Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Zdravím.

Jsem tu zase, abych se podělil o výsledku "překroužkování" motoru (viz předešlé příspěvky).

Po smontování motoru bylo najeto na olej 5w-40 cca 800 km - použil jsem ho jako takový "výplach", když byl motor ze všech stran otevřený a ikdyž jsem před montáží vše pečlivě umyl a vyčistil, přeci jen nějaký prach se spodem do bloku musel dostat, než se to celé smontovalo.

Po těchto 800 km jsem olej vypustil, vyměnil olejový filtr a nalil opět to, na co motor jezdil celou dobu - Mobil 0w-40.

Nedávno proběhla výměna po 12 tisících kilometrech nájezdu. Když jsem vypustil olej, nalil jsem ho do prázdného obalu od oleje a bylo ho rovné 3 litry.

Nového oleje jsem nalil stejně jako poprvé a to tedy na rysku MAX. Vešlo se ho tam po litrovkách cca 3,5 litru (po nastartování - zaplnění motoru a filtru a kontrole po stečení zpět do vany).

 

VERDIKT: Za 12 000 km jsem nedolil do motoru vůbec žádný olej a při výměně vypustil o necelý 0,5 litru méně než jsem tam nalil.

Samotného mě toto velice mile překvapilo. Samozřejmě jsem to už trochu čekal, protože 3tisíce km po repasu byl olej stále na MAX.

Před repasem jsem to ani raději nepočítal, ale dolévalo se často.Mezi 15ti tisícovými intervaly jsem určitě dolil minimálně 3 litry oleje a těsně před výměnou jsem to už nechal na MINimu, takže další skoro litr sežranej.

Jako pánové 4-5 deci na 12 tisíc, tak to je sen a na 0w-40 !

Motor samozřejmě dál hezky KADLÁ, protože písty jsem nevyměnil, ale už nemusím dolévat olej vůbec.

Bylo by fajn, kdyby sem i ostatní co repasovali, dali svoje výsledky po roce/letech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj chtěl bych se zeptat. Mám motor AUA a začala se po zahřátí rožínat kontrolka mazaní, fyzicky manometrem jsem to měřil a opravdu se tlak po zahčátí vytrací...

Motor jsem trochu rozebral, sundal vanu - čistá, sundal jsem jeden šálek - jak nový a nakonec jsem sundal cíko hlavy a kontroloval hydroštel a devět jich jde zmáčknout, tedy nedží tlak.

Může tedy toto způsobit ztrátu tlaku v mazání nebo bude chyba jěště jinde...

Jinak ano motor byl po nastartování jak zvonkohra...

Díky za případné reakce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Pokud nedrží hydroštely tlak, tak jde o to, zda jsou vůbec natlakované, když tedy tlak v soustavě není dostatečný. Tlak po zahřátí vždy musí klesnout, protože s rostoucí teplotou olej řídne. Jde o to, kolik jsi tam naměřil a kouknout do DP. Jinak běžně opotřebené hydroštely (nedržící uvnitř sebe tlak) nemohou způsobit ztrátu tlaku v celé soustavě, protože jen neudrží tlak v pracovní komoře při zatížení vačkou. Ta zvonkohra je po nastartování studeného motoru a pak to přejde ? Nebo to klepe jen při nastartování teplého motoru ? Nebo až po rozsvícení kontrolky mazání ? Začala ta zvonkohra až po tom, co začaly problémy s tlakem nebo to dělalo již dříve ?

Otázky typu máš tam dost oleje, není v něm voda a kolik je na něm najeto asi nemá smysl pokládat 😉

Teď mě ještě docvaklo, že než jsi sundal to ventilové víko, což je vlastně vačkový segment, tak jsi musel sundat rozvody a než jsi sundal toto všechno tak už byl motor studený a hydroštely už dávno vytekly. Hydroštely se zkouší na teplém motoru, co nejdříve po zastavení, což u tohoto motoru není možné provézt. Pravdou je, že na těchto motorech jsou slyšet často. Kolik to má najeto ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, začnu o stavu auta, motoru.

Voda v oleji není a voda nemizí. Olej si to papne ale nic stašného, během intervalu doleju jednou...

Najeto dle tachometru cca 400k, je to ale z itálie tak kdo ví... za mě jěště cca 200k na LPG, vím je to dost.

Motor dycky cvakal za studena po zahřátí už vpodstatě ne, teď už furt...

