Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Je to trošku oříšek a zatím přicházím na to jak to vlastně je..

 

Takže v čem je problém. 

 

Když auto stojí, mohu ho zahřát motor na 90 ale topení prostě netopí z ofuků jde studený vzduch a auto ani po 10 minutách nezačne vůbec topit.

 

Když jezdím po městě do 60 kmh tak taky netopí, ale jakmile zvednu rychlost nad 80 tak se ofuky normálně zvýší na max a auto začne topit. Dělalo mi to i minulou zimu ale bylo mi řečeno že to prostě trvá ale to mi příjde jako blbost když auto v klidu netopí i půl hodiny. 

 

Například včera když jsem jel na noční, nabírám lidi po cestě ve městě a trvá to cca 15-20 minut než vyjedu z města - auto netopilo. jakmile jsem vyjel z města auto začlo topit.

Druhý den ráno jsem vyjel z práce a auto cca hned po 5 minutách začlo topit.

 

Jedná se o 2.8v6, r 2004. 

 

Netuší někdo čím by to mohlo být ? Nějaké čidla či nějaká chyba v termostatu? 

 

Díky

Upraveno od bazycek

Je to klapkou Adame :-) servomotorky ji nedokáží nastavit do správné polohy...

Upraveno od Airman64

  • Autor

nj ale jakou :-D to nikdo nikdy nemel tento problem?:( 

 

Jeste jedna vec pokud jedu okolo 50 tak netopi klidne i po hodine :D ale jakmile jedu nad 70-80 tak zacne hned topit.. pokud zase uberu tak prestane.

VAGína to zjistí, souhlas s kolegou - klapka...

Diagnostika klimatroniku se dělá dobře a zjistí hodně vč.klapek.

Třeba by stačilo jen dát základní nastavení...

  • Autor

Tak projete vagem a zadna chyba :-D

 

tak kde je chyba ? :D

Zkontroluj tu klapku fyzicky. Už jsem jí viděl i volnou i utrženou

  • Autor

Těch tam bude ale více ne ? Palubka pryč asi že ?:/

Ne, nemusí. Mám v těch klapkách chaos, ale tahle je snad přístupná, když vymontuješ kastlík spolujezdce. Zkus si poslechnout, odkud cvrliká.

Ale třeba mě někdo upřesní, chtělo by to obrázek z ETKY...

Přesně tak je to bud V68 nebo V70,ale tuším na 99 % je to 68.Lehni si tak,že máš hlavu u spolujezdcovo noh a podívej se do předu na tunel je tam vidět červené tahlo a motorek ,to je ono.Dá se vymontovat vleže po demontáži kastlíku splujezdce  asi 7 klíčkem a tahlo pak vyhakneš natočením servátka.Já měl to samé a motorek měl vypalenou jednu cívku na rotoru.Když ten motorek vyndaš tak ho rozeber a skus ho trafem nebo baterkou zda se ti rozbehne z každé pozice,pokud ne tak ho vyhod a kup si novy opravit nejde,ale stačí koupit i jiné označení jak V68(levnější) a motorek vymenit přímo v servátku.Je to stavebnice.Já kupoval v cc autodíly.

  • 2 týdny později...
  • Autor

topeni zaclo topit samo od sebe... :-D problem vyresen

  • 1 měsíc později...
  • Autor

tak problem je zpet :-D topeni se zase zblaznilo a je to stejne. Jedu tak topi stojim a vzduch je chladny. Tento tyden budou nocni tak potestuju.

  • 4 týdny později...

Ahoj, mam 2.8 V6 , a prosím o radu nebo vysvětlení... každý den se supem jezdím a mam problem v tom,ze auto v pohode topi,ale jakmile se zastavim treba na parkovisti,motor bezi na volnobeh,topeni prestane topit a jde z nej chladny vzduch,jakmile se rozjedu zacne opet topit.Nevite nekdo jestli nekde nedelam chybu,jestli nemam spatne nastaveny climatronic?Jezdim na AUTO .. Dik za odpovedi,Martin

co při dlouhejch sjezdech? To taky netopí??

 

Když motor běží na volnoběh neklesá ti teplota motoru?

No jasný termostat, pokud kolísá teplota. Vodní pumpa, pokud si to teplotu drží...

Na 2,8 spíš hádám termostat, navíc je moc pěkně schovanej za rozvoďákem, ale dá se to vyměnit i bez shození řemene...

  • Autor

ale to je blbost 

 

http://forum.skodahome.cz/topic/126256-topen%C3%AD-top%C3%ADnetop%C3%AD/

 

resim / resil sem to samy. 

 

Ono to nedela hlavne porad...pumpu mam novou termostat taky a je to random. Ted mi to vetsinou jde i pres zimu ale byli dny kdy mi to delalo taky. No diag neukazala zadne chyby v servech klapkach. 

 

Takze to neresim , mam ten samy motor. 

  • 1 měsíc později...

