Přejít na obsah

Výber pružin pérovania COMBI - unavené pružiny


peterDSG

Doporučené příspěvky

Riesil by som tie zo superba/passatu, su poddajnejsie.

Sice ale tie povodne so 400t km budu rozslahane na blato, octavka po 150tis na Slovensku ma tlmice na odpis.

 

Este by som pozriel Skoda Economy, su 55mm.

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pani mam nove pruziny podla VIN standardny podvozok a nove tlmice k tomu origo skoda.

Auto je OII 1.6 TDI kratka.

Dal som R17 a vyzera to smiesne.

Co teraz?
Eibach nechcem bolo to tvrde (mal som ale vahovu triedu pre 2.0 TDI zly vyber).

Skor rozmyslam, dat pruziny ake mala 1.6 so sport podvozkom (asi sa davalo k r17 vo vyrobe).

Predpokladam, ze tlmice su kompatibilne a neboli kratsie.

Neviem ale najst auto s VIN v takej kombinacii, kratka 1.6 TDI so sport podvozkom.

Co odporucite?

Pozeral som sk aj cz bazos ale 1.6 najst kratku na R17 je umenie, nasiel som nejaku 1.9 ale ta mala R17 bez toho podbozku.
V etke je pre sedan 2UC podvozok 9 pruzin na predok a 11 na zadok.

Teraz mam vpredu 1K0 411 105 AQ a vzadu 1K0 511 115 BD.

Vpredu su ale otoce 55mm z RS a tlmice z passatu 3C0 413 031 AT vzadu origo podla VIN.

 

Cital som ze niekto dal z benzinovej kratkej rs a bolo to nizsie a rovnako vpredu vzadu.

Co poradite?
VIN benzinovej RS mam viem aj presne ake pruziny objednat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vis, ja dal origo a jsem zklaman.

Nevim kolik najezdis. Ale ja bych priste. Bo spis az "nasetrim" tak pujdu do stelovaku. Ale nekde cetl, ze vydri jen nekolik 10 tis km. Coz kdyz ja najedu cca 6 tis za rok, tak to mam na nekolik let. Ale zase nevim zda je to pravda s tou vydrzi.

Proste na leto dolu. A na zimu(vysocina) to dam zas hore.

Tak to je moje rada. Protoze si myslim, ze nikdy netrefis, s origo dilama, tu vysku, kterou by jsi chtel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze nasiel som co som hladal.

Cize predok je 1K0 411 105 DA (manual), DB je pre DSG (ETKA 1.6 TDI sport podvozok sedan manual).

Zadok 1K0 511 115 BR. (tiez 1.6 TDI sport podvozok).

Zaujimave je, ze rovnake pruziny ma aj 2.0 TSI aj TDI RS sedan (podla ETKY).

 

Co ma ale zarazilo, pozeral som druhovyrobu, podla farebneho oznacenia a cisla dielu  je zadok vhodny SACHS ma dlzku 326mm a priemer 120.

Uz som to mal v kosiku, ale pozeram, ze Bilstein je podla cisla dielu 318mm a priemer 110.

Viete mi povedat rozdiel?

Alebo to sadne rivnako?
Pri prednych maju vsetky 315,316mm a priemer od 138 do 140mm takze tu problem nevidim.

 

Znizenie by malo byt predok (original je 349/138mm) 33mm? 

Zadok (original je 352/110mm) pri tych 110mm bilstein to vychadza 34mm ked ratam?

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 10. 9. 2019 na 23:40, jazzmi napsal:

Díky za zkušenosti. S těmi tlumiči to je podivné. V testu tlumičů Vaculík říká, že tlumiče částečně tvoří světlou výšku auta. Ale pak veme ten tlumič a normálně ho rukou stlačí.. Což moc nedává smysl..

Tak jsem teď koukal líp, vypadá to, že Octavia 2 4x4 měla celkem 14 modelů pružin, což je naprosto fascinující :) A polovina z nich je pro špatné cesty :)

Jsou to: BC, BD, BE, BG, BH, BS, CK, CL, CS, CR, DA, DE, DJ, DK

Podle VIN na skoda-dily bych měl mít CS, ale jestli je mám, to nezjistím, protože KYB tam ty tečky zdá se vůbec nemá.

Zatím to vidím na ty podložky, mám docela dobrou zkušenost z předchozího auta. KYB pružiny tam klesly stejně rychle, bez podložek bych byl nahraný. Měl jsem univerzální z nějaké pryže a fungují do teď, jedna pružina se jen trochu vyosila. Když koupím přímo pro můj model, snad to bude fungovat dobře.