Tlaky, studený motor dle DP teď nevím ale myslím že dva bary, podle DP to sedí, pak se stoupající teplotou to šlo dolů, dle maleho budík s mizernou stupnicí v podstatě na nulu... Myslím že v DP je při dvou tísících otáčkach dva bary, teď si nevybavím... To už tam po zahřátí není ani náhodou...

Auto stojí už asi měsíc takže studené... Dří nebyl čas...

Jinak jsem se někde na netu dočet že ty hydroštely tady v tom motoru mají držet pod tlakem ikdyž to stojí, jakmile jdou zmáčkou tak jsou špatné, prý mají držet tlak aby to nezvonilo jak to za studena startuješ...

Tuším že vadný jeden hydroštel nebude mít až takový vliv na fumkci motoru, ale když už jich je tolik tak jestli to může způsopit takový pokles tlaku. Špatný hydroštel uszuju podle toho co jsem se zatím dočetl a zatím by mi to i dávalo smysl. Nevím jestli víš jaké tam přesně jsou, ale dle všeho jsou ještě jak kdyby průchozí a mažou něco jakoby vahadlo, nebo co to tam u tady toho motoru je...

Vím že už má svoje zasebou a nemůžu od něho očekávat zázraky ale pro ženu na to její popojíždění je to pořád DOST DOBRÉ 🙂

Jinak před tímto problémem jsem s tím jezdil já a minimální nájez denně byl 60+km, 30+30...

Ještě jeden poznatek, všechny ty hydroštely v hlavě jak kdyby drží a jdou vytáhnou fakt blbě až na jeden, ten šel uplně sám, tak jestli ještě tohle...

Díky za reakce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je asi překlep, 2 bary ve válci?

Ve většině motorů, kde jsou hydroštely, tak jsou slyšet. Ať už špatným provozem, nebo třeba jinou specifikací oleje. V době před 15-20 lety se to řešilo, adorovaly se OHV motory s pevnými vůlemi, max. s bimetalem, jako ve Favoritu aj. No tak si vzpomeňme, kolikrát za rok musel jít dolů kryt ventilového rozvodu a co to bylo to nastavit - za tepla i studena. Kupodivu, teď už se hydroštely řešit přestaly, nevím proč.

S motorem mám vlastní zkušenost a rychle jsem (při ceně nových 16 ks a za práci) nad tím mávnul rukou. Kdyby byl prokopnutý, tak neřeknu, ale chrastící po startu....

 

Jestli jde (a tvrdím, že z 12 bar) na nulu, tak ten motor ani nemůže udržet běh, pokud bez kompresí. Měřič komprese stojí pár korun (z Kovo), tak jestli není chyba v něm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Hanys55 napsal:

Mám motor AUA a začala se po zahřátí rožínat kontrolka mazaní, fyzicky manometrem jsem to měřil a opravdu se tlak po zahčátí vytrací...

Vzhledem k tomu, že s teplotou oleje se mění jeho viskozita, tak není nic divného, že se s teplotou oleje mění i tlak v mazací soustavě.

Jde jen o to o kolik.

Měřit ho máš při 2000 otáčkách motoru a 80 st.C teploty oleje.

Naměřils 2 bary?

Fajn, je čas vyměnit čidlo.

Ne?

Je čas vyměnit olejové čerpadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci díky za komenty jen abychom to uvedli na správnou míru.

Řeším tlak oleje.

Čidlo nové.

Udělal jsem si rozdvojku takže jsem měl zapojené čidlo a manometr.

Studený start 2 bary, jak jsem jel a ohřívalo se to tak to šlo dolů až na nulu.

Motor jsem rozhodil a 9 hydroštelů je špatných.

Jde mi to jestli toto může mít vliv na pokles toho tlaku nebo je špatně ještě něco, např to čerpadlo...

Ať nekoupím hydroštely složím motor a ono zase nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš auto, které - dle údajů, které máš k dispozici - objelo 10x zeměkouli.

Takže ať vyměníš cokoliv, určitě mu prospěješ.

Ale jeho cena - v závislosti na tom, kdy musí na STK - je asi tak 7 tisíc korun...

Takže tvému dilematu rozumím.

16 hydrozdvihátek (v sadě s vahadly) cenu auta prakticky zdvojnásobí.

Ale na výměnu jsou i když asi těžko způsobí, že tlak oleje bude na 2 barech při 2000 otáčkách a teplotě oleje 80 st.C.

Ale vyloučit se to nedá.

Takže vyměníš, znova změříš a když to nebude OK, čeká tě olejové čerpadlo.

Jeho výměna není úplně bagatelní záležitost, ale je levnější než zdvihátka s vahadly.

