Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím zde všechny guru.

Prošel jsem to zde a nenašel jsem nic, co by pomohlo, tak prosím o pomoc.

 

O autu:

Fabia II, r.v. 2011, motor CGPA, 51 kW, najeto 78t km, při 36t km namontován plyn MAGIC 4 s přimazáváním.

Od namontování plynu provoz převážně na plyn.

 

Čtrnáct dní před vznikem problému bylo auto v autorizovaném servisu Škoda po lehké havárii.

Řidič za mnou to neubrzdil a trefil mě a já ještě auto přede mnou.

Odnesly to ale jen nárazníky, plechy a světla .. na faktuře za opravu nebylo nic, co se týče motorového prostoru atd.

 

Po čtrnácti dnech co jsem dostal auto zpět ze servisu se objevila chyba - rozsvítila se kontrolka výfukových plynů a auto spadlo do nouzového režimu.

VAG ukázal závadu:

16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 007 - System Too Rich - Intermittent

(příliš bohatá směs)

auto v tu dobu jezdilo na LPG, chyba se vymazala, ale několikrát se ještě opakovala a většinou po delší době jízdy (20 a více minut)

LPG se následně tankovalo z různých čerpacíc stanic a po té bylo LPG vypnuto uplně a jezdilo se jen na benzín.

Chyba se opakovala a navíc se přidala další a projevovala se podstatně dříve po nastartování:

16685 - Cylinder 1
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent

(chyba zážehu)

auto cukalo a někdy chcíplo úplně ...

 

auto jsem dal ke známemů do servisu a bylo provedeno toto:

- kontrola svíček, cívek, vstřikovačů, kabaláže, kontrola rozvodů, a test přes VAG ... vše ok

- následně kontrola tlaků ve válcích a první válec byl slabší asi 11, což ale myslím zase tak špatné není ...

- bylo ale podezření na chycené ventily, takže hlava dolu ... ventily nebyly ale zas tak špatné ale vypadalo to na vodítka ventilů ... udělala se tedy repase hlavy, nasledně zabroušeno k dokonalosti a nic neprotéká a nyní je hlava ok.

Nicméně po namontování hlavy zpět závada přetrvávála dále ...

- provedené nové měření tlaků a na prvním válci se tlak zvedl jen nepatrně asi na 12, další 16 a poslední byl mimo rozsah

- následně bylo provedeno měření snímače klepání motoru při chodu motoru a při tom prvním válci to ukazuje menší hodnotu ... což je i logické

- dále byl snímač klepání uplně odpojen a závada se pak neprojevila ...

 

... jezdit bez zapojeného snímače, ale prý nelze, jelikož má pak auto malý výkon ... a ono i těch 51 kW není nic moc 🙂

- všechno to tak nějak směřuje k tomu, že je něco s prvním válcem a jelikož je motor v podstatě nerozebíratelný, tak tudíž k výměně motoru.

 

... proto prosím o pomoc a nějaký nápad nebo tip než to skončí tou výměnou motoru ...

 

Díky

 

     .... a ještě přikládám jeden log z VAGu:

 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

 

Chassis Type: 5J (6N0)
Scan: 01 03 08 09 15 17 19 25 44

VIN: TMBEH25J9B3191513   

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (CGP)       Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03E 906 023 AC    HW: 03E 906 023 AC
   Component: SIMOS91 1.2l 4V     5288  
   Revision: --H05---    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 13765 790 00049
   VCID: 60CF460BB0B6781EF43-5000

2 Faults Found:
16685 - Cylinder 1
            P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 2048 /min
                    Mass Air / Rev.: 60.0 mg/str
                    Temperature: 87.0°C
                    Lambda: 0.0 %
                    RPM: 2112 /min
                    Mass Air / Rev.: 261.6 mg/str
                    Temperature: 87.0°C
                    Lambda: 0.0 %

