ben06 Vloženo 1. Dubna Vloženo 1. Dubna Cokoliv jak Dunlop bude asi lepší, ale ta cena u tohoto nepříliš rozšířeného rozměru je katastrofa a to nejsem šetřílek. Citovat
tom01 Vloženo 1. Dubna Vloženo 1. Dubna Jj, pokud nechceme měnit i disky, tak jsou ceny R16 pneu trochu (dost) kompromisní. Osobně jsem jsem si vytkl následující rozmezí. Ideál max l. 2.500Kč za kus, cenu přes 3.0000Kč už ani omylem. Zkusím aspoň kus letošní sezony ještě s Dunlopy protrpět a budu sledovat nabídky/ slevy a snad se mi poštěstí 🙂 1 Citovat
tom01 Vloženo 2. Dubna Vloženo 2. Dubna (editace) Dnes jsem koukal na ty moje Dunlopy, vzorek 5-6mm, rovnoměrně sjeté, guma bez prasklinek atd. Takže s nimi tuto sezonu strpím. Ono kupovat letní gumy v tento okamžik, když to vyloženě nepotřebuju je stejně blbost, což dokazuje na heurece graf cen např. těch pneu Yokohama. Prostě si počíhám na příznivější ceny v průběhu tohoto nebo příštího roku. Editováno: 2. Dubna, autor: tom01 Citovat
mičurin Vloženo 2. Dubna Vloženo 2. Dubna letni kupovat na konci leta,nebo podzim.ted sezona a ceny vzhuru.jinak jokohamy super gumy,měl sem na 2autech.letní i zimní.jak budou za rozumnou cenu-ber. 1 Citovat
tom01 Vloženo 2. Dubna Vloženo 2. Dubna (editace) @mičurin S cenami letních naprostý souhlas. Když máš s Yokohama zkušenosti, jaké prosím byly reálně z hlediska komfortu a hlučnosti? To jsou dvě věci, co mě na Dunlopech neskutečně sejří a nové gumy hledám právě s co možná nejlepšími těmito vlastnostmi. Editováno: 2. Dubna, autor: tom01 Citovat
MIgráček Vloženo 2. Dubna Vloženo 2. Dubna On ten náš rozměr je tak debilní, že se nemusíš dočkat. Já takhle čekal rok a dramatické slevy se nedočkal, protože těch kol bylo prostě málo a na skladech se po sezóně neválely. Nakonec jsem prostě koupil s tím, že to pustím z hlavy (v životě člověk prodělá víc) a s radostí si užíval ticho při jízdě. 2 Citovat
mičurin Vloženo 2. Dubna Vloženo 2. Dubna pozitivni-hlučnost,opotř. u z.-dobry grip.byly na sl.autech a šly pryč s nimi,cca po dvou letech. 1 Citovat
ben06 Vloženo 2. Dubna Vloženo 2. Dubna (editace) tom01> mám to stejně, vzorek 5-6 mm bez jedinné vady i s disky, které hlídám zkrz profil pneu, vždycky jsem jezdil jen na balónech a s jistotu že snesou i obrubník. Po změně práce mám poslední 2 roky minimální nájezd a už se hlavně "nepotřebuji" 100% spolehnout na gumy auta při kolikrát spěšné 130 km cestě do zaměstnání za jakýkoliv podmínek i dobu a tak se smířím i s lehce "průměrnou" kvalitou do 10.000, ale s takovým hlukem fakt už ne. Editováno: 2. Dubna, autor: ben06 Citovat
Josef_1 Vloženo 5. Dubna Vloženo 5. Dubna (editace) Tak ja nakonec koupil ty Nokiany Wetproof 1, DOT 42/24, 215/45 r16 za cca 2300kc kus, pristi tyden nahodim a uvidim🙂 Editováno: 5. Dubna, autor: Josef_1 1 Citovat
Deawon Vloženo 15. Dubna Vloženo 15. Dubna Já mám od 10/2019 najeto celkově cca 38tisíc km, takže originál Dunlop má ještě velký vzorek. Včera jsem přezouval na letní. Nechal jsem si je před tím vyvážit a dal zadní s lepším vzorkem na předek. Mám auto a podběhy odhlučněné, ale dost mě po zimě zarazilo, jak hučely. Mám od srpna služební Scalu, tak jsem si možná zvykl + jsem si zvykl na zimní 15", ale dost mě to zarazilo. Na druhou stranu mám vzorek a takový nájezd, že vydrží v pohodě určitě dvě sezóny a za nové je teďměnit určitě nebudu. 2 Citovat
tom01 Vloženo 15. Dubna Vloženo 15. Dubna Když jsem přezouval, porovnával jsem prstama, nehtama tvrdost pryže na běhounu s dalšími letními sadami a ty Dunlopy jsou tvrdé jak kdyby byly z plastu. Prostě s věkem ztvrdly, což zejm. na vodě může být nepříjemně znát a jistě to bude též příčina toho hukotu. Zkusím s nimi tuto sezonu ještě vydržet. 1 Citovat
ben06 Vloženo 15. Dubna Vloženo 15. Dubna Tak to jsme už 3 v klubu 😀. Kola pravidelně prohazuju a taky je už dojedu, stejnoměrně ojetý vzorek cca 6 mm je mi líto je už vyhodit, ale je to poslední sezóna. Na vodě to nemusí být až tak znát vzhledem k výšce dezénu. Jezdil jsem s jinou škodovkou i na tuctových pneu na polygonu v HK na vodě a za celodenního deště a celkem jsem byl překvapený chováním auta v úplném extrému. 1 Citovat
