Přejít na obsah

Přehřátí motoru


Sighart

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

zdravim 

 

octavia 2013, 110KW, 105000km. prehrievanie motora - rovnake priznaky, ako pisete v teme. Dost mi ta informacia pomohla, kedze chyba bola hned riesena tuna.  Po vymene vodnej pumpy v skoda service  - 240 euro  je setko OK. 

otazka : v servise som si vyziadala staru pumpu, ktoru som aj dostal a vzhladom na to, ze na trhu sa daju zohnat repas  pupmy, vedeli by ste poradit,  kde a kto tie pumpy repasuje ?  

Kedze  podla  setkych info to vyzera na to supatko - vie to niekto opravit - vymenit? 

 

vdaka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Za problemami z vodnou pumpou moze udajne aj chladiaca kvapalina, ktora sa v ïntercooler-i pri vysokych teplotach meni na "lepivy slem" a vraj pomoze jej vymena za chl.kvapalinu BASF, v pripade ze uz je struktura chl.kvapaliny zmenena na "lepivy slem" treba urobit aj preplach sys., odporucam si precitat clanok ohladom tohto problemu, ktory je uvedeny v pilohe "Motory_TDI_v_OIII.pdf" od Pawouka tu:

 

Editováno: , autor: jaroT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 15. 5. 2015 na 8:00, Sighart napsal:

Tak dneska ráno cestou do práce se mnou auto trochu laškovalo. Pod kapotou mám 2.0 TDI 110 KW. Jel jsem po dálnici, 120 na tempomatu. Najednou na maxidotu bliklo, že je přehřátý motor. Koukal jsem jak švestka a teplota vody byla skutečně na okraji červeného pole. Sjel jsem z dálnice a jakmile jsem zastavil, tak teplota klesla postupně na 90 stupňů. Po vypnutí motoru jsem zkontroloval jsem chladící kapalinu, hladina byla na úrovni maxima. Potom jsem tedy pokračoval v jízdě. Teplota téměř okamžitě vylétla nad 90 stupňů, takže jsem se otočil, že pojedu do servisu. Po chvíli jízdy teplota spadla na 90 stupňů a od té doby se teplota nehnula. Návštěva servisu se teda nakonec nekonala.

 

Máte někdo podobnou zkušenost? Během dne zavolám do servisu a uvidím co si o tom budou myslet oni.

 

EDIT: Tak nějakou přímou zkušenost servis nemá. Dohodli jsme se, že začátkem příštího týdne dojedu a mrknou na diagnostiku. 

Nefunguje elektrická regulace vodní pumpy , nafoukl se kroužek za clonitkem oběžného kola a zůstal zasekly. Stabilní problém který způsobuje špatný G13. Klasika... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 6. 2015 na 17:07, jirkaK napsal:

a co přesně je na pumpě špatně ? Ta se buď točí nebo netočí. A točit se musí, protože je součástí rozvodů. Nebo se protočí na hřídeli ?

To je už minulost... Točí se ale reguluje ji clonitko přes el.magnet.. má to pořád potíže. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Takze sa sem vratim,kedze som mal problemy s motorom tiez ,no uz su vyriesene. 

Takze od zaciatku ....po 156tkm problem,auto (2.0 tdi 135kw 2013/11)  prestalo kurit ,druhy problem,zacalo to hadzat vodu von z nadobky pri spusteni cistenia DPF.  Po vymene vodnej pumpy 2x ,bolo riziko ze nova je vadna,po vymene termostatu,vodneho cerpadla som vymenil radiator kurenia - ,bol plny sajrajtu z G13tky ,ktora  proste krystalizuje a a upchava radiator.  Po vymene radiatora problem ustal a myslel som si ze je to OK . Auto som predal a zohnal novsie s menej KM. Problem na novom ten isty ,upchaty radiator - nutna vymena + nove viko nadobky.  Po istom case sa mi vratilo spat prve vozidlo a skoro rok to fungovalo akoze OK. Ale mizla voda.  Ked som sa do toho pustil zistil som,ze EGR pusta vodu do sania - nove EGR.  Ked sa vymenilo,prisiel novy problem,cez EGR pustalo tlak von a po vymene egr sa unik kvapaliny ale aj tlaku v systeme zastavil,takze mi zacalo tlakovat do systemu. Podozrenie na chargecooler - vymeneny,chyba ostala rovnaka . Jedine co ma napadlo - hlava  alebo tesnenie pod hlavou.  PO mesiaci cakania,lebo sa tomu nikto nechcel venovat som si to este overil merakom na emisie v nemrznucej zmesi-boli tam.  Po rozobrati sa zistilo,ze tesnenie pustilo na dvoch valcoch ,strednych,v mieste kde je turbo od hlavy asi 4cm a je najhorucejsie .  Po vymene tesnenia a detailov okolo toho auto zacalo fungovat tak,ako malo fungovat. Smutne ale je ,ze v BA v interporsche stoji asi 20 aut v rade na cistenie systemu ,krystalizovanie G13 je uz rozbehnute vo velkom a ucpava to vsetky systemy,aj beznejsie motorizacie ako 1.4tsi,nie len tdi. A to existuje este horsi "model" nemrzky ,,ktora narobi este viac problemov ako u mna v aute. Jedno cistenie systemu trva cely den a stoji cca 550e a nezriedka to nepomaha a treba aj 2x ,v horsom pripade hrozi rozoberanie motora + nove chladice .  Takze doporucujem do 80tkm kazdemu menit si G13 za G12,alebo G13 od renomovanej znacky ako Motul napriklad.   Inak vam hrozia dost nechutne problemy s nekurenim,ucpavanim systemu ci prehriatim,ak by ste auto vyuzivali naplno a mali upchaty system -radiator.  Tolko k mojim autam a ak nebudem musiet ,uz si 2.0 tdi 110-135kw nekupim nad 80tkm.  Spotreba vody ,spotreba oleja ako pri vytahanom tfsi ma vcelku dost zaskocili a problem s upchatim radiatora mavali kedysi auta zo 400tkm,nie zanovne 3rocne kusy.  Zlate 140 a 170tdi cr motory ,kde max tak egr ci vodna pumpa odisla. A aj to bola bezna pumpa,nie ten paskvil ktory zhori,lebo sa ta kovova obruc vdaka korozii bloku zasekne a odpali cievku.  

