Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Chlapci, čo to tu riešite, chiptuning je zväčša o záľube a vášni, to nie je o "rozume". Proste ja "chipujem" aj CPU a grafiky do PC, lebo ma to baví a mám pocit, že som tomu dal pridanú hodnotu za menej peňazí, ako keby som to kúpil s výkonejším motorom. Ja som napríklad kúpil 66kW a mám 95kW. To by som si musel kúpiť model Monte Carlo s 92kW a to by bolo viac ako tých 200€, čo ma to stálo. A že či sa mi to pokazí, ver mi že veľa ľuďom sa niečo pokazilo a pokazí, aj keď nič nečipovali! Na druhej strane povedzte koľko peňazí ste už minuli za sladkosti a "červené", nebodaj údené mäso, ktoré vám ničí zdravie a zabíja! A to už nehovorím za cigatery a alkohol! V porovnaní s tým je môj chiptuning spoločensky prospešná činnosť, lebo dávam prácu chiptunerom a neskôr aj servisom! :kol-28:   

Vloženo

Klidně si čipuj a dávej práci servisům. To je v pořádku. Jen mám takový nepříjemný pocit, že někteří čipaři to pak zapomenou sdělit dalšímu majiteli. Ale to už je na jiné povídání.

 

Závěr z této diskuze jsem si odnesl takový, že čipování je většinou pro autohračičky. Pro mě to má význam takový, že kdybych kupoval ojetý vůz, měl bych myslet i na to, že ho někdo mohl ojet více než říká. A protože se tím nechci zabývat, pořídil jsem si nové auto, které hodlám šetrně provozovat až do šrotu. Díky za informace. :c)

Vloženo

Nechci ti brát iluze, ale většina vozú asi bude ojeta více než se říká, jinak by je neprodávali! :kol-28:  Čest výnimkám - dúchodci a puntičkáři. Já když ho budu prodávat jako 12ti leté, už bude při řetízkovém TSI jedno, jestli chip, či nechip, bude po životnosti, jestli dožije... :kol-28:

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Podle všeho se stalo to co mí říkali při chipování. Výkon motoru ještě o maličko stoupl a stoupne do najetí 20 tisíc km. Není to jen můj pocit, posadil sem do svého i pár známích kterým jsem to půjčil před tím :) Spotřeba na stejné hranici 6 až 7 litrů ( z 85% město a okresky). Je radost šlapat na plyn, protože auto daleko více táhne. Nemluvě o předjíždění  :kol-47: Takže jestl ito za těch 5 tisíc stálo? Rozhodně ANO!  :kol-31: Pokud máte dotazy tak klidně pište SZ.

Editováno: , autor: Bloodyduck
Vloženo

Máš pravdu, tvrdím to isté, žiadne zníženie spotreby sa nekoná, lebo pri vyššom výkone ho aj viac využívaš a fyzika nepustí, lebo účinnosť spalovania zmesi ak sa zlepší, tak len o pár percent, ale využívaný výkon sa zvýši o 10% a viac! Ale za ten pocit z pružnejšej jazdy to stojí! Len po čase, keď si už človek zvykne, chcel by, aby sa to dalo znovu dvihnúť tak na 150k :kol-28:

Vloženo

Juuu , chip je chip. Jenže dneska jsem se dočetl, že v nové vyhlášce bude stát, kdo bude mít chip a přijde se na to, bude auto provozu neschopné. Holt Ťok je machr.

Vloženo

Pokud bychom do detailu chtěli mluvit o tom, že chipované auto nesplňuje státem stanovené podmínky pouze pro svůj vyšší výkon, než je udáván výrobcem, tak drtivá většina vozidel na silnicích nebude moci jezdit, protože motor z továrny dosahuje při měření také jiných hodnot, než uvádí technický průkaz :D

Vloženo

 Pokud jsem to dobře četl, tak to Ťok prohlásil o autech u kterých si majitel po nahrání  nového opravného softwaru v rámci Dieselgate , nechá zpět  nahrát ten původní... 

 

Vloženo

@motorpower Podle tvého podpisu se tím živíš, takže jsem tnul do živého. Zřejmě na tom zákazu něco bude, protože jinak bys jako znalec problematiky uvedl důvody, proč je čipování v pohodě a nemělo by se nijak regulovat, řešit, zakazovat, postihovat.

 

A protože tahle věc rozhodně není černobílá, tak určitě férově uvedeš i důvody, proč by se dělat neměla. Zkus to nezaujatě posoudit.

Vloženo

Ano, hrábl jsi do živého. Nevím, proč by někdo kdo má úpravu, měl jezdit pouze na okruhu. Pokud ovšem nemá úpraveno  od firem, co je dělají alibisticky pouze pro sportovní účely. Pokud chipuješ svoje auto, a splníš emise měla by to být přeci jen tvoje věc.

