Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

před 8 hodinami, MilanHos napsal:

Kéž bych měl práci 800m od domu a já tu cestu mohl každý den absolvovat pěšky :D

Na to jestli to je normální jev bych se ptal spíš kdyby baterka umřela a ne že je v “kondici”

Deset roku sem ji absolvoval pěšky :) Teď třeba auto využít

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autobateriích se nevyznám, ale nemá dobíjecí systém udržovat baterii v ne zcela nabitém stavu? Jak jiní píší kolem 80%? Pokud by byla 100%, tak by ji prý měl odpojením dobíjení vybíjet a čekat na těch 80% a pak zapojit opět dobíjení. Tak nějak se to tady psalo. Pokud je to pravda, tak stálých 100 zvláště při tomhle způsobu jízdy by mohlo znamenat nějakou závadu, tak bych to vše nechal raději přeměřit v servise. Možná ukazuje 100 ale skutečnost je třeba 20.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano tohle chování by mělo být. Ale za chodu vozu. Buď to máš do cíle jízdy z kopce, brzdíš motorem  a baterie se tím pádem nabije na 100% a už nemá šanci se vybít. Nebo už nemá kapacitu. Takže pokud auto startuje bez problému tak bych to neřešil. Zkus si sám změřit kam padá napětí při startování nebo zajeď do servisu a oni na to mají mašinku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ono je těch 80% daných taky hlavně napětím autobaterie, z které systém určí nakolik je baterie nabitá. Pokud už má baterie něco za sebou, tak ani po nabití nedrží plné napětí 12,6V a vyšší a tudíž neukazuje plné nabití. Já jsem teď v Octavii 3 měnil baterii po 3,5 letech a po výměně nechal novou autobaterii v autoservisu naparametrizovat do řídící jednotky a ukazuje to 90%. Ta stará autobaterie držela napětí sotva 12V a SOC bylo tak maximálně 60%. Po nabití nabíječkou nebo dlouhé jízdě to sice ukazovalo i 80%, ale to po pár hodinách nebo maximálně dnech to spadlo zase zpátky na 60%, jak kleslo napětí autobaterie. Takže 80% procent značí, že autobaterie není úplně nová, ale je ještě furt v pohodě a nabitá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 1. 2017 na 14:50, corve napsal:

Dílenská učební pomůcka uvádí:

 

Nabíjení akumulátoru
U vozidel vybavených systémem START-STOP
nesmí být pólové kleště nabíječky připojeny
přímo na záporný pól akumulátoru, ale pouze na
kostřicí bod motoru. Tím se zajistí, že nedojde
k přemostění snímače akumulátoru integrovaného
v řídicí jednotce kontroly akumulátoru J367.
Přímé nabíjení akumulátoru na záporném pólu by
mělo za následek přemostění snímače akumulátoru
a snímač by tak během nabíjení akumulátoru
neregistroval jeho data. Hodnoty akumulátoru,
uložené v diagnostickém rozhraní datové sběrnice
(Gateway) J533 by pak nesouhlasily s hodnotami
nabitého akumulátoru.

omluvte moji neznalost, ale co by se stalo, když bych si baterku odnesl domů, tam ji "preventivně" nabil a pak ji vrátil zpět do auta. 

Řekněme, že v garáži nemám elektriku a takhle preventivně dobíjet aku cca 2x do roka jsem si zvykl a nerad bych na tom něco měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŘJ baterie si stále bude myslet, že baterie je vybitá. Asi to začne vypisovat nějaké chyby, ale jestli tě nechá vozidlo i fyzický jezdit už netuším.

Po dobití mimo vůz se musí kabelem ručně informovat vozidlo, že má novou full nabitou baterii.

Přesněji ti to popíše asi někdo zkušenější zde od fochu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhou stranu by pak ridici jednotka mela logicky deaktivovat S-S system, kdyz si bude myslet, ze je autobaterie vybita. Nebo ne? Bylo by to pak mozna nejjednodussi deaktivovani S-S systemu.

