Přejít na obsah

Kódování funkcí na Superba III (VCDS)


kokta7

Doporučené příspěvky

Nasla by se dobra duse, ktera by sem dala screeny s labely ve VCDS pro kodovani jednotlivych bytu destoveho senzoru a steracu? Z nejakeho duvodu mne vyskakuje u nasteni zrcatek a steracu, ze automaticke spinani v desti je nedostupne a ukazuje se volba stirani zadniho okna, i kdyz je auto nema. Mozna jsem do neceho hrabl a zatim jsem neprisel na to, jestli VCP umi stejne jako VCDS zobrazovat popisky u kodovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. Asi by to chtělo napsat OE číslo jednotky stěračů, není jen jeden typ a kódování se pokud vím liší.
  2. Ano, VCP to umí, je to pod tlačítkem Coding TXT. Ale ty popisky tam nejsou vždy.

Jinak kódování pro funkční automatické stěrače mám takto:

Rain/Light Recognition Sensor: 
Subsystem 2 - Part No SW: 5Q0 955 547 A    HW: 5Q0 955 547 A  Labels: 5Q0-955-547.CLB
Component: RLHS  037 0059 
Coding: 0088DF

Ale mám combi se zadním stěračem. Zítra v autě můžu natípat screenshoty.

Editováno: , autor: DavesMan
doplnění informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začnu od konce - zadní stěrač nevadí, resp. automaticky neznamená jiné kodování. V logu jsem měl u senzoru také 0088DF (a to mám senzor s indexem B), který se začal montovat pokud si dobře pamatuju s MR2017.  U stěračů pak mám kódování shodné 164DDD s OIII se zadním stěračem (bez úpravy ohledně dojezdu stěračů by obě auta měla 165DDD). Ale u senzoru se stejným číslem dílu má pro změnu Octavia poslední byte 5D, takže předpokládám, že se v něm možná nastavuje model nebo něco na ten způsob.

 

No a konečně k věci - v kodování problém nebyl, z nějakého hodně divného důvodu jsem v přizpůsobení 5F změnil zobrazení pro stěrač a to vedlo k tomu, že to ukazovalo neaktivní dvě položky. Pravděpodobně když jsem ve spěchu laboroval nad tím, proč i přes odkódování furt nezmizlo dodatečné setření.

 

Coding TXT zkusím, co jsem si VCP koupil, tak s příchodem druhého tarzana nebyl čas a teprve teď se k tomu zas po dlouhé době vracím.

 

Mimochodem, má VCP nějaký uživatelsky čitelný log s historií prováděných operací? VCDS mívalo logy na kodování i adaptace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stěrače mám takto:

Wiper motor control module: 
Subsystem 1 - Part No SW: 3V1 955 119     HW: 3V1 955 119   Labels: 5QX-955-119-V1.CLB
Component: 48x LL 160301  032 0121 
Coding: 1E5DFD

Dodatečné setření mám aktivní. Ale jen nakódované. Ani jsem nevěděl, že jde zapnout i jako položka v infotainmentu.

Co se týče logů VCP, to je horší. Logy komunikace tam jsou, ale v binárním formátu a navíc bych řekl i šifrovaně. Ono VCP má skoro všechno šifrované na klíč konrétní SmartCard uvnitř kabelu. Aby se např. ZDC stažené na jedné licenci nedal použít s jiným kabelem / PC.

Takže v tomto ohledu je VCDS rozhodně více user-friendly, protože si vede ten žurnál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal jsem to zmatecne - to dodatecne setreni nezmizlo bylo mysleno tak, ze porad fungovalo. Ne ze bylo nastavitelne jako polozka. Jednak se koduje, ale take upravuje v adaptacich. Co z toho je nutne, jestli jedno, druhe a nebo oboji, to nevim.

 

V menu jde udajne servisni poloha steracu, ale mne se nezadarilo a pry to jde jenom na MIB3.

 

Co se odlisneno kodovani tyce - zrovna prave to dotreni je tusim za tou odlisnosti u tretiho bytu. U prvniho dojezd sterace po vypnuti zapalovani apod.

 

A vzpomnel jsem si jeste na senzor - tam je volba dalnicniho svetla, svetla do deste. Byvalo driv u SII, nevim, jestli to ma vliv. V adaptacich jsou obdobne hodnoty (nad 140 km/h) a na prvni dobrou nebyla mozna editace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravíčko ,

mám supa 2018 , 2.0tdi 110kw s el. žaluzií  před chladičem , bohužel jsou žaluzie KO..

Má otázečka zní:  dají se odkódovat aby nebyla zapsána chyba v řj motoru? Koukal jsem přes VCDS do kodování ,ale v řj motoru jsem  nikde možnost neviděl/ možná přehledl,.

Děkuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdar chalani potrebujem poradiť s kódovaní 5 dverí otváranie a zatváranie tlačítkom z auta alebo na kľúči na O3 fl combi mi to funguje... a otázka na vás dá sa to na kodovat aj na superb 3 sedan? Napísali by ste mi k tomu cestu ak áno. Ďakujem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není jen otázka vlastnictví VCP nebo ODISu. V první řadě je k tomu nutný mít ten správný dataset. A ten má ferda25 ze Strakonic. A funguje super, mohu potvrdit. Ferda to umí i na dálku přes TeamViewer. Takže stačí mít auto, notebook s internetem a nainstalovaným TeamViewerem, VCP připojený k autu a počkat, až to udělá (a zaplatit samozřejmě).

P.S.: na MQB ten dataset opravdu z té jednotky zpětně vyčíst nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jsou k dispozici i na mibsolution pro ODIS-E

a tady se muzete mrknout ktera cast to ovlivnuje pokud chcete experimentovat a kombinovat funkcionality :-)

image.thumb.png.6eaa2176740b4c8426ef5e33ed094f85.png

PS: @DavesMan nektere jednotky jako napr. nektere typy 5F na MQB cist jdou

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, DavesMan napsal:

To není jen otázka vlastnictví VCP nebo ODISu. V první řadě je k tomu nutný mít ten správný dataset. A ten má ferda25 ze Strakonic. A funguje super, mohu potvrdit. Ferda to umí i na dálku přes TeamViewer. Takže stačí mít auto, notebook s internetem a nainstalovaným TeamViewerem, VCP připojený k autu a počkat, až to udělá (a zaplatit samozřejmě).

P.S.: na MQB ten dataset opravdu z té jednotky zpětně vyčíst nejde.

VCP pripojený k autu. 

Čiže potrebuješ interface. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 5. 2023 na 16:51, p2p napsal:

Jedine pomoci VCP...

Dobre ale nerozumiem prečo mi to na mojej O3 fl combi išlo na kodovat cez vcds 6D viko kufru bezpečnostny prístup 12345 a prispôsobiť kanál 04215 aktiv a 04217 neviem či si to presne pamätám už je to dáky ten rok čo som to kodoval... 

Editováno: , autor: Cocho
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od urciteho roku myslim 2015 na Superbech ( nevim zda i na ostatnich autech ) je to bezpecnostni opatreni a neni to mozne jen tak nakodovat. Umi to prefleshovat a nastavit jen hrstka lidi jenom, ale to se zde jiz resilo. Kamos s O3 z r.2014 ma zavirani kufru normal jeste funkcni i na 100m dalkacem. Ja na S3 2018 uz nikoli, pouze lze otevirat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...