Přejít na obsah

Climatronic - problémy, závady


night-man

Doporučené příspěvky

Zdravím,

koupil jsem Superba II s climatronikem.Nyní když je takové počasí tak když nastavím 22 stupňu a dám AC vypnout tak to auto prostě netopí!Musím otočit až na 26 stupňu aby to topilo.

jakmile uberu jeden stupeň tak zase fouká studený vzduch :-(

A jak prší tak se dá jedině jezdit se zaplou klimou,jinak se všechno zamlží i když to je dáne na okna :-(

Prosím o nějakou radu a nebo jestli s tím máte stejný problém jako já. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsi to nové? Pokud v tomhle počasí vlezeš do auta mokrý a zamlží se ti bez puštěného klima kompresoru je to normální. Při zapnutém klima k. jde do auta suchý vzduch a odmlží se. Pokud ti to dělá za jízdy na delší vzdálenosti, zkusil bych filtr do kabiny, občas je zanesený a pak to nefouká. Nebo se podívej, zda nemáš zapnutý vnitřní okruh, listí pod stěračema na sání vzduchu atp. Co se teploty týče, když je venku 18 - 20 stupňů a v autě má být 22 není potřeba, aby to foukalo teplý vzduch, stačí vlažný a dosáhneš požadované teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím

Mám problém s funkčností klimatizace, zejména v těchto dnech je to děs,  závada se projevuje neustále stejně.

Přijdu do rozpáleného vozidla, které stojí na slunci ovšem motor je studený. Nastartuji klimatizace je nastavena na režim AUTO, ale nechladí cca 15km nebo 15-20minut, prostě neustále fouká pouze teplý vzduch z venku.

Po již zmíněných cca 15 kilometrech nebo 15 minutách začne klimatizace normálně chladit. Ale chladící výkon upadá v závislosti na používání vozidla pokud jedu po městě max 60km/h a nevytáčím motor do vyšších otáčkách, tak chladící výkon upadá, ovšem dá se říct že klimatizace chladí, prostě vzduch je chladný ale nedostatečný na vychlazení interiéru vozidla. Klimatizace se chová pokaždé stejně, je jedno jestli vypnu režim AUTO a nastavím teplotu na min a maximální výkon ventilátoru. 

Ovšem pokud vozidlo provozuji na dálnici, při vysokých otáčkách motoru nebo při konstantní jízdě okolo 90km/h je chladící výkon až extrémní, že musím klimatizaci občas i vypnout nebo nastavit stupně na 23° a výš.

Jediná změna je pokud je motor ohřátý na provozní teplotu a začne chladit klimatizace, tak pokud motor zhasnu, vrátím se do vozidla do cca 30-40 minut tak chladící účinek nastává prakticky ihned po nastartování, Nesmí padnout teplota motoru zhruba pod polovinu, pokud teplota motoru spadne pod cca polovinu ukazatele teploty motoru, nastává chlazení zase až po již zmíněných 15 kilometrech nebo 15-20 minutách.

Klimatizace byla před cca 1/5rokem plněna, proto jsem ji nechal pro jistotu opět naplnit. S tím že se odsálo 500g chladícího média.

Nechci vypadat jako idiot co neumí používat klimatizaci, i když tento popis závady tomu nasvědčuje :kol-28: . Ale opravdu se závada takto projevuje.

Diagnostika je čistá bez závad. Ještě před nějakou větší diagnostikou se chci zeptat zda-li se s touto závadou někdo nesetkal nebo nemá nějáký postřeh o jakou závadu by se mohlo jednat.

Jedná se o klimatizaci climatronic.

Děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem

 

To se chová přesně, jako když není dost chladiva. Tzn. chladí až za dlouho a po krátké zastávce (protože je ještě v systému tlak) chladí.

Když si jí nedávno plnil, nemůže tam být někde netěsnost?

Kdyby tam byla někde netěsnost tak předpokládám že by mi medium uniklo, ale já po 1/5 roce z toho vytáhl 500g chladícího média. A nechal znovu naplnit.

 

Tak tam hold hodím nový kompresor :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mám podobný problém - asi málo chladiva (minulý rok při koupi bylo doplněno), kde bývá nejčastěji netěsnost, či nemáte někoho prověřeného v Praze, kam dát zkouknout?

Díky

Měl jsem podobný problém se snižujícím se výkonem klimatizace. Výměna kondenzátoru ani doplnění chladiva nepomohlo. Dnes mechanik vyměnil regulační ventil na klima kompresoru. Klimatizace funguje OK. Cena opravy: 1900,-Kč regulační ventil. Výměna ventilu a naplnění klimatizace 1600.-Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravim, 

 

   nedavno jsem poridil jeteho Supa II, r. 2012, 2,0 125 kw, necelych 90 tkm najeto. 

 

Dnes se mi cestou do prace stala takova neprijemnost. Na Climatronixu nastavena klasika 22 stupnu, po 15 km jizdy se mi v aute zdalo, ze teplota je podstatne vyssi. Zkousel jsem ubrat, zadna reakce, porad foukal teply vzduch, dokonce i pri prepnuti na LOW. Veskera regulace teploty tedy nefunkcni, prislo mi, ze topeni jede na max. Zkusil jsem tedy vypnout motor, po nastartovani vse OK, klima, topeni, regulace teploty opet funkcni. Stalo se vam nekdy neco podobneho, pripadne cim by to mohlo byt? Mam pocitat s dalsi investici? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny.

Včera jsem byl plnit climatronic protože se mi zdálo že už moc nechladí. K mému prekvapení byla celkem dost natlakovaná. Pro jistotu jsem ji nechal vycucnout a znova naplnit na hodnotu která je uvedená na štítku pod kapotou. Při kontrole se ale nezapnul se kompresor, jen větráky.

Má někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravim,

nevedeli by ste mi prosim poradit, bol som v servise pretoze mi piskal lavy ventilator kurenia. Povedali ze to niecim namazali a vraj by to uz malo byt OK. Avsak asi po 300km to zacalo znovu piskat. Nasledne som isiel auto nastartovat a vobec ventilator nejde. Proste fukanie mam na max, zapnutu alebo vypnutu AC a nic nefuka. Len jemne sála teplo z prieduchov. Myslite ze ten ventilator uplne odisiel, alebo to moze byt kompresor? Poistky som kontroloval a tie su v poriadku.

Vdaka za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

V poslední době se mi zdá, že mi nějak blbne Climatronic na 20°C jde vlažný vzduch na 21°C-22°C velmi teplý vzduch, je tam tak velmi výrazný skok. Navíc ten teplý vzduch jde z výdechů pořád, takže v autě je pak horko.

Zdá se mi, že mísící klapka nefunguje úplně dobře, je to možné? Najeto 105t. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...