MilanHos Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 Tak kdo to má odpojené a má možnost hodit do grafu charakteristiku dobíjení v takovém stavu tak sem s tím. V tomto tématu je už hodně grafů, ale nějak se mě to už motá vše dohromady. Tak kdyby byl nějaký aktuální graf po odpojení drátku, byl bych moc vděčný. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 Jaky graf? Kdyz jedu s vypojenym konektorem, tak mi Voltmetr zapojeny do autozasuvky ukazuje napeti kolem 14,2 V az 14,4 V. Ony i ty AGM, EFB a GEL baterie jsou stale olověné baterie, pouze uz nejsou olovené desky umisteny v kapaline, ale v jine latce, u AGM je to separator ze skelnych vlaken, u EFB je to separator z polyesterovych vlaken a u GEL je to kremicity gel. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 před 15 minutami, MilanHos napsal: Tak kdo to má odpojené a má možnost hodit do grafu charakteristiku dobíjení v takovém stavu tak sem s tím. V tomto tématu je už hodně grafů, ale nějak se mě to už motá vše dohromady. Tak kdyby byl nějaký aktuální graf po odpojení drátku, byl bych moc vděčný. Hmm… podle toho, co tu bylo už napsáno bude dobíjecí graf, pokud nastartuješ auto, pouze rovná čára někde na úrovni těch 14,4 V . Nic jiného tam asi být nemůže..... Pokud myslíš graf z CTEK Battery Sense, který tu taky někdo dával, tak ten nezobrazuje nabíjecí charakteristiku, ale úroveň nabití baterie. Nějak to asi dopočítává, protože nabíjecí napětí na něm vidět není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 Ano na 90% to bude rovná čára. Ale i tam by moha být v hraničních otáčkách nějaká změna. Zkusím nahrát SG a pak sejmout obrazovku. Logovat to nejde. Možná nějaká apka přes obd. Tam mám ale CHA. Co teď sleduji, tak mi i při +18 rekuperace nefunguje. Trvale na 14.8 až 15V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 Neboj funguje ale už máš batériu príliš vybitú tak preto ju trieska 14,8 - 15V. Skús ju dobiť a ihneď to padne a nebude dobíjať. Podľa toho čo som skúšal tak bateria pri rekuperacii moc cykluje, preto vlastne odíde. Momentálne mám na - pole odpojený konektor, batériu som nabil a dobíja to pekne rovnomerne, treba skúsiť, nielen tu o tom písať čo, ako, keby. 3 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Jako místo abych se na to ptal protože mě to zajímá z důvodů určité skepse, tak si to mám odpojit a odzkoušet sám? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Za skúšku nič nedáš, a bolo to tu na fore napísané X krát, tak o tom už vie mnoho členov a písanie nič nerieši nové sa neobjaví nič, je to funkčné, na STK, alebo servis pripojím zmažem chybu a hotovo. Po STK alebo sevise zasa odpojím. jedine ak by sa prišlo na iný spôsob ako rekuperaciu poriešiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Já nemám potřebu to zatím dělat, nezaregistroval jsem žádné problémy s baterií aby mě to k tomuto kroku přinutilo. A nezískal jsem zatím ani žádné informace které by mě přesvědčily, že je dobré k tomu kroku směřovat. Jen že si pár lidí myslí, že je to má pouze dobré důsledky. Pokud se dá aplikaci Chytré auto věřit tak ikdyž jsem se v tom nijak nehrabal tak se s baterií nic strašného neděje. Nejnižší hodnota je 12,5V 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OtaH Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 S tímto se ztotožňuji. Taky si myslím že není s rekuperaci potřeba cokoliv dělat ale pouze do doby než nechate odstavené auto déle. Konkrétně v mém případě. 8 měsíců mám auto v zateplené garazi. A když k autu přijdu chci nastartovat nebo alespoň vědět že pro baterii dělám to nejlepší. Už jsem to tu někde psal. Na mém rok starém autě měla baterie po několika měsících stání v garáži 12.11V Nevím třeba to tomuto typu baterie neškodí. Ale spíš si myslím že ano. A je to jen o tom jestli do garáže přijedu s baterií nabitou naplno a nebo nikoliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Výdrž u baterie EFB, která se teď aktuálně hromadně dává do vozů Škoda, se rapidně snižuje právě díky rekuperaci. Laicky řečeno, baterie nevydrží tolik měnících cyklů. Na mém autě měněna na záruku už po roce a půl od koupě vozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @MilanHos ta apka asi ví kde děláš. VN je VN. A dnešní moje, evidentně krátké trasy dělají rozdíĺ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 A ty to máš odpojené? Ano možná mám na to vhodnou každodení delší trasu do práce kdy se baterie dostatečně oživí aby se potom nějaký to kratší popojíždění v mezidobí na ní nepodepsalo. @OtaHto je ovšem extrém a ani absence rekuperace by v tomto případě moc nepomohla. Stejně na oživení baterie by jsi potřeboval delší trasu a v žádném případě nezkoušet jen tak nastartovat bez následné delší jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Nad určitou teplotu, cca 5st. a více, kdy je rekuperace aktivní se ti baterie nedobije. Např. taková cesta z Ovy do Prahy, kde na startu máš aku na 80%, ti po příjezdu na místo spadne v létě klidně na 30% kapacity. