Publikováno Duben 24, 201510 r Zdravím, mám dlouhodobý problém. HTP 47kw s LPG. Z počátku check motoru, VAG hlásil špatný účinek katalyzátoru. Nevěnoval jsem tomu pozornost, předpokládal jsem chybu v souvislosti s LPG. Výsledek - výměna rozsypaného katalyzátoru. Už v průběhu se mi začala projevovat další chyba - při deceleraci (ubrání plynu) auto plynule nezvolní, ale 2x cukne - u různých rychlostních stupňů různě, taktéž v různém spektru otáček. Nejvíce to dělá při 4ce kolem 2-2,5 tis otáček, nejméně asi na 5ce u 3tis - ale jak kdy. Moje kroky: původně hlásil VAG chybu zapalování na 2. válci - sem se úplně zbláznil a okamžitě koupil nové svíčky a zapalovací cívku. Taktéž jsem vyčistil škrtící klapku. Nepomohlo. Vyměnil jsem škrtící klapku (dočasně) za jinou. Nepomohlo. Více to dělá na LPG (dost znatelně), méně na benzín (ale také lze poznat). Dále se auto mírně klepe na volnoběh (o trošku menší otáčky), také poslechově se mi motor až tak úplně nezdá. Vstřiky jsem měnil (benzínové) před cca 50.000 km (1rok), nyní s autem hodně jezdím, moc bych vstřikům nedával, jsou poměrně dost vytížené a zalepené nebudou. U plynových vstřiků bych tomu i věřil, mají najeto 140 tis (MED), asi už budou opotřebované. Ale že by byla souhra všech špatných vstřiků .... to se mi moc nezdá. Nyní po dání nového katalyzátoru mi vag vypíše bez check chybu na válci 1 směs příliš bohatá. Jinak nic. Auto při ustálených otáčkách bez problémů jede (3000 tis ot na dálnici např.) Dále se mi zdá, že počítač ukazuje podezřele nízkou spotřebu - předtím takto neukazoval. Reálná spotřeba docela dobrá - pod 7 litrů plynu kombinovaná, což je i mým dlouhodobým průměrem. Kdysi před rokem jsem měnil i teplotní čidlo. Už jsem zoufalý a nevím co dál, má někdo podobný problém a jak vyřešil?
Duben 24, 201510 r A co takhle napsat jaký je tam systém, kolik to má najeto,jestli nebyl měněn filtr v sání, ať se máme od čeho "odpíchnout" když chceš poradit, ale podle mě je to na diagnostiku...
Duben 24, 201510 r Autor 140 tis landi renzo , vstriky MED. Diag jsem si dělal sám na Vag co se týká plynu mi bylo řečeno že do budoucna asi vstriky, jinak na Diag vše ok...
Duben 24, 201510 r Nejdříve je potřeba změřit kompresy-auto musí na 100% fungovat na benzin. Potom řeš plynový pohon.
Duben 25, 201510 r Autor Ještě jedna věc zda se mi že při zařazení rychlostního stupně a přidání plynu auto mírně skubne. To také nedělalo. Ještě jednou zkusím nechat proměřit tlaky...
Duben 28, 201510 r Autor Zkusil jsem vyměnit lambda sondu (prohodit s jinou na zkoušku), nepomohlo.... Nějaký další nápad?
Duben 28, 201510 r Ahoj. Vzhledem k tomu, že to dělá na plyn i benál, tak mne napadlo, že společným jmenovatelem je i plynový pedál - je elektronický a může dávat "nesmyslný" signál, i když na diagnostice nic není (pocukávání při akceleraci mi dělal i spínač na spojce). Pokud máš možnost vyzkoušet (přehodit) různé funkční díly, je to taky možnost.
Duben 28, 201510 r Autor To už mě taky napadlo. Asi se o to pokusím, ale dnes vypsal check 16556 směs příliš bohatá. Řešil jsem to s LPG montérem, říkal, že si myslí, že to oboje budou asi vstřiky. Ty benzínové nebyly nic moc (a cukají minimálně) a já je téměř nevyužívám a plynové mají najeto 140 tis. Takže v pondělí jdu na diag plynu a uvidíme, zda něco uvidíme .... Jinak jsem rozhodnutý o změně LPG systému - stávající je 7 let starý a doba šla kupředu. A pokud bych nyní musel měnit stávající vstřiky za 8 tis, tak to radši dám nový systém za 11 - prý už umí i startovat na plyn atd... No tak snad se to někam hne...
Květen 14, 201510 r co máš za kód motoru, AZQ? Pokud ano, zkus odpojit konektor od EGR ventilu a projeď na BA i LPG.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.