oneb1t Vloženo 28. Březen 2015 Sdílet Vloženo 28. Březen 2015 tam jde hlavne o to ze u starejch motoru se pohnulo s jednou matkou a motor dostal o 10kW navic kdezto u novejch motoru si vsechno ridi jednotka a ta tam proste za danejch podminek nacpe jen tolik a tolik paliva a tim to konci odezva uz proste neni dana mechanicky ale z velky casti hlavne dle informaci ze senzoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Březen 2015 Sdílet Vloženo 28. Březen 2015 tam jde hlavne o to ze u starejch motoru se pohnulo s jednou matkou a motor dostal o 10kW navic ... A to je právě blbost. Dřív se jednou matkou šteloval výkon v určitým bodě charakteristiky, jiným prvkem zase v jiný oblasti - a furt ses musel soustředit na to, abys to potažením na jedný straně neomezil nebo dokonce nepopsul jinde. Celý nastavení bylo o masivním kompromisu, protože to co vylepšilo chod i výkon v jedný oblasti otáček často negativně ovlivnilo jinou oblast. Abys potáhnul výkon o 10kW, musels posunout celou řadu prvků tak, aby se jejich účinek vzájemně podpořil a to všech najednou, ne jenom jednoho. Dneska to samý udělá elektronika, jen je potřeba jí k tomu dát jednak potřebný data (palivová mapa) a druhak je potřeba jí to posunutí povolit (změna hranice omezovače otáček nebo posunutí požadovaný hranice signálu lambdy v těch kterejch otáčkách a úhlu klapy). Posun o 10kW jednou matkou možná fungoval na liazce nebo na tatře, kde se prostě "pošoupnul omezovač vstřiku" na mechanickým vstřikovacím čerpadle a tím to zhaslo. Ale na litrovým - půldruhalitrovým benzínu ses tak jednoduše na vyšší výkon nedostal... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 28. Březen 2015 Sdílet Vloženo 28. Březen 2015 Ekkar presne tak, dneska je to vsetko riadene a musia vsetky udaje sediet na snimacoch pri vyhodnoteni RJ, inak je hned nudzak. Na Liazke stacilo pridat na cerpadle a hned kusok viac tahala. Bola aj dymova clona a spotreba tiez, takze vsetci na to prdeli, lebo pridanie nebolo umerne spotrebe. To len tak na okraj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mks16V Vloženo 12. Duben 2015 Sdílet Vloženo 12. Duben 2015 63 a 77 kW jeden vackova - retez 66 a 81 kW dve vackova a remen? diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 12. Duben 2015 Sice divné výrazy, ale ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel M Vloženo 12. Duben 2015 Sdílet Vloženo 12. Duben 2015 66 a 81Kw je EU6 EA211 (16V řemen) 63 a 77kW může být buď EA111 (8V řetěz) nebo EU5 EA211 (16V řemen) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mks16V Vloženo 12. Duben 2015 Sdílet Vloženo 12. Duben 2015 na hovno uhel 90 stupnu - 16V dve vackova. nejlepsi rozvody 180stupnu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 13. Duben 2015 Sdílet Vloženo 13. Duben 2015 Nakoľko 1.2 TSI EA211 sa robilo vo dvoch emisných verziách, platí to čo napísal Pavel M. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ahorag Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 Má už někdo zkušenost s motorem 1.2 66 kW a spotřebou oleje? Přemýšlím o tomto motoru u fabie nebo pola, ale u atmosféry jsem se nikdy o olej nestaral a nekontroloval, tak nevím jak je to u těchto turbomotorů. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 S vysokou pravděpodobností ho budou aspoń trochu žrát, protože jednoduše NELZE DLOUHODOBĚ tak dokonale utěsnit ty vysokovotáčkový ložiska na hřídeli turba, aby při maximu někde v okolí 210 000 - 220 000 tisíc toček za minutu nepropustily ani kapku - naopak, tam je průsak oleje poměrně důležitým prvkem "sekundárního" dotěsnění rotujících dílů a jde jen o to, aby byl co možná nejmenší a zároveň aby stačil domazat ty ostatní těsnicí plochy - a stejně tak nejde zabránit spalování oleje nad pístama při uvedenejch spalovacích teplotách. Prostě olej v nich mizet bude, záleží ale na tom KOLIK. Osobním odhadem hodně dobrá spotřeba oleje bude pod litr mezi výměnama při standartním výměnným intervalu = míň než litr na 15 000km. Dejme tomu do 2 litrů na stejný kilometry to nikdo nebude řešit a spíš to výrobce prostřednictvím značkový sítě prohlásí za vlastnost - a opravdu zajímat se o to začnou až v momentě, kdy mlsnost motoru přesáhne litr na 5 až 6 tisíc km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 Měl jsem spotřebu oleje 2,1 l na 30k. Při výměně byla hladina v půlce min/max. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ahorag Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 Takže pokud najedu 10 tis.km za rok, neměl by být zřejmě problém ani kdybych šel na výměnu v prodlouženém intervalu po dvou letech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 ahorag : Je uplne jedno aka vykonova verzia 63/66 a 77/81 ide o to aby to bol motor EA 211 (remen - rozvod). Napisem ti moj postreh k tomuto motoru: - Na prvych 6tkm zozral 1 oleja - dufam, ze to nebude mat tuto tendenciu, lebo inak ....................... - dalsia vec co je problem nastavovac vackoveho hriadela - auto po starte 1-1,5 s znie ako naftak - pojde na reklamaciu. Urcite ani rada EA 211 nebude bez chyb. