Přejít na obsah

Zvýšená spotřeba na volnoběh - 1.9 TDI BXE 2007


Soudcze

Doporučené příspěvky

Ahoj,


 


mám OII 1.9 TDI 77kw BXE 2007.


 


Zvýšela se mně spotřeba na volnoběh podle palubního počítače z 0,5l/h (stabilně) na 0,7l/h (za studena) až k 0,9-1,1l/h (za tepla). Průměrná spotřeba je podle počítače asi o 0,2-0,3l vyšší než před výměnou (najel jsem zatím 300km od změny takže realnou jsem nepočítal). 


 


V servisu mně řekl že to bude čidlo teploty, ale po kontrole je prý čidlo v pořádku a nic jiného nezjitil.


 


 


Měnil se tam v servisu motorový olej, olej do převodovky, vzduchový filtr, palivový filtr, pylový filtr.


Nahuštěné pneu je pořád stejně (pravidelně měřím).


 


Kupoval jsem ho s najetím 185k teď má 191k. Rovody jsem neměnil a nikdo se do nich nevrtal pokud vím. Vše bylo v pořádku až do výměny.


 


Mohl by mně někdo poradit čím by to mohlo být případně jestli to indikuje nějaký problém?


Editováno: , autor: Soudcze
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna těch filtrů a olejů by neměla mít na spotřebu vliv. Chce to napojit na diag. a zkontrolovat v první řadě synchronizaci klika-vačka.

A pak taky jednotlivý čidla teploty při delší dobu odstaveným autě. Měly by ukazovat přibližně stejnou hodnotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Ahoj,

mám OII 1.9 TDI 77kw BXE 2007.

Zvýšela se mně spotřeba na volnoběh podle palubního počítače z 0,5l/h (stabilně) na 0,7l/h (za studena) až k 0,9-1,1l/h (za tepla). Průměrná spotřeba je podle počítače asi o 0,2-0,3l vyšší než před výměnou (najel jsem zatím 300km od změny takže realnou jsem nepočítal).

V servisu mně řekl že to bude čidlo teploty, ale po kontrole je prý čidlo v pořádku a nic jiného nezjitil.

Měnil se tam v servisu motorový olej, olej do převodovky, vzduchový filtr, palivový filtr, pylový filtr.

Nahuštěné pneu je pořád stejně (pravidelně měřím).

Kupoval jsem ho s najetím 185k teď má 191k. Rovody jsem neměnil a nikdo se do nich nevrtal pokud vím. Vše bylo v pořádku až do výměny.

Mohl by mně někdo poradit čím by to mohlo být případně jestli to indikuje nějaký problém?

Mam tak isto yaky problem taky isty motor vsetko ako mas ty spotreba o,5 na 0,7. Skace to niekedy a ked idem 90 kmh tak som mal spotrebu 4,6 a teras 5,3 a niekedy aj viac.... Pises ze dpf filter ale nase auto to nema. Co to moze byt?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tak isto yaky problem taky isty motor vsetko ako mas ty spotreba o,5 na 0,7. Skace to niekedy a ked idem 90 kmh tak som mal spotrebu 4,6 a teras 5,3 a niekedy aj viac.... Pises ze dpf filter ale nase auto to nema. Co to moze byt?

 

Nevím nezjistil jsem. Dal jsem auto do servisu borec na to mrkl, proměřil čidla a různé blbinky a nic.

 

Občas ten volnoběh vyskočí. Pohybuje se mezi 0,5-0,7, k tomu extrému co jsem psal na úvodu to už nikdy nedošlo.

Když je motor studený tak si jednotka přidá naftu, aby sa motor zahřál. Takže při nastartování je vždycky větší, ale postupně klesá. Jediné co mě řekl, že by mohlo byt špatné některé čidlo, jelikož spotřeba je stejná jako před tím než to začalo.

 

Spotřebá skáče podle vzdálenosti. Když někdy jed do města (13km tam + pojezdy ve městě + 13km zpět) tak mě spotřeba leze i k 6l, ale to je vijiměčné. Většinou se udržím někde kolem 4,5-5l. Na dlouhé trasy s rozumným řidičem mě to udělá 4-4,2l.

 

A pokud mluvíš o aktuální spotřebě tak to vůbec neřeš, na to má vliv hodně věcí, kopec, povrch, vítr, atd.

Editováno: , autor: Soudcze
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked idem 90 kmh tak som mal spotrebu 4,6 a teras 5,3 a niekedy aj viac....