Tak jestli chceš, začni tím.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok díky za podněty...

Auto na tom není až tak špatně na to kolik má najeto.

Nějaká koreze tam samo je, technická je ještě na rok, další by mělo taky dát, poslední byla v podstatě bez problému...

Pokud bude oprava  stát cca 10 tis. tak za ty peníze takové auto určitě neseženu...

Pojzijšťuji jaké jsou ceny a asi vyměním čerpadlo i hydroštely a snad to klapne.

Možná ještě vytáhnu vačky jestli nebude problém třeba tam, ale to ještě uvidím...

Jinak mění s těmi hydroštely i vahadla nebo to není nutné...

 

Ještě jednou Dííky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem rozřezal ze zvědavosti dvě stará zdvihátka z tohoto motoru. Není možné, aby běžným opotřebením (nedrží v pracovní komoře uvnitř sebe tlak) způsobilo pokles tlaku v soustavě. Muselo by být prasklé. Druhá možnost je, že by muselo být vyviklané v otvoru v hlavě - jak jsi psal, že šlo lehce ven. pokud by bylo vyviklané, ztrácel by se tam tlak. A nebo jak v horní kulovité části na něj dosedá vahadlo, tak zda tam není nějaké poškození. Každopádně bych vyměnil všechna zdvihátka - 16 ks po 70,- od INA. Nevidím důvod měnit vahadla, jsou tam rolny. A ikdyby, tak INA vahadla 120,- za kus. Osobně jsem je na svém motoru neměnil, jenom hydra.

Samozřejmě nejlogičtější závěr je čerpadlo oleje. Pokud už jsi sundal vačkový segment a rozvody, tak je asi vyměníš taky rovnou, že ? Ten vačkový segment se nelepí na silikon, ale na speciální lepidlo. Pokud už to máš takto rozhozený i s vanou, koukni se na všechny šálky, alespoň ojniční. Jinak ptát se na to, zda není uvolnění nebo ucpaný sací koš asi nemá smysl. Opravdu to chce projít vše, aby se nestalo to, že něco přehlédneš a bude to to samé. Jinak olejové čerpadlo je od 700,- do 1500,- Dle toho, co píšeš si to uděláš sám zřejmě. Naše Fábie je taky LPG a budu jí udržovat co to půjde. Prostě si nějakou dvojkovou kozu nebo TSI pořizovat nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sací koš byl první po čem jsem šel, proto šla dolů jako první vana. Tam buhužel nic, všechno jak má být. Tak potom šlo dolů ventilové víko a právě kontrola těch hydroštelů...

Vyměním čerpadlo a hydra. Pořádně zkontroluju to jedno co jde tak lechce ven a uvidím.

Šálek jsem měl dole jeden a je jak nový.

Auto se mi taky nechce měnit 95% oprav jsem si na něm schopen udělat sám. Navíc klasický atmosferický motor. Žádné turbo vysokotlaké vstřiky atd...

Navíc se s tím jezdí fakt lechce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

tak mám tady resumé...

Nakonec byl problém v uložení vačky, jedno je vydřené...

Podařilo se mi sehnat celou hlavu za 1000,- 

Na autě teda vyměněno: olejové čerpadlo, hydroštely a ventilové víko s vačkama.

Tlak oleje je na studeném motoru při volnoběhu přes pět barů, po zahřátí při dvou tísících otáčkách dva bary. Přesně jak je DP...

Motor přede jako kotě nic neklepe a zase jede jak má...

Díky všem za pomoc a rady...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Před měsícem motor na volnoběh měl jiný zvuk - kromě diesel klepání přibylo i nějaké další (kovové cvakání - jako něco uvolněnýho). Nechal jsem to být a ted se objevil zvuk na volnoběh (se zahřátým motorem) jako by plastový víčko tlakem vzduchu cvakalo tam a zpět. Obou zvujků bych si nevšiml, kdybych se spuštěným motorem nevystoupil z auta (a šel otevřít garáž). Ve voze zvuk slyšet není.

