Přejít na obsah

Závady, rušivé zvuky pri štarte a iné


Armyk

Doporučené příspěvky

Pokud mám dobré informace, tak zpátečka u FIII je nesynchronizovaná jen u převodovky MQ100 a tedy u motoru 1.0 Mpi. U motoru 1.2 Tsi je převodovka MQ200 a zde by měla  mít zpátečka synchrony. Že by se něco změnilo, o čem nevím, nebo opravdu mám špatné informace?

Jinam potvrzuji to cvakání spojky při vyřazení již od fungl nového vozidla. Holt konstrukční vlastnost, pravděpodobně výsledek šetření  na konstrukci a materiálech za každou cenu, nic překvapivého u VW AG v posledních časech.  Nepamatuji si z časů Felicie, Fabie I a II, že bych měl nějaké zásadní problémy se spojkou, nyní ano, pálí se při každé trochu větší zátěži a vydává pěkně hlasité zvuky.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pálení spojky je dáno i zpřevodováním zpátečky, mám s tím problém taky, ale už jsem si trochu zvykl. Naštěstí ještě nemám tažné. Bydlím v kopcích a třeba s felicií jsem lehce nacouval s vlekem desítky metrů a teď bych to bez smradu ze spojky nedal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo na to zpřevodování jsem zapomněl, ale nic to nemění na tom, že ta spojka je u současných menších Škodovek opravdu tristní. Měl jsem tažné u všech svých předešlých Škodovek a mé zkušenosti s výdrží spojky kdysi, jsou obdobné , teď mám naštěstí Fabii combi a tím i dost velký kufr a na stará kolena již nic velkého nepřevážím a ani nic nestavím, takže ho nepotřebuji. Stejně s tím závěsem a vozíkem by asi dlouho nevydržela.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, DušanV said:

Pokud mám dobré informace, tak zpátečka u FIII je nesynchronizovaná jen u převodovky MQ100 a tedy u motoru 1.0 Mpi. U motoru 1.2 Tsi je převodovka MQ200 a zde by měla  mít zpátečka synchrony.


Ať se dívám, jak se dívám, na schémata všech manuálních převodovek pro FIII do dílenské příručky, tak mi přijde, že mají soukolí pro zpětný chod s přímým ozubením a zpátečka je řazena přesunem vloženého kola... To, že přesuvná objímka pro první a druhý stupeň má navíc po obvodu přímé ozubení pro zpátečku (a synchronizuje 1 a 2), je jiná pohádka. Protože zpátečka je na ni řazená, když se tato objímka nachází v mezipoloze, její boční zubové spojky jsou na obě strany rozpojené a nedochází tudíž k žádné interakci se synchrony.  Ale třeba se pletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ahojte, poslední dobou mi při pádu otáček okolo 1500 jde dovnitř auta tento zvuk. Je slyšet hlavně uvnitř, když otevřu kapotu jde slyšet minimálně z boku, kde jsou rozvody. Najeto 123k r.v. 12/2016. Nebyl jsem si úplně jistý do jaké sekce to zařadit, když si ani nejsem na 100% jistý zdrojem tohoto zvuku. Plus pokud motor jede na nízké otáčky okolo 1100 a úplně lehce zavadím o plyn tak se ozývá nepravidelné klepání/řachtání jako by bylo něco uvolněné, nemáte někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

v posledním měsíci jsem ve své Fabii 3 začal pozorovat, nebo spíš slyšet divný houkající zvuk z motoru po studeném startu. Jedná se o motor 1.2tsi 81kW. Viz. video. houkání není od sanitky, ale skutečně z motoru. Přijde mi, že vychází z pravé strany motoru (ta druhá, než je alternátor). Jinak auto jezdí normálně a nepozoruji žádný problém. Podobné houkání slyším i za jízdy při přidávání plynu kolem 2000 ot. Musím však taky poznamenat, že abych to houkání slyšel za jízdy, tak jsem si musel vypnout rádio. Nevím tedy, zda bylo přítomné i dříve...

 

Netušíte, co je důvodem? Mám se bát?:D

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento zvuk mám aj ja. Netuším čo to môže byť, príde mi to podobné ako čerpadlo sekundárneho vzduchu, ktoré mali staršie 1.6ky a podobne. Má to podľa mňa súvis s rýchlejším zahrievaním katu keďže to je len pri prvom studenom štarte, ale nemôžem to na 100% potvrdiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

měl bych taky dotaz.

Dnes sem si všiml, že když stojím na místě na volnoběh slyším v takovém cyklu drhnoucí zvuk. Je to vždy takový interval 3s drhnutí, 10s nic. Během toho drhnoucího zvuku auto i lehce zavibruje. Neví někdo kde hledat problém? 

Najeto cca 135k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...