Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

tam jde hlavne o to ze u starejch motoru se pohnulo s jednou matkou a motor dostal o 10kW navic

kdezto u novejch motoru si vsechno ridi jednotka a ta tam proste za danejch podminek nacpe jen tolik a tolik paliva a tim to konci :)

odezva uz proste neni dana mechanicky ale z velky casti hlavne dle informaci ze senzoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tam jde hlavne o to ze u starejch motoru se pohnulo s jednou matkou a motor dostal o 10kW navic

...

A to je právě blbost. Dřív se jednou matkou šteloval výkon v určitým bodě charakteristiky, jiným prvkem zase v jiný oblasti - a furt ses musel soustředit na to, abys to potažením na jedný straně neomezil nebo dokonce nepopsul jinde. Celý nastavení bylo o masivním kompromisu, protože to co vylepšilo chod i výkon v jedný oblasti otáček často negativně ovlivnilo jinou oblast. Abys potáhnul výkon o 10kW, musels posunout celou řadu prvků tak, aby se jejich účinek vzájemně podpořil a to všech najednou, ne jenom jednoho. Dneska to samý udělá elektronika, jen je potřeba jí k tomu dát jednak potřebný data (palivová mapa) a druhak je potřeba jí to posunutí povolit (změna hranice omezovače otáček nebo posunutí požadovaný hranice signálu lambdy v těch kterejch otáčkách a úhlu klapy). Posun o 10kW jednou matkou možná fungoval na liazce nebo na tatře, kde se prostě "pošoupnul omezovač vstřiku" na mechanickým vstřikovacím čerpadle a tím to zhaslo. Ale na litrovým - půldruhalitrovým benzínu ses tak jednoduše na vyšší výkon nedostal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar presne tak, dneska je to vsetko riadene a musia vsetky udaje sediet na snimacoch pri vyhodnoteni RJ, inak je hned nudzak.  Na Liazke stacilo pridat na cerpadle a hned kusok viac tahala. Bola aj dymova clona a spotreba tiez, takze vsetci na to prdeli, lebo pridanie nebolo umerne spotrebe. To len tak na okraj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

S vysokou pravděpodobností ho budou aspoń trochu žrát, protože jednoduše NELZE DLOUHODOBĚ tak dokonale utěsnit ty vysokovotáčkový ložiska na hřídeli turba, aby při maximu někde v okolí 210 000 - 220 000 tisíc toček za minutu nepropustily ani kapku - naopak, tam je průsak oleje poměrně důležitým prvkem "sekundárního" dotěsnění rotujících dílů a jde jen o to, aby byl co možná nejmenší a zároveň aby stačil domazat ty ostatní těsnicí plochy - a stejně tak nejde zabránit spalování oleje nad pístama při uvedenejch spalovacích teplotách. Prostě olej v nich mizet bude, záleží ale na tom KOLIK. Osobním odhadem hodně dobrá spotřeba oleje bude pod litr mezi výměnama při standartním výměnným intervalu = míň než litr na 15 000km. Dejme tomu do 2 litrů na stejný kilometry to nikdo nebude řešit  a spíš to výrobce prostřednictvím značkový sítě prohlásí za vlastnost - a opravdu zajímat se o to začnou až v momentě, kdy mlsnost motoru přesáhne litr na 5 až 6 tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahorag :

 

Je uplne jedno aka vykonova verzia 63/66 a 77/81 ide o to aby to bol motor EA 211 (remen - rozvod).

 

Napisem ti moj postreh k tomuto motoru:

- Na prvych 6tkm zozral 1 oleja - dufam, ze to nebude mat tuto tendenciu, lebo inak .......................

- dalsia vec co je problem nastavovac vackoveho hriadela - auto po starte 1-1,5 s znie ako naftak - pojde na reklamaciu.

 

Urcite ani rada EA 211 nebude bez chyb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsme dopadli, moc se mi nechce pořád kontrolovat olej a nedejbože dolívat. Tohle jsem řešil maposledu u Š105. Akceptoval bych 1l do výměny, tj. 15 tis., déle ho tam nechci nechávat. Se budu bát s tím autem jezdit a to mám teď Forda :-D

Editováno: , autor: Reeshanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawouk: aha, díky. No jde mi o to, jestli při mém nájezdu max.10 tis.km za rok je rozumné jít do motoru TSI. Jsem klidný řidič, dosud jsem měl HTP nebo nyní 1.0 MPI 44 kW v Citigo a dá se říci, že mi to většinou stačí. TSI je určitě živější a uživatelsky příjemné, dá se s ním taky jezdit úsporně atd., ale jestli pro mé účely není přece jen jistější klasická atmosféra než složité turbo s jistými riziky...toť dilema :-)

 

a ještě poddotaz: je motor 1.0 MPI 55 kW v VW Polo stejně zpřevodovaný jako ve Fabii?

Editováno: , autor: ahorag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím ti moc neporadím, jen bych si to zkusil projet - jestli by ti stačilo 1.0 MPI. To už pak musíš zvážit sám. Nějaké technické problémy jsou (viz přestavovač) a časem budou u každého motoru. To se v tento okamžik dá těžko předvídat, co konkrétně.  :kol-32: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak v citigo stačí a fabii s motorem 1.0 44 kW jsem si taky projel a na město a příměsto taky dostačující, dálnici nevím, ale myslím, že by se tam taky dalo, navíc zas tam tak často nejezdím. V polo 55 kW jsem jel jen kratičko, takže to bych musel projet na delší trase.  No ještě to promyslím :-) Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nakoniec som to celkom "vychytal" so starým TSI, síce stále slabšia teťaz, ale včas sa ozve a sada nie je až taká drahá(asi tou veľkosériovou výrobou), takže sa dá. Nový motor - nové problémy. Ale to HTP sa neoplatí, hlavne keď je to len o 10t. Kč lacnejšie.

Skúsiť nejaké ročné so starým motorom, tam aspoň človek vie, čoho sa má báť!

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahorag :

Riesis otazku ci ist do TSI alebo 1,0 MPI (podla teba spolahlivejsie). Ja by som nesiel do 1,0 MPI pre jednu vec a to je prevodovka MQ100 ( ma trochu problem s mazanim ) najdes to tu. Nehovoriac o tom ze prevodovka MQ 200 je lepsia.

Takze mas na vyber atmo 1,0 MPI s nie moc dobrou prevodovkou alebo 1,2 TSI kde moze byt spotreba oleja + prestavovac vackoveho hriadela zatial ;)

 

Ak chces spolahlive auto s motorom, co bude 10rokov jazdit kamo tak mazda 3 bud s 1,5 Skyactive alebo pokial je rozpocet tak 2,0 Skyactive - a to uz ide ozaj slusne

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houmr a co tak nieco adekvatne HTP, napr Toy Yatis 1.0, to bol motor roka v atmo. 3valcoch. Draha ho ma v starsej a okrem toho, ze na volnobeh trase ako VW-PD(masage zdarma), tak v ramci moznosti to ide. :) Lebo taka Mazda 3 2.0L to mas bratu aj 20t.€ a to mas dve taketo male auta!

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...