Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

neříkám, že poškozená, ale není, tam kde má být... Pokud ti dělil geometrii, tak by měli být schopni dodat i protokol

Protokol jsem dostal az po stiznostech. Nedali mi protokol ke geometrii pri vyzvednuti z opravy, jak by to melo byt. Navic original neni,... Vyhodili ho! Je pouze kopie, coz o necem svedci!!

Omlouvám se za citaci, ale chci reagovat jen na tento kousek,

 Navic original neni,... Vyhodili ho! Je pouze kopie, coz o necem svedci!!

 

 To nesvědčí vůbec o ničem, nechápu proč by měli pořád tisknout výstup z měření geometrie, když to má to zařízení v sobě uloženo a lze vytisknout kdykoliv..... 

To je pravda, ale jsou nejaka pravidla stanovena SA. Tj. Das vozidlo do servisu, kdy servis ma vystavit zakazku. A s nejakym vystupem. Ja jsem vystup nedostal. Az po mesici pres advokata. Dale jsem reklamoval opravene auto, zakazka na reklamaci nebyla vystavena. Tj. Reklamace se tykala: laku, zatekani do vozidla, geometrie, vrzani interieru. A kdyz jsem trval, ze chci sepsat zakazku a reklamaci, tak se se mnou nikdo nebavil. Protoze SA by jim snizila jejich kredit. Tomu se rika pristup.

Nevím, dojedu do Škodovky ( jakéhokoliv servisu) a sepíšeme zakázku, co se má dělat, co chci aby udělali, kolik mám ujetých km, nafty, stav auta atd.

 

Upřímně 70% lidí je výstup geometrie k ničemu, sám ho chci jen pro zajímavost jak vypadá podvozek po 90 tis. km ( aktuálně), ale co určitě chci je zakázka kde je vypsáno co vše dělali a jestli je vše hotové.

Bez toho bych si auto nepřevzal. A je mi jedno jestli je to vypsané rukou (v malinkém normálním servisu) nebo z nějakého programu. Abych měl podle čeho ev. reklamovat, když se nezadařilo a věděl co finálně dělali, protože v detailu to na fakturu už nepíšou. To stejné chci když nesu na reklamaci / do servisu telefon, mixér, nebo cokoliv jiného.....

 

Pokud jsi odevzdal auto a nedostal zakázkový list tak kde máš doklad o tom, že jsi jim tam vůbec zaparkoval auto?

Cituji "tímto reagujeme na vaši stížnost ze dne 25.2.2015.

Na vaši otázku, proč s vámi nebyla dne 13.2.2015 sepsána reklamace musíme odpovědět, že jste

nepožadoval sepsání reklamace jako takové, ale prohlášení pro Českou pojišťovnu.

V tomto prohlášení jste požadoval naše písemné uznání, že jsme seřízení geometrie na vašem voze

neprovedli vůbec anebo provedli neodborně, toto vám dle vašeho tvrzení poradili v pojišťovně.

Takový dokument vám samozřejmě vystavit nehodláme. Po opravě vašeho vozu námi byla geometrie proměřena a seřízena což je patrné z protokolu, který byl námi zaslán do pojišťovny. Na argumenty, které ve stížnosti uvádíte, jsme vám již odpověděli prostřednictvím e-mailu (reakce na vaši další stížnost, kterou jste zaslal do ŠA a která nám byla postoupena k vyřízení. "

Dale to pokracuje:

" Dále musím reagovat na vaši výtku, že jsem vám řekl abyste si podal písemnou žádost, ve skutečnosti jsem vzhledem k vypjaté situaci navrhl, abyste si stěžoval písemně. K tomuto kroku jsem se rozhodl, protože za vámi již více než deset minut čekal další zákazník, který zjevně spěchal a jelikož jste s panem Cihlářem ani po více jak půl hodině nenašli schůdné řešení problému.

Nicméně musím znovu opakovat, že jsme připraveni vám proměření a seřízení geometrie udělat zdarma za podmínek, které jsme vám

již v minulosti popsali."

"Ovšem ostatní náklady, zejména spojené se zarezlýmy šrouby si budete muset uhradit sám, protože nesouvisí ani s nehodou ani s námi odvedenou prací. Co se týče zarezlých šroubů, necítíme se kompetentní k tomu abychom přesně určili za jak dlouho k úplnému zareznutí dojde. Závěrem bychom rádi podotkli, že nás velmi pohoršilo Vaše tvrzení o tom, že jsme neprovedli po opravě seřízení geometrie a toto nárokovali u pojišťovny. K takovému to jednání bychom se nikdy nesnížili."

Dnes mi dosel posudek od znalce, ktery jasne zjistil, ze geometrie nebyla provedena,.. Kdyz byly zarezle excentr. srouby. Zajimave je, ze me pisou, ze to nemohli v servisu provest a pojistovne pisou, ze to provedli.

  • 2 roky později...

Auto mi při rovném volantu mírně táhne doleva. Geometrii jsem nechal udělat v autorizáku (hodnoty viz. obrázek), nicméně stav je stále stejný. Zkoušel jsem i prohodit kola nejprve PP za LP a poté i přední za zadní a beze změny. Auto má najeto 40 tis. km. O3 2.0 TDI. Někdo nějaké nápady, čím by to ještě mohlo být?

20180920_193341.jpg

Mohl by to dělat odklon na přední nápravě. Má být na obou stranách stejný. Je sice v toleranci (ale skoro na hranici, rozdíl má být max. 0,30´), ale vysvětlovalo by se to tím.