16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 007 - System Too Rich - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Voltage: 0.860 V
                    Voltage: 0.820 V
                    Lambda: 0.0 %
                    Bin. Bits: 00001000
                    Voltage: 0.780 V
                    Voltage: 0.860 V
                    Lambda: 0.0 %
                    Bin. Bits: 00001000

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 6R0-907-37x-ABS80.lbl
   Part No SW: 6R0 907 379 S    HW: 6R0 907 379 AB
   Component: ABS8.2 front  H03 0001  
   Revision: --------    
   Coding: 400100DB007600B3022A00E300D400000000
   Shop #: WSC 13765 790 00049
   VCID: 4E9388B31D22FE6E56F-801B

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 34
                    Mileage: 78505 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2043.14.28
                    Time: 13:51:52

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x8000
                    Hex Value: 0x1212
                    Hex Value: 0x13B6
                    Hex Value: 0x38FF
                    Hex Value: 0x367F
                    Hex Value: 0x7E36
                    Hex Value: 0x3636


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J301)       Labels: None
   Part No SW: 5J0 820 045 C    HW: 5J0 820 045 C
   Component: Man AC         02 0101  
   Revision: 0003S 02    
   VCID: 2541171F2C14DD36C75-8070

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 6R0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 6R7 937 086 H    HW: 6R7 937 086 H
   Component: PQ25 BCM      H12 0022  
   Revision: -3------    Serial number: 1002480501    
   Coding: 64980B3808010000002000003E0B08C00040400F600000000000
   Shop #: WSC 25216 260 96831
   VCID: 489FBEABFB46205E1C3-801D

   Subsystem 1 - Part No SW: 6R0 959 801 M    HW: 6R0 959 801 M  Labels: 6R0-959-801.CLB
   Component: J386__TSG_FT  002 3210
   Coding: 020000

   Subsystem 2 - Part No SW: 6R0 959 802 P    HW: 6R0 959 802 P  Labels: 6R0-959-802.CLB
   Component: J387__TSG_BT  002 3210
   Coding: 020000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags (J234)       Labels: 5K0-959-655.clb
   Part No SW: 6R0 959 655 K    HW: 6R0 959 655 K
   Component: VW10AirbagT20 H09 0020  
   Revision: --------    Serial number: 003GX00HYYZ0
   Coding: 003230
   Shop #: WSC 13765 790 00049
   ASAM Dataset: EV_AirbaVW10BPAVW250 A01001
   ROD: EV_AirbaVW10BPAVW250_SE25.rod
   VCID: 4A9B84A3ED4AD24E0A7-801F

   Subsystem 1 - Serial number: 3495RRB40610GR76A04

   Subsystem 2 - Serial number: 3505RRB405T0H1GG20TP

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments (J285)       Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
   Part No SW: 5J0 920 840 E    HW: 5J0 920 840 E
   Component: KOMBI         H20 0220  
   Serial number: 00000000000000
   Coding: 110A00
   Shop #: WSC 13765 031 00049
   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04052
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE36.rod
   VCID: 2B55E12742F0EB46111-807E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels: 6N0-909-901-6R.clb
   Part No SW: 6N0 909 901     HW: 6R7 937 086 H
   Component: GW-K-CAN TP20 0022  
   Revision: -3------    
   Coding: 032200
   Shop #: WSC 25216 260 96831
   VCID: F0EFB64B2356489EE43-80A5

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer (J334)       Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
   Part No SW: 5K0 953 234     HW: 5K0 953 234
   Component: IMMO          H20 0220  
   Serial number: 00000000000000
   Coding: 000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03006
   ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SK25.rod
   VCID: EADBA4230D8AB24EAA7-80BF

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.clb
   Part No: 6R0 423 156 B
   Component: LenkhilfeTRW        V277  
   Coding: 10140
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 2F6DF537EAE897663D9-807A

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------
 

  • 1 rok později...

