Přejít na obsah

Zkušenosti s DSG


Martin.75

Doporučené příspěvky

V 19. 3. 2017 na 0:13, Hanysek Kocich napsal:

Už jsem byl aktualizovat...

 

Chcem sa ta opytat, ci tak ako pisu v tom clanku: "Vysoký tlak v hydraulickém systému by mohl vést k netěsnosti systému a oznámit by jej měla příslušná kontrolka na palubní desce." aj tebe to vypisalo nieco na MaxiDote?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zdravím vás, rád bych oživil staré téma.

 

Dnes jsem se byl projet s Rapidem 1.4 TSI 92 kW, tedy s DSG. Rok výroby 2017 (ale asi MY2018, podle hezčího rádia). 

 

Velmi mě zarazilo a skoro bych snad i řekl odradilo od doporučení koupě (kupuje si táta), že při rozjezdu ve větším sklonu nespolupracují asistent rozjezdu do kopce a spojka DSG. Zkrátka auto při pouhém puštění brzdy nejprve 2 sekundy stojí, pak couvne (!) a pak se začne rozjíždět dopředu. Připadá mi to absurdní, že u auta s automatem musím přesně dávkovat plyn, abych se do kopce pomalu rozjel. Nebo jsem dělal něco špatně? Měl jsem pomalu pouštět brzdu a čekat na záběr ještě u částečně nohou bržděného auta? Fungovalo by to s ruční brzdou?

 

Táta jezdí už 20 let s Vectrou B s hydroměničovým planetovým 4°automatem, r. v. 1997.  Převodovka dosud během najetých asi 150 tisíc bez poruchy. Zbožné přání je, aby Rapid vydržel totéž. Výdrž při jeho nájezdu 8 tisíc km ročně by nějaká být mohla. Na druhou stranu, kupovat s touto vidinou dvouleté auto z operativního leasingu (údajně z půjčovny, vlastníkem je ŠkoFIN), které má najeto 40 tisíc a k tomu „v hospodách vyhlášenou“ DQ200 je možná trochu krátkozraké. Co si o tom myslíte?

 

Díky předem za reakce!

 

Auto je tady, pro zajímavost: http://www.autodobrovolny.cz/cs/katalog/ojete/koda-rapid-style-14-tsi-92-kw-dsg-7451

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna jsi nepochopil vyznam asistentu rozjezdu do kopce. To neznamena, ze se ti auto samo rozjede, ale ze prave ty cca 2sec. po pusteni brzdy auto drzi na "brzde" samo a tak ti necouvne. Ty mas pak cas prendat nohu z brzdy na plyn a rozjet set. Po tech cca 2sek. HHC prestane pomahat a pokud nestojis na brzde, tak auto zacne couvat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já narážím na to, že tam ten asistent nemá vůbec co dělat, protože s automatickou převodovkou předpokládám samosebou, že se auto jakkoli udrží na místě nebo se rovnou rozjede. U běžných měničových automatů to funguje, sepnutí měniče je trvalé a při puštění brzdy v kopci to stačí minimálně na to, aby auto stálo a necouvalo. Tady žádný měnič není, vše řídí elektronika, ale zarazilo mě, že tam není senzor, který třeba pozná, jaký moment bude potřeba na to, aby auto udržel bez couvnutí. Auto Hold tady ten senzor má. (Superb, Kodiaq, Golf...)

 

HHC zkrátka vůbec nespolupracuje s DSG a pokud chci v takovém kopci třeba manévrovat v parkovacím místě, tak musím přesně přidat plyn tak, aby to jelo dopředu, ale jen jen trošku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, janv27 napsal:

Já narážím na to, že tam ten asistent nemá vůbec co dělat, protože s automatickou převodovkou předpokládám samosebou, že se auto jakkoli udrží na místě nebo se rovnou rozjede. U běžných měničových automatů to funguje, sepnutí měniče je trvalé a při puštění brzdy v kopci to stačí minimálně na to, aby auto stálo a necouvalo. Tady žádný měnič není, vše řídí elektronika, ale zarazilo mě, že tam není senzor, který třeba pozná, jaký moment bude potřeba na to, aby auto udržel bez couvnutí. Auto Hold tady ten senzor má. (Superb, Kodiaq, Golf...)