Spíše je podstatné, jestli auto umí jet rovně a neujíždí, ne? Pokud je to opravdu jenom o tom, že při rovné jízdě je volant nakřivo (nebo volant rovně a auto ujíždbí), tak prostě špatně udělali srovnání volantu do vodorovné polohy. To jde vyřešit dodatečně.

Při jízdě s velmi mírně natočeným volantem doprava jede auto pěkně rovně. Takže to vypadá na odfláknutou geometrii?

To ani nemusí být odfláknutí, někdy se nepovede dát volant do vodorovné polohy, někdy ani nepoužijí vodováhu, to už je pak špatně. Toto vyřeší i mechanik, stačí mu říct, o kolik je to posunuto a on to od oka ppsune. Nebo si to jde udělat i svépomocně. Nejlepší ale jet tam kde to dělali a ať to posunou oni.

Víte prosím někdo, zda lze u O3 seřizovat odklon na přední nápravě?

Odklon jako takový na samotném jednom kole seřizovat nejde. Ale jde, posunutím nápravnice, nastavit aby byl na obou stranách stejný. viz příloha

Odklon kol přední.pdf

Upraveno od McMatej

Díky za rychlou odpověď! Ještě mě napadá, o jakou hodnotu lze takto posunutím nápravnice ten odklon maximálně upravit?

Hmm, tak to (taky) nevím.

Nechal jsem udělat opět geometrii v autorizovaném servisu (a opět jsem zaplatil). Všechny hodnoty v zelených číslech. Pouze odklon PP kola se blíží hranici tolerance, nicméně je ještě v normě a rozdíl mezi odklonem PP a LP kola je nižší než 0°30'. Vodováhu použili - sám jsem to kontroloval.

Bohužel chování auta beze změny. Při volantu ve vodorovné poloze táhne na levou stranu. Pro přímou jízdu je potřeba volant vychýlit mírně doprava. Auto potom jede na rovné nesvažité silnici rovně. Takto vychýlený volant drží sám, i když ho pustím z rukou. Dokonce se po zatáčení volant do této polohy občas vrací sám (jako do přímého směru). Zdá se mi, že někdy auto táhne na stranu někdy víc a někdy míň, ale to může být jen subjektivní pocit, protože vliv má i boční vítr, atp.

Pokud bych chtěl volant při jízdě stejně vychýlit i na levou stranu, tak v této poloze je potřeba ho držet rukou, jinak se vrací sám na střed.

Pneumatiky jsem zkusil prohodit PP za LP a pak ještě P za Z a bez efektu.

Má někdo ještě nějaký nápad, na co se zkusit zaměřit?

Upraveno od MiSKO83

Už jsme to psali, ne? Neměl jsi dělat geometrii, jenom nechat upravi řízení, je to přesně situace, co jsem psal. Auto umí jet rovně, netáhne nikam, jenom volant není vodorovně.

swenak: toto řešení předpokládá, že se jim na dvou různých geometriích, kde v obouch případech použili vodováhu (byl jsem u toho), nepodařilo chytit rovinu volantu a ještě přitom úplně stejným způsobem.. je to tak?

Ne, bylo to dle mého zbytečné a rovnou stačilo udělat, co jsem psal. Bylo by to jiné, kdyby byl problém v hodnotách, nebo to jelo špatně, ale nic z toho nebylo psáno. Rovina je prostě problém, no. Byl jsem na xx místech a všude to tak bylo. A nezapomínat, že silnice nejsou vodorovné a někdy volant ani rovně být nemůže;)

Pro doplnění posílám hodnoty z posledního měření. Na papíře to vypadá docela dobře. Opravdu se mi nechce věřit, že by dva různí technici s použitím vodováhy úplně stejně na milimetr minuli rovinu volantu.

20181002_142320.jpg

Taky to může být tím, že i když jsou hodnoty v toleranci, tak se všechny tolerance náhodou sešly tak, že ve výsledku auto jede trochu nakřivo a proto je volant šikmo.

 

Sbíhavost na zadní nápravě je na pravé straně skoro o 0,1 ° větší než nalevo. Kdyby to bylo na obou stranách (přibližně) stejně, líbilo by se mi to víc.

Upraveno od McMatej

To jsou ale někdy nesmysly co taky píšete opravdu.

Rozdíl 0,1 na zadní nápravě??Musím se hlasitě smát,jelikož dělám geometrie už nějaký pátek.

prosím Vás,vy,co o tom nemáte ani páru,nechce si ty nesmyslné výjevy tady když o tom prd víte a jen cucáte nesmysly z prstu nebo chytrolínské psaní co najdete na netu.

Mě to takle dělalo po geometrii na OII všechny hodnoty v toleranci a volant při jízdě nakřivo. Potom jsem to nechal udělat jinde tam to na řízení přetáhly na druhou stranu a volant od té doby rovně. Myslím že to na tyčkách řízení přesunuli asi 1mm z jedné strany na druhou.

Asi, to je fajn dělat nastavení asi.... 

 

Jinak je to jasné už z toho protokolu. 

Takže můj příběh pokračoval následovně: komplet kontrola podvozku a brzd - vše bez závad. Nakonec v servisu hodili jednotlivý kola na nějakou diagnostiku, podle výsledků je popřehazovali a nyní o malinko lepší. Ale pořád to není ono :-/..

Upraveno od MiSKO83

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.