzít pajsr a zapáčit.

V Tvém případě ale sázím na homokinetiký kloub nebo ložisko. Ještě zkus dotáhnout poloosu (ten velký šroub uprostřed)

Zvednout, natočit, dát tam za pět a poslouchat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím nevěděl jsem do kterého topicu můj problém zahranout tak píšu tady. U mého Superbu se začalo projevovat občasné bouchání na levém předním kole. Bratr je bývalý automechanik a společně jsme zjistili, že je to čep horní zadní páky řízení jelikož šlo vidět jak poskakuje i u stojícího auta po zapření do karoserie. Tak bratr toháhnul šroub držící obě horní páky v těhlici což mělo za následek, že čep při zapření o kareserii už necvakal ale při jízdě zvláště po zvlněné vozovce se ozývá docela často. Chtěl bych se zeptat jestli si myslíte, že je to tím, že je ten šroub pořád málo dotažený popř. uvolněný v těhlici nebo je prostě vybouchaný čep u ramena. Superb 2007 2,0 TDI BSS. Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Dobrého dne přeji,

 

 tak největší podíl na mém nepohodlí měli staré pneumatiky(ačkoliv po vizuální stránce vypadali v pořádku). Když jsem je vyměnil za nové, situace se značně zlepšila. Pořád jsem však slyšel divný zvuk při zatáčení(klepání), při rychlé jízdě dokonce vibrace a lehké uskakování vozu do stran. Dokonce jsem vyměnil ramena ale opět jen částečná úspěšnost.

Ačkoliv jsem nepozoroval klasické hučení opotřebovaného ložiska včera jsem pravé přední vyměnil a celý problém zmizel. Až když jsem demontoval kolo, kotouč a poloosu a volně otáčel nábojem teprve pak bylo slyšet, že nejde hladce a ozývá se z něj ,,chroupání".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrého dne přeji,

 

 tak největší podíl na mém nepohodlí měli staré pneumatiky(ačkoliv po vizuální stránce vypadali v pořádku). Když jsem je vyměnil za nové, situace se značně zlepšila. Pořád jsem však slyšel divný zvuk při zatáčení(klepání), při rychlé jízdě dokonce vibrace a lehké uskakování vozu do stran. Dokonce jsem vyměnil ramena ale opět jen částečná úspěšnost.

Ačkoliv jsem nepozoroval klasické hučení opotřebovaného ložiska včera jsem pravé přední vyměnil a celý problém zmizel. Až když jsem demontoval kolo, kotouč a poloosu a volně otáčel nábojem teprve pak bylo slyšet, že nejde hladce a ozývá se z něj ,,chroupání".

 

Mám to stejné, pneu čerstvě nové i komplet ramena, ale vliv na "bouchání" to nemělo. Teď to bouchá i když jedu rovně nebo doprava, znatelně více do levé zatáčky, když se zatíží pravá strana. Při couvání z garáže mám rejt naplno doprava, a při rozjezdu dopředu stačím volant zase doleva a něco tam jednou chroupne, křupne. 

Nedávno jsem si všiml, že při brždění v rychlosti okolo 130ti se mi rozvibruje volant (brzdy komplet nové TRW), může na to mít ložisko vliv?

Tento týden to jde k mechanikovi, který taky tvrdí že to je ložiskem, uvidíme.

 

Ale zvláštní, že jsme to nejdřív slyšeli do pravotočivé zatáčky a při srovnání kol nebo levotočivé zatáčky to utichlo... 

Editováno: , autor: Niickll
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oproti mým mšem zásadám jsem je nechal stočit na soustruhu a je klid.

Přeci jenom jsem za ně dal 3500Kč, tak jsem to zkusil. A to jako bývalý kamioňák fakt málo brzdím, dojíždím s kvaltem, nevyřazuju na neutrál, brzdím motorem, atd.

Existuje dokonce předpis, jak nové kotouče zajet, aby se uvolnilo vnitřní pnutí. V nějakých rychlostech brzdit do zastavení, atd. Bývá to někdy i v návodu na montáž.

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...