Přejít na obsah

Závady, rušivé zvuky pri štarte a iné


Armyk

Doporučené příspěvky

začal jsem si taky všímat že těsně po nastartování motoru se tak na sekundu ozve takový zvláštní zvuk, takové zarachtání. může to být ten přestavovač? mám najeto 10k km a motor 1,2tsi 81kw. jinak během jízdy žádné rušivé zvuky nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar chlapy,

bratránek se na mě obrátil s menším problémem nebo vlastností u své FC 1.2 TSI 81kw. MR 2016, popsal mi to takto:

Je to asi tak týden co mi Fábka dělá to, že když nastartuju za studena valí tam na volnoběh paliva až až... cca 3l/h místo obvyklého něco málo pod litr a motor jde podstatně víc slyšet. Po rozjezdu mi to vyletí na 40 l/ 100.... ujedu cca 100 až 300 m a vrátí se to téměř do normálu a po cca 2 km už je to v normálu. Před tím jsem to měl jen cca 0,9 l/h a rozjezd se vlezl pod 30 určitě. Mám najeto 4200km.

 

Má k tomu někdo něco? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, vezmu to jinak. Kolik by bratranek chtel mit okamzitou spotrebu pri rozjezdu? Kazde auto pise vzdycky 40l/100km jako maximum. Co se tyce spotreby pri stani, tak po nastartovani a studenem motoru tam je sytic, takze musi by zakonite vetsi spotreba nez u zahrateho motoru.

 

Takze ve vysledku - pokud nepozoruje zvysenou prumernou spotrebu pri svych jizdach, tak jen zacal sledovat neco, co by ani sledovat nemel. Dulezity je prumer, ne okamzita spotreba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On je to takový ťunťa a všechno asi moc řeší. Má první auto a hned nové, tak to asi moc zkoumá. Mě to taky zas tak zvláštní nepřijde, ale tvrdí, že před tím tam měl nižší čísla no. Tak jsem chtěl znát i jiné názory.

Editováno: , autor: Marousek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me bz spise zajimala jina vec. Pozoroval nekdo, ze pri startu se studenym motorem, mu auto parkrat zavibruje / zatrese se? Dneska rano, po tom, co auto pres noc stalo, jsem nastartoval a v prvnich 5 sekundach se jakoby 2-3 zatrepalo, jako by snad naskocilo jen na 3 valce a 4. se teprve zapnul.
Auto ma najeto 500km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, zvysene otazky beru a proti tomu nic nemam. Ale zaskubani auta?

 

Rozvedene je to v podstate v prvnim prispevku. Vecer jsem prijel, pres noc auto stalo, rano startuju... a po startu jako by naskocilo na 3 valce, 2x az 3x sebou skublo na miste, aniz by byla zarazena rychlost. A pak uz vsechno zase v pohode.

Editováno: , autor: sTebliczek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve zkratce je to režim pro ohřátí studeného katalyzátoru na provozní teplotu v co nejkratším čase kvůli splnění emisí. Aktivuje se pouze při splnění několika vstupních podmínek (teplota motoru, katalyzátoru atd.). Motor v tomhle režimu běží na zvýšený volnoběh cca 1200ot/min a je vstřikováno mnohem více paliva při sníženém předstihu. Výsledkem je mnohem vyšší teplota výfukových plynů - rychlejší ohřátí katu a s tím zároveň mnohem větší spotřeba paliva a zvýšený hluk ala TDI. Vypne se cca 40s po studeném startu. Pokud těch 40s nepočkáte a bude se chtít v tomhle režimu rozjíždět, tak motor může i škubat.

Editováno: , autor: Pavel M
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednu stranu jste me uklidnili, na druhou stranu jako vazne? :D to si snad delaji pr... Jak muze auto z duvodu ekologicnosti skakat jak kdyby jeden valec nenaskocil...

 

No může - prostě je ohřátí katalyzátoru upřednostněno před komfortním a tichým chodem motoru. Například u staré 1.4 TSI lze tento stav "zahřívání katalyzátoru" rozpoznat i diagnostikou v bloku měřených hodnot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pokiaľ som si tu neprečítal o cvaknuti od pedalu brzdy pri 40km/h tak som si toho ani nevšimol. Všetci to tu popisovali ako "kopanec od koňa" no ja som sa na to musel fakt zamerať aby som to spozoroval, bolo to veľmi jemné cvaknutie, ktoré som nijak nepočul, iba slabucko zacítil na nohe. Môžem teda potvrdiť, robí to aj mne, ale človek si to neuvedomí pokiaľ o tom nevie že sa to deje :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to cvaká od pedálů při prvním rozjetí ... a včera se mi stala zvláštní věc, jel jsem po takový skoro dálnici z prahy do čakovic a najednou auto přestalo táhnout, šlapu na plyn a nic, tak jsem vyřadil a motor si držel volnoběžný otáčky ale na plyn nereagoval .. dojezd jsem měl ještě 70 km, chvíli předtím mi rozsvítila rezerva takže benzínu mělo být dost(většinou beru tak v půlce rezervy). Setrvačností jsem dojel k pumpě která naštěstí byla pár set metrů předemnou a zastavil u stojanu, vypnul motor, dotankoval benzín a pak už to jelo normálně... nevím co to mělo být a doufám, že se to nebude opakovat. Mám 1.2 66kw najeto asi 9 tisíc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nseries100: jj viem väčšinu vecí človek proste pri normálnom používaní nespozoruje, ono sa to len niekomu možno prejaví výraznejšie a keď na to upozorní už to majú všetci :D 

 

kkaktus_Baxton: hmm, to je divné veru, teraz som tankoval s dojazdom 5km, ručička asi pol milimetra nad poslednou čiarkou rezervy, ale na pumpu som prišiel úplne v pohode, bez problému. Ešte že sa ti to nestalo pri predbiehaní, to by nemuselo dopadnúť dobre. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...