 

HHC zkrátka vůbec nespolupracuje s DSG a pokud chci v takovém kopci třeba manévrovat v parkovacím místě, tak musím přesně přidat plyn tak, aby to jelo dopředu, ale jen jen trošku.

 

tohle je ale hrubé nepochopení principu funkčnosti DSG a HHC. resp. neochota ho pochopit.

 

sladění HHC a DSG je ve škodovkách zcela perfektní, jen ty ho neumíš ovládat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 5. 2019 na 10:26, ben06 napsal:

pokud ti nevyhovuje můžeš ho deaktivovat :D

To určitě vyzkoušíme, až bude auto doma. ?

 

V 12. 5. 2019 na 12:14, 1.4 tsi napsal:

aj mne sa DSG správa tak,ako opisuješ

Díky za ujištění, alespoň vím, že to asi není chyba. Tedy je to chyba, ale systémová.

 

V 12. 5. 2019 na 12:31, Tragedie_v_JZD napsal:

tohle je ale hrubé nepochopení principu funkčnosti DSG a HHC

Obávám se, že to je spíše hrubé nepochopení jednoho z důvodů, proč si člověk pořizuje automatickou převodovku, ze strany Škodovky.

Na druhou stranu musím uznat, že jsem zkoušel stejnou situaci nastolit s manuálem (bez HHC a Auto Holdu), tedy mít zařazený 1. st., držet spojku 100 % rozepnutou, a stát na brzdě. Následně pustit brzdu a teprve až na to reagovat spojkou. Samozřejmě nemačkat plyn. Tak ze 3 pokusů jsem 2x couvnul podobně jako DSG a jednou jsem to chcípnul. (Podmínky: podobný kopec a podobně těžký a silný Golf 1.2 TSI). To byla ale situace, že jsem „se překvapoval“ tím náhlým puštěním brzdy. Ale když ji u DSG pouští za známý čas 2 sekund HHC, proč si to DSG nemůže připravit spojku do záběru, jako to udělá normální řidič, když se chce s autem bez pomocníků rozjet bez ruční brzdy? K pojmu...

V 12. 5. 2019 na 12:31, Tragedie_v_JZD napsal:

zcela perfektní

...to má tedy bohužel hodně daleko. ?

 

V 12. 5. 2019 na 17:28, Tonda-B napsal:

Asi by si to měl zkusit hlavně táta, ne?

Na vybranou nemáte - jinak než s DSG se tahle 1,4-ka neprodávala.

Takže bez poruch to bude jezdit jen když nezanedbáte výměnu rozvodového řetězu - až přijde jeho čas.

Táta seděl vedle mě. Před tím s tím jel taky, ale takovou situaci nezkoušel. Alternativa je, ale jen slabší 1.0 TSI u novějších kousků, pokud máme jako podmínku DSG. Ovšem mám za to, že u kupovaného kousku jde o EA211 s řemenem, neboť je to EURO 6. Možná se mýlím.

 

Každopádně díky za všechny reakce! (Už mi to nejde napsat nahoru.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 5. 2019 na 17:28, Tonda-B napsal:

Asi by si to měl zkusit hlavně táta, ne?

Na vybranou nemáte - jinak než s DSG se tahle 1,4-ka neprodávala.

Takže bez poruch to bude jezdit jen když nezanedbáte výměnu rozvodového řetězu - až přijde jeho čas.

On bude mať motor s remeňom,nie s reťazou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Mám dotaz, zda je toto normální chování DSG:

1. Přijíždím k vjezdu do firmy, který je kolmý k silnici, po které jedu. Proto přibrzdím a rychlostí cca. 10 km/h vjíždím do areálu. Velmi zjemna "pošolichám" plyn a už se mi stalo min. 3x, že jsem slyšel cvakání, auto netáhlo, jakoby spínala a rozpínala spojka. Toto vždy trvalo asi 2-3 sekundy a nebo až jsem dostatečně sešlápl plyn. Je to normální?

2. Při zapnutém Start/stop, po příjezdu do křižovatky na červenou, zastavím, motor po asi 1-2 sekundách chcípne. Nechávám zařazený D. Po vyšlápnutí brzdy motor naskočí, ale s takovým zvláštním zarachocením. Popisuje se to těžko, ale je to zřetelnější stojí-li např. nákladák vedle mě, od kterého se zvuk odrazí a je to slyšitelnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...