Publikováno Říjen 20, 201410 r Nazdar. Dnes ked som sa tak pomaly popohynal na semaforoch v zapche mi napadlo, ci je lepsie pri takom stati prehadzovat stale do polohy N, alebo to radsej nechavat na D-cku? Ked stojim na brzde a mam D-cko, tak motor aj viac huci a trocha akoby triasol s celym autom, ked to hodim do N-ka, tak to trasenie prestane a aj hluk je mensi. Rad by som vedel, ci to je pre tu prevodovku dobre, alebo to radsej nechavat stale v D-cku? Vdaka.
Říjen 20, 201410 r Autor tak neviem, ale skusal som tlacit na brzdu tak silno ako sa dalo ale aj tak je citelny a pocutelny rozdiel medzi D a N polohou. mne prave nerobi problem to davat do N-ka, len ci to nieco nespravi tej prevodovke?
Říjen 21, 201410 r Nemělo by. Nicméně mě při stání spojky vypínají. V záběru nejsou, protože ti auto v kopci i couvne, než zaberou. Dokonce i na rovině, když pustíš brzdu, tak chvilku nic, pak to trochu škubne a jede.
Říjen 21, 201410 r Autor Tak ako pises, na rovine ked pustim brzdu, tak najprv nic a potom sa to rozbehne, ale v kopci nie, kedze mam nastaveny hill hold, auto stoji kym nepridam na nieco vyse 2000 ot, potom pusti brzdu a rozbehne sa.
Říjen 21, 201410 r Přesně. Když jsem neměl HH tak auto couvlo klidně i o metr. Já osobně nikdy do N neřadil. Max. dám P , abych nemusel stát na brzdě. Jen pozor na pojistku řazení, kdyby jsi používal N při jízdě.
Říjen 27, 201410 r Na semaforech nechávám D, na N vyřazuju občas z kopce. A P vždy s ruční brzdou (pokud je to ve svahu!!!)
Prosinec 29, 201410 r Starší modely ho měl za příplatek a novější standart. Já si ho připlácel u 3.6 RV 2012.
Srpen 5, 201510 r Chtěl bych oživit toto starší téma protože mne zajíma jedna věc. Mám automata poprvé v životě. A chtěl bych vědět když dojíždím do křižovatky kde se těsně předemnou rozesvítí červená a vím že bude trvat třeba 2 minuty tak už za jízdy vytadím na N. Tak stejně někdy vyřadím na N a i když auto stále jede dám zpět D a jedu dál. Ničím si tím převodovku nebo je to OK?
Srpen 5, 201510 r Jj. Při zařazení rychlosti musí být volnoběh. Jen nechápu proč vyřazuješ. To bych pochopil při nouzovém brždění...
Srpen 6, 201510 r no já když dojíždím ke křižovatce a vidím na dálku že budu zastavovat tak klidně taky vyřadím a nechám tam auto dojet setvačností... proč ne? Když blikne červená a já su blízko tak naopak nechám zařazené a brzdím motorem. při nouzovém brždění bych právě nevyřazoval aby motor brzdil taky ne?
Srpen 6, 201510 r Třeba proto, že se dostaneš do určité rychlosti a zařadit nepůjde. Budeš muset zastavit a poté zařadit. Při nouzovém brždění dsg ani neví co má dělat, takže ve finále může i uškodit.
Srpen 6, 201510 r Pokud jedeš na volnoběh třeba i 40kmh tak tam ten kvalt musí vlézt vždy ne? A to je další můj dotaz právě jestli tomu neuškodí když za jízdy vyřadím a pak jedu např 30km/h otáčky jsou na volnoběh a já tam vrátím D.
Srpen 6, 201510 r Pojistka proti zařazení se aktivuje asi pod 10km/h. Už si to moc nepamatuji. Pokud dodržíš volnoběh a počkáš, až si zařadí potřebnou rychlost, tak by se nic stát nemělo. Nové typy dsg s volbou jízdních režimů, mají už zabudovanou funkci plachtění v režimu eco. Je to i popsané v návodu k použití k danému MR. Jinak taky nevyřazuji. Proto mám automat. A taky z důvodu, že pak v případě potřeby nemohu ihned zrychlit. To je stejný, jako bych vypínal motor.[emoji16] Upraveno Srpen 6, 201510 r od motosman
Srpen 6, 201510 r Na jakém příkladu bych to vysvětlil... Dojíždíš do křižovatky a piješ horkou kávu no a když podřazuje DSG ať chceš nebo nechceš k určitým záškubům tam dochází. No tak vyřadím dam N a dobrzdím plynule na brzdě. A když náhodou skočí zelená dám tam zpět D a jedu dál. Jako zveličený příklad ale proto jsem se ptal. Opravdu jen kvuli záškubům při podřazování. Převodovku i mechatroniku mám ok a nejsou to horentní záškuby ale prostě kdybych si měl podřazovat manuálně sám tak pouštím spojku o hodně lepe než to dělá DSG. Ja jsem jinak s DSG nadmíru spokojen. A udělám to opravdu jen z řídka to vyřazení ale raději jsem se chtěl zeptat než mému supovi nevědomě ubližovat.
Srpen 6, 201510 r @motosman protože jak idiot furt stojíš na brzdě, tak radši taky vyřadím když auto nemá autohold. Upraveno Srpen 6, 201510 r od kokta7
Srpen 6, 201510 r To je druhá věc .Tady řeší vyřazování za jízdy. Pokud dodrží výše popsané zásady, tak by převodovce neměl ublížit.
Srpen 7, 201510 r Od cloveka ze Skodovky mam potvrzene, ze za jizdy (z kopce) je klidne mozne vyradit. Pri zarazeni ve volnobehu pockat, nez se prevodovka chytne a pak pridavat plyn. Pouzivam to, kdyz jedu z kopce a chci "plachtit", tj. nechci, aby mi auto brzdilo motorem. V navodu je uvedena tusim hranice 4Km/h, pod kterou nelze z N zaradit D. Na krizovatce osobne pouzivam P + rucka, pokud budu stat dlouho a nebavi me stat na pedalu. Nko se podle me hodi akorat, pokud jste v kolone z kopce a chcete popoustet auto.. Tam ovsem muze nastat ten problem s 4Km/h... Jinak Hill Holder je snad jenom software vec, ktera se da aktivovat via ferda25 apod. Mam ho a trochu mi vadi, ze pridavam plyn rychleji, nez HH pousti brzdy. Takze se mi stava, ze ho predbehnu a auto mi zaskube, jak se pere motor s brzdou... Musim vzdy chvilku pockat, az se pusti, coz zdrzuje...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.