Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tam jde hlavne o to ze u starejch motoru se pohnulo s jednou matkou a motor dostal o 10kW navic

kdezto u novejch motoru si vsechno ridi jednotka a ta tam proste za danejch podminek nacpe jen tolik a tolik paliva a tim to konci :)

odezva uz proste neni dana mechanicky ale z velky casti hlavne dle informaci ze senzoru

tam jde hlavne o to ze u starejch motoru se pohnulo s jednou matkou a motor dostal o 10kW navic

...

A to je právě blbost. Dřív se jednou matkou šteloval výkon v určitým bodě charakteristiky, jiným prvkem zase v jiný oblasti - a furt ses musel soustředit na to, abys to potažením na jedný straně neomezil nebo dokonce nepopsul jinde. Celý nastavení bylo o masivním kompromisu, protože to co vylepšilo chod i výkon v jedný oblasti otáček často negativně ovlivnilo jinou oblast. Abys potáhnul výkon o 10kW, musels posunout celou řadu prvků tak, aby se jejich účinek vzájemně podpořil a to všech najednou, ne jenom jednoho. Dneska to samý udělá elektronika, jen je potřeba jí k tomu dát jednak potřebný data (palivová mapa) a druhak je potřeba jí to posunutí povolit (změna hranice omezovače otáček nebo posunutí požadovaný hranice signálu lambdy v těch kterejch otáčkách a úhlu klapy). Posun o 10kW jednou matkou možná fungoval na liazce nebo na tatře, kde se prostě "pošoupnul omezovač vstřiku" na mechanickým vstřikovacím čerpadle a tím to zhaslo. Ale na litrovým - půldruhalitrovým benzínu ses tak jednoduše na vyšší výkon nedostal...

Ekkar presne tak, dneska je to vsetko riadene a musia vsetky udaje sediet na snimacoch pri vyhodnoteni RJ, inak je hned nudzak.  Na Liazke stacilo pridat na cerpadle a hned kusok viac tahala. Bola aj dymova clona a spotreba tiez, takze vsetci na to prdeli, lebo pridanie nebolo umerne spotrebe. To len tak na okraj.

  • 2 týdny později...

63 a 77 kW jeden vackova - retez

66 a 81 kW dve vackova a remen?

 

diky

66 a 81Kw je EU6 EA211 (16V řemen)

63 a 77kW může být buď EA111 (8V řetěz) nebo EU5 EA211 (16V řemen)

na hovno uhel 90 stupnu - 16V dve vackova.

 

nejlepsi rozvody 180stupnu!

Nakoľko 1.2 TSI EA211 sa robilo vo dvoch emisných verziách, platí to čo napísal Pavel M.

Má už někdo zkušenost s motorem 1.2 66 kW a spotřebou oleje? Přemýšlím o tomto motoru u fabie nebo pola, ale u atmosféry jsem se nikdy o olej nestaral a nekontroloval, tak  nevím jak je to u těchto turbomotorů. Díky.

S vysokou pravděpodobností ho budou aspoń trochu žrát, protože jednoduše NELZE DLOUHODOBĚ tak dokonale utěsnit ty vysokovotáčkový ložiska na hřídeli turba, aby při maximu někde v okolí 210 000 - 220 000 tisíc toček za minutu nepropustily ani kapku - naopak, tam je průsak oleje poměrně důležitým prvkem "sekundárního" dotěsnění rotujících dílů a jde jen o to, aby byl co možná nejmenší a zároveň aby stačil domazat ty ostatní těsnicí plochy - a stejně tak nejde zabránit spalování oleje nad pístama při uvedenejch spalovacích teplotách. Prostě olej v nich mizet bude, záleží ale na tom KOLIK. Osobním odhadem hodně dobrá spotřeba oleje bude pod litr mezi výměnama při standartním výměnným intervalu = míň než litr na 15 000km. Dejme tomu do 2 litrů na stejný kilometry to nikdo nebude řešit  a spíš to výrobce prostřednictvím značkový sítě prohlásí za vlastnost - a opravdu zajímat se o to začnou až v momentě, kdy mlsnost motoru přesáhne litr na 5 až 6 tisíc km.

Měl jsem spotřebu oleje 2,1 l na 30k. Při výměně byla hladina v půlce min/max.

Takže pokud najedu 10 tis.km za rok, neměl by být zřejmě problém ani kdybych šel na výměnu v prodlouženém intervalu po dvou letech.

ahorag :

 

Je uplne jedno aka vykonova verzia 63/66 a 77/81 ide o to aby to bol motor EA 211 (remen - rozvod).

