Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nemá to cenu,marketing pracuje na plné obratle a možná někteří dodnes věří i nesmrtelným řetězovým rozvodům.Dnes je všechno podřízeno nízkým emisím,jaká je životnost a jak se s tím jezdí je druhořadá záležitost.Jen ještě jedna věc,přes 3000 točím jen někdy při předjíždění,ten motor stejně na 3500 končí a olej měním po 10000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte ďakujem za odpovede veľmi pomohli :) dnes večer som mal ešte asi 30 km jazdu a schválne som sa snažil nepúšťať motor až k takým nízkym otáčkam a už vôbec nie z takých nízkych otáčok nejako rapídne zrýchľovať a počas zábehu si to určite posledujem. Čo sa týka cvaknutia pri 40ke skúsim sa zastaviť niekedy po práci v škoda servise len tak pre zaujímavosť snáď mi k tomu dajú aj nejaké oficiálne info, potom napíšem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motosman:

Iba že tie negatíva sú založené na dohadoch, podľa mňa je však základným pravidlom je motor nepreťažovať, včas preradiť a samozrejme včas vymenený vhodný olej. Podľa môjho názoru je životnosť motora limitovaná medzným opotrebovaním klzných plôch a to je závislé na celkovej dĺžke dráhy trenia, teda na celkovom počte otáčok ktoré motor za svoju životnosť urobí a kvalite maziva. So zbytočne vysokými otáčkami teda možno budete mať menej "zakarbónovaný" ale vylágrovaný motor, "za jakou cenu a jak dlouho", to ješte nikdo neví........... Si myslíte, že TDI vďačí 500 000 nájazdom len niečo nižšej spaľovacej teplote nafty? Jednoznačne hlavne nižším prevádzkovým otáčkam......

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Si myslíte, že TDI vďačí 500 000 nájazdom len niečo nižšej spaľovacej teplote nafty? Jednoznačne hlavne nižším prevádzkovým otáčkam......

Hlavně za to diesláky vděčí svojí robustnější konstrukci, definovaný vyšším pracovním tlakem a vyšším namáháním součástek za provozu - prostě "ty kila matroše" na klice a ložiskách okolo ničím nenahradíš ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konštrukcia je hlavne úmerná silami ktoré musí zniesť bez poškodenia cyklickými vratnými deformáciami, teda robusnejšia konštrukcia nutne neznamená väčšiu životnosť, "prostě "ty kila matroše" na klice a ložiskách okolo" sú potrebné jednoducho na to, aby konštrukcia zniesla požadované momenty, nie je tam ani kilo naviac. Proste napr. plocha klzného ložiska musí stačiť na to, aby nebola prekročená únosnosť olejového filmu a nedochádzalo k medznému treniu. Vyššia životnosť môže vyplývať aj z iných skutočností, ako napr. cca 1/3 max. otáčky TDI voči TSI a nižšia prevádzková teplota, skrátka sa aj tu evidentne jedná o mylnú interpretáciu príčinno-kauzálnej súvislosti. Ale vysvetľovať základné veci zrejme nemá význam, obzvlášť jedincom, ktorí majú ego väčšie ako IQ. Proste máte svoje názory o pravdivosti ktorých ste presvedčený a iné názory neakceptujete.

howgh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vole, ty jseš egoista jak řemen - já ti v podstatě potvrdím tvoje názory a ty mě za to ještě zepsuješ jak sirotu, fanj, vďaka...

Ještě můžeš vytáhnout tu národnostní o tom, že jako Čehún odmítám názory Slováků a bude to dokonalý.

Fakt ty vedra mají vliv na mozek, ne že ne - daj si mokrú handru na hlavu, nech sa ti nezadrú závity na mozkovej kôre...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli taky můžu přispět trochou do mlýna, tak tlak od pístu není jediná síla, která motor (klikovou hřídel & spol) zatěžuje. Se vzrůstajícími otáčkami se zvyšují síly, které jsou nutné na zrychlení a zpomalení pístu v úvratích. A od určitých otáček jsou tyto síly větší než tlak působící na píst.  To už ale nikdo nikde neřekne. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od každého kus pravdy. Ano, můžem začít u rýsovacího prkna a skončíme zase na začátku.

Prostě tady je motor a kdo má rád své auto, snaží se k němu chovat co nejlépe.

Jedna věc je chvástání výrobce o nesmrtelnosti a druhá různé poučky, které se s dobou mění a použití selského rozumu.

O tom se dají napsat stohy článků. Stačí jen trochu sledovat dění. Když vylezlo TSI, to bylo superlativů... Dnes už to taková sláva není.

To samé je téma tzv. LL olejů, prvních S/S systémů, použití biobenzínu a v neposlední řadě ekonesmyslů, což jsou asi největší kurvítka jakéhokoliv motoru atd.

Když se to sloučí s prodejní politikou, je neštěstí na světě.