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 (editace) No to jsme dopadli, moc se mi nechce pořád kontrolovat olej a nedejbože dolívat. Tohle jsem řešil maposledu u Š105. Akceptoval bych 1l do výměny, tj. 15 tis., déle ho tam nechci nechávat. Se budu bát s tím autem jezdit a to mám teď Forda :-D Editováno: 14. Duben 2015, autor: Reeshanek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 To vraj 1,4 16V AUA potom dalsia 1,4 16V BKY, tam som v zivote neriesil a ani neriesim kolko je oleja medzi vymenami. Ak to vezme 2deci to je maximum. Bude ma zaujimat postoj k tomu nastavovacu vackoveho hriadela, co povedia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ahorag Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 houmr: takže ty máš EA 111 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 Ne, má EA211, vždyť tento Leon je na platformě MQB a tam už staré motory nejsou používány. A když už nic jiného, tak 1.2 TSI EA111 přece nemá přestavovač vačkového hřídele. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ahorag Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 (editace) pawouk: aha, díky. No jde mi o to, jestli při mém nájezdu max.10 tis.km za rok je rozumné jít do motoru TSI. Jsem klidný řidič, dosud jsem měl HTP nebo nyní 1.0 MPI 44 kW v Citigo a dá se říci, že mi to většinou stačí. TSI je určitě živější a uživatelsky příjemné, dá se s ním taky jezdit úsporně atd., ale jestli pro mé účely není přece jen jistější klasická atmosféra než složité turbo s jistými riziky...toť dilema :-) a ještě poddotaz: je motor 1.0 MPI 55 kW v VW Polo stejně zpřevodovaný jako ve Fabii? Editováno: 14. Duben 2015, autor: ahorag Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 S tím ti moc neporadím, jen bych si to zkusil projet - jestli by ti stačilo 1.0 MPI. To už pak musíš zvážit sám. Nějaké technické problémy jsou (viz přestavovač) a časem budou u každého motoru. To se v tento okamžik dá těžko předvídat, co konkrétně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ahorag Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 tak v citigo stačí a fabii s motorem 1.0 44 kW jsem si taky projel a na město a příměsto taky dostačující, dálnici nevím, ale myslím, že by se tam taky dalo, navíc zas tam tak často nejezdím. V polo 55 kW jsem jel jen kratičko, takže to bych musel projet na delší trase. No ještě to promyslím :-) Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
armany Vloženo 15. Duben 2015 Sdílet Vloženo 15. Duben 2015 Tak si to rozmysli poriadne aby si potom neľutoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 15. Duben 2015 Sdílet Vloženo 15. Duben 2015 (editace) Takže nakoniec som to celkom "vychytal" so starým TSI, síce stále slabšia teťaz, ale včas sa ozve a sada nie je až taká drahá(asi tou veľkosériovou výrobou), takže sa dá. Nový motor - nové problémy. Ale to HTP sa neoplatí, hlavne keď je to len o 10t. Kč lacnejšie. Skúsiť nejaké ročné so starým motorom, tam aspoň človek vie, čoho sa má báť! Editováno: 15. Duben 2015, autor: mimoxx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 15. Duben 2015 Sdílet Vloženo 15. Duben 2015 HTP vo FIII? To sa vážne neoplatí, vzhľadom k tomu, že sa nepredáva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 15. Duben 2015 Sdílet Vloženo 15. Duben 2015 (editace) ahorag : Riesis otazku ci ist do TSI alebo 1,0 MPI (podla teba spolahlivejsie). Ja by som nesiel do 1,0 MPI pre jednu vec a to je prevodovka MQ100 ( ma trochu problem s mazanim ) najdes to tu. Nehovoriac o tom ze prevodovka MQ 200 je lepsia. Takze mas na vyber atmo 1,0 MPI s nie moc dobrou prevodovkou alebo 1,2 TSI kde moze byt spotreba oleja + prestavovac vackoveho hriadela zatial Ak chces spolahlive auto s motorom, co bude 10rokov jazdit kamo tak mazda 3 bud s 1,5 Skyactive alebo pokial je rozpocet tak 2,0 Skyactive - a to uz ide ozaj slusne Editováno: 15. Duben 2015, autor: houmr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 15. Duben 2015 Sdílet Vloženo 15. Duben 2015 (editace) Houmr a co tak nieco adekvatne HTP, napr Toy Yatis 1.0, to bol motor roka v atmo. 3valcoch. Draha ho ma v starsej a okrem toho, ze na volnobeh trase ako VW-PD(masage zdarma), tak v ramci moznosti to ide. Lebo taka Mazda 3 2.0L to mas bratu aj 20t.€ a to mas dve taketo male auta! Editováno: 15. Duben 2015, autor: mimoxx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.