Přejít na obsah

Startér jen cvakne, baterie 100% nabitá, ale přes kabely nastartuje


dibalaj

Doporučené příspěvky

Dobrý večer,

 

vlastním Fabii II, rok 2009, 1.6 16V. Před cca 3/4 rokem jsem měnil baterii za novou, je to baterie BOSCH. Až do nyní startovala krásně, ale v neděli jsme dojeli do města, za 2 hodiny se vrátili k autu, ujeli cca 3 km a zaparkovali u marketu. Po 10 minutách jsme dorazili k autu a už nenastartovalo. Je slyšet, že ve startéru jednou cvakne a dál se už nic nestane. Jako kdyby bya baterie vybitá.

 

Tak mi jeden člověk startoval přes kabely, nenastartovalo ale hned. Musel to tůrovat tak dvě minuty a po asi 30ti zkouškách chytla. Je divné, že ani nezhasínaly kontrolky, jako tomu tak bývá, když je vybitá autobaterie. Startér prostě asi jen neměl dost šťávy.

 

Dal jsem tedy baterku přes noc na nabíječku (ta nabíječka 100% funguje, nabíjíme s ní neustále ve firmě motorgenerátor, který má dvě 24V baterie, je plně automatická). Dnes jsem dal baterii zpět do auta a děje se opět to samé. Ve startéru jen cvakne a nic dalšího se neděje.

 

Proto se vás chci zeptat, než dám auto do servisu a oznámí mi, že potřebuji nový startér za tisíce či desetitisíce, máte někdo tušení, co by mohlo být špatně? Velice děkuji za rychlou odpověď :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skvělé, děkuji za odpověď. Kdyby byl tedy startér vadný, tak se neroztočí vůbec, že? Řeknu tedy mechanikovi, ať to zkusí nejdřív vyčistit. Díky :-)

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj bezprostředně předcházející příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Setkal jsem se s podobnou závadou ve dvou vozidlech - poprvé ještě na vojně u malýho stavebního nakladače UNC 060 alias "bobika" (kopie stroje fy Bobcat). Tam startér cvaknul, ale neroztočil se, i když pastorek vyjel do ozubení setrvačníku. Postupným prověřováním jsme zjistili, že i když startér vyndáme ven z vozidla, pastorek vyjede ale netočí se - nakonec jsme zjistili, že nespíná hlavní stykač, tvořenej měděným můstkem na uzavřeným konci vysouvací cívky startéru. Příčinou byl právě ten Cu můstek, kterej se při nějakým předchozím příliš dlouhým neúspěšným startování vyhřál a prohnul se tak, že ani při maximálním vysunutí pastorku se kontaktní můstek nedocvaknul k vlastním silovým kontaktům (opačný konce těch silnejch šroubů na který se šroubuje kabel od baterky) = proud neprocházel a startér se netočil. Oprava spočívala ve srovnání můstku kladivem na kovadlině - "bobik" spokojeně odjel...

 

Druhý setkání se stejně se projevující závadou bylo na mým vlastním formanu (viz podpis - Ferda), kdy po asi roce používání jednoduše bez předchozího varování mi asi 60km od domova po normálním vypnutí motoru u pumpy už nenastartoval - jen slabě cvakal podle otáčení klíčem. Neměl jsem na místě žádnou vejbavu, zavolal jsem asistenci, dostavivší se mechanik nebyl elektrikář, naštěstí ale ve furgonu měl jak startovací baterii s kabelama, ale i malej měřák - s tím jsem dokázal zjistit, že moje baterka je OK, do stykače startéru jde proud, ale cívka ho nedokáže sepnout. Vzpomněl jsem si na podobnej zážitek svýho táty se startérem u Š-110LS a nechal jsem mechoše při otočeným klíčku do polohy START zlehka poklepat po cívce startéru kladivem - A EJHLE, PASTOREK ZAJEL DO OZUBENÍ A STARTÉR SE ROZTOČIL - Ferda chytnul ... Závada byla jasná, mezizávitovej zkrat uvnitř vysouvací cívky, závada na místě neopravitelná, cívku je potřeba vyměnit (vinou mezizávitovýho zkratu nemá cívka dostatečnou sílu na překonání mechanickýho odporu zasouvání pastorku do ozubení na setrvačníku). Já jsem zvolil rovnou výměnu celýho původního přímoběžnýho startéru za modernější "magneton" = rychloběžnej startér s planetovým reduktorem osazovanej do felicie (dal se koupit i typ s ozubením pastorku vhodným pro favorit BMM = je jiný než u motoru feliny). Rychloběžnej startér mají všecky škodovky vyrobený po roce 1994 - jeho nezanedbatelná výhoda je menší odběr proudu než u přímoběžnýho typu (všecky starší typy = embéčka, stovky, stodvacítky, favority...) = neopotřebovává tolik baterii jako starší typy.

 

Takže v obou případech byla závada v montážním celku zvaným "vysouvací cívka startéru" - cena tohohle ND je pár stokorun včetně práce na výměně, rozhodně se nevyplatí měnit hned celej startér, pokud to jako v mým případě nemá další příznivější efekty spočívající v prodloužení životnosti baterky díky menšímu odběru (fábule II už samozřejmě rychloběžku startér má...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si hlavně myslím, že majitel tohoto postiženého vozidla potřebuje jezdit a tudíž už má závadu vyřešenou. A proto zamrzí, že se s námi nakonec nepodělil o výsledek ! Holt to jsou ti nováčci  :kol-28:

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...