Březen 30, 20169 r Tak jezdit kolem 50 na trojku nebo pětku je extrém. 4 je akorát... Upraveno Březen 31, 20169 r od Mariacek
Duben 4, 20169 r Tak zkouším jezdit jak píšete, snažím se držet otáčky v rozmezí 1500-1800 v městském provozu. Pokud nejedu do nějak velkého stoupání, tak je fakt, že si s tím motor poradí a nezdá se, že by mu to nějak vadilo. Jezdím trasy po městě 8-12km a je fakt, že jsem srazil spotřebu v tomto provozu na 5.5-5.7 litru, což si myslím, že na benzín neni vůbec zlé. Takže potupně uznávám, že jste měli pravdu a mé držení otáček kolem 2000 a výš nemá smysl, spíš naopak. Amen. Upraveno Duben 4, 20169 r od speKtis
Duben 7, 20169 r http://auto.idnes.cz/dvouhmotovy-setrvacnik-spojka-d31-/auto_ojetiny.aspx?c=A160331_121058_auto_ojetiny_fdv Rychlou cestou, jak popravit dvouhmotový setrvačník, je podtáčení motoru, tedy jízda v opravdu nízkých otáčkách. Paradoxně k ní mnohdy nabádají palubní systémy, radící, jaký rychlostní stupeň má řidič zařadit. Jsou totiž nastaveny tak, aby automobil úspěšně prošel emisní zkouškou, bez ohledu na cokoli jiného. Zdroj: http://auto.idnes.cz/dvouhmotovy-setrvacnik-spojka-d31-/auto_ojetiny.aspx?c=A160331_121058_auto_ojetiny_fdv
Duben 7, 20169 r V DP k 1.2 TSI EA111 je uvedeno, že dvouhmotový setrvačník má jen v případě automatické převodovky. Nebo se v Rapidu dává všude?
Duben 7, 20169 r Tak je fakt ,že palubák mi říká, abych přeřadil nahoru ve chvíli, kdy dosáhnu nějakých 1800-2000 otáček, po přeřazení nahoru se dostanu na 1500-1600 a dál už po mně řadit nechce. Tohle ještě skousnu, ale níž bych s otáčkama nešel. Samozřejmě na rovině a tam, kde to znam.. V mírnějšim stoupání atd. klidně skousnu ten litřík benzínu navíc a nechám to točit kolem těch 2000 Jinak odpověď, zda má nebo nemá by mohla být tu http://www.autodily-cardo.cz/spojka/dvouhmotovy-setrvacnik-luk-lk-415049709/ A na druhou stranu se pak člověk dozví toto http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv Upraveno Duben 7, 20169 r od speKtis
Duben 7, 20169 r já jezdím +- 1900-2100 pak řadím .... možná proto mám taky trochu vyšší spotřebu (6,2 dlouhodobě). Na městským okruhu kde je 70kmh jezdím na 5ku (to točí 1,9-2), PP ukazuje přeřadit na 6 ale to padne pak na 1500 a nepřijde mi to optimální... Naopak když dojíždím ke světlům, nebo z kopečka tak to klidně nechám padnout na 1200 (ale pak se z toho nerozjíždím)... Nevím jestli je to ptimální nebo ne ale já si tak zvyknul ty tři deci na sto km mě už nerozhodí....
Duben 9, 20169 r Pokud se na 2000rpm radi, tak to pak padne hodne dolu. Ja jezdim 50km/h na 4.rychlostni stupen. Ale abych radil na 50km/h 5 nebo dokonce 6ku je utopie. Ten motor pak zacne dunet a neni to prijemny mne ani autu. Usazovani karbonu je druha vec proc to nesolichat do 2000 otacek, vsak tam to auto ma kolik 30kW ....
Duben 9, 20169 r Na ten karbon by mělo bohatě stačit jednou za 2-3 týdny delší výlet a protáhnout to "na prasáka", samozřejmě s plně zahřátým motorem.. Dál tankovat kvalitní palivo / sám si ho aditivovat... Jinak bych to neřešil
Duben 9, 20169 r To není diesel, aby bylo třeba něco vypalovat, žádné saze v motoru nejsou. Karbon se bude vždy usazovat, pokud se ale použije správné aditivum, může to hodně pomoct - viz test aditiv.
Duben 9, 20169 r Nedělá saze, ale i ten benzín má určitý sra*ky, s kterýma dospěješ k "paměťovému efektu" a auto dlouho jezdící na spotřebu bude prostě časem líný.. Jedno takový doma máme (8 let řízeno mámou)..
