Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mně tenhle motor připadá takový dietní a tak jsem hledal, jestli ho někdo neupravuje na vyšší výkon.

Nic zvlášť zajímavého.

Když jsem změřil vačkové hřídele, tak při milimetru kontrolní vůle jsem naměřil 185/185 stupňů.

To odpovídá starému Favoritu.

Takže vidím, že tenhle motor je opravdu hodně zavřený těmi vačkami a že to nejde rozumně zvýšit jen v datech.

Nevíte někdo o rozumných vačkách pro tenhle motor?

Představoval bych si aspoň 20 koní navíc - takže výpočtově vačky tak 204/194 stupně v milimetru (celkově 254/240 stupňů).

Děkuji za každý tip.

  • 8 měsíců později...
  • Autor

Je vidět, že ten motor je opravdu vačkami zašpuntovaný - někde před 5000 otáčkami se krouťák začne lámat dolů:

Fabia 1,6_16V.pdf

Upraveno od Tonda-B

Teda celkom pekný točivý moment vzhladom na udávanú krivku od výrobcu a aj výkon. Je videť že tento motor sa oplatí aj vytočiť. Keby tam boli iné vačky myslíš že by to bolo lepšie ?? Podľa mňa by si zasa stratil toč.moment v nízkych otáčkach.

  • Autor

Tak ona byla teplota motorového oleje 104 st.C.

To jednak ukazuje na to, že ten první katalyzátor, co je na výšku hned za kraťounkým svodem a nedaleko bloku v místě, kde blokem prochází hlavní mazací kanál, dokáže docela dost topit do oleje.

No a když vezmu v úvahu, že 6 st.C navíc v teplotě motorového oleje znamená +1% výkonu, tak ve srovnání s tím, když by olej měl nějakých normálních 80 st.C, tak tohle přidalo tak 4% kroutícího momentu a tedy i výkonu.

Takže nic zvláštního ve srovnání se sériovými parametry.

A motor je také ve zcela sériovém stavu: najeto 32 tis.km, papírový vzduchový filtr, originální svíčky, které mají najeto taky 32 tis.km, žádný zásah do dat atd.

Zajímavé je taky to, jak se ve 3700 otáčkách překlopí Vanos na sání.

V datech jsem ještě nebyl, takže nevím, jestli je to Vanos typu buď a nebo, nebo jestli kinklá sací vačkou nějak spojitě.

Nemáte to někdo ověřené?

Ten motor jede už v nesmyslně nízkých otáčkách (krouťák 125 Nm v 1600 otáčkách, to je na 4-ventilový motor nepochopitelné, ne?), takže bych klidně něco dole obětoval.

Ale pak jsou na tom krouťáku různé výkyvy až do 3700 otáček, kde asi něco kmitá - v sání nebo výfuku - jak nemá.

Takže zkusím použít výfukový svod z Fabie R2, který má docela rozumné délky jednotlivých větví - třeba se to vyhladí.

No a taky tam není ten první katalyzátor, takže po ovinutí trubek toho R2-kového svodu keramickou páskou by se měl ukázat nějaký pokrok i v teplotě motorového oleje.

No ale hlavní účel tohohle brždění byl získat referenční údaje.

Když se člověk pustí do úprav, tak by neměl zapomenout na zásadu č.1:

- že by motor po úpravě neměl jet hůř než bez ní...

No a to brzda ukáže jednoznačně.

Upraveno od Tonda-B

Nemám to ověřené, ale sám výrobce uvádí, že jde o plynulé přestavování sací vačky. Viz příloha.

Měl bych na tebe trošku off-topic dotaz. Když jedeš s otevřeným oknem, slyšíš ve zvuku motoru rozvody - řetěz? Takové tiché chrastění, podobné je slyšet třeba u HTP.

00.pdf

Upraveno od rkonf

rkonf, když moc dobře víš, že je zde to off topic, proč mu nenapíšeš SZ? :kol-32:

V tématu k tomu určenému jsem se již ptal a nikdo neodpověděl. Třeba by se tato informace hodila někomu dalšímu s 1.6. A zase tak off-topic to není... vačka a rozvody.

  • Autor

Nemám to ověřené, ale sám výrobce uvádí, že jde o plynulé přestavování sací vačky. Viz příloha.

Díky za tu přílohu!

A mrzí mě, že ti neumím odpovědět, ale v současném počasí moc s otevřeným oknem nejezdím.

Faktem ovšem je, že když nastartuji v garáži, kde je ticho a je dobře slyšet nastartovaný motor, neslyším ani hned po studeném startu nic - ani hydra, ani řetěz.

Upraveno od Tonda-B

S těmi hydoštely máš štěstí, ty u mě slyšet jsou, ale jen pár sekund po startu (najeto 111tkm). Nicméně ten zvuk rozvodů tam mám až při vyšších otáčkách, na volnoběh slyšet není. Např. když pojedeš kolem svodidla nebo baráku, kde se zvuk odráží, otáčky tak 2000-3000. Nejspíš je to normální, ale nikdo s 1.6 mi to tu nepotvrdil. Rozvody jsou hodně podobné u HTP a tam to slyšet standardně je.

Tak až se oteplí a vzpomeneš si. [emoji3]

Díky

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Tak matiční palec už mám vyrobený a může se začít brousit.

Nevíte někdo jaké označení má sériová sací a výfuková vačka pro motor BTS?

Abych na vrakovišti nekoupil nějaké jiné...

Ak ti stačí len cislo dielu tak tu máš screen z ETKY

 

post-69681-0-87194700-1430567215_thumb.j

  • Autor

Díky, to by snad na těch vačkách mělo být někde vyražené.

Asi ano keďže je to diel ako každý iný.

výfuková vačka už je vynáhradovaná a to číslom 03C 109 101DF

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.