Deawon Vloženo 30. Dubna Vloženo 30. Dubna Dunlopy mám od nového auta 10/2019 a najeto 38tisíc. No řekněmě, že na letních 26-28tisíc. Přední měli o cca 2,5mm horší vzorek, tak jsem pneu nechal v zimě vyvážit a přední jsem hodil dozadu. A při první jízdě jsem se zhrozil, jak začaly hučet. Tlaky pneu dobré. nehážou. Pouze plynule hučí. A to mám celé auto včetně podběhů kvalitně odhlučněno. Mám podezření, že a) jsem si příliš zvyknul na služební Scalu a zároveň na zimní 15" Barumky b) jsem zjistil, že původní přední pneu mají boční "kanálky" jaksi obroušené hrany. Ty původně zadní mají hrany ostré a na pneu trochu vystupují a příjde mi, že právě to je to proč tak hučí. Zkusím jezdit a sledovta, zda se ty hrany obrousí jako na původních. Vzorek mám velmi dobrý a jsou na dvě sezóny určitě, tak je mi líto je měnit. 2 Citovat
tom01 Vloženo 30. Dubna Vloženo 30. Dubna Zkusil jsem u mě porovnat tu hranu gum u mě a na obou nápravách to mám stejné i na obou stranách auta. Kola prohazuji předek a zadek každý rok se zachováním stran levá a pravá. 1 Citovat
ben06 Vloženo 30. Dubna Vloženo 30. Dubna Mám auto 03/19, cca 54.000km a kola prohazuju při každém přezutí léto - zima. Jak jsem tady už nedávno psal, první letošní jízda na Dunlopech katastrofa, zimní 15" Nokiany jsou vždy tišší. O víkendu jsem dal 488 km po jedničkách a dálnicích a už jsem asi otupěl a už hluk tak nevnímám. Citovat
tom01 Vloženo před 10 hodinami Vloženo před 10 hodinami (editace) K hučení letních Dunlopů Sporft Maxx z výroby mám od kamaráda nový poznatek a nyní již vím, co jejich hlučnost způsobuje. Autem jsem jej kus vezl a posteskl si, jak mi hučí gumy. Pousmál se a říkal: "Až zastavíme, zkusíš si pohladit boky běhounu". Ukázal mi co a jak, tj. přejet prsty sem a tam po stranách běhounu s příčnými drážkami. Na jednu stranu ruka krásně klouzne a na stranu druhou je to jak struhadlo. U mě to bylo méně na vnější straně kol a pak o něco více (a už výrazněji) takto pilovité na straně vnitřní. @ben06, @Deawon mohu poprosit, zda můžete udělat stejný pokus i na vašich gumách, zda máme všichni toto opotřebení dezénu, generující hlučnost gum? Na webu je spousta článků o tomto způsobu opotřebení, ale nepřijde mi moc pravděpodobné, že pokud opravdu budeme mít všichni shodné problémy, že bychom všichni měli i stejné uváděné příčiny problému (tj. špatná sbíhavost náprav, opotřebené tlumiče, příliš agresivní styl ježdění apod.) Editováno: před 9 hodinami, autor: tom01 1 Citovat
ben06 Vloženo před 9 hodinami Vloženo před 9 hodinami Tak jsem tvůj úkol splnil. Ano jistá pilovitost tam je. Byl jsem zkusit i další moje 3 auta a je to cca stejně možná i méně. Já myslím, že problém Dunlopů stejně bude někde jinde, možná nevhodná konstrukce pneu, směs, šířka na tak lehké a úzké auto a další faktory. Teď jsem si vzpomněl, že mám spolužáky z Gottwaldova na několika pozicích v Continentalu a až bude nějaký sraz jestli bude, tak se jich zeptám. Kdysi jsem se jich ptal na jedny no name gumy co jsem dal v době chudoby na feldu a smáli se, že jsem udělal dobře, byly to totiž gumy jejich koncernu. Zkus to taky u jiných aut a bude to cca stejné. Faktor technický a agresivity si troufnu vyloučit, jednak hlučnost byla od nového vozu a jelikož už nikam nespěchám a jsem v mých letech už dost vyřáděný z minulé práce což tady nemůžu komentovat 😀 1 Citovat
tom01 Vloženo před 5 hodinami Vloženo před 5 hodinami Zkusil jsem takto doma pro srovnání sahnout na gumy Scaly (Nexen z výroby), kde se už 2x dělala geometrie a stejně se na předku více sjíždí vnější strana běhounu (v plném rejdu se zde kolo dost vyklání do strany ven a výrazně zastoupený městský režim provozu auta to může způsobovat) a toto vnější strana je mírně pilovitá, zadní je vpodst. hladká. Gumy stařické Fabie (15 let staré Barumy) úplně v pohodě, hladké všude v obou směrech. Zítra ještě zkontroluji gumy na O2 FL (taky Dunlopy od výroby a taky léta hodně hučí). U všech aut vč. Rapida se vždy při montáži zimních/ letních kol prohazuje předek a zadek s ponecháním L/P stran. 1 Citovat
ben06 Vloženo před 4 hodinami Vloženo před 4 hodinami Venkovní strana bude asi víc exponovaná, možná i vlivem geometrie v zatáčkách a vůbec, nebudu se pouštět do nějakých fabulací. Na zimních sadách mám taky pilky, ale tam je to v záběru žádoucí. Ale nebudu tady vířit vášně, ať mě tady zase někdo nesetře. Kola jsem desítky let zvyklý točit předek/zadek a vždycky vyměním celou sadu cca stejně sjetou. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.