Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Tak mě napadlo, s tím nabíjením v a mimo auto. Když napíchnu na baterku v autě nabíječku a zabouchnu kapotu a zamknu. Má ta gateway na - polu nějaký buffer? Protože ŘJ auta usne. Protože jinak by to bylo jedno jestli nabíjím v autě nebo mimo. Jen jsem zjistil, že po ukončení nabíjení nastartuji, tak volnoběh je na 1300ot a až za chvíli spadne na 750.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem ve Fabii 3  měl baterku odpojenou asi půl hodinky na zkoušku a po zapojení vše podle servisního manuálu ok. Nastavení hodin a vše šlapalo v pohodě. V současné zimě jena jízda za 6 týdnů když baterka spadla na 12,3V samovybíjením, po jízdě 50km opět 12,7V. Tak zatím neřeším nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože jezdím kratší cesty ca 30 - 50, málokdy 100 km, vždy po zaparkování v garáži připojím nabíječku (Lídlovka) a nechám připojenou do další jízdy.  Nedávno byl v Penny měřák do zásuvky, tak jsem ho koupil, ale co ukazuje za jízdy, může kontrolovat pouze manželka, protože zásuvka je utopená v tunelu, že na ni nevidím. Dnes jsem po odpojení nabíječky měřil napětí na svorkách baterie a multimetr ukazoval 12,95 V. Potom jsem zasunul ten voltmetr do zásuvky a ukazoval 12,55 V. Kontrola napětí v zásuvce multimetrem také 12,55 V. Kde je těch 0,5 V ? Může mi to někdo znalí vysvětlit.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomněl jsem napsat, že jezdím většinou jednou za týden. Jsem už v seniorském věku a do práce jsem přestal jezdit v 70 letech. Takže moc důvodů k výletům přes zimu není. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voltíky mizí v přechodových odporech. Několik kontaktů a pár metrů vodičů v cestě, ty mají taky nějaký odpor. Jinak rozdíl je 0,4V ne? A s tím dobíjením po jízdě je dobrá věc proti sulfataci, ale musí se to dělat od začátku. Začít třeba po 3 letech už nic nezachrání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx Myslel jsem si, že v tom budou přechodové odpory, ale protože někde na fóru jsem četl, že ta zásuvka není určena pro zapalovač, tak jsem si nebyl jist. Auto bylo uvedeno do provozu 6/2018 a s tou nabíječkou to praktikuji od poloviny prosince, takže předpokládám že k výrazné sulfataci ještě nedošlo. Tohle auto jsem koupil z důvodu totální likvidace předchozího vozu (Mégane 1.4 Tce) jedním pozorným řidičem v Octavii. Jo máš pravdu 0,4 V.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, pkey napsal:

Protože jezdím kratší cesty ca 30 - 50, málokdy 100 km, vždy po zaparkování v garáži připojím nabíječku (Lídlovka) a nechám připojenou do další jízdy.

Alternátor by měl dobít energii potřebnou k nastartování během prvních 10-ti minut běhu motoru. Pak už jenom krmí spotřebiče a udržuje. Nechat auto týden stát bez nabíječky by mu taky neuškodilo. 

Ale jestli máte dobrej pocit, že pro auto děláte maximum, proč ne. :excl: Já osobně si myslím, že přehnaná péče spíš škodí :excl:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx Ještě že jsem nekuřák a nemusím řešit další doplatkovou výbavu. Ale zajímalo by mě, jak si to myslel s připojením nabíječky a zabouchnutím kapoty. Kudy bys tam chtěl dostat kabely se svorkami ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nečudujem sa @pkey  robí dobre, na rady ako že týždeň auto stojí a prejde pár km a dobije bateriu je nezmysel, nemá šancu, merajte a potvrdí sa čo píšem.

 

Lidlacka nabíjačka má dostatočne tenké drôty aby sa dali akože privrieť popod kapotu, nehrozí nič ak sa rozumne umiestnia, robím to tak tiež.

 

Dosť som sa nalaboroval, a zisťoval ako odstaviť rekuperaciu v okolí nieje nikto kto by to vedel a do Strakoníc je ďaleko.

 

Fakt overený spôsob ako na ňu najjednoduchšie vyčúrať a nič sa nestane je odpojiť z - svorky ten káblik.

Nastane to že batéria sa bude nabíjať 14.5 - 14,7 V

Hodí chybu že nemá signál z merania ale po pripojení sa zmaže chyba a všetko funguje ako predtým s rekuperáciou.

Editováno: , autor: Eric_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já zkouším 4W solární panel určený pro auta. Dal bych vám odkaz na konkrétní model, ale už ho neprodávají, nicméně zde jeho silnější verze: https://www.ecoprodukt.cz/solarni.nabijecky/solarni.nabijecka.12v/prenosny.amorfni.solarni.panel.12v.7w.

Baterku to, k mému velkému překvapení, udrží (i ta 4W verze), nicméně bylo třeba upravit přívodní kabel, protože soudruzi v Číně dali do konektoru (zástrčky do "zapalovače") pojistku jen 0,5A a nějak jim nedošlo, že i když je v panelu dioda, aby se přes něj auto nevybíjelo a že 4W panel dává max 0,330 A, že tomu konektoru přijde naproti min. 10A z auta, takže pojistka šla do kopru při prvním zapojení. :-)

Ale po úpravě samá pozitiva a sociální jistoty. (kdyby byl zájem o návod k úpravě, samo, že dodám)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...