Za čas se takováto omezení mohou zvrtnout třeba na to , že si nesmíš vyměnit kola / u BMW se to již praktikuje/ , nesmíš použít folie, ani potahy sedaček atd. Koupání jen dvakrát týdně, šampon poškozuje přírodu.... Když se zamyslím, tak ideální je pouze poslouchat co mi poví v televizi. Takže hlavně nezačínejte Ťokat, podzim už je za námi.

Vloženo

Já ti rozumím. Upravíš jen to, co je "v pohodě". Čistě hypoteticky: Vypneš autostop a autu na dálnici chcípne motor. Následně řidič nabourá do svodidla, protože mu vysadí posilovač řízení. Vyšetřování zjistí, že při zásahu do softwaru došlo k ovlivnění dalších podprogramů. Následkem bylo to, co se stalo.

Dělám v IT a něco podobného se dříve či později zřejmě stane.

Ty si jsi přesvědčený, že víš co děláš a tohle se prostě stát nemůže. Takže nastavuješ, bereš za to peníze. Co když se ale stane něco takového? Kdo ponese odpovědnost? Ty, nebo řidič? Nebo výrobce, který software auta řádně nezabezbezpečil?

Vloženo

To víš, že to myslí vážně, A už jde opět o to ,aby jsi si to nechal za 10 táců zlegalizovat. Prostě už ko..ti neví, jak z nás vytáhnout další peníze. No a pak je tu druhá stránka. Kolik aut má takhle upravené záchranka ale i Policie? Je jich dost !!!

Vloženo

Termiter

.... mám trochu pocit, že jsi spíš ET než IT.  Ztrácíš se v tom, stopstart , pokud jsi myslel autostopem, neaktivuji, nýbrž deaktivuji a vůbec nechápu jaký to má vliv na selhání posilovače.

 

LubošC ...pokud existuje sw odpovídající výbavě tak ano.

Vloženo

@motorpower Asi se od tebe ohledně čipování a případné odpovědnosti toho moc nedozvíme. Tvůj postoj je zřejmě takový, že dokud to lidi chtějí a platí, tak je lepší to neřešit.

Je tu někdo, kdo téhle problematice rozumí? Jak by to bylo s odpovědností v případě nějakého maléru?

Vloženo (editace)

Termiter každá soušástka která potřebuje ke své funkci PC má v autě svou řídící jednotku. Takže vlastně tvůj obor IT .. A motorpower nemění software těchhto říddících jednotek ale upravuje pouze tu "hlavní" řídící jednotku kterou ty vidíš u motoru a která se stará o chod motoru a správnou tvorbu směsi a co nejlepší emise .. takže nemá nic společného s odejděním posilovače brzd,airbagu, napínačů pásu, parkovacích asistentu ani bezpečnostních asistentu.

 

On ti zvýší výkon motoru. ( Jeho účinnost) Při stejném objemu válců zvýší vstřik paliva nebo prodlouží vstřik a přidá vzduch a má vyšší výkon.. zmenší otevření EGR třeba který taky mimo jiné sníží výkon.

 

Jediné za co by mohly tuningové firmy na zvyšování výkonu popotahovány je to že ti odešla rychleji spojka, převodovka, nebo se rozsypal motor.. ale většinou se to stane až za delší dobu a nikdy nedokážeš že to bylo tím a ne stylem jízdy, nebo výrobní vadou ..

 

Logicky když nějakou součást namáhám více než na kolik je stavěná přímou úměrou jde dolů i její životnost .. ale u aut je životnost tak udělaná že nikdo neřeší když mu spojka odejde místo po 250 000km už po 200 000.. svede to na styl jízdy ..

 

Je na každém jestli chce více zatížit motor ale zvýšit i jeho účinnost čipem a nebo bude jezdit se sériovým motorem .. stejně i motor z fabriky má různé výkony .. a téměř vždy aspoň u VW platí že ten výkon je vyšší než udávaný v techničáku .. u jiných automobilek to tak jednoznačné není ..myslím že peugeot měl kolikrát menší výkon než udával v papírech ..

 

 

A nevím o nikom kdo by se díky čipu zabil .. čipují se většinou auta do 100kw a málo kdo jde do extrému aby dostal ze 100kw série 200kw čip.. tam se mění už půl motoru za sportovní verze ..

