Publikováno Listopad 16, 201311 r Je to trošku oříšek a zatím přicházím na to jak to vlastně je.. Takže v čem je problém. Když auto stojí, mohu ho zahřát motor na 90 ale topení prostě netopí z ofuků jde studený vzduch a auto ani po 10 minutách nezačne vůbec topit. Když jezdím po městě do 60 kmh tak taky netopí, ale jakmile zvednu rychlost nad 80 tak se ofuky normálně zvýší na max a auto začne topit. Dělalo mi to i minulou zimu ale bylo mi řečeno že to prostě trvá ale to mi příjde jako blbost když auto v klidu netopí i půl hodiny. Například včera když jsem jel na noční, nabírám lidi po cestě ve městě a trvá to cca 15-20 minut než vyjedu z města - auto netopilo. jakmile jsem vyjel z města auto začlo topit. Druhý den ráno jsem vyjel z práce a auto cca hned po 5 minutách začlo topit. Jedná se o 2.8v6, r 2004. Netuší někdo čím by to mohlo být ? Nějaké čidla či nějaká chyba v termostatu? Díky Upraveno Listopad 16, 201311 r od bazycek
Listopad 17, 201311 r Je to klapkou Adame :-) servomotorky ji nedokáží nastavit do správné polohy... Upraveno Listopad 17, 201311 r od Airman64
Listopad 18, 201311 r Autor nj ale jakou :-D to nikdo nikdy nemel tento problem? Jeste jedna vec pokud jedu okolo 50 tak netopi klidne i po hodine ale jakmile jedu nad 70-80 tak zacne hned topit.. pokud zase uberu tak prestane.
Listopad 18, 201311 r VAGína to zjistí, souhlas s kolegou - klapka... Diagnostika klimatroniku se dělá dobře a zjistí hodně vč.klapek. Třeba by stačilo jen dát základní nastavení...
Listopad 22, 201311 r Ne, nemusí. Mám v těch klapkách chaos, ale tahle je snad přístupná, když vymontuješ kastlík spolujezdce. Zkus si poslechnout, odkud cvrliká. Ale třeba mě někdo upřesní, chtělo by to obrázek z ETKY...
Listopad 23, 201311 r Přesně tak je to bud V68 nebo V70,ale tuším na 99 % je to 68.Lehni si tak,že máš hlavu u spolujezdcovo noh a podívej se do předu na tunel je tam vidět červené tahlo a motorek ,to je ono.Dá se vymontovat vleže po demontáži kastlíku splujezdce asi 7 klíčkem a tahlo pak vyhakneš natočením servátka.Já měl to samé a motorek měl vypalenou jednu cívku na rotoru.Když ten motorek vyndaš tak ho rozeber a skus ho trafem nebo baterkou zda se ti rozbehne z každé pozice,pokud ne tak ho vyhod a kup si novy opravit nejde,ale stačí koupit i jiné označení jak V68(levnější) a motorek vymenit přímo v servátku.Je to stavebnice.Já kupoval v cc autodíly.
Únor 1, 201411 r Autor tak problem je zpet :-D topeni se zase zblaznilo a je to stejne. Jedu tak topi stojim a vzduch je chladny. Tento tyden budou nocni tak potestuju.
Únor 28, 201411 r Ahoj, mam 2.8 V6 , a prosím o radu nebo vysvětlení... každý den se supem jezdím a mam problem v tom,ze auto v pohode topi,ale jakmile se zastavim treba na parkovisti,motor bezi na volnobeh,topeni prestane topit a jde z nej chladny vzduch,jakmile se rozjedu zacne opet topit.Nevite nekdo jestli nekde nedelam chybu,jestli nemam spatne nastaveny climatronic?Jezdim na AUTO .. Dik za odpovedi,Martin
Únor 28, 201411 r co při dlouhejch sjezdech? To taky netopí?? Když motor běží na volnoběh neklesá ti teplota motoru?
Únor 28, 201411 r No jasný termostat, pokud kolísá teplota. Vodní pumpa, pokud si to teplotu drží... Na 2,8 spíš hádám termostat, navíc je moc pěkně schovanej za rozvoďákem, ale dá se to vyměnit i bez shození řemene...
Březen 2, 201411 r Autor ale to je blbost http://forum.skodahome.cz/topic/126256-topen%C3%AD-top%C3%ADnetop%C3%AD/ resim / resil sem to samy. Ono to nedela hlavne porad...pumpu mam novou termostat taky a je to random. Ted mi to vetsinou jde i pres zimu ale byli dny kdy mi to delalo taky. No diag neukazala zadne chyby v servech klapkach. Takze to neresim , mam ten samy motor.
Duben 16, 201411 r Helou..mám taky problém s topením.."auto" nikdy nepouštím,ani nevím jestli je naplněná klima,ale když topím na econ nebo bez econ,tak to i na 18 hřeje jako kráva,i když topení uplne vypnu,i tak je po chvilce v autě vedro. Když to dám na "LO" tak to stále hřeje někdy se zadaří,že to na "LO" fouká i studeně nebo střídavě. Když jsem zkoušel dát "auto",tak jede jen na 3čárky jak chci přidat nebo ubrat anebo přepnout třeba na přední okno tak se "auto" vypne. Díky za rady.