Dá se vybrat 1, 2 i 3 cm, což je skoro jako stavitelný podvozek :)

 

 

Tak kdyby to někoho zajímalo. Jelikož jsem nevěděl co dál, tak jsem to neřešil až do doby kdy se mi auto srovnalo samo. Bylo to tím, že mi rupla jedna přední pružina :)

Chvíli jsem si užíval stejnou výšku v předu i v zadu a pak vyměnil předek za kombinaci Lejsofors pružiny + KYB tlumiče. Na zadek jsem rovnou dal 3 cm podložky (mám trvale pár věci v kufru, takže podložky to měly vykompenzovat).

Nevykompenzovaly, předek zase viditelně výš, tak 2-3 cm. Tak jsem si řekl, že ty KYB pružiny asi byly nějaké šizené a že když dám na zadek nové Leisofors, tak se to zpraví.

Nezpravilo, nové Leisofors jsou úplně stejně nízko jako 2 roky staré KYB, vizuálně vypadají taky úplně stejně.

 

Jelikož nemůžu testovat všechny pružiny na trhu a nechci moc zkoušet nějaké, co nejsou na moje auto, vážně přemýšlím o tomto řešení:

https://www.sportovniautodoplnky.cz/dorazy-pruzin-u-podvozku-zvyseni-podvozku-az-o-3-cm/

případně

https://auto.bazos.cz/inzerat/119242903/pridavne-vzduchove-mechy-do-octavia-passat-atd.php

 

Má někdo zkušenosti o kolik se auto zvedne takto a jak se to chová?

Editováno: , autor: jazzmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.sportovniautodoplnky.cz/dorazy-pruzin-u-podvozku-zvyseni-podvozku-az-o-3-cm/

todle presne mam(ty nejsilnejsi) a funguje je to jen pri prazdnym aute:-/ kdyz si das neco do kufru tak to klesne:-/ proste bych rekl, ze k nicemu( ale mam je tam:-) )

nechal jsem si udelat toto https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2017_08/WP_20170817_10_11_59_Pro.jpg.1a1228134ec42d426132e3be0b41fdbc.jpg ale nemam odvahu to tam dat, pac nevim jak by to fungovalo.

proto, jak jsem psal driv, nejlepsi cesta, podle me, je ten stavitelnej podvozek. kde si nastavis vysku, presne jak chces.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Stavitelný podvozek je podle na mě příliš komplexní a velký zásah. Problém je, že já si neumím ani sám přehodit pružiny. Nemůžu tak ani pořádně nic otestovat. Je to jako bych si zkoušel oblečení a za každé vyzkoušení zaplatil 500 :) Proto jsem si koupil auto, které má hodně lidí a teoreticky by o něm mělo být hodně informací. Bohužel jsem na ty lidi ještě nenarazil. Mám dokonce pocit, že to v tom servisu vidí vždycky poprvé.
Ale podložek bych se nebál, fungují. Také asi nezvednou auto o nominální hodnotu, ale poznat to je.
Když říkáš, že dorazy pružin nefungují, tak zkusím ty měchy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jo, gumu si tam das, ale je tam minimalni rozdil. Vim, ze komplet podvozek je horsi na provedeni. Asi nebo spis urcite bych to dokazal vyměnit sam, ale rikam si proc. Ja bych si s tim hral celej den sic by to bylo zadarmo. Ale prijde me lepsi to dat znamymu do servisu kde mi to vymeni. Sice za to zaplatim, ale mam čistou hlavu, ze je vse uděláno tak jak ma byt. 

A po  vsem možným mi prijde ten stelovak jako nejlepší řešení. A ani to neni cenovne narocny.

No jestli tam chces dat ty mechy tak sice na montaz je to ok, ale zase ta cena...

Jestli teda myslime ty stejny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Po necelom  roku od výmeny tlmicov a pružín si to sadlo. 

Predok je 38cm od stredu kolesa po lem blatníka. 

Zadok je ale 39,5cm. 

Podľa Škody je to v norme, ale vyzerá to katastrofálne. 

Jazdím sám s prázdnym kufrom. 

Ako to máte vy? 

Asi neexistuje iná cesta ako dat tam kratšie pružiny aby to bolo narovnako. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud nedáš origo,nebo prvovýrobu budeš neustále laborovat mezi ostatními značkami nebude to nikdy ono.já měnil po 180000 do zadu jsem dal vyšší váhovou kategorii,předek jsem dal stejný,ale měl jsem dát tvrdší nafta je na předek těžká..měnil jsem i tlumiče B4-6 už nevím výška drží .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoducho si predné sadli lebo je tam motor a zadné nie lebo jazdím sám a prazdny. 

