Pepav Vloženo 2. Březen 2015 Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 Ví někdo, jestli TSÍčko ve fábii má nějaké automatické dochlazování turba po jízdě? Je tam motorek, který honí vodu (olej) přes turbo po nějakou dobu, pokud byl "chcípnut" náležitě "rozpálený" motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 2. Březen 2015 Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 Je doporučeno nechtat to tak 1 minutu běžet a pak vypnout. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Březen 2015 Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 Bude to vyřešeno obdobně, jako u předchozí generace 1,2 TSI. Elektrické vodní čerpadlo dochlazování tam je. Obecně se doporučuje nechat turbo dochladit po vysoké zátěži, např. po jízdě vysokou rychlostí. Po běžné jízdě to nemá smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
happymaster23 Vloženo 2. Březen 2015 Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 Především to elektrické čerpadlo tam není zdaleka jenom pro dochlazování, ale honí vodu ve vlastním nízkoteplotním okruhu pro chlazení jak turba tak mezichladiče stlačeného vzduchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Březen 2015 Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 Ano, tak to je, ale on se ptal na dochlazování. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepav Vloženo 2. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 Pawouk: díky za reakci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FabikaRS Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 ja aj ked normalne sa vozim turbo dochladzujem aj ked par sekund ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 Ako to odznelo, pri bežnej jazde netreba dochladzovať, pri ostrej sa to ale doporučuje, resp. je ešte lepšie posledných pár kilometrov ubrať z plynu a dojsť voľným tempom. Doporučujem na MaxiDote sledovať teplotu oleja. ;-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 Presne takto to ja robím, po dlhšej jazde a rýchlejšej proste takých 5 km zvoľním a pianko doplachtím do cieľa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 Tak ale to je vzdycky... i na dalnicni benzinku nevlitnes ve 130ti smykem, ale pred sjezdem sundas nohu z plynu a postupne zvolnujes az dojedes ke stojanu. Z okresky taky vetsinou prijedes nekam do mesta/obce, kde zpomalis a nez se dostanes k baraku, tak je davno po svizne jizde... Pri normalnim provozu/provozovani bych se timhle "problemem" vubec nezatezoval 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 Čerpacia stanica na diaľnici je práve jeden z tých prípadov, kedy toho moc nenaplachtíš. Jednoducho ideš svojich 130+, a zrazu niekto v aute vidiac čerpačku zahlási, že chce cikať, piť, jesť, a si rád, ak vôbec dokážeš bezpečne zísť. Alebo jednuducho si ideš svoje tempo, sleduješ premávku, predbiehaš kamióny, a nestihneš s predstihom zareagovať na čerpačku, resp. tabulu ktorá ju o 1-2 km skôr hlásila. Vtedy sa naozaj doporučuje nechať motor aspoň minútku bežať. Treba si uvedomiť, že naše TSI točia okolo turba iba vodu, ale olej už nie, preto sa doporučuje dochladzovať po ostrej jazde aj motory ktoré inak majú aktívne dochladzovanie po vypnutí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 (editace) Čiže sledovanie teploty oleja asi nebude mať veľký význam.. Ja mám cestu domov skôr do kopčeka, takže zvyčajne dochladzujem až na parkovisku kľučkami medzi autami.. kým nájdem voľné miesto na parkovanie.. Za ten čas mi zvykne teplota oleja klesnúť o cca 3°C, čiže po odparkovaní už iba vypnem na mobile navigačku, vyberiem ho z držiaku a následne vypínam motor. Editováno: 24. Únor 2017, autor: brrrrm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 před 2 hodinami, e1. napsal: Čerpacia stanica na diaľnici je práve jeden z tých prípadov, kedy toho moc nenaplachtíš. Jednoducho ideš svojich 130+, a zrazu niekto v aute vidiac čerpačku zahlási, že chce cikať, piť, jesť, a si rád, ak vôbec dokážeš bezpečne zísť. Alebo jednuducho si ideš svoje tempo, sleduješ premávku, predbiehaš kamióny, a nestihneš s predstihom zareagovať na čerpačku, resp. tabulu ktorá ju o 1-2 km skôr hlásila. Vtedy sa naozaj doporučuje nechať motor aspoň minútku bežať. Treba si uvedomiť, že naše TSI točia okolo turba iba vodu, ale olej už nie, preto sa doporučuje dochladzovať po