Neblbni, i když pojedeš stejnou trasu tak nikdy nemůžeš mít stejnou okamžitou spotřebu. Spotřeba na volnoběh je v zimě houpavější a to samý celková spotřeba. Porovnej to až bude auto zahřátý ale opravdu zahřátý. To že teď vyleze budík za 15km na 90 stupňů, ještě neznamená že je motor ideálně zahřátej. Zvýšený otáčky bude znamenat že auto potřebuje víc energie, třeba že je studený nebo slabá baterie to taky způsobí. Dusit ten motor taky není dobře, přináší to časem jen problém za problémem. Možná není problém v autě ale v tom jak s ním zacházíme.

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
...

 

Spotřebá skáče podle vzdálenosti. Když někdy jed do města (13km tam + pojezdy ve městě + 13km zpět) tak mě spotřeba leze i k 6l, ale to je vijiměčné. Většinou se udržím někde kolem 4,5-5l. Na dlouhé trasy s rozumným řidičem mě to udělá 4-4,2l.

 

...

To by mě zajímalo, jak s tím jezdíš. Já mám při popojíždění ve městě spotřebu tak 7,5-7,8 dálka po dálnici se dostane na cca 5,5 a dlouhodobou mám 5,9-6,1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neblbni, i když pojedeš stejnou trasu tak nikdy nemůžeš mít stejnou okamžitou spotřebu. Spotřeba na volnoběh je v zimě houpavější a to samý celková spotřeba. Porovnej to až bude auto zahřátý ale opravdu zahřátý. To že teď vyleze budík za 15km na 90 stupňů

Auto mam uz 4 roky tie iste gumy pouzivam ta ista spotreba as dva mesiace dozadu sa mi zacala zvyšovať.... Prejdene michalovce -Ružomberok okolo 250 km a stale som mal spotrebu zvisennu na semafore som stal a nemal som 0,5 ale 0,7 a nic som nemal zapnute.... Ale zistil som minule ked nastartujem tak mi je jasne ze ta spotreba je vyššia ked sa auto zohreje na 70 stupnou zastavim ukazuje mi to 0,5 a neskace aj pri jazde mam perfektnu spotrebu ako som mal vzdy ale ako nahle sa zohreje uz viacej ako 70 stupnou na 90 tak uz je spotreba väčšia a auto ako keby dusilo a ked vypnem nahriate auto a zapnem tak z katalyzátora stoho hnet za agregatom sa ozve nepriemny zvuk rezonacia hovoril som z mechanikom tak povedal ze moze byt urvate rebrovanie ci co v katalyzátore a tym padom ze ked sa zohreje.tak zapchava výfuk a rym auto moze mat vyššiu spotrebu a moze ho dusit taze uvidime po sviatkoch potom dam vediet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě že u auta který člověk zná pozná když dojde k nějaký změně a neříkám že se ti něco nepokazilo, já reagoval hlavně na:

ked idem 90 kmh tak som mal spotrebu 4,6 a teras 5,3 a niekedy aj viac....

Možná špatně pochopeno nebo špatně napsáno ale za jízdy když pojedu 90km/h je nesmysl porovnávat spotřebu. I když pojedu stejně, na stejným místě, stejný gumy (který po 4 letech už dávno nejsou stejný), stejnej náklad atd. tak přeci nemůžu říct že mi to teď víc žere. Teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, vítr atd. atd.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

. I když pojedu stejně, na stejným místě, stejný gumy (který po 4 letech už dávno nejsou stejný), stejnej náklad atd. tak přeci nemůžu říct že mi to teď víc žere. Teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, vítr atd. atd.[/quo

gumy kazdy rok druhe ale ta ista znacka tak som to myslel.... Tak ale mne nejde do hlavy to ze kombinovanu spotrebu som mal vzdy 4,5 a teras vpohode 6,0 :-) uvidime co to bude po sviatkoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kombinivaná spotřeba, respektive dlouhodobá a spotřeba při 90km/h je drobet rozdíl ne? Podle mě jsou tedy předchozí posty špatně napsány.

Aktulnu som myslel ze som mal vzdy 0,5 pri zohriatom aute a priemernu spotrebu som robil vzdy od kedy ho mam 4,5 4-3 kombinovana nie aktualna.... A teras kombinovana 5,8 -6,3 tak asi daco njeje v poriadku asi mi uz hrabne z toho :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...