Přejít na obsah

Mlžení předních světlometů


LKOII

Doporučené příspěvky

Umíš číst? Vždyť o tom vyjádření v manuálu i automobilky tady klepeme dokola? Vyndej si prosím ruku z nočníku...
V manuálu se píše o mlžení, koukni na mé foto a řekni mě, že to je drobné zamlzeni, a ne vysrazena vlhkost, v tom je myslím rozdíl...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem byl ve značkovém ŠA servisu, technik byl docela překvapený a souhlasil, že toto opravdu vypadá jinak, než jak manuál popisuje "zamlžení skla". Když to fotil, jak naschvál sjelo několik velkých vodních kapek po vnitřku světla, což ho docela šokovalo. Jeho názor je, že je to určitě na reklamaci, nicméně to musí konzultovat s automobilkou, tak jsem zvědavý...

 

Už jsem si na podobné téma s automobilkou v minulosti docela užil (opakovaně praskající sklo přístrojové kapličky u O2 apod.), jsem docela skeptický, byť dnes se Škoda už chová malinko jinak, než dejme tomu před 8-10 lety...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis se zatím neozval, asi z toho mají těžkou hlavu. Jak jsem psal, jasně deklarovali, že toto je na reklamaci, nicméně čekají na souhlas automobilky, ještě se s tím v takovém rozsahu nesetkali. Už jsou zvyklí na to, že u mě řada věci vždy "poprvé" [emoji28]

Nicmene ještě zajímavost, prý už párkrát měnili celou lampu, které samovolně prasklo celé sklo[emoji1786]

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎8‎.‎1‎.‎2019 na 14:29, Martab napsal:

...A pokud se tvoří kapky, tak už to rozhodně není lehké zamlžení, které je OK. Pokud se tvoří kapky, měli by světlo bez řečí vyměnit...


Sice to nebylo úplně "bez řečí" (musela to schválit továrna :D), ale servis byl celkem ochotný k reklamaci, ještě jednou tedy díky za pošťouchnutí k jejímu uplatnění, já bych se na to asi vykašlal...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za málo, já mám pocit, že oni snad mají nařízené to nějak obmluvit v každém případě a pak až řešit (jsem si taky užil své, když jsem řešil pískání kompresoru klimatizace u FIII). Ale hlavní je ten šťastný konec [emoji846]

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mých předchozích zkušeností nebývá obvykle problém se servisem, ale s automobilkou. Ale pár problémů jsem měl u auta jako první zákazník, pro příklad samovolné přestavování el. sedačky za jízdy, nebo opakované praskání skla přístrojové kapličky (obojí O2), tak to nejdříve musela schvalovat ŠA, servis byl obvykle velmi nápomocen, nevylučuji, že to všude tak není,,,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak lampa se již dnes mění :D, pro jistotu jsem servis požádal o změření jeho nastavení ještě před demontáží, protože jsem FullLED měl již celkem dobře nastavené. Servis mj. potvrdil stálé problémy s nastavením těchto světel, stálé zákaznické reklamace...:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, omicron napsal:

Tak lampa se již dnes mění :D, pro jistotu jsem servis požádal o změření jeho nastavení ještě před demontáží, protože jsem FullLED měl již celkem dobře nastavené. Servis mj. potvrdil stálé problémy s nastavením těchto světel, stálé zákaznické reklamace...:(


A je nejake reseni jak ty svetla dat "dokupy" ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže lampa komplet vyměněna, asi 4 hodiny, s FullLED to dělali poprvé, a je to nejen práce s lampou (nárazník dolů), ale i kódováni a halda administrace.

 

Zakázkový list zní na "Mlžení světlometu, zákazník požaduje opravu - výměnu". Musel jsem s nimi vyplnit i speciální dotazník od Š. k TPI (viz dále), kde byly i debilní otázky, jestli jsem měnil již nějaké žárovky (!), to i přesto, že bylo jasně od začátku řešeno , že se jedná o FullLED, jestli jsem světlo neměl vyndané, nevrtal do něj, a podobné stupidity.

 

Jedna ta lampa stojí něco kolem 15-17 kKč, lidé, kteří to budou řešit v budoucnu po záruce se z toho asi po.erou, pokud na to Š. nepřizná kulanci …?


Je na to kupodivu TPI, které se doteď poměrně úspěšně utajovalo (i asi díky tomu slavnému výroku z manuálu, že se "jedná o vlastnost)", a které podle úrovně mlžení (mě v tom i stékaly kapky vody, viz foto nahoře) řeší různé úrovně opravy až po úplnou výměnu. Nejen pro FullLED, což je překvapení, protože to vyvrací domněnky o řešení/neřešení vnitřního vytápění světelným zdrojem - servis tvrdí, že takové časté kompletní výměny se týkají právě i ne-LED reflektorů O3.

 

Ještě technik poznamenal, že se dle lidí z automobilky očekává speciální TPI k FulLED reflektorům, protože to začíná být nějaký velký průser. Lidé z Š.A. nepokrytě přiznávají, že nějaké to euro ušetřené za případné řešení vyhřívání prý koncernu za to stojí, a že raději občas vymění celý reflektor, když na tom zákazník bude trvat (!). Dost mě to připomíná obdobné výroky, které jsem o podobných lidí ze ŠA slyšel před časem, když jsem řešil podpálený ventil v 1.8TSI (CDDA) u O2FL...:(

Editováno: , autor: omicron
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jsem po výměně FullLED 14 dní (viz předchozí příspěvky), od té doby se nezamlžil ani centimetr čtvereční (o nějakých kapkách vody ani nemluvě !).

Druhý reflektor byl naprosto v pořádku již výroby, a ani po roce v provozu nic... 

Takže nyní moc nevěřím na to manuálové "...mlžení je vlastnost..."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...