Duben 10, 20169 r Saze, karbon a zmínka je i o tom zda pomáhá změna stylu jízdu a pár slov je tam i o optimálních otáčkách (abych nebyl úplně OT) http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu-je-novy-strasak-modernich-benzinovych-ojetin
Duben 10, 20169 r Článek určitě zajímavý. Co si z toho vzít... Liju VIF, první olej udělam před zimou, bude mít najeto odhadem kolem 5000, poté max 15000, víc dle článku člověk udělat nemůže. Docela depresivní. Co bych ale ocenil je nějaké číslo, nájezd. Termíny jako "rychle", "později", toho člověku moc neřeknou. Obrázky tam jsou taky hezký, ale proč u nich neni taky napsáno, kolik měl ten konkrétní motor najeto.
Duben 12, 20169 r to jsou zase fakta a dojmy naplacany do jednoho clanku starsi 1.2 tsi 63kW a 77kW nema vubec EGR takze se tam karbon v sani nema poradne kde vzit (pokud pomineme ze si trosku spalin schovava do sani pri vyfukovy fazi) pokud jste nekdo videl jak dokaze zarust sani u naftaku a porad to celkem bez problemu funguje tak z 1mm vrstvy karbonu v sani u benzinu muzete mit akorat legraci zase se vam snazej nacpat predrazeny doplnky skrytou reklamou a strasenim radsi vymente driv olej Upraveno Duben 12, 20169 r od oneb1t
Duben 14, 20169 r Mně to na alfě dospělo díky egr do takovy faze ze se to auto sotva rozjelo....no mechanik nebyl nadsenej kdyz to rozebral a viděl tu zkázu [emoji23]. Jinak na vifko kašlu .... Sent from my iPhone using Tapatalk
Únor 19, 20178 r 66kW, Motor typ 211. Najviac sa mi pozdávajú na bežnú jazdu otáčky 1750 až 2500, aj keď na dvojke a trojke kľudne udržiavať aj 1500, prípadne na štvorke keď je kľudná jazda a nie naložené auto (50tka v meste, či stabilná rýchlosť v kolóne). Akcelerácia zo štvorky a 1500 otáčok ale už opatrne. Veľmi super je jazda asi 80 tkou na 5 ťke - to je tesne pod 2000 a motor ide spokojne a spotreba rapídne dolu. Prekročenie 2000 otáčok znamená o dosť zvýšenú spotrebu vzhľadom na mierny nárast rýchlosti, a preto keď sa dá a je prázdno tak udržovanie otáčok do 2000 znamená najúspornejšiu jazdu a aj sakra tichú... (hluk kolies je silnejší ako hluk motora, vôbec ho nie je počuť keď sa neakceleruje). Jazdu v kolónach za nákladiakmi si tak teraz v podstate užívam hlavne keď okamžitá spotreba je pekne pod 5l...Ale napríklad z 2250 otáčok aj 5ťka ešte zrýchľuje bez pocitu podtáčania, kdežto zrýchľovať na 5ťke pri 1750 alebo pod 2000 je dobré len keď je na to čas, fakt jemno, určite nie predbiehať (a ak sú v aute traja a viac tak pod 2000 už na 5ťke nezrýchľujem). Čo sa týka rozbiehania (normálneho keď je čas) tak točím tak do 2500. Nie sú to nejako extrémne otáčky a vyššie rýchlosti (3-4 a 4-5) potom po preradení neklesajú pod 1750 otáčok čiže hneď ďalej akcelerujú tak normálne. Samozrejme keď treba tak 3.000 nie je problém (ďalšie rýchlosti potom neklesnú pod 2000) a pustiť to až k 4.000 tak isto (to už sú na okreskách pri vyšších prevodoch aj dosť zaujímavé rýchlosti...). Keď si pozriete graf motora 66kW tak je jasné že pri 3500 až 4000 otáčkach je to pekný rachot a motor je vo svojom živle... Od 4.000 už ide dolu krútiak. Pri mojom štýle mi svieti na palubnom PC spotreba 5,7l/100km... (jazda na krátke trasy, iba v zime a mrazoch zatiaľ !, a zväčša poloprázdne auto, ale ani dvaja ďalší ľudia ju nezvyšujú nejako rapídne a myslím že keby sme chodili aj štyria tak sa do 6 zmestím ešte v pohode) Upraveno Únor 19, 20178 r od TTRapid Netrafil som typ motora...
Únor 19, 20178 r Ešte ma napadlo - veľmi dlho mi trvalo kým som pochopil a zvykol si na to že 2.000 otáčok je tu "normálna" hodnota pre kľudnú jazdu. Zo začiatku som to neustále pretáčal viac nad 2.000 (motor keď nie je pod tlakom tak nehučí) a to na 5 ťke znamenalo že som išiel aj nad 100 vku. No ešte že nemerávali...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.