Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Jaky graf? Kdyz jedu s vypojenym konektorem, tak mi Voltmetr zapojeny do autozasuvky ukazuje napeti kolem 14,2 V az 14,4 V.

 

Ony i ty AGM, EFB a GEL baterie jsou stale olověné baterie, pouze uz nejsou olovené desky umisteny v kapaline, ale v jine latce, u AGM je to separator ze skelnych vlaken, u EFB je to separator z polyesterovych vlaken a u GEL je to kremicity gel.

 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

 

před 15 minutami, MilanHos napsal:

Tak kdo to má odpojené a má možnost hodit do grafu charakteristiku dobíjení v takovém stavu tak sem s tím. V tomto tématu je už hodně grafů, ale nějak se mě to už motá vše dohromady. Tak kdyby byl nějaký aktuální graf po odpojení drátku, byl bych moc vděčný. 

 

Hmm… podle toho, co tu bylo už napsáno bude dobíjecí graf, pokud nastartuješ auto, pouze rovná čára někde na úrovni těch 14,4 V . Nic jiného tam asi být nemůže.....  Pokud myslíš graf z CTEK Battery Sense, který tu taky někdo dával, tak ten nezobrazuje nabíjecí charakteristiku, ale úroveň nabití baterie. Nějak to asi dopočítává, protože nabíjecí napětí na něm vidět není. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano na 90% to bude rovná čára. Ale i tam by moha být v hraničních otáčkách nějaká změna. Zkusím nahrát SG a pak sejmout obrazovku. Logovat to nejde. Možná nějaká apka přes obd. Tam mám ale CHA. Co teď sleduji, tak mi i při +18 rekuperace nefunguje. Trvale na 14.8 až 15V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj funguje ale už máš batériu príliš vybitú tak preto ju trieska 14,8 - 15V.

 

Skús ju dobiť a ihneď to padne a nebude dobíjať. Podľa toho čo som skúšal tak bateria pri rekuperacii moc cykluje, preto vlastne odíde.

Momentálne mám na - pole odpojený konektor, batériu som nabil a dobíja to pekne rovnomerne, treba skúsiť, nielen tu o tom písať čo, ako, keby.

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za skúšku nič nedáš, a bolo to tu na fore napísané X krát, tak o tom už vie mnoho členov a písanie nič nerieši nové sa neobjaví nič, je to funkčné, na STK, alebo servis pripojím zmažem chybu a hotovo. Po STK alebo sevise zasa odpojím. jedine ak by sa prišlo na iný spôsob ako rekuperaciu poriešiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemám potřebu to zatím dělat, nezaregistroval jsem žádné problémy s baterií aby mě to k tomuto kroku přinutilo. A nezískal jsem zatím ani žádné informace které by mě přesvědčily, že je dobré k tomu kroku směřovat. Jen že si pár lidí myslí, že je to má pouze dobré důsledky.

 

Pokud se dá aplikaci Chytré auto věřit tak ikdyž jsem se v tom nijak nehrabal tak se s baterií nic strašného neděje.

742B3B91-9402-402C-AD19-C7DA163E0FC4.thumb.jpeg.c9accd0d7f32c7b6103749fbff537f5d.jpeg

Nejnižší hodnota je 12,5V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tímto se ztotožňuji. Taky si myslím že není s rekuperaci potřeba cokoliv dělat ale pouze do doby než nechate odstavené auto déle. Konkrétně v mém případě. 8 měsíců mám auto v zateplené garazi. A když k autu přijdu chci nastartovat nebo alespoň vědět že pro baterii dělám to nejlepší. Už jsem to tu někde psal. Na mém rok starém autě měla baterie po několika měsících stání v garáži 12.11V

Nevím třeba to tomuto typu baterie neškodí. Ale spíš si myslím že ano. A je to jen o tom jestli do garáže přijedu s baterií nabitou naplno a nebo nikoliv. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty to máš odpojené? 

Ano možná mám na to vhodnou každodení delší trasu do práce kdy se baterie dostatečně oživí aby se potom nějaký to kratší popojíždění v mezidobí na ní nepodepsalo. 

 

@OtaHto je ovšem extrém a ani absence rekuperace by v tomto případě moc nepomohla. Stejně na oživení baterie by jsi potřeboval delší trasu a v žádném případě nezkoušet jen tak nastartovat bez následné delší jízdy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MilanHosNe konektor odpojený nemám. Jednoznačně krátké trasy. Proto jsem při objednávce nedal výhřev sedadel protože jsem tušil co to bude dělat. A to jsem netušil tu rekuperaci. Když jsi teď hřeju ráno s tím dodělaným výhřevem baterka je dole ještě víc. Naštěstí MAD hřejou samy od sebe.

@McMatej Fabie nemá rekuperační brzdění. To by musela mít alternátory na hnacích hřídelich. A toto řešení myslí výrobci baterek. To jsou pak taky pořádné proudy. Škoda Auto to píše  technicky blbě a dává za přednost že nabíji při brzdění motorem, což dělá každé auto. Ve skutečnosti tím maskuje  to,  že nenabíjí tam kde normální auta ano.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zkoušku jsem dnes odpojil konektor a změřil napětí. Venkovní teplota 7,5C, takže by rekuperace za připojeného konektoru měla normálně běžet, čili tzv. nedobíjet, pokud není např. zapnutý výhřev sedačky.

Hodnota se pohybuje mezi 14,4-14,5V bez ohledu na styl jízdy - brzda, plyn a jízda při brždění motorem.
IMG_0242.jpg

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, milanxx napsal:

To by musela mít alternátory na hnacích hřídelich. A toto řešení myslí výrobci baterek. To jsou pak taky pořádné proudy. Škoda Auto to píše  technicky blbě a dává za přednost že nabíji při brzdění motorem, což dělá každé auto. Ve skutečnosti tím maskuje  to,  že nenabíjí tam kde normální auta ano.

 

To asi nebude pravda. ;)

 

Rekuperační brždění je, že se při brždění motorem dobíjí vyššími proudy, (vyšším buzením alternátoru), což odebírá víc energie z pohonu. To je naprosto v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx Tak to by mě zajímalo, cos tušil, že to bude dělat. Při zapnutém výhřevu (skla, sedaček) nebo zap. jiném spotřebiči (se spotřebou nad cca 100W?) rekuperace neprobíhá. Při jízdě v zimě (když by ještě běžela, tedy zmíněné plusové teploty) by zapnutá sedačka mohla mít celkem i blahodárný vliv na akumulátor. Dále nechápu, proč by měla Fabia nebo jiný auta mít alternátor na hnací hřídeli?? Buzený alternátor klade značně vyšší mechanický odpor motoru, lhostejno jak se síla přenese. Ano, třecí převod s řemenem nevydrží takový moment, co hřídel, na druhou stranu, stačí se podívat na variátory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...