Pak se tu bavíme, jak a co udělat, aby dobře bylo. Každý používá auto jiným způsobem a v jiném prostředí. K tomu je potřeba napasovat i údržbu a razítka v servisce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím po městě tímto způsobem https://youtu.be/A0Yy8Oaxsuk a nemám pocit, že by snad motor nějak trpěl ,  nevydává žádné divné zvuky a kdykoliv má dost síly když po něm chci víc a po pošimrání plynu jede. A je jedno jestli jsem v autě sám nebo jsme 3 dospělí . U motorů se dá ledaco zobecnit, ale je dost možné že toto zrovna není ten případ. A taky si říkám , že kdyby to takhle mělo být úplně špatně , tak by to tak výrobce nenaprogramoval . 

Bohužel u videa jsem zapomněl vypnout radio a kvůli autorským právům jsem musel vyměnit zvukovou stopu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PattaBlacku,hodně štěstí do budoucna.Na druhou stranu je pravda,že převodovka při změně zatížení okamžitě řadí dolů,od toho je to automat.Výrobce by také neměl do aut montovat selhávající rozvody,podpalující se ventily,uvolňující se ojnice a tvrdit,že měnit olej po 30000 je v pořádku,přesto to dělá.Nevím,jak je to u DSG,ale nízké otáčky škodí i převodovce.K tomu dieselu,paradoxně je to dnes naopak a benzínové motory se sbírají lépe než naftové,což pak vede k těmto zvěrstvům.Ještě jedna drobnost.Myslíte,že olejové čerpadlo dává stejný tlak ve 1200 jako ve 2000? 

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže co navrhuješ? Mám auto reklamovat protože je špatně naprogramované a nebo mám jezdit po městě na "S" se ať se písty trochu proběhnou?

Ještě jedna drobnost,nemyslím si že tlak oleje je v různých otáčkách stejný, ale čistě laicky se domnívám, že už od volnoběžných otáček je dostatečný, nebude tu doufám nikdo tvrdit, že do 2000 otáček motor v podstatě není mazaný, výrobce to ví ale nechává to tak.:-)

Editováno: , autor: PattaBlack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadla jedna věc.Jestli ten motor není zkonstruovaný tak aby provoz v takovém režimu ustál.Vím že to zní neuvěřitelně, ale konstruktér třeba věděl,že převodovka bude držet otáčky nízko a průběh výkonu a točivého momentu ajestě jiné věci tomu přizpůsobil. Ale to je jen domněnka, jsem laik. Na druhou stranu ve formuli 1 točí šestnáctistovky 18 tis.ot/min a na železnici dvoutaktní turbodiesely mají strop v 750 ot/min, takže je dost možné, že konstrukce spalovacího motoru je poměrně variabilní podle způsobu použití.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnáváš neporovnatelný - F1 má píst pomalu jak fichtl, zatímco ta lokomotiva jak hrnec na polívku pro 8člennou rodinu - co bys pak řek o lodním dieselu, který dělá třeba holandská Värtsila - na vejšku je jako dvougenerační barák, má podle potřebnýho výkonu 10 až 24 válců a každej ten válec má objem v řádu stovek litrů = jedna vstřiková dávka nafty do něj se odměřuje kýblem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak oleje se mění v závislosti na otáčkách motoru,nikdo netvrdí,že motor není mazaný,otázka je jestli dostatečně a jestli je dostatečný tlak na všech místech.Auto sis koupil s automatem a se vším,co to obnáší,já bych z těchto důvodů automat nechtěl.A motory srovnáváš nesrovnatelné.Pořád argumentuješ,že by výrobce něco neudělal.Věř tomu,že pro snížení nákladů a splnění emisních norem udělá bez ohledu na zákazníka skoro cokoli,stačí zapátrat v paměti,kolik průšvihů má VW a nejen oni za posledních 13 let na triku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnáváš neporovnatelný - F1 má píst pomalu jak fichtl, zatímco ta lokomotiva jak hrnec na polívku pro 8člennou rodinu - co bys pak řek o lodním dieselu, který dělá třeba holandská Värtsila - na vejšku je jako dvougenerační barák, má podle potřebnýho výkonu 10 až 24 válců a každej ten válec má objem v řádu stovek litrů = jedna vstřiková dávka nafty do něj se odměřuje kýblem ...

Pomalu jak fichtl?? Dnes má motor F1 vrtání 80 a zdvih 53 mm. A že by dřív, o tom silně pochybuju. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

at se kazdy ke svemu auto chova jak uzna za vhodne, ja na svem 1,2TSI 63kW beru 2.000 otacek jako minimum a pod to nejdu.

At si nesmyslny kecalek razeni placa co chce a at mi radoby odbornici vysvetluji, ze dneska jsou uz motory prece "jine" a i takovy prcek jako objem 1,2 litru umi prece jet skoro na volnobeh.

Motor se musi tocit a mit vykon, stare skodovky se pri podtaceni odvdecily krasnym zvonenim ventilu (to bylo namisto dukladneho nakopani ridice do zadku) bohuzel dneska si to nechava motor libit, a tise trpi a trpi....

Takze denne najezdim ca 90 km do prace a zpet, a pri kazde jizde mam dva rovne useky kde trojku poctive silneji vytocim nad 4 tisice a hned radim dal.

Motor ma najeto 80 tisic, prede jak hodinky, a spotrebu ma dlouhodobe 5,8 litru. A verim ze kdybych kouknul na usazenej karbon, tak ho tam spis moc nenajdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...