Ja už nebudem špekulovať dám tam eibach, lebo nikdy to nebude rovnako. 

Len mam otoče z 2.0 TDI RS lebo som dával väčšie brzdy tak neviem ci dat eibach pre 1.6 alebo 2.0 TDI... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže odporúčam originál tlmiče aj pružiny, ináč to nikdy nebude ono, čo sa týka výšky a komfortu. 

Kým som nedal originál tlmiče auto bolo tvrdé. Kým som nedal originál pružiny takisto plus vyska bola rozdielna. Druhovyroba nerozlišuje motor váhu ťažné zariadenie výbavu nič...

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím taky řeším zvednutí zadni nápravy .

Oct2 Combi tour, benzin 1.6 75Kw, mám tažné zař. a dám rovnou i VIN: TMBJA41Z4C2110385

 

Měnil jsem staré origo zadní pružiny ve škoda servisu, za druhovýrobu, to co tam dávají za levné peníze, po 7-9 měsících si auto sedlo na zadek. Uznali reklamaci, ale chtěji mi tam dát zase ty stejné levné pružiny a musím si zaplatit práci, jen díly jsou jako reklamace zdarma. Nebo prý originály - drahé cca 5tisic. Takže jsem se rozhodl tam dát jiné pružiny. Našel jsem si několik variant, co si myslím, že by měli pasovat. Nikde výše sem se nedočetl na jaké pružiny přecházíte - tvrdší, delší...

Tady můj přehled.

Ty co montuje škoda servis jako levné origo: délka 344 mm, tloušťka/síla 11,3 mm , vnější průměr 111 mm - si sedly a už nevstaly :-D

 

To co sem našel na netu a myslím, že by mělo auto zvednout dostatečně.

Pro špatné cesty: 1K0511115CT - KYB RH6426 : délka 382 mm, tloušťka/síla 13 mm , vnější průměr 116 mm

- k těmto mám asi nejvíc informací s diskuze s prodejcem - měly by zvednout auto o cca 5-10 cm z unavených pružin, tzn. oproti výšce auta na unavených pružinách. Prý pokud by jsme vyšli ze správné výšky auta, kdy je vše ok, tak tam zvednuti o 5cm max. Po roce by si měly pružiny sednout asi o 2cm.

Nevím ale jestli riskovat, že by auto zůstalo vysoko až moc... tak jsme se díval na nějaké zesílené trochu kratší.

 

Pro těžký výkon (to asi znamená tu vyšší zátěž): 1K0511115BM - MONROE SP 3349 : délka 371 mm, tloušťka/síla 12,6 mm , vnější průměr 117 mm - tady bych tipoval zvednutí tak o těch 3-7 cm

Delší které odpovídají podle vin atd: 1K0 511 115 BG FEBI BILSTEIN 46923: délka 361 mm, tloušťka/síla 12,0 mm , vnější průměr 113 mm - tady asi do těch 5 cm

 

Ještě otázka: vnější průměr pružin je nějak problém, že by nešly namontovat do podvozku, když original maji 111 mm a ja bych dal 116-117 mm?

 

Díky moc za rady a tipy a odpověď

 

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

sem se díval, na tvoji káru patří pružiny  1K0 511 115 BG.Ty co montuje škoda servis jako levné origo: délka 344 mm, tloušťka/síla 11,3 mm jsou bych řekl 1K0 511 115BC,které tam vůbec nepatří a sedí to dole.průměrem pružiny se mění charakteristika je tužší nebo naopak na montáž nemá vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, u mé Octavie combi 2.0 TDI (103 kW), rok výroby 2011 zvažuji výměnu zadních pružin, na současných mám barevné označení 1x bílá a 2x žlutá. Pokud jsem se díval na nabídku pružin, tak toto barevné označení by mělo být na Octavii 2, 1.9 TDI. Děkuji za případné info, jaké označení má bát u mého auta, podotýkám, že mám závěsné zařízení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napis predajcovi co tam mas- jake oznacenie prip. mu posli VIN a on ti posle ponuku...ja tak robim a vzdycky secko sedelo...objednavam z www.autodilos.cz...posles panovi EMAIL on ti posle dle cisel etky ponuku a ty len objednas...;) cena+ doprava je u nich najlepsia oproti konkurencii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...