Zdravím publikum,  nikde som bohužiaľ nenašiel odpoveď na môj problém.  Mám Room 2007 kof motora BZG. Problém sa objavil pred pár mesiacmi a to ze mi na benzín pri cca 3000 otáčkach začal blikat check motora a motor stratil výkon a išiel na 2 valce.  Po opätovnom naštartovaní to už islo v poriadku. Nedávno mi to zacalo začalo robiť aj pri jazde na LPG.  Motor je po výmene rozvodov,  sviečok,  a aj cievka je vymenená.  Chyby vypisuje nasledovné : 16555 a 16685 všetko na prvom valci,  píše to aj tie odpovedajúce otáčky cca 3000 az 3400

 

Ešte doplním info najazdené má 260 000 olej výmena každých 10t.  Originál vw 

Tlaky sú zamerané a všetky majú na rovnako dobre hodnoty. 

Upraveno od zero_level

Díky no lambdu sme merali a mala dobré hodnoty a keďže to robí aj na plyn, vylučuje mi to tlak paliva. Jediné čo ma napadlo je ešte či by to nemohlo robiť napájanie vstrekovača lebo plynový je napájaný z neho...?

ale může být i ten vstřikovač vadný, nezapomeň, že i časování LPG vstřiků se bere z benzínových a jestli je rozhozená benzínová mapa, rozhodí ti to i tu LPG

Takže pokiaľ by bol chyteny vstrek môže ovplyvniť aj plyn? 

Nepomohol by napríklad novší soft?  Ked by ho prehrali v skodovke.  Vstreky môžem skúsiť prehodiť a zmazať chyby.  Nový stoji kolo 30€ takže to je v pohode keby náhodou 

Upraveno od zero_level

Začal bych měřením tlaku.

Pak bych s vedlejším válcem přehodil svíčku,cívku,vstřik.Pokud se závada objeví na tom druhém válci,bude to něco z toho

tlaky sú rovnaké, presne neviem teraz to by som klamal ale v podstate to bolo prvé čo sme odmerali a bolo to v norme. cievka je nová a sviečky som dával včera nové tie predtým mali asi 12 000 km

tak oba vstřiky,benál i gaz

Mechanik tvrdí že môže byť ešte napájania vstreku niekde poškodené ale netuším ako to zistiť 

ten plynový nemusí být K.O. (jak jsem psal LPG ŘJ bere časy z BA jednotky), ale ten BA je docela pravděpodobný ... jak často bereš benál?

Jazdím často ale vždy berem tak 8 az 10 litrov benal.  To mam  tak na týždeň na dva.  

takže obměna ok, ale asi bych se přesto zaměřil na ty BA vstřikovače

no dnes som skontroloval škrtiacu ta je ako nová bolo spravené aj nastavenie cez VAG. 

Skontrolované všetky štekre a kabeláž všetko OK.

Ak niekto viete niečo budem vďačný lebo už zvažujem výmenu motora...

 

Prikladám log z VAGu:

 

Log-PD302FE-TMBTHB5J985009006-259070km-160978mi.txt

Upraveno od zero_level

kontrola vstřiků proběhla jak? Pohledem, odměřovali jste dávkování? Zkusili jste prohodit z prvního válce jinam?

Vstreky prehodíme dnes zostal vlastne už len posledný 2.

VAG píše chubu už aj na 3.

Ten sa meria ako?  Cez ten srob co je na pravo na konci listy? 

myslím že ano, určitě to bude v DP ... nechce se mi to hledat, ale myslím že jsem to zahlédl právě tam

Dnes to skusime. Diky moc zatiaľ 

není zač, hlavně ať z toho něco klapne a konečně se odhalí příčina ... dej pak vědět

Takže tlak je pri otočení kľúčom cca 2bar,  po naštartovaní pomaly stúpal na 3,2 bar

Prehodené vstrekovače -  žiadna  zmena takže vstreky sú ok.  Ostavuje zapalovanie na 3. valci 

Upraveno od zero_level

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.