Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

Tak pises ze stoji rovnako a potom napises ze rozdiel je euro:kol-44:

 

Na fore su minimalne 4 faktury potvrdzujuce ze 502 je lacnejsi + viem o dvoch serviscoh v Ba kde to tiez plati. Cize ceny v Danubii nie su pravidlom.

 

Na tvoju otazku ci to vadi alebo nie dostanes tuna od lubri-expertov vtipne odpovede. Ak si poziadal o pevny, patri tam 502ka. Koluje tu blabol ze 504ka je vyssia ako 502ka. Ano, je vyssia, ale iba matematickym cislom. NIKDE  SKODA ANI VW ANI AUDI neuvadza ze 504ka je "lepsia". To si tu len par stamgastov vymyslelo.

 

V prvom rade je 504ka VZDY C3, aby sa mohla dat do DPF a 3cest.katalyzatorov.

 

Servis ti podla spravnosti ma pri pevnom maliat 502ku. Tak kaze navod od auta aj dielenska.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja sice nejsem chemik ani automechanik, ale selsky rozum mi rika, ze LongLife bude takovy typ oleje, ktery si svoje vlastnosti zachova dele (tj. najedu s nim vic km a nemusim ho menit tak casto, jako non-LL). Pokud ho tam naleju, ale vymenim ne za maximalni doporucenou dobu/najezd, ale drive (treba i o polovinu), no tak se maximalne pripravim o financni usporu, kterou bych ziskal tim, ze na jeden olej budu jezdit dvojnasobnou dobu. 

Pokud LL splnuje normu vyrobce pro dany motor, tak je prece uplne jedno jestli tam bude 10, 15 nebo 30 tis km. Problem asi nastane, kdyz se ta maximalni doba (nebo chvile, kdy si auto trekne o vymenu) vyrazne pretahne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, sk0d@ napsal:

Zas ty a tvoje nepodlozene dohady. Udrzba auta sa ma riadit manualom a dielenskou. A v nich NIKDE nie je uvedene, ze LL olej moze byt pouzity pri pevnom.

On to není zadny nepodlozeny dohad. To je realita.

 

Pokud ten LL olej ma vydrzet dva roky a 30 000 km, tak nepotrebujes moc mentalni kapacity k tomu, aby jsi zjistl, ze  .... tim, ze ho vymenis o rik dřív a o patnact tisíc kilometru ... jaksi uz z principu nic rozbit nemuzes? :-D

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, sk0d@ napsal:

Pretoze je to pravo daneho vyrobcu? Urcovat naplne do auta?

 

A tento krcmovy blabol ze 504ka je lepsia, vies mi ukazat nejaky relevantny dokument co to potvrdzuje?

 

Hele, nemá to smysl, se s Tebou hádat. Realita je taková, že 504 plnohodnotně nahrazuje oleje 501.01, 502, 503, 503.01 (stejně jako 507 nahrazuje většinu starších naftových specifikací).

 

Muzes s tim nesouhlasit, muzes tady vykřikovat, že děláš VAG PowerTrain (či cos to plkal ve vedlejším vlákně), ale to je asi tak jediné, co s tím můžeš dělat.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me se tu uplne zbytecne hadate o slovicka.

Jasne, ze vyrobce uvadi pro pevny interval jiny typ oleje - takovy, ktery dostatecne vyhovuje delce toho intervalu.

Ten samy ale bys nemel pouzit pro interval promenlivy, ktery muze dosahnout az dvojnasobku toho pevneho - mel bys pak zadelano na problem.

Kdyz ale pouzijes ten, ktery vyrobce doporucuje pro promenlivy interval, tedy s dlouhou zivotnosti, ale vymenis po polovine cyklu, co by vydrzel... tak jedine, co si tim zkazis, je tak akorat rodinny rozpocet prece...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 41 minutami, epo napsal:

Podle me se tu uplne zbytecne hadate o slovicka.

Jasne, ze vyrobce uvadi pro pevny interval jiny typ oleje - takovy, ktery dostatecne vyhovuje delce toho intervalu.

Ten samy ale bys nemel pouzit pro interval promenlivy, ktery muze dosahnout az dvojnasobku toho pevneho - mel bys pak zadelano na problem.

Kdyz ale pouzijes ten, ktery vyrobce doporucuje pro promenlivy interval, tedy s dlouhou zivotnosti, ale vymenis po polovine cyklu, co by vydrzel... tak jedine, co si tim zkazis, je tak akorat rodinny rozpocet prece...

 

Mas samozrejme pravdu ... :))  všichni, krome sk0da to chápou ... jemu to nevysvětlíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další věc je, že nejsou longlife oleje, ale longlife výměnné intervaly. I olej bez doslovného označení longlife jde použít pro longlife výměnné intervaly. Článek je v mazivářské poradně. http://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=344665

Problém není délka výměnných intervalů, ale omezení aditiv kvůli filtrům pevných částic. Ale stejně omezený obsah aditiv mají i oleje Api SM, SN. Takže to je trochu problém a je úsměvné bát se olejů VW 504.00 a velebit oleje Api SM, SN.

 

V návodu od Fábie HTP výrobce dovoluje pro pevný interval použití olejů 501, 502 nebo 504. viz příloha

oleje.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...