ostrej jazde aj motory ktoré inak majú aktívne dochladzovanie po vypnutí. Hele, asi mame kazdy jiny styl. Ja proste planuju dopredu a vetsinou vim, kde budu stavet, takze si dostatecne vcas pred sjezdem zvolnim a nedavam kamiony na posledni chvili pred vyjezdem. Anebo vidim ceduli, pumpa za 5km, tak se domluvim s posadkou, jestli stavime a protoze cekam rozhodnuti na posledni chvili, tak se ke sjezdu nezenu 130+, ale spis 130- To spis si myslim, ze je pro motor horsi, kdyz se pak 20-30 minut stoji na pumpe, protoze fronta na zachod, protoze kavicka, protoze bagetka, .... a pak vystrelis z parkoviste prakticky do plnych na 130+ a tempomat... Ale je pravda, ze vetsinou za tu dobu ani v zime teplota oleje moc klesnout nestihne, dokonoce ani voda ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 Tvoj štýl preferujem a praktizujem a ja. Tu je reč ale o tom, že ako to robí väčšina motoristov, ktorí si vôbec neuvedomujú, že v aute majú nejaké turbo, ktoré má okrem iného aj určité nároky na chladenie, ak nechceme aby doslúžilo predčasne. Preto sa všeobecne doporučuje dochladzovanie turba. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janstavela Vloženo 26. Květen 2018 Sdílet Vloženo 26. Květen 2018 (editace) Nemá tady prosím někdo nějaký technický nákres umístění turba a všech hadic k tomu napojených na Fabii III 1.2 81 DSG? Při jízdě mi někde v motoru uchází vzduch a trochu cuká. Tak bych jen rád zkontroloval jestli není někde díra. Díky moc. Editováno: 26. Květen 2018, autor: janstavela Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
veliz Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Vzhledem k tomu, že se mi motor při 130 km/h na 5. kvalt jen tak líně převaluje ve 3000 ot/min, dochlazování turba či hlavy válců neřeším. Přes 3500 ot/min se asi nikdy nedostanu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Ja som si po kľudnej jazde a teplom počasí všimol že po odstavení zaplo elektrické čerpadlo na dochladenie turba. Takže neznamená že si šiel kľudne že nieje rozpálené, závisí aj okolitej teploty. Zadalšie netreba to riešiť nakoľko je elektrické čerpadlo čo to ošetrí, aby sa neprehrievalo turbo po odstavení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Taky se mi jednou stalo, že jsem dojel, auto nechal stát na volnoběh (než jsem otevřel na firmě vrata a prohodil pár slov), pak jen zajel a po vypnutí motoru jelo čerpadlo (a to jsem předtím nejel nějak jinak než normálně). Ale zatím se to stalo jen jednou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Jak poznám, že se čerpadlo spustilo? Dělá to podobný zvuk jako třeba palivové čerpadlo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Dalo by se říct, prostě když normálně odcházím od auta, tak je ticho, tehdá jsem šel kolem předku a slyšel jak auto "vrčí". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 A jsi si jistý, že nevrčel ventilátor chladiče? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Ano, jednak to je jiný zvuk, druhak jsme měl otevřenou kapotu abych zjistil co to je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 Tak ja som ešte nikdy nepočul nič iné okrem ventilátora chladiča.. asi tomu málo dupem na krk.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
legomaniak Vloženo 4. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2018 (editace) Am 26.5.2018 um 17:43 schrieb janstavela: Nemá tady prosím někdo nějaký technický nákres umístění turba a všech hadic k tomu napojených na Fabii III 1.2 81 DSG? Při jízdě mi někde v motoru uchází vzduch a trochu cuká. Tak bych jen rád zkontroloval jestli není někde díra. Díky moc. Pokud mas 1.2TSI DSG tak ti to nejspis necuka kvuli turbu ale kvuli vadnym spojkam ktere pri prvnich cca 20-30km lehce prokluzujou nez uschnou. Mam ten stejny problem a v breznu 2018 vysli nove spojky ktere to nedelaji uz je na to i TPI. Ja jdu za 2 tydny na vyměnu spojek a kolegovi to uz delali a škubave zrychleni zmizelo. Takhlen to vypada na mym aute. Editováno: 4. Červenec 2018, autor: legomaniak 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janstavela Vloženo 23. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2018 Legomaniak: díky moc. Teď jsem to řešil v servisu a vypadá to že mám stejný problém, takže výměna a mělo by to být snad ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.