 

 Ale rozhodne bych autobaterii pri nabijeni neodpojoval od elektroinstalace vozidla, pravdepodobne by to vymazalo nektere hodnoty z pameti ridici jednotky. Mozna by to znamenal primo Hard Reset? Pokud vim, tak v autoservisu ti i pri vymene autobaterie pripoji elektroinstalaci vozidla na jiny zdroj el. napeti, aby to nebylo ani vterinu bez napeti.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapci, koukám, že tohle téma o tom, co se stane, pokud budu dobíjet baterku se S/S mimo vozidlo je všude, kde se probírá velkým hitem. Většina tvrdí, že to není možné, ale všechno je to jen teorie. Nikde jsem si zatím nepřečetl, že tomu tak opravdu bylo, že si majitel dobil baterku mimo auto a když ji zapojil, že mu to hlásilo nějaké chyby apod.

 

Když jsem přijel před 14 dny na první servisní kontrolu, tak jsem tam tento dotaz vznesl. Reakce přijímacího technika byla taková, že se na mě divně podíval a řekl " jako proč by to nebylo možné " ? tak jsem mu převyprávěl tu teorii proč a on na to, že to slyší poprvé. Myslel jsem si svoje. Pak jsem zkusil zavolat na zákaznickou linku škodovky a to hned 2x, zdali dostanu stejnou odpověd. Jednou to vzala na lince žena podruhé muž. Hle najednou přišly odpovědi, že to nedoporučují, že by v nejkrajnějším případě mohlo nastat i to, že majitel vůbec nenastartuje a že doporučují nabíjt vozidlo pouze s připojenou bateriií. Tak jsem jim řekl, že jim děkuji za tak skvělý vynález jako je ten S/S a jak to má tedy dobíjet člověk, který bydlí na sídlišti a elektriku k tomu nedostane. Prý, že od toho jsou jejich servisy a že když nám infotaimenty hlásí slabou baterii, měli by jsme jejich servisy navštívit a tam si to nechat dobíjet, takže být vlastně třeba den bez auta, protože bateriee se za hodinu nedobije.

 

Tak jsem udělal poslední věc a zavolal jsem svému známému, který léta v servisu škodovky pracoval jako mechanik a zeptal se ho na tuto věc.  Řekl jsem mu, co mi řekli na zákaznické lince škodovky, že prý si mám jezdit dobíhet baterku do jejich servisů. Odpověd byla ve stylu a čekal jsi snad něco jiného ? Zájem škodvky je, aby si zákazník neudělal na autě nic, aby se vším byl nucen jezdit do jejich předražených servisů a zde trvrdě platil za každou blbost a poradil mi jednu zajímavou věc.

 

Píšu ted jen to, co tvrdil on : říkal, že pokud baterku dobiju mimo auto, nemělo by se stát ve většině případů vůbec nic. Teoreticky by se mohlo stát, že by mohla začít nějaká kontrolka na maxidotu nás na něco upozorňovat, ve většině případů, pokud má někdo svůj diagnostický kabel prý stačí jen to, načíst auto a chyby, které tam vyskočí prostě smazat a ted po tom slohovém svičení to hlavní co mi poradil :  Prý když budu vyndavat baterku z auta, tak mám mínus pol sundat normálně tak, jak je zapojený. Když baterku dobiju a budu zpátky nasazovat mínus pol, tak prý mám odpojit ten konektor od S/S, nasadit zpátky mínus pol a teprvé poté nacvaknout zpátky konektor S/S a mělo by být vše v pohodě. Vysvětloval mi to proč, ale autoelektrika je můj nepřítel, takže tomu stejně moc nerozumím, ale laicky řečeno, tento postup logiku má.

 

Osobně jsem to zatím nevyzkoušel :-)

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Eric_ napsal:

Nemyslím si že po odpojení a pripojení baterie by sa dačo pokašlalo,

 

 

možná jsi to tak myslel, ale jak je to napsané tak to může někoho mást.  Když se odpojí poly baterie na nějakou dobu a pak se znovu připojí a baterka nebude mezí tím nabíjena, nic se opravdu nestane.  To téma, které se vede je pouze v případě odpojení a následném dobíjení mimo vizidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...