Helou..mám taky problém s topením.."auto" nikdy nepouštím,ani nevím jestli je naplněná klima,ale když topím na econ nebo bez econ,tak to i na 18 hřeje jako kráva,i když topení uplne vypnu,i tak je po chvilce v autě vedro. Když to dám na "LO" tak to stále hřeje někdy se zadaří,že to na "LO" fouká i studeně nebo střídavě. Když jsem zkoušel dát "auto",tak jede jen na 3čárky jak chci přidat nebo ubrat anebo přepnout třeba na přední okno tak se "auto" vypne. Díky za rady.

econ bere teplo z okolí motoru, takže tím moc studenej vzduch nedocílíš a když dáš auto, tak tam můžeš manipulovat s požadovanou teplotou, jak změníš sílu foukání, tak se samozřejmě vypne řežim auto, to samé pokud pustíš ofuk oken, takže zkus nastavit režim auto a modrým tlačítkem nastavit na LO a mělo by to chladit, pokud máš klimu naplněnou, jinak si stáhni uživatelský manuál, tak máš vše popsané do podrobna

A když je vypnuté auto i econ a na LO to fouká chvíli teple,chvíli studeně?

  • 7 měsíců později...

čau všichni,

předem říkám, že jsem prošel celé zdejší fórum, i nesouvisející vlákna, ale příčiny poruchy a poruchy na mém superbu jsou mimo to, co je zde k dispozici.

Jsem tu nový, tak prosím o trpělivost a trochu tolerance v případných přehmatech.

Sup 1, 1,9TDi, 74kw 2003

K věci: netopí... po nastartování a zahřátí, mírně topí tak max 5min, pak teplota ohřátého vzduchu klesá až jde dost chladný vzduch, pokud zastavím a nechám běžet na volnoběh, někdy začne mírně topit, někdy ne. Sem tam se stane že začne mírně topit na chvilku i třeba na dálnici.

Vyměnil jsem termostat, snažil se odvzdušnit radiátor topení, mrknul jsem na pohyb páky regulační klapky, která jde skutečně na doraz, takže servomotorek topení makal dobře, klapka zavírá správně (sejmul jsem strunu a dotlačil ručně tak cca 2mm). Teplota vystoupá na 90° a drží po celou dobu jízdy, hadice netlakují, takže poruchu těsnění, či prasklou hlavu bych vyloučil, z expanzky ani není cítit zápach spalin. Víčko expanzky jsem pro sichr taky vyměnil za nové, beze změny. Chladicí kapalina neuniká, bubliny nepozoruji. Při výměně termostatu jsem zjišťoval průchodnost hadic a radiátoru, vše je volné, snadno průchozí.

Nemám Climatronic, jen AC.

 Dík za nějaký tip.

 

čerstvé zjištění: servomotorek mísící klapky podělaný nebude, žádný tam totiž není, je tam přímé ovládání- otočný knoflík regulace -struna- osa táhla s raménkem táhla (červené)- struna ovládání klapky. Mechanické, funkční.

Napadá mě nějaké čidlo vnitřní teploty které by regulovalo průtok ohřáté kapaliny do radiátoru topení, nebo pumpa.

Upraveno od M-P9

Ahoj, klapka, která by regulovala průtok do topení tam není. Pokud jsi opravdu provedl kontrolu všeho, co píšeš, vypadá to na pumpu. Vždycky se ptám, kdy se dělaly rozvody? A byla vyměněna i pumpa? Pokud nevíš, auto máš krátce, určitě bych těma rozvodama začal (samozřejmě i s tou pumpou a výměnou chladiva)

Docela mizerný zjištění, po výměně čerpadla  se satv nezměnil. Stálo to ranec a problém zůstává. pozoruhodné je, že nové čerpadlo má jinou konstrukci lopatek, což mě trošku překvapilo ale zase jsem si říkal, že to může mít vliv. Nemá.

Na foto je vlevo původní čerpadlo, vpravo nové. Topení se chová stále stejně. Hadice do topení jsou horké, když odvzdušňuju dirkou v hadici, jdou bubliny a horká voda. Past.

 

post-91519-0-09331800-1418552490_thumb.j

Tak už topí.

Velké závady způsobují malé příčiny. Doufám, že to někomu pomůže, pro případ, že něco takového nepotká jen mě. Tady diagnostika naprosto selhala. Chybka v expanzní nádobce. Sice jsem dal nové víčko, ale do původní nádobky a v místě kde dosedá těsnící kroužek expanzní zátky víčka nádobky je dosedací plocha na tělěse nádobky poškozená a v chladícím okruchu se nedokázal udržet nutný přetlak. Přišel jsem na to náhodou při odvzdušňování, kdy při cca 2tis ot.  vytékala voda a šly bubliny ale při poklesu otáček  šla voda z odvzdušňovací dírky značným tlakem , což byl signál nerovnoměrného nutného tlakování chladícího okruhu. Tak jsem ze starého víčka sundal přetlakovou zátku a vrazil ji do hrdla nádobky nadoraz (bez vrchního dílu) v očekávání nějakého zjištění. Zjistil jsem nic, ale sup začal topit. Dám novou zátku a nic. Zjistit příčinu pak už nebyla až taková soutěž. Jsem na sebe dost naštvaný, taková triviální závada. Ale zas mám nový rozvody, :kol-28: pumpu :kol-28: ,  rozborku a sborku kastlíku :kol-28:  u spolujezdce, rozsypaný osvětlení kastlíku (raději dvakrát měnit motor než dát to podělaný světýlko dohromady), uklizenou garáž - samá pozitiva.

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.