A spotreba vody pri novych 2.0 tdi 2017-2018 a to tak,ze chyba 0.5-0.7l vody v rozmedzi 15-25tkm ,to je uplny nonsens.  Reklamacia nehrozi - odpoved : to je OK,to robia vsetky. .....smutne kam do riti to speje.  

Editováno: , autor: 1soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autorizaku maju pyramidu z radiatorov kurenia ,takze rozhodne je to znacne rozsireny problem  ktory aspon u mna meni pohlad na tieto vozy a motory. Mam fotky prazdnych nadobiek a pristrojov ktore vypisali nizku hladinu vody na 5-12mesacnych autach a chybalo az do 7dcl vody.  

Michal2009- rozhodne by som vymenil original nemrznucu zmes za inu - neoriginalnu g13 od  dobrej znacky. Zavada sa prejavuje slabsim kurenim -co znamena,ze auto kuri ,ale prava strana palubnej dosky kuri menej ,alebo po istom case dokonca ide chladny vzduch z pravej strany .  Zazil som to aj na 1.2tsi 107tkm. 

Smutne ,ze taketo fenomeny sa budu len rozsirovat,uz dnes povedia v aurotizaku,ze to je OK,ze treba doliat vodu.  Su pripady,kedy voda scernala ,bolo treba aj 2 preplachy a stale auto aj po 3om radiatore kurenia nekuri ako ma (dva boli upchate chvilu po sebe ,cize dekradacia g13 asi zaniesla aj zvysok systemu /chladice) a to ma to auto 80tkm.  A nie ze predajcovia,ale ani vyrobcovia nevedia niektore chyby odstranit,takze zaruka vam bude na dve veci. Menia tam vodne pumpy,radiatory ....o vadnych chargecooleroch,ktore stoja PALBU ani nepisem. Ak sa niekomu pritrafi ze to zanedba a g13 mu zasvini cely motor,nezavidim.   Uz rok dozadu som vedel o tomto probleme ,ale bolo ticho,dnes uz sem tam dostavam info cez servisakov,ako sa to v autorizakoch ututlava ......moj nazor,bude veselo este. 

Editováno: , autor: 1soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, asi to nechám v autorizáku vyměnit. Psali o tom i ve Světě Motorů. Je nějaká kapalina BASF, která je nahradou za tuto klasickou G13 a používají ji v AS právě při těchto problémech. Údajně mají jinou vylepšenou aditivaci a nedochází k zarůstání pumpy, zalepení radiátoru...

 

Určitě levnější varianta to udělat teď preventivně, než pak rozhazovat půlku motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodne je lepsie tomu predist ako pises.

Pumpa s tym nic nema ....ta zhori pre vadne navrhnutie ,sprieci sa o blok motora,kde sa vytvara korozia a dokonca repasovane maju vyssiu ucinnost ako povodne fabricke :D . A radiator sa nie len ze zalepi,ale ta nemrznuca zmes sa zmeni na krystaliky ,cosi ako rozne velke zrnka piesku dokopy s cimsi hustym . Je to silne prekvapenie ked sa vyznas v autach a taky maglajz nenajdes ani v 25rocnom aute. 

Editováno: , autor: 1soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa snazim predchadzat viacerym veciam ....na MQB je toho viac shitneho. Cupra ma slabe predne pruziny,silenty prednych ramien ,ktore vrzgaju,lebo je jedno ci cupra ci 1.2tsi ,silenty to ma rovnake .  

K tej vode, po vymene vsetkych veci,co by vyslo zhruba 2500e ,ak by som si vela z toho nespravil sam ,mi tam motorar  nalial  G12 nemrznucu ,overenu predoslymi vozidlami. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mna stvalo ze zanovne auto a robi problem ......motor je zlozeny tip top,jazdi super a uz ma aj noveho majitela (ktory vie o vsetkom co sa na aute robilo).  Ja som ale zakupil starsi model tdi ,novy uz nechcem.  Podotykam- kupoval som jazdenku,nie novy ten  135kw.

Editováno: , autor: 1soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

staré tdi sa srali teda určite viac , EGR aj opakovane zažil každý , vodné pumpy , vstrekovače aj čerpadlá ...

 

 

preventívnu výmenu nikto nepýtal , skôr sa riešia problémy , preventívne som súkromne druhému majiteľovi riešil asi len raz pri výmene rozvodu  , ale chlap chcel G13 ako patrí a chcel to vymeniť koľko sa dá ,odpojilo sa viacero hadíc , vyfúkalo , pumpa von , takže väčšina náplne bola nová ... ale to je jedno auto z 1000 a jeden majiteľ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...