 

Napisem ti moj postreh k tomuto motoru:

- Na prvych 6tkm zozral 1 oleja - dufam, ze to nebude mat tuto tendenciu, lebo inak .......................

- dalsia vec co je problem nastavovac vackoveho hriadela - auto po starte 1-1,5 s znie ako naftak - pojde na reklamaciu.

 

Urcite ani rada EA 211 nebude bez chyb.

No to jsme dopadli, moc se mi nechce pořád kontrolovat olej a nedejbože dolívat. Tohle jsem řešil maposledu u Š105. Akceptoval bych 1l do výměny, tj. 15 tis., déle ho tam nechci nechávat. Se budu bát s tím autem jezdit a to mám teď Forda :-D

Upraveno od Reeshanek

To vraj 1,4 16V AUA potom dalsia 1,4 16V  BKY, tam som v zivote neriesil a ani neriesim kolko je oleja medzi vymenami. Ak to vezme 2deci to je maximum.

 

Bude ma zaujimat postoj k tomu nastavovacu vackoveho hriadela, co povedia.

houmr: takže ty máš EA 111

  • Autor

Ne, má EA211, vždyť tento Leon je na platformě MQB a tam už staré motory nejsou používány. A když už nic jiného, tak 1.2 TSI EA111 přece nemá přestavovač vačkového hřídele. ;)

pawouk: aha, díky. No jde mi o to, jestli při mém nájezdu max.10 tis.km za rok je rozumné jít do motoru TSI. Jsem klidný řidič, dosud jsem měl HTP nebo nyní 1.0 MPI 44 kW v Citigo a dá se říci, že mi to většinou stačí. TSI je určitě živější a uživatelsky příjemné, dá se s ním taky jezdit úsporně atd., ale jestli pro mé účely není přece jen jistější klasická atmosféra než složité turbo s jistými riziky...toť dilema :-)

 

a ještě poddotaz: je motor 1.0 MPI 55 kW v VW Polo stejně zpřevodovaný jako ve Fabii?

Upraveno od ahorag

  • Autor

S tím ti moc neporadím, jen bych si to zkusil projet - jestli by ti stačilo 1.0 MPI. To už pak musíš zvážit sám. Nějaké technické problémy jsou (viz přestavovač) a časem budou u každého motoru. To se v tento okamžik dá těžko předvídat, co konkrétně.  :kol-32: 

tak v citigo stačí a fabii s motorem 1.0 44 kW jsem si taky projel a na město a příměsto taky dostačující, dálnici nevím, ale myslím, že by se tam taky dalo, navíc zas tam tak často nejezdím. V polo 55 kW jsem jel jen kratičko, takže to bych musel projet na delší trase.  No ještě to promyslím :-) Díky.

Tak si to rozmysli poriadne aby si potom neľutoval.

Takže nakoniec som to celkom "vychytal" so starým TSI, síce stále slabšia teťaz, ale včas sa ozve a sada nie je až taká drahá(asi tou veľkosériovou výrobou), takže sa dá. Nový motor - nové problémy. Ale to HTP sa neoplatí, hlavne keď je to len o 10t. Kč lacnejšie.

Skúsiť nejaké ročné so starým motorom, tam aspoň človek vie, čoho sa má báť!

Upraveno od mimoxx

HTP vo FIII? To sa vážne neoplatí, vzhľadom k tomu, že sa nepredáva.

ahorag :

Riesis otazku ci ist do TSI alebo 1,0 MPI (podla teba spolahlivejsie). Ja by som nesiel do 1,0 MPI pre jednu vec a to je prevodovka MQ100 ( ma trochu problem s mazanim ) najdes to tu. Nehovoriac o tom ze prevodovka MQ 200 je lepsia.

Takze mas na vyber atmo 1,0 MPI s nie moc dobrou prevodovkou alebo 1,2 TSI kde moze byt spotreba oleja + prestavovac vackoveho hriadela zatial ;)

 

Ak chces spolahlive auto s motorom, co bude 10rokov jazdit kamo tak mazda 3 bud s 1,5 Skyactive alebo pokial je rozpocet tak 2,0 Skyactive - a to uz ide ozaj slusne

Upraveno od houmr

Houmr a co tak nieco adekvatne HTP, napr Toy Yatis 1.0, to bol motor roka v atmo. 3valcoch. Draha ho ma v starsej a okrem toho, ze na volnobeh trase ako VW-PD(masage zdarma), tak v ramci moznosti to ide. :) Lebo taka Mazda 3 2.0L to mas bratu aj 20t.€ a to mas dve taketo male auta!

Upraveno od mimoxx

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.