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @LukášCBR S to máš změřené? Dle všech věcí co jsou dostupné k rekuperaci se má pohybovat nabití baterie cca mezi 70-100% kapacity baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Tak tak jsem v rozmezí 60 - 90% v zime a 60-70% v lete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Nevím, školy nemám, ale u baterií EFB se uvádí, že: "Baterie typu EFB jsou tak vhodné do aut se systémy Start&Stop, ne však pro vozy s rekuperačním brzděním a dalšími šetřícími technologiemi". viz https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html#.XId-wyhKi00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @McMatej ano to je ale jen teorie..prakticky je to tak, že AGM baterie jsou moc drahé, takže v rámci úspor škodovka dává EFB ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Já ne, ale vyšel článek ve Světě motorů, kde tomuto problému věnovali dvoustranu. Dával ji do tématu v OIII, nebo SIII Pawouk. U SIII padaly hodnoty klidně i ke 30%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @MilanHosNe konektor odpojený nemám. Jednoznačně krátké trasy. Proto jsem při objednávce nedal výhřev sedadel protože jsem tušil co to bude dělat. A to jsem netušil tu rekuperaci. Když jsi teď hřeju ráno s tím dodělaným výhřevem baterka je dole ještě víc. Naštěstí MAD hřejou samy od sebe. @McMatej Fabie nemá rekuperační brzdění. To by musela mít alternátory na hnacích hřídelich. A toto řešení myslí výrobci baterek. To jsou pak taky pořádné proudy. Škoda Auto to píše technicky blbě a dává za přednost že nabíji při brzdění motorem, což dělá každé auto. Ve skutečnosti tím maskuje to, že nenabíjí tam kde normální auta ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Na zkoušku jsem dnes odpojil konektor a změřil napětí. Venkovní teplota 7,5C, takže by rekuperace za připojeného konektoru měla normálně běžet, čili tzv. nedobíjet, pokud není např. zapnutý výhřev sedačky. Hodnota se pohybuje mezi 14,4-14,5V bez ohledu na styl jízdy - brzda, plyn a jízda při brždění motorem. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 před 13 minutami, milanxx napsal: To by musela mít alternátory na hnacích hřídelich. A toto řešení myslí výrobci baterek. To jsou pak taky pořádné proudy. Škoda Auto to píše technicky blbě a dává za přednost že nabíji při brzdění motorem, což dělá každé auto. Ve skutečnosti tím maskuje to, že nenabíjí tam kde normální auta ano. To asi nebude pravda. Rekuperační brždění je, že se při brždění motorem dobíjí vyššími proudy, (vyšším buzením alternátoru), což odebírá víc energie z pohonu. To je naprosto v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @milanxx Tak to by mě zajímalo, cos tušil, že to bude dělat. Při zapnutém výhřevu (skla, sedaček) nebo zap. jiném spotřebiči (se spotřebou nad cca 100W?) rekuperace neprobíhá. Při jízdě v zimě (když by ještě běžela, tedy zmíněné plusové teploty) by zapnutá sedačka mohla mít celkem i blahodárný vliv na akumulátor. Dále nechápu, proč by měla Fabia nebo jiný auta mít alternátor na hnací hřídeli?? Buzený alternátor klade značně vyšší mechanický odpor motoru, lhostejno jak se síla přenese. Ano, třecí převod s řemenem nevydrží takový moment, co hřídel, na druhou stranu, stačí se podívat na variátory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 [mention=110713]bouchy[/mention] Neprobíhá pouze u zapnutého výhřevu sedaček! U zapnutého výhřevu okna atp. rekuperace funguje i nádale Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Že by? Sice to nikde nepíšou, ale na webu vw.cz uvádí spotřebu nad 400W - což je dost. Kolik má 230V zásuvka? 180W. Ta reku vypne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Takže když si hřeju zádelku, tak dobíjí alternátor stále? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.