 

A nejsem zastánce čipování. Vždycky jsem byl proti .. :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Vloženo

Nechci ti brát iluze, ale většina vozú asi bude ojeta více než se říká, jinak by je neprodávali! :kol-28:  Čest výnimkám - dúchodci a puntičkáři. Já když ho budu prodávat jako 12ti leté, už bude při řetízkovém TSI jedno, jestli chip, či nechip, bude po životnosti, jestli dožije... :kol-28:

Co to je za logiku, že "většina aut je ojeta více než se říká, jinak by je neprodávali".

Vloženo

@Petrkiller Díky za pěkný popis. Co píšeš, má logiku. Problematika, která mne zajímá, má tedy dvě roviny. Ta první je zvýšené opotřebení vozu, což je těžko zjistitelné, a pokud je prodávající sám nepřizná, jedná se o podvod, podobně jako stáčení tachometrů. Z tohoto pohledu není divu, že se objevují názory, že by se čipování mělo zakázat. Ale to se tu už probíralo v tomto vlákně před časem a myslím, že už k tomu bylo řečeno dost.

 

Druhá věc, kterou jsem chtěl otevřít, byla odpovědnost za případnou přímou škodu. Proto jsem záměrně uváděl extrémní příklad, nad kterým bychom se mohli zamyslet, co by se kdyby se.

 

Zkusím jiné přirovnání. Představte si, že bude existovat servis, který vám na vaši žádost do pneumatik vyřeže další drážky s tím, že auto pak bude lépe sedět na silnici na suchu i v dešti, bude mít menší spotřebu, jen ty pneumatiky budete muset vyměnit o půl roku dříve. Ta paralela s čipováním je zřejmá.

 

V zatáčce vám auto ustřelí a máme tu nehodu. Takže co se potom bude dít? Odpovědnost za nehodu půjde za řidičem? Za majitelem? Za servisem? Nebo dokonce za výrobcem, který pneumatiky nezabezpečil proti úpravám?

Vloženo

Laicky to chapu tak, ze majitel by mel byt seznamen s tim, ze se jedna o neautorizovany zasah, vyrobcem zakazany, a nest tak za svoje rozhodnuti odpovednost...

Pricinou nehody bude ale pravdepodobne spis neprimerena rychlost, nez technicka zavada, protoze potencialni "zakaznik" touzici po teto uprave asi nema v umyslu jezdit s autem v limitech danych vyrobcem a nejakym zakonem/vyhlaskou...

Vloženo

Termiter..evidentně se nudíš. Petrkiller..díky. Myslím, že by pan IT mohl použít Google a najít si o chiptuningu  základní informace.

Stejně tak o jednotkách a celém elektronickém managementu vozidel. Pokud bych chtěl takto diskutovat třeba na lékařském foru, tak si aspoň nastuduji základní informace o lidském těle/ to co jsem zapomněl ze základky/, něco o problematice tématu do kterého se přimíchám a nebudu se vyptávat na hovadiny typu, proč máme mozek.

Srovnání úpravy řídící jednotky a vyřezání pneumatiky nebylo šťastné, ale mohlo by se přirovnat spíše k lehkému zvýšení tlaku v pneu.

To pochopitelně mění jízdní vlastnosti, někdy k lepšímu a někdy k horšímu, je to celá věda a je to na dlouhé povídání.

Obdobně je to s řídící jednotkou, malý chiptuning probíhá i v každé automobilce protože pro jednu platformu se dělá několik motorů a jejich výkonových variací, které ze stejného motoru dostanou díky sw jiné výkony např. u motoru o kterém se zde v tématu bavíme existuje vývojová var.55kW, 63kW, 77kW a 81kW. Pokud nabouráš do svodidel, bude to vina škodovky, že ti prodali 81kW verzi?

Myslím si , že ne , vina je vždy na řidiči a máš li jiný názor tak šup zpátky do autoškoly, kurzy bezpečné jízdy atd.

A ještě k úpravám, kdo u mě byl, tak ví, že jsem zastánce civilních úprav, tj. bez kouře, ne extrém, tak aby vystačil brzdový systém,

a navíc jsem odpůrce různých snížení, rozšíření atd, které vedou dost často k zásadnímu snížení trakčních schopností vozidla.

Vloženo

Laicky to chapu tak, ze majitel by mel byt seznamen s tim, ze se jedna o neautorizovany zasah, vyrobcem zakazany, a nest tak za svoje rozhodnuti odpovednost...

Pricinou nehody bude ale pravdepodobne spis neprimerena rychlost, nez technicka zavada, protoze potencialni "zakaznik" touzici po teto uprave asi nema v umyslu jezdit s autem v limitech danych vyrobcem a nejakym zakonem/vyhlaskou...

A proč ne , to je na každém. Rychlost předjetí naštěstí zatím limitována není. Skutečnost je taková, že čím je kratší čas manévru tím je předjíždění bezpečnější. Opět je však řidič tím odpovědným.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...