Duben 16, 201411 r econ bere teplo z okolí motoru, takže tím moc studenej vzduch nedocílíš a když dáš auto, tak tam můžeš manipulovat s požadovanou teplotou, jak změníš sílu foukání, tak se samozřejmě vypne řežim auto, to samé pokud pustíš ofuk oken, takže zkus nastavit režim auto a modrým tlačítkem nastavit na LO a mělo by to chladit, pokud máš klimu naplněnou, jinak si stáhni uživatelský manuál, tak máš vše popsané do podrobna
Duben 16, 201411 r tady máš návod k obsluze, nechce se mi popisovat celý fungování klimatizace, automatická je od strany 90 Škoda-Superb---návod-k-obsluze.pdf
Prosinec 10, 201410 r čau všichni, předem říkám, že jsem prošel celé zdejší fórum, i nesouvisející vlákna, ale příčiny poruchy a poruchy na mém superbu jsou mimo to, co je zde k dispozici. Jsem tu nový, tak prosím o trpělivost a trochu tolerance v případných přehmatech. Sup 1, 1,9TDi, 74kw 2003 K věci: netopí... po nastartování a zahřátí, mírně topí tak max 5min, pak teplota ohřátého vzduchu klesá až jde dost chladný vzduch, pokud zastavím a nechám běžet na volnoběh, někdy začne mírně topit, někdy ne. Sem tam se stane že začne mírně topit na chvilku i třeba na dálnici. Vyměnil jsem termostat, snažil se odvzdušnit radiátor topení, mrknul jsem na pohyb páky regulační klapky, která jde skutečně na doraz, takže servomotorek topení makal dobře, klapka zavírá správně (sejmul jsem strunu a dotlačil ručně tak cca 2mm). Teplota vystoupá na 90° a drží po celou dobu jízdy, hadice netlakují, takže poruchu těsnění, či prasklou hlavu bych vyloučil, z expanzky ani není cítit zápach spalin. Víčko expanzky jsem pro sichr taky vyměnil za nové, beze změny. Chladicí kapalina neuniká, bubliny nepozoruji. Při výměně termostatu jsem zjišťoval průchodnost hadic a radiátoru, vše je volné, snadno průchozí. Nemám Climatronic, jen AC. Dík za nějaký tip. čerstvé zjištění: servomotorek mísící klapky podělaný nebude, žádný tam totiž není, je tam přímé ovládání- otočný knoflík regulace -struna- osa táhla s raménkem táhla (červené)- struna ovládání klapky. Mechanické, funkční. Napadá mě nějaké čidlo vnitřní teploty které by regulovalo průtok ohřáté kapaliny do radiátoru topení, nebo pumpa. Upraveno Prosinec 10, 201410 r od M-P9
Prosinec 11, 201410 r Ahoj, klapka, která by regulovala průtok do topení tam není. Pokud jsi opravdu provedl kontrolu všeho, co píšeš, vypadá to na pumpu. Vždycky se ptám, kdy se dělaly rozvody? A byla vyměněna i pumpa? Pokud nevíš, auto máš krátce, určitě bych těma rozvodama začal (samozřejmě i s tou pumpou a výměnou chladiva)
Prosinec 14, 201410 r Docela mizerný zjištění, po výměně čerpadla se satv nezměnil. Stálo to ranec a problém zůstává. pozoruhodné je, že nové čerpadlo má jinou konstrukci lopatek, což mě trošku překvapilo ale zase jsem si říkal, že to může mít vliv. Nemá. Na foto je vlevo původní čerpadlo, vpravo nové. Topení se chová stále stejně. Hadice do topení jsou horké, když odvzdušňuju dirkou v hadici, jdou bubliny a horká voda. Past.
Prosinec 14, 201410 r Tak už topí. Velké závady způsobují malé příčiny. Doufám, že to někomu pomůže, pro případ, že něco takového nepotká jen mě. Tady diagnostika naprosto selhala. Chybka v expanzní nádobce. Sice jsem dal nové víčko, ale do původní nádobky a v místě kde dosedá těsnící kroužek expanzní zátky víčka nádobky je dosedací plocha na tělěse nádobky poškozená a v chladícím okruchu se nedokázal udržet nutný přetlak. Přišel jsem na to náhodou při odvzdušňování, kdy při cca 2tis ot. vytékala voda a šly bubliny ale při poklesu otáček šla voda z odvzdušňovací dírky značným tlakem , což byl signál nerovnoměrného nutného tlakování chladícího okruhu. Tak jsem ze starého víčka sundal přetlakovou zátku a vrazil ji do hrdla nádobky nadoraz (bez vrchního dílu) v očekávání nějakého zjištění. Zjistil jsem nic, ale sup začal topit. Dám novou zátku a nic. Zjistit příčinu pak už nebyla až taková soutěž. Jsem na sebe dost naštvaný, taková triviální závada. Ale zas mám nový rozvody, pumpu , rozborku a sborku kastlíku u spolujezdce, rozsypaný osvětlení kastlíku (raději dvakrát měnit motor než dát to podělaný světýlko dohromady), uklizenou garáž - samá pozitiva.
Prosinec 15, 201410 r No super, tím, co jsi měnil, jsi rozhodně nic nezkazil a máš jistotu. Jsem rád, že jsi napsal, jak to dopadlo. Tady máš malý bonus, jak vyřešit světýlko v kastlíku za minutku: http://forum.skodahome.cz/topic/125840-osv%C4%9Btlen%C3%AD-kastl%C3%ADku/ Upraveno Prosinec 15, 201410 r od SUP1
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.