Zvuk viz videjko (ve videu nezní tak plastově jako v realu)

 

Vložení videa na forum asi nefunguje, tak odkaz na YT - https://youtu.be/1HTIdYPjxmo

 

 

Dík

 

 

Editováno: , autor: Uncl3B0B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, po pročtení tady skoro celého vlákna jsem nabyl přesvědčení, že už jsem také vstoupil do klubu klepajících viz příloha. Mám Fabii 1,416V 55kw z roku 2005, najeto má málo, skoro tři roky to auto stálo. Dal jsem na podzim udělat olej, filtry, rozvody, vodní pumpu a natankoval Vervu 100. A začínám pozorovat klepání. Vzhledem ke stáří auta a jeho využití, pouze občasné přibližovadlo pro dceru, nechci zbytečně investovat. A tak se ptám, lze s tím jezdit, nebo brzy přijde jeho konec a odťukává poslední kilometry? Případně kdybych to chtěl řešit, (klepání nejde z hlavy, ale je slyšet ze spodu), kolik by přibližně mohla stát taková oprava? Díky za odpovědi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Tak tohle je slyšet z nahrávky opravdu hodně a hodně "kovově" Až bych si tipnul, že to je vadný hydroštel na jednom ventilu (ikdyž píšeš, že to jde zespodu), to znamená velká ventilová vůle. Ty kvedlající písty spíš jako klepou, tohle zní vyloženě jako cvakání. U vadných hydroštelů se stává, že to za jízdy při změnách otáček občas utichne nebo i na volnoběh občas uplně utichne - hydroštel tlak udrží a pak zase po chvíli povolí a cvaká. Nejvíc to potom cvaká v tahu a při ubrání plynu (brždění motorem) výrazně utichne. Mám Polo a stálo 5 let. Po nastartování to mlátilo jako vylágrovaný a znělo to jak zvonkohra nebo šicí stroj. Ty hydroštely byly před tou dlouhou odstávkou vyměněný. Asi hodinu jsem to nechal na volnoběh a postupně to utichalo, jak se jednotlivá zdvihátka rovnala do latě - byla zalehlá.

Kdyby to opravdu klepalo od spodu, tak by to bylo asi vylágrovaný na šálách, což by opravdu klepalo.

Muselo by se to slyšet na vlastní ucho. Ale s klepajícíma pístama se dá jezdit, prostě jen to klepe. To ale asi nebude tvůj případ.

Editováno: , autor: Žatmen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci, budu to teď pozorovat,. Jak píšeš, že to nejvíc cvaká, když je motor v tahu, tak ano, to je přesně můj případ. Někdy to na volnoběh slyším jen lehce, někdy víc. Asi se to přesně identifikovat poslechem nedá, můj pocit, zní to od spodu. Ale v lednu nechám sundat víko hlavy a uvidíme. Hydroštely, bych případně vyměnit dal, jinak nějaká větší rozborka motoru je asi vzhledem ke stáří vozu ekonomicky nerentabilní. Lít tam nějaké aditivum asi nic nevyřeší, co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisuju pravidelně 3 Fábie s motory 1.4 16V 55 kW. Naše v rodině má nové hydroštely a "jen" klepou písty. Druhá má jeden hydroštel totálně mrtvej - podle poslechu a v tahu cvaká jak vzteklá, ale jakmile povolím plyn, už to uvnitř slyšet není. No a ta třetí - ta si na volnoběh občas pocvakává a občas ne. Obě dvě co cvakají jezdí na olej 5W-40 a před každou výměnou oleje dostanou proplach na 200 km od Atomia a někdy k tomu ještě proplach těsně před vypuštěním od BG (EPR 109). A stejně to u té druhé nepomohlo a u té co cvaká sem tam na volnoběh, tak možná trochu jo, protože když se podívám nalévacím otvorem, tak je dost zakarbonovaná. Určitě by pomohl hustší olej 10W-40 nebo nějaké "aditivum", které funguje tak, že víceméně olej "zahustí" (hustší, tedy viskóznějsí olej, utěsní vůle). Otázka aditiv se řešila od nepaměti. Osobně jsem do motoru použil jednou Militec, ale do toho našeho motoru, který jsem uvnitř vyčistil kartáčkem na zuby do "zrcadlového lesku" už mám obavy použít cokoliv. Nakonec jsem se rozhodl použít aditivum Bishops original z důvodu těch klepajících pístů. Ještě jsem to tedy nepoužil, ani nekoupil. Ale od této značky jsem použil do hodně hlučné převodovky na Dusterovi a po cca 2 tisích kilometrech jsem ho projížděl a výrazně to ztichlo. Ještě jsem přemýšlel nad Nanotechem, ale tam se mi nelíbí ty pevné částice a ta masivní reklama - ikdyž věřím, že to funguje. Ten Nanotech bych možná použil do motoru, který má problém a nic se s ním nedělalo. To cvakání před tím podzimním servisem se neprojevovalo ? Co tam bylo před servisem za olej a co se dalo po servisu za olej ? Olej má na